De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-09-2001, 09:39
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Sato in vorm

Kersvers Brits F3 - kampioen Takumo Sato is op dit moment aan het testen voor BAR in Mugello. De eerste dag zat hij twee seconden boven de tijd van Barrichello en moest ie Alesi voorlaten met 0.8 seconden. De dag erna moest hij slechts 0.03 seconden toegeven op Barrichello en liet ie Panis en Alesi makkelijk achter zich.
Dit is echt wel de beste Japanner die we tot op heden gezien hebben. Ook al heeft ie Honda achter zich staan, hij spreekt tenminste met prestaties op het circuit.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-09-2001, 17:12
RoBByNiO
Guest
 
Posts: n/a
ja hij test goed maar moet eerst wel bevestigen in F1-races om hem de beste Japanner te noemen he!
Reply With Quote
  #3  
Old 06-09-2001, 17:15
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
mja, maar ...

ga nooit af op testen...

in wa stond em ?!? qualifying setup ?!?

Ferrari had gisteren race-simulation, dus ja da ge dan in de buurt komt is te begrijpen he!!

airco
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 07-09-2001, 09:31
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Quote:
ga nooit af op testen...
Tja, dat heb ik eerder dit seizoen nog gehoord toen Williams zo sterk getest had in Magny - Cours.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom die resultaten altijd zo pessimistisch bekeken worden ? De test van Enge stelt dus ook niet veel voor.
Niet vergeten dat Raikkonen 12 maand geleden hetzelfde deed.
Ook toen werd dat pessimistisch onthaald en verdere commentaar is overbodig zeker ?
Het probleem is dat er teveel naar F1 gekeken wordt. Zijn prestaties in de F3 spreken voor zich. Daar maakt de piloot tenminste het verschil. Dat hij boven het gemiddelde uitsteekt is toch wel duidelijk zeker.
Reply With Quote
  #5  
Old 07-09-2001, 14:03
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
ja ok

Sato zal ongetwijfeld wel een goed piloot zijn, maar zo zijn er nog wel!! Bv de marlboro Masters staat mooi op een visitekaartje!!

Met mijn commentaar bedoel ik enkel dat testsessies vaak een vertekend beeld geven!!! Ik wil geen kritiek geven op Sato zelf!!
Ik heb me in het verleden vaak genoeg laten vangen aan trainingstijden!! Als we bv deze winter naar de tijden van Prost keken, dan zouden ze zeker en vast 3e of 4e bij de constructeurs geworden zijn!! De waarheid is echter anders!!

airco
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 07-09-2001, 14:28
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Quote:
Met mijn commentaar bedoel ik enkel dat testsessies vaak een vertekend beeld geven
Met die stelling ben ik niet echt akkoord. Het is natuurlijk zinloos iets te vertellen over een test van 1 dag. Testsessies geven een beter beeld indien de piloot meerdere dagen na mekaar rijdt en je de resultaten vergelijkt, rekening houdend met Setup, weersomstandigheden, etc.
Ik denk dat je een constante kan trekken in de resulaten van Sato vermits dit niet zijn eerste test is.
Enge was gisteren bv. zeer snel met de Prost maar hij zal die moeten kunnen bevestigen. Als die op en neer gaan als een jojo kan je ook daar je conclusies uit trekken.
Denk maar aan de benetton test twee weken geleden in Barcelona. Ze waren snel en dat bleek in Spa.
Net zoals de tests van Toyota niet bijster schitterend zijn gedurende de voorbije maanden. Ik ben er heilig van overtuigd dat het niet hun bedoeling is zand in de ogen te strooien van de concurrentie door slechte tijden neer te zetten.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-09-2001, 15:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
De enige Sato die ik voorlopig ken is die van in de strip van Blake and Mortimer : "de 3 formules van professor Sato"...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 07-09-2001, 15:51
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
hehe
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 07-09-2001, 17:09
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Sennake, gij leest teveel boekskes
Reply With Quote
  #10  
Old 07-09-2001, 22:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Ennuh Sato is niet de enige japanner in topvorm, in Franrijk staat Fukada bovenaan en in Duitsland rijdt die Kaneishi ook beresterk.

Dus op het racing festival kun je een toekomstig F1 coureur aan het werk zien.....

Net als Raikonen vorig jaar, en Button in 99
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.