De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 29-12-2004, 08:37
The Leader's Avatar
The Leader The Leader is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2003
Location: DILBEEK
Posts: 144
Zijn er geen reis agentschappen die georganiseerde reizen organsiseren naar de 24 uur van Le Mans???
Reply With Quote
  #17  
Old 29-12-2004, 09:57
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
De fanclub van Marc Goossens
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #18  
Old 29-12-2004, 11:54
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by The Leader
Zijn er geen reis agentschappen die georganiseerde reizen organsiseren naar de 24 uur van Le Mans???
O.a. http://www.gebograndprixreizen.nl/ (Bedrijf is aangesloten bij diverse belangverenigingen en garantiefondsen, altijd handig in geval problemen ) Die bieden een tweedaagse busreis aan. In 2000 heb ik een dergelijke reis geboekt voor mijn eerste tripje naar Le Mans. Het voordeel is dat die mensen alles voor je regelen, enige wat je moet doen is instappen Voor iemand die de eerste keer gaat is dit wel een veilige optie. Op die manier doe je ervaring op en kun jezelf bepalen of je het jaar erna op eigen kracht richting Le Mans gaat.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #19  
Old 30-12-2004, 03:16
Raceshot's Avatar
Raceshot Raceshot is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Quote:
Originally posted by Sennake
Op vrijdag moet je niet op het circuit zijn om actie te zien : dan komen de gekke Engelsen met hun eigen wagens de show stelen op de openbare weg. Al ooit burn-outs gezien van een Bentley of een bus? In Le Mans zie je het allemaal. En liefst vanop een met bruine zeep ingesmeerd tentzeil, dan is het nog veel spectaculairder als ze het asfalt raken
Vrijdagmiddag is het zeer de moeite om af te zakken naar het centrum van Arnage (lees : 1 straat met rond punt en 10 café's vol zatte Engelmannen). Zowat alles wat van de autostrade afkomt rijdt daardoor en er zijn serieus wat toestanden te zien. Een klassieker is het gevecht met waterpistolen, een colonne van F40's en/of Lambo's die met de nodige show voorbijvliegt en verplicht wordt tot minstens een burn-out, gendarmes die zatte Engelsen achtervolgen (hilarisch !!!!), enz ...
Het gebrek aan actie op het circuit wordt daar méér dan goedgemaakt.

Tip : zet je op de berm juist achter het rond punt, prachtig zicht op alle gebeurtenissen en de blikskes drank bij de bakker kosten minder dan de helft dan in de café's.
__________________
Greetz,

kristof@raceshots.be
www.raceshots.be
Reply With Quote
  #20  
Old 02-01-2005, 13:40
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Bij deze wil ik iedereen alvast bedanken voor al de nuttige tips en handige info.

Nu heb ik al een heel ander beeld over bepaalde dingen, die ik me dus anders had voorgesteld...

Vooral de links naar de campings en ook al de mooi gebundelde info op planetlemans.com zijn zeer waardevol voor het plannen van een eerste bezoek aan dit event.


Quote:
Originally posted by Mark
O.a. http://www.gebograndprixreizen.nl/ (Bedrijf is aangesloten bij diverse belangverenigingen en garantiefondsen, altijd handig in geval problemen ) Die bieden een tweedaagse busreis aan. In 2000 heb ik een dergelijke reis geboekt voor mijn eerste tripje naar Le Mans. Het voordeel is dat die mensen alles voor je regelen, enige wat je moet doen is instappen Voor iemand die de eerste keer gaat is dit wel een veilige optie. Op die manier doe je ervaring op en kun jezelf bepalen of je het jaar erna op eigen kracht richting Le Mans gaat.
Na wat zoeken op site heb ik niets gevonden over hun reizen naar Le Mans. Doen ze het niet in 2005? of is het gewoonweg nu nog niet online op hun site?
Zijn er nog andere reis organisaties die depaddockers kennen of al ervaringen mee hebben?

tickettravel.nl doet ook reizen, maar dan wel enkel met hotel overnachting.

Een handige tabel met al de prijzen er in van tribunes tot camping tot parking.

