De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 21-08-2008, 21:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Super League Formula 2008, de aanloop.....

Na jaren van een kwijnend bestaan op obscure fora gaan we dan toch echt van start met dit voor de purist verderfelijke raceklasse. Voetbal, gatsie, op het circuit? Ja we zullen de bittere pil moeten slikken.

Ben ik nog zo'n felle tegenstander? Ja en nee, zodra we dat hooligan-gemeuk op het circuit zien ben ik weg. Echter, het kon weleens een leuke klasse worden. Veel PK's, merendeel middelmatige coureurs...........uw recept voor de nodige klappers en spannende races. Je blijft een autosportfan, alhoewel veel mensen dat niet van mij verwachten , en geeft deze club het voordeel van de twijfel

En toch, ik kan me niet vinden in deze mentaliteit:
Quote:
." Anderhalve week voor de start van het seizoen staat de man uit Heist-op-den-Berg als het ware met de rug tegen de muur; Van Hool zag zich al verplicht om het benodigde budget tot een voor deze hoogstaande serie belachelijk laag bedrag terug te schroeven

http://www.autosport.be/news/12907.aspx
Heel simpel, ik stel me een raceteam voor als een bvba. Op het einde van het jaar moet er een break-even of winst zijn. Niks mis mee!

Alleen, waarom moet het budget steeds van de coureur komen? Daarmee krijg je meteen een bepaald nivo over de vloer, en dat is niet meteen het meest talentvolle.........we hebben meer dan genoeg Tuka Rocha's

Waarom kan een continetaal europees team niet bepaalde funding voorzien? Daarmee verlaag je de instapdrempel en kan een armlastig echt talent wel een kans maken op een doorbraak? Zo gek is e.e.a. niet, in engelse en andere periodieken lees je met enige regelmaat over "(part)-funded drives"
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-08-2008, 19:40
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik zet ook grote vraagtekens bij deze serie. B.v. de doelgroep is relatief klein. Ik bedoel ben je fan van Brugge, Manchester United of Ajax dan is deze serie niet echt interessant.

Wat betreft sponsoring van teams. Dat is natuurlijk niet alleen een probleem van deze serie ook in GP2 moeten de meeste coureurs geld meebrengen. Een klasse als GP2 zou toch eigenlijk betaalde coureurs moeten hebben. Is een van de redenen daarvan niet dat grote internationale bedrijven hun marketing budget verspreiden over de nationale vestigingen? Voor een nationale vestiging is het te duur om een GP2 team te sponsoren (zeker voor kleine landen zoals Belgie of Nederland) dus moet er samengewerkt worden met vestigingen in andere landen, echter voor de vestiging in Spanje is het niet echt interessant een team te sponsoren met een coureur uit Belgie en Zweden.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-08-2008, 21:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Is een van de redenen daarvan niet dat grote internationale bedrijven hun marketing budget verspreiden over de nationale vestigingen?
Volgens mij zijn de meeste teams te lui om sponsors te zoeken! Ze gaan ervan uit dat de coureur & papa dit wel zullen voorzien. Een bepaalde laks- en luiheid die is ontstaan in de tijden dat er op elke straathoek een rijk zoontje te vinden was. Er zijn landen waar het wel kan. VS, Japan en Engeland o.a.

Wat betreft deze klasse? Ook zoiets, "clubs" die racen met coureurs uit andere landen. Phillippe bij Liverpool? Doornbos bij AC Milan? Gommendy bij Porto? Of zijn de voetbalsupporters dit al gewoon? Dat de sterspelers uit het buitenland komen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-08-2008, 20:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Niemand minder () dan Craig Dolby zal de Anderlecht bolide besturen:

Quote:
De kogel is door de kerk. Mikke Van Hool wist maandagavond Autosport.be te bevestigen dat de Brit Craig Dolby (°Leicestershire 1988) vanaf donderdag aanstaande de Anderlecht-wagen zal bemannen. Zoals eerder aangekondigd zal Tuka Rocha de Flamengo-auto voorrijden.
...
http://www.autosport.be/news/12944.aspx


Anderlecht presteert al jaren niets in Europa, ik ben bang dat ze die traditie nu ook op de racebaan gaan voortzetten.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-08-2008, 21:13
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Voor de liefhebbers:
Quote:
Komend weekend gaat op Donington Park (Engeland) de Superleague Formula van start. De organisatie meldt dat de racende voetbalklasse in 62 landen te zien is. In Nederland zullen de 750 pk sterke bolides te bekijken zijn via RTL en PSV TV.

