De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2004
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 24-10-2004, 21:06
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 35 en 36

Hier zijn de oplossingen van vragen 35 en 36:

Vraag 35 :
  1. Hoe heet de piloot van deze wagen ? Paul Frère.
  2. Uit welke race stamt deze foto ? Grand Prix van België en/of Europa in Spa-Francorchamps, beide antwoorden zijn goed.
  3. Uit welk jaar stamt deze foto ? 1952.
  4. Welke racewagen is dit (merk) ? HW Motors Ltd.
  5. Wat was het behaalde resultaat ? 5e plaats.

Tip? Dit is nu echt eens een heel mooie wagen (HWM), vind je ook niet?

De originele foto zag er trouwens zo uit :



Vraag 36 :
  1. Wie is deze piloot ? Ian Ashley.
  2. Welk circuit is dit ? Nürburgring.
  3. In welk jaar is deze foto genomen ? 1975.
  4. Welke racewagen is dit (merk+typenr) ? Williams-Ford FW03, die er echter uitzag als een FW04. Daarom worden beide antwoorden goedgekeurd.
  5. Hoeveel keer kwam deze piloot in dat jaar aan de finish van een GP F1 ? Nul.

Tip : Een ezel (Ian Ashley = IA) stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.
?


De originele foto zag er trouwens zo uit :



Dit levert uiteindelijk het volgende, zeer verrassende resultaat op, met een nieuwe leider die meteen ook eindoverwinnaar wordt:
  1. Jan : 19500
  2. Guy : 19345
  3. Pompierke : 19093
  4. Vanni : 18553
  5. Baron : 18020
  6. Manu : 17629
  7. Ottooke : 16360
  8. Bazzie : 15525
  9. Marshal : 12909
  10. Porsche : 12334
  11. Lotuzzz : 10909
  12. Megane : 8639
  13. Jjoris : 5878
  14. HHugo : 5575
  15. Sledge : 4004
  16. Swa : 3609
  17. Lambo : 3198
  18. Johan : 3192
  19. Obi-Jan : 2819
  20. Fleabite : 2690
  21. The Interceptor : 2654
  22. Superdiesel : 2502
  23. A.J. : 2239
  24. AlainH : 2088
  25. Huudo : 1695
  26. Nox : 950
  27. Raceboy : 809
  28. Marcel : 719
  29. Lender : 219
  30. Snelle Japie : 188
  31. Autosport.be : 188
  32. Dragonfly : 95
  33. Juha : 93
  34. Iceman : 69
  35. Corvetteboy : 66
  36. TiBo : 8

Pompierke jong, Ian Ashley heeft je uiteindelijk de overwinning gekost... Het aantal finishes (0 ipv 2) heeft het verschil gemaakt. Jammer voor jou, gelukkig voor Jan en ook voor Guy, die hierdoor de 2e plaats nog kan afsnoepen!

Je kan de eindstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

Begin volgend jaar volgt de officiële prijsuitreiking. Maar laat dat de wilde verhalen (over de ganse quiz misschien wel) niet tegenhouden! Laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu dus maar komen

Werner en ik willen iedereen bedanken die aan deze quiz meegedaan heeft, en we hopen dat we het volgend jaar nog beter kunnen doen zodat er misschien nog een betere en feller bevochten quiz ontstaat

Tot op de live-quiz!!!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 12-05-2008 at 10:39.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-10-2004, 21:35
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Damned, ik ben vierde en val net buiten de prijzen .

Maar 't voornaamste is dat ik me heel het jaar goed geamuseerd heb (en ook veel bijgeleerd).
Volgend jaar ben ik zeker terug vd partij.

Mijn felicitaties aan de 3 laureaten & een grote merci aan Sennake en Werner
Reply With Quote
  #3  
Old 24-10-2004, 21:54
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Ja mensen,

zoals ik voorspeld had, de laatste loodjes wogen het zwaarste.
Die laatste vraag van 36 slecht gelezen (in dat jaar, niet gezien)
Maar toch proficiat aan de winnaar Jan en aan Guy.
Op naar volgend jaar.
greetz
Reply With Quote
  #4  
Old 24-10-2004, 22:03
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Jaja Pompierke, je mag het vel van de beer nooit verkopen voor hij geschoten is!

Met een 5e eindplaats voor mijn eerste deelname ben ik voor mezelf best tevreden.
Ik heb me ontzettend goed geamuseerd, en dat is toch het belangrijkste.
Volgend jaar ben ik er zeker opnieuw bij.

Van harte proficiat aan de winnaar.

En ook felicitaties en een dankjewel voor Sennake en Werner. Jullie kwis mag gezien worden! Daar mogen jullie echt fier op zijn.