Zijn er soms mensen hier die al de voorbije jaren naar Le Mans zijn geweest met de Fan Club van Marc Goosens?? Wat zijn de ervaringen er mee?? Wat is ongeveer de prijs bij hun voor de drie daagse busreis (de voorbije jaren geweest)?
__________________
Reply With Quote
  #21  
Old 02-01-2005, 13:44
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Op het 10/10's forum vind je ook een berg aan informatie.
Reply With Quote
  #22  
Old 02-01-2005, 19:16
CarRerA's Avatar
CarRerA CarRerA is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Location: Liedekerke
Posts: 114
Vorig jaar ben ik met een vriend voor de eerste keer naar LeMans geweest. We zijn met de TGV naar ginder gegaan, koste ons iets van 125€ heen en terug (van Brussel naar LeMans met overstap in Parijs). We hadden enkel onze inkomticketten besteld en onze rugzak (met tent) mee. We hebben ter plaatse nog een campingplaats gevonden ter hoogte van de Porsche curves (was een eindje stappen van de pits). Maar er rijden inderdaad pendeldiensten, waarmee alles vlot verloopt (wel het drummen niet vergeten). De camping koste ons iets van een 40€ dacht ik. Alles tesamen waren we iets van een 300€ kwijt voor 4 dagen.
Op de camping hadden we douches en wc's die er nog netjes uitzagen ook. Qua lawaai op de camping viel het nog redelijk goe mee (Spa tijdens de 24h is erger).
Op donderdag was er de qualify van de LM wagens en van de oude LM wagens. Was wel leuk om te zien die oude racewagens.
Vrijdag was er buiten de pitwalk niks te doen, btw die pitwalk is echt wel de moeite, er was heel weinig volk, je kon bij wijze van spreken de auto's aanraken. Vrijdag is wel de uitgelegen moment om het track te verkennen.
Op zaterdag en zondag is het er letterlijk koppen lopen, maar naarmate het donkerder wordt verdwijnt er een deel van het volk.

De website www.planetlemans.com is zoals eerder gezegd zeker een bezoekje waard.

Greetz
Reply With Quote
  #23  
Old 03-01-2005, 15:24
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Eén van de mooiste dingen aan Le Mans is de parade in Le Mans-centrum op vrijdag avond! geweldige sfeer en je ontmoet er alle piloten.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #24  
Old 03-01-2005, 15:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Na wat zoeken op site heb ik niets gevonden over hun reizen naar Le Mans. Doen ze het niet in 2005? of is het gewoonweg nu nog niet online op hun site?
Staat er wel degelijk tussen............

=> Reizen => Formule 1 => en daar staat Le Mans
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #25  
Old 31-01-2005, 21:02
The Leader's Avatar
The Leader The Leader is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2003
Location: DILBEEK
Posts: 144
Wie gaat er hier eigenlijk naar de 24 U van Le Mans? Ik zou ook willen jaar dit jaar met een kameraad. We kunnen dan mss afspreken om in groep af te zakken tot daar en alle info is welkom.

Welke camping is het best, of toch beter hotel? Ik hoor het hier wel.

Ik zou willen vertrekken in Belgie de woensdag morgen of zo.
Reply With Quote
  #26  
Old 31-01-2005, 21:09
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Ik ga dit jaar mee met de bus van fanclub Marc Goossens. Ik ga erheen met de voorzitter van de npcc (Corvetteclub)

Greetzz.. Corvetteboy
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #27  
Old 05-02-2005, 14:05
MG-Lola's Avatar
MG-Lola MG-Lola is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2005
Location: Leiden - Nederland
Posts: 1
Vanaf Antwerpen is het naar Le Mans te doen in een uur of 5 / 6. Het is (zeker vanaf vrijdag) niet aan te raden enorm te gaan blazen op de Peage. De controles van het Franse 'blauw op straat' worden steeds strenger en komen vaker voor. Ze schijnen tegenwoordig tussen de tolpoorten de tijden te meten...

De officiele campings zullen nu wel behoorlijk vol zitten, maar in de omgeving zijn vaak nog wel kleine, gewone campings te vinden. Het is een stukje rijden vanaf het circuit, maar als je wil kan je wel gewoon slapen.

Ga je echt op de bonnefooi, zou ik me vervoegen bij de tourist information van Le Mans, zij hebben vast nog wel wat adressen.

Bier, etc: meenemen vanaf huis, tenzij je het niet erg vind om failliet te gaan. En zorg ook voor genoeg drinkwater en zonnebrandmiddel op het circuit. Het kan hels warm zijn, als de zon doorkomt.

Lopen is inderdaad niet aan te raden, een fiets wel. Als je een beetje slim plant kan je ook met de auto op veel plekken komen, alleen moet je niet gaan als iedereen gaat (inderdaad: 1 weg, 10.000 man op pad).