Eurosport 2 zendt de beelden rechtsreeks uit. De organisatie meldt dat de kwalificatie op zaterdag en de twee races op zondag op deze zender live de ether worden in geslingerd. De tweede race zal overigens een complete reversed grid kennen, waarbij de winnaar van race 1 dus als allerlaatste start. PSV is de Nederlandse deelnemer in het internationale ‘voetbalveld’. Yelmer Buurman bestuurt de Eindhovense bolide. Voor AC Milan komt onze landgenoot Robert Doornbos uit.
Bron: autosport.nl

RTL = live stream op website?

Last edited by FIRE; 26-08-2008 at 21:14.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-08-2008, 22:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Niemand minder () dan Craig Dolby zal de Anderlecht bolide besturen:
.
Pfffffffff, het nivo zakt wel heel sterk weg zo. Testen in FR 3.5 zeggen niets! Lege tanks? Betrouwbaarheid tijdsregistratie? Illegale slicks?

AC Milan / Robert Doornbos (aardig, F1, F3000 & Champcar)
Al-Ain / ?
Anderlecht / Craig Bolby (misschien een talent maar geen ervaring met veel PK's, FR 1.6 BE !)
AS Roma / ?
Beijing Guoan / ?
FC Borussia Dortmund / ?
Corinthians / ?
FC Basel / ?
FC Porto / Tristan Gommendy (middelmatig Champcar/WSbR)
Flamengo / Tuka Rocha (vooral aanwezig in vaag Italiaans F3000 and the odd A1GP race)
Galatasaray / ?
Glasgow Rangers / Dalziel Ryan (hij deed mee in Champcar )
Liverpool / Adrian Valles (middelmatig in GP2/WSbR)
FC Olympiacos / ?
PSV Eindhoven / Yelmer Buurman (Talentje in GP2)
Sevilla FC / Borja Garcia (middelmatig GP2)
Tottenham Hotspur / ?

Dat zijn igg de bevestigde namen........en ja, tis nou niet bepaald championchip winnig material De namen die rondzweven bij andere teams idem dito. M.a.w., het verhaal van de eenoog en de blinden
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-08-2008, 22:31
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Doornbos, Gommendy, Valles, Buurman en Garcia zijn wat mij betreft coureurs die kwalitatief goed genoeg zijn.

Ik las op Ten-Tenths het gerucht dat de Borussia Dortmund wagen bestuurd gaat worden door.....good old Christian Danner. Volgens diezelfde website gaat Kasper Andersen de Olympiacos wagen besturen.

Ik ben benieuwd hoe de PSV wagen gaat presteren. Als ik me niet vergis heeft het team van Wim Coekelbergs nog geen ervaring met single seaters.

Last edited by FIRE; 26-08-2008 at 22:34.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-08-2008, 22:37
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Onderschat Dolby niet. Hij heeft talent zat en heeft keihard gewerkt om te komen waar hij nu staat. Hij racet hard, heeft technische baggage en kan een taktiek uitwerken. Hij heeft trouwens al jaren een band met Astromega, kent de mensen en de werking van de renstal goed.

Gezien Mikke Van Hool wat laat uit de startblokken is verwacht ik Craig niet dadelijk vooraan in de eerste races. Maar Zolder, een circuit dat hij op zijn duimpje kent, zou hem goed moeten liggen. Ik verwacht Doornbos vooraan maar reken toch ook maar op Buurman (een reuzentalent!) en op Borja Garcia (want die is van alle markten thuis). Als ik in een optimistische bui blijf dan zie ik Dolby toch top vijf rijden op het einde van het kampioenschap.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-08-2008, 22:53
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 213
Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
Onderschat Dolby niet. Hij heeft talent zat en heeft keihard gewerkt om te komen waar hij nu staat. Hij racet hard, heeft technische baggage en kan een taktiek uitwerken. Hij heeft trouwens al jaren een band met Astromega, kent de mensen en de werking van de renstal goed.

Gezien Mikke Van Hool wat laat uit de startblokken is verwacht ik Craig niet dadelijk vooraan in de eerste races. Maar Zolder, een circuit dat hij op zijn duimpje kent, zou hem goed moeten liggen. Ik verwacht Doornbos vooraan maar reken toch ook maar op Buurman (een reuzentalent!) en op Borja Garcia (want die is van alle markten thuis). Als ik in een optimistische bui blijf dan zie ik Dolby toch top vijf rijden op het einde van het kampioenschap.
Na F1.6 heeft Dolby toch niets meer gereden of vergis ik mij.Op zijn site is het stil vanaf 2006.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-08-2008, 23:44
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
Na F1.6 heeft Dolby toch niets meer gereden of vergis ik mij.Op zijn site is het stil vanaf 2006.
Hij heeft er nog een jaar opzitten in de Franse Formule Renault 2.0, coachte ondertussen Karline Stala naar de Belgische titel en mocht testen in de World Series wagen van Fortec tijdens de wintertests.