Tot volgend jaar!
Reply With Quote
  #5  
Old 24-10-2004, 22:21
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Mijn eerste quiz die ik actief heb meegedaan en uiteindelijk zevende geworden. Nooit gedacht dat ik zo hoog ging eindigen.
Proficiat aan mezelf , aan alle kandidaten die het tot het einde hebben volgehouden en aan alle kandidaten die begonnen zijn maar onderweg hebben moeten afhaken (en hopelijk volgend jaar wel tot op het einde meedoen). Nu klink ik juist als de burgemeester van Samson en Gert
Speciale vermelding voor Guy en Werner. Bedankt om jullie tijd in de organisatie van de quiz te steken. Nu ben ik weer wat minder leek op bepaalde gebieden.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 25-10-2004, 11:05
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Ja, mannen,

wat een eindspurt !!!

Heimelijk had ik nog gehoopt, voor een stukje gelukt dus.
Sorry Pompiereke en PROFICIAT Jan !!!
Ook dank aan Werner en Sennake, die me toch wel slapeloze nachten hebben bezorgd!

De laatste vragen waren moeilijker dan gedacht !

Toch een vraagje :
Waarom aanvaard je de twee antwoorden op het tweede deel van de vraag 35. ? De Grote Prijs van België werd immers in Chimay gereden en deze van Europa in Francorchamps !
Reply With Quote
  #7  
Old 26-10-2004, 13:35
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Jongens, ik ben zeer blij verrast deze quiz alsnog te winnen. Mijn neus krult zelfs een beetje als ik eraan denk die twee ervaren en goed gedokumenteerde rotten (Pompierke en Guy) te hebben verslagen Ik verwachtte immers niet dat de vier laatste vragen nog voor enige verschuiving aan de top zouden zorgen, maar ja, it ain't over till the fat lady sings
Felicitaties gaan zeker naar de concurrent quizzers die de strijd tot op het laatste moment ongemeen boeiend hebben gehouden.

Graag wil ik de organisatoren bedanken voor weer een prachtige quiz, jullie hebben ons ook dit jaar een gevarieerd vragenaanbod voorgeschoteld, al was het soms bijzonder moeilijk. Heel vaak heb ik de foto's van jullie vragen niet eens teruggevonden, dus kwam het er vooral op aan de juiste verbanden te leggen.

Ook wil ik die paar mensen bedanken die voor mij als klankbord hebben gefungeerd, zij bevestigden in enkele lastige gevallen mijn keuze of maanden mij aan nog wat verder of elders te zoeken, zonder daarom het antwoord aan te bieden.

En tenslotte, en niet in het minst, wil ik ook mijn 12 jarige junior Paddocker bedanken, al maakt hij momenteel niet zo'n prettige tijden door. Hij ging immers vaak als eerste op zoek naar de nieuwe quizvragen en startte meteen een vooronderzoek.
Over enkele jaren zullen jullie daar nog een taaie klant aan krijgen.

jan, die net zo tevreden was geweest met voor de derde keer een derde plaats

PS: dit jaar is ook heel duidelijk geworden waar Mark aka Marshal de vorige jaren zijn mosterd vandaan heeft gehaald
Reply With Quote
  #8  
Old 26-10-2004, 18:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by jan

PS: dit jaar is ook heel duidelijk geworden waar Mark aka Marshal de vorige jaren zijn mosterd vandaan heeft gehaald
Ik ben nog steeds bezig om de maandelijkse termijnen aan die Hasseltste mosterboer te betalen

Jan, proficiat met de overwinning en een dank u wel aan de twee kwelgeesten Sennake en Werner die toch af en toe verdomd lastige maar leuke vragen wisten te bedenken.

In tegenstelling tot vorig jaar waren er enkele vragen bij waarvan op internet werkelijk niks terug te vinden was. Het archief gaat bij maar terug tot 1994 Ik zal niet ontkennen dat ik vorig jaar Pompierke enige malen als hulp heb ingeroepen maar zelfs dan wist ik de vragen grotendeels zelfs op te lossen. Er waren dit jaar enkele vragen bij waarvan ik geen idee had hoe ze op te lossen. Zoals bijvoorbeeld de laatste.......... ik ben redelijk tipblind (een constante factor van de afgelopen twee jaar ) dus dat leverde al niks op. Op de foto zelf vond ik ook niet veel aanknopingspunten..........ben eigenlijk niet verder gekomen dan een grove tijdsbepaling.

Daarnaast een de laatste weken te kampen gehad met een gigantisch tijdstekort (gelukkig door prettige omstandigheden) heeft ervoor gezorgd dat ik in de laatste fase ben geduikeld in het klassement.

Voor quizjaar 2005 ga ik een rustperiode inlassen om in 2006 sterker voor de dag te komen (moet er toch een punt aan draaien )

Succes aan allen!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-10-2004, 20:03
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Quote:
Originally posted by guy


Toch een vraagje :
Waarom aanvaard je de twee antwoorden op het tweede deel van de vraag 35. ? De Grote Prijs van België werd immers in Chimay gereden en deze van Europa in Francorchamps !
Hallo Sennake en Werner,

Het spel is gedaan,
maar, sorry, ik blijf toch nog even met deze vraag zitten......
Reply With Quote
  #10  
Old 26-10-2004, 20:29
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Proficiat aan de winnaars en aan de organisatoren!

