De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 11-01-2004, 13:16
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
tja.. ik had trouwens die man nog niet veel gezien daar... want meestal word ik geholpen door (voor degene die daar veel gaan) de man met zijn ros haar en de bril of die man met zijn heel lang haar en een bril... maar nu wast een nieuwe denk k met zwart haar... maar ik zal nog es teruggaan voor mijne hopelijk volgende auto... die ik al gekozen heb.. BMW Z8 revell ,goedkoop en geen hoge skill... maar da zal toch moeten wachten tot de financien het toelaat en als de mitsu af is wat nietmeer lang gaat duren ik moet alleen maar de buitenkant de decals ...
Reply With Quote
  #17  
Old 11-01-2004, 13:17
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
ik denk toch da tik ook beter met een straat auto was begonnen want de mitsu valt wat tegen vind ik ... en de verf vooral... dus ik ga ook met een straatauto beginnen die mitsu ie eigenlijk maar es om te proberen he
Reply With Quote
  #18  
Old 11-01-2004, 14:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Supra
ik zou ook wel eens een modelbouw auto willen maken...
ik heb echter geen ervaring (en geld ). wat zou het beste zijn om te beginnen ??
Zoals ik in deze thread al zei :

Dat is een moeilijke vraag...

Maar mijn ervaring is het dat de dozen van Tamiya sowieso het beste passen en de plannen zijn het duidelijkst uitgelegd, ook welke kleuren je elk onderdeel moet verven en zo...

Daarom zou ik je aanraden om eens een Tamiya bouwdoos aan te schaffen in schaal 1/24. De keuze is daar zeer ruim en de kwaliteit van de dozen is top. Neem geen te moeilijke om te beginnen, ga voor iets eenvoudigs (niet teveel decals en zo, begin met een straatversie). Je vindt wel iets naar je goesting.


Niet dat het veel uitgehaald heeft, maar ik blijf wel bij mijn antwoord.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #19  
Old 11-01-2004, 14:59
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
voila het gene waar ik het meeste schrik voor had is meegevalen... maar niet 100%... de decals hangen erop aan de buitenkant... nu is het drogen geblazen en dan is ie af!!!na ongeveer 11-12u werken..
Reply With Quote
  #20  
Old 11-01-2004, 16:09
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
zoals ik tegen mezelf zei ...holei tis al zover...

de decal is gescheurd.. het is de grootste decal op de wagen , een lijn van vooraan tot achteraan.... ik heb het kunnen bedekken en in orde proberen te brengen dus hopelijk zie je het niet...
Reply With Quote
  #21  
Old 11-01-2004, 16:13
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
de decals op de motorkap en op de deur zijn een regelrechte ramp... gescheurd en het is zichtbaar... ik zou bijna zeggen MISLUKT...
Reply With Quote
  #22  
Old 11-01-2004, 16:18
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
foto's zouden helpen
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 11-01-2004, 16:20
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
weet ikniet het is gewoon mislukt stickers die neit blijven hangen na een nacht drogen enz. ofwel ist een klote merk ofwel aan mij
Reply With Quote
  #24  
Old 11-01-2004, 16:25
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
foto's zal niet gaan want alle camera's hier in huis zitten zonder baterijen...
Reply With Quote
  #25  
Old 11-01-2004, 17:25
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
voila... hij is af!!!
de laatste decals hangen erop en buiten die 2foutjes is het perfect gelukt volgens mij... zodra ik baterijen heb maak ik een paar foto's en kunnen jullie het beoordelen
Reply With Quote
  #26  
Old 11-01-2004, 18:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Enkele algemene bemerkingen op voorgaande:

- Of wel ben je echt heel (en dus te) jong, dat ze je geen spuitbussen willen verkopen, ofwel moet je gewoon de baas erbij roepen.
- De Z8 van Revell is een prima kit om mee te beginnen. Ik heb hem enkele jaren geleden ook gebouwd en dat is prima gegaan. Paste ook meer dan behoorlijk.
- Een ieders eerste model is eigenlijk niet om aan te zien. Echter!! bijhouden dat model en goed bewaren. Het zullen later mooie herinneringen zijn. Sennake heeft zijn eerste nog - 'k heb 'em gezien - maar ik niet meer dat vind ik toch wel spijtig.
- Oefening baart kunst, zeker in creatieve hobby's.
- Proficiat, het vraagt toch wel enige moed om zo maar je eerste modelbouwwerkje aan iedereen te laten zien. Knap!
Reply With Quote
  #27  
Old 11-01-2004, 18:22
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
dank je... tegen 21u heb ik de eerste foto's... want dan zijn de baterijen opgeladen ik ga nu wat schoolgeld sparen om mss tegen volgend weekend de z8 te kopen... het gewone geld(18€) heb ik al maar er moet ook verf bijgekocht worden eh en heb gekeken valt wel mee
Reply With Quote
  #28  
Old 12-01-2004, 01:00
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Leopoldsburg
Posts: 344
Anders moet je bij Christiaensen (aan de Standaard Boekhandel) eens kijken, ik dacht dat ze daar helemaal achterin ook modelbouw verkochten.
Ik zelf ben niet zo'n voorstander meer van Broux, ik heb daar overtoer een Minichamps laten bestellen van de FW25 in schaal 1/43 (10cm groot) en ze zouden me bellen als hij binnen was. Na 3 weken ben ik dan maar eens zelf naar Broux gegaan om dan te zien dat die FW25 schoon achter in die glazen kast stond. In het vervolg voor een auto'ke van Minichamps rij ik naar Aken, daar is een modelbouwwinkel (voornamelijk modelbouwtreinen) tegenover het stadhuis waar de Kerstmarkt is en daar zag ik de Minichamps liggen aan 10€ goedkoper, als ge er dan 2 koopt kunt ge wel eens een omwegske maken
Reply With Quote
  #29  
Old 12-01-2004, 18:32
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
christiaansen is enorm duur en de service is niet echt goed... en de broux ben ik wat gewoon ... btw de foto's hebben wat vertraging maar vandaag zie je ze...
Reply With Quote
  #30  
Old 12-01-2004, 22:11
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Maasmechelen
Posts: 544
sennake: thx 4 the advice
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.