Los van de "tijd" die hij reed was zijn feel van de wagen. Hij zat snel vooraan. Ging voluit en maakte wel indruk op de crew van Fortec. Dit jaar coacht hij trouwens de jonge snaken die bij Fortec de Eurocup 2.0 rijden. Ik meende dat hij ook eens de A1GP wagen heeft mogen testen maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Echt "ervaring" is voor een overstap naar een nieuwe klasse niet van doorslaggevend belang. Wel je technische baggage denk ik en je aanpassingsvermogen. Kijk, Raikkonen kwam ook rechtstreeks van de FRenault 2.0 in de F1 en draaide goed mee. Vettel kwam van de World Series in de F1, net zoals Kubica en Kovalainen. Afin, ik hoop dat de uitslagen de criticasters snel de mond zullen snoeren.
Reply With Quote
  #11  
Old 26-08-2008, 23:47
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
---
Galatasaray / ?
Die zouden wel eens kunnen gaan rijden met Jason Tahinci
Reply With Quote
  #12  
Old 27-08-2008, 00:16
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Ik ben eveneens van mening dat Dolby niet te onderschatten is. Liet enkele knappe dingen zien in de 1.6 en hij heeft die titel niet zomaar gewonnen. Herinner u z'n fanastische inhaalrace in race 2 in het weekend van de 24U van Zolder. Toen van P15 naar P1 en dat is met dat soort wagentjes geen evidente zaak. Hij kon écht alles uit z'n bolide halen. Tijdens z'n tests in de 3.5 ging het niet zozeer om snelheid, wel om het opdoen van ervaring met krachtigere wagens. Dolby heeft naar zijn ingenieur geluisterd en alles omgezet op de baan. Dat hij in 2007 met Fortec (tijdens de tests) nog eens sterk voor de dag kwam, toont alleen maar aan dat het geen toeval was dat Dolby sterke chrono's reed. Zoals Mikke ook zei, moeten we niet verwachten dat hij in Donington meteen op het podium zal rijden. Hij heeft de auto nog niet kunnen testen. De seat-fitting was eergisteren. Dus, straks klimt hij meteen in die bak en karren maar.

Bij Al Ain zou Andreas Zuber instappen. Me dunkt dat hij ook langs die kanten woont...
Reply With Quote
  #13  
Old 27-08-2008, 14:21
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
CRAIG DOLBY NAAR ANDERLECHT
***************************************
De Engelsman Craig Dolby zal de kleuren van Anderlecht verdedigen in de Superleague Formula, het racekampioenschap voor voetbalclubs. Verwacht wordt dat Dolby (22) nogal licht zal uitvallen.

"Ik weet dat we kritiek gaan krijgen omdat hij niet zwaar genoeg weegt en omdat we geen Belgische topper gekozen hebben, maar we hadden geen keus", zegt Mikke Van Hool van Astromega, dat de Anderlecht-auto runt, in GvA en HNB.

"De rijder moest een budget meebrengen en voor de Belgen bleek dat onmogelijk. Ik had ook liever een ex-F1-rijder gehad, maar ja. Anderlecht steunt ons."
Bron : een TT

Loopt niet echt over van vertrouwen in Dolby.

C U
Reply With Quote
  #14  
Old 27-08-2008, 17:34
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Verwacht wordt dat Dolby (22) nogal licht zal uitvallen.

"Ik weet dat we kritiek gaan krijgen omdat hij niet zwaar genoeg weegt en omdat we geen Belgische topper gekozen hebben, maar we hadden geen keus", zegt Mikke Van Hool van Astromega, dat de Anderlecht-auto runt, in GvA en HNB.
Daar is wel wat aan te doen. Gewoon wat meer langs het frietkot.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-08-2008, 17:49
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
AC Milan / Robert Doornbos (aardig, F1, F3000 & Champcar)
Al-Ain / Andy Zuber
Anderlecht / Craig Bolby (misschien een talent maar geen ervaring met veel PK's, FR 1.6 BE !)
AS Roma / Enrico Toccacelo
Beijing Guoan / Davide Rigon
FC Borussia Dortmund / ?
Corinthians / ?
FC Basel / Max Wissel
FC Porto / Tristan Gommendy (middelmatig Champcar/WSbR)
Flamengo / Tuka Rocha (vooral aanwezig in vaag Italiaans F3000 and the odd A1GP race)
Galatasaray / Alesandro Pier Guidi
Glasgow Rangers / Dalziel Ryan (hij deed mee in Champcar )
Liverpool / Adrian Valles (middelmatig in GP2/WSbR)
FC Olympiacos / ?
PSV Eindhoven / Yelmer Buurman (Talentje in GP2)
Sevilla FC / Borja Garcia (middelmatig GP2)
Tottenham Hotspur / ?

Bron: autosport.nl
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.