Vorig jaar geprobeerd om op het rechte einde van Mulsanne te komen, bij de chicanes... Helaas niet gelukt.
De andere plaatsen die genoemd werden: die zijn top! Maar ook de pit-area is geweldig 's nachts. Kan je ook nog zien wie er in competitie zijn.

Veel plezier gewenst.. maar dat gaat vast lukken! Ik ga dit jaar voor de vijfde keer op rij!
Reply With Quote
  #28  
Old 13-02-2005, 13:13
The Leader's Avatar
The Leader The Leader is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2003
Location: DILBEEK
Posts: 144
Bon ik heb hier enkele vragen voor de anciens, we hebben dus een mobilhome gehuurd voor naar Le Mans te gaan. Nu de eerste vraag met het ingangs ticket van 59€ kan men daar mee in de paddock? En de prijs voor op de campings is 36 € voor een motorhome is dat voor gans de week of is da per nacht? Dan zijn er daar tickets "Welcome" voor 20 € waar kan men daarmee binnen? En er zijn ook tickets "Plateaux" voor 15 € wat is dit? En nu de laatste 2 vragen aangezien er ni veel tribunes meer over zijn welke best nemen ( boven de stands???) en op welke kamping reserveren , Bleu , Rouge, Aerodrome of Antares?) of ter plaatse dit doen. Voila. CU in Le Mans dus
Reply With Quote
  #29  
Old 13-02-2005, 13:51
vandijk vandijk is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Nederland
Posts: 101
Nu de eerste vraag met het ingangs ticket van 59€ kan men daar mee in de paddock?

Nee, althans op vrijdag mag je met de kaart de gehele dag in de pits vertoefen.

En de prijs voor op de campings is 36 € voor een motorhome is dat voor gans de week of is da per nacht?

Die prijs klopt denk ik niet. 36 euro is de normale prijs voor de parking+camp naast de auto. Op de parking mag je wel gewoon de camper neerzetten maar de voorzieningen zijn beperkt.

Dan zijn er daar tickets "Welcome" voor 20 € waar kan men daarmee binnen?

In de ACO welcome ruimte. O.a. het restaurant aan het einde van de pitlane. Denk wel dat het dak tegenwoordig niet meer open is voor het publiek (weet ik niet zeker). Naar mijn idee geen zijn om dit ticket te kopen.

En er zijn ook tickets "Plateaux" voor 15 € wat is dit?

Dat vroeg ik mij ook al af. Volgens mij gaat dit om de gallerijen van de tibunens boven de pits en/of toegang tot het paddock voor toeleveranciers en VIPS. Op de gallerijen tussen de werkelijke zitplaatsen valt niet veel te zien. Ook niet kopen dus.

En nu de laatste 2 vragen aangezien er ni veel tribunes meer over zijn welke best nemen ( boven de stands???)

Geen, zonde van je geld. Er zijn zoveel mooie plaatsen waar je alles goed kunt zien. Vergelijk het niet met F1. Er komen veel mensen maar er is ook ruimte zat. Alle foto's van Le Mans op mijn site zijn achter het hek en zonder gebruik van tribune genomen (behalve die in de pits tijdens de qualificatie wanneer alle tribunes open zijn voor iedereen (2004): http://www.planetlemans.com/index.ph...view_album.php (als ik ze weer bekijk kan ik niet wachten tot juni -- zucht).

en op welke kamping reserveren , Bleu , Rouge, Aerodrome of Antares?) of ter plaatse dit doen. Voila. CU in Le Mans dus

Ga ermaar vanuit dat de campings alle vol zitten (en de eerste reservering voor 2006 alweer gemaakt zijn...). De namen die je opnoemt zijn ook parkings en geen campings.

Auto op parking Rouge of Blue neerzetten en je tent ernaast of kijken op Arnage of iemand zijn kaarten kwijt wil zijn je beste opties. Wij doen het al jaren zonder camping! Reserveren voor een parking is niet nodig (of kom je pas op zaterdag?)

Grt,
Sander.
__________________
visit planetlemans.com for the best Le Mans and GT photo's!

Last edited by vandijk; 13-02-2005 at 13:59.
Reply With Quote
  #30  
Old 13-02-2005, 14:37
The Leader's Avatar
The Leader The Leader is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2003
Location: DILBEEK
Posts: 144
Thanks for the info, neen we vertrekken dinsdag, dus een camping ter plaatse zoeken voor onze mobil home. Zijn er dan tickets waar men mee in de paddock kan tijdens de race? Nogmaals bedankt.

Ps uwe web site is super.

Last edited by The Leader; 13-02-2005 at 14:41.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.