Ikzelf heb naar het einde toe afgehaakt, maar ik zal volgend jaar zeker terug meedoen.
Reply With Quote
  #11  
Old 26-10-2004, 20:45
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by guy
Hallo Sennake en Werner,

Het spel is gedaan,
maar, sorry, ik blijf toch nog even met deze vraag zitten......
Alle, op één na, bronnen die wij onderzocht hebben spreken over de GP van België als ze de GP van Francorchamps bedoelen. Slechts één bron (namelijk deze) spreekt over zowel de GP van België als die van Europa wat die GP aangaat. Wij zijn geen enkele bron tegengekomen die het enkel en alleen over de GP van Europa heeft.

Voor zover wij kunnen oordelen zag de officiële F1-kalender er in 1952 zo uit :
[list=1][*]GP Zwitserland : Bremgarten[*]GP USA : Indianapolis[*]GP België : Francorchamps[*]GP Frankrijk : Rouen[*]GP Groot-Britannië : Silverstone[*]GP Duitsland : Nürburgring[*]GP Nederland : Zandvoort[*]GP Italië : Monza[/list=1]

Nergens hebben wij een verwijzing naar Chimay tegengekomen... Wat niet betekent dat er geen GP gereden is in 1952 hoor. In die tijd werden er wel meer GP's gereden die niet meetelden voor het officiëel kampioenschap.

Dat allemaal samen heeft ons doen besluiten dat we zowel de GP van België als die van Europa als correct aanvaardden...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #12  
Old 26-10-2004, 22:10
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Ja, Pompierke, Jan en Sennake, zo zie je maar hoe alles aan een zijden draadje kan hangen....

Immers, mijn antwoord op vraag 35 heb ik pas sinds verleden week VRIJDAGAVOND toen ik uitgenodigd was op de huldiging van Paul Frère ter gelegenheid van het Brussels Retro Festival........
Het was echter niet in mij opgekomen om een foto van jullie vraag mee te nemen en aan de MEESTER himself te vragen ! Stom natuurlijk, maar eind goed, al goed.

Hieronder even een uitreksel uit de persmap van verleden vrijdag :


" Paul FRERE

Een uitzonderlijk kampioen die een voorbeeld van
“Gentlemen Driver” werd, dank zij zijn menselijke kwaliteiten.

.....
In 1952 overwinning in de “Grand Prix des voitures de Série” te Francorchamps opéén van de 4 officiële Oldsmobiles (de 3 andere waren toevertrouwd aan Johnny Claes, André Pilette en Jacques Swaters).
Steeds in 1952 vervangt hij Peter Collins op een HMW (1970 cc, 4 cil., 145 pk en 550 kg) in de “Grote Prijs van België” te Chimay: Paul FRERE verwezenlijkt de polepositie (4 min 33 sec) en wint de wedstrijd met een honderdste van een seconde voor de Connaught van Downing.
5de plaats in de “Grote Prijs van Europa” te Francorchamps op een officiële HMW aan de zijde van Lance Macklin en Peter Collins.
Opgave in de “Grote Prijs van Duitsland” (versnellingsbak).
Nadien reed hij de “Grote Prijs van Holland” voor Amédée Gordiniaan de zijde van Manzon, Trintignant en Behra : opgave vande Simca Gordini van Paul FRERE (breuk van een stang van de versnellingsbak). Het seizoen 1952 werd overheerst door Ferrari van Ascari en Farina. "



Ik heb geen probleem met jullie besluit, want het is inderdaad verwarrend !
Reply With Quote
  #13  
Old 26-10-2004, 22:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Verwarrend is het minste wat we kunnen zeggen... op deze site vond ik, geïntrigeerd door jouw gevonden tekst, nu weer dit : "Won 1952 G.P des Frontieres (Chimay) first time out in a F2 car (HWM) followed by 5th in Belgium GP and 2nd in 1953 Eifel GP (Nurburgring)"
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #14  
Old 27-10-2004, 11:59
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Mogelijk kan onderstaand artikel, terug te vinden op www.8wforix.com, voor enige opheldering zorgen. In hetzelfde artikel is trouwens een foto te zien van deze HWM met Paul Frère tijdens de GP van België 1952 te Spa, maar dan langs de linkerkant van de wagen.

Quote:
....Suddenly Frère's was a hot name, and the Belgian RAC offered him a place in the '52 Grand Prix. He wrote to HWM's John Heath; the answer was no, but Heath did need someone for the GP des Frontières at Chimay . The HWM cars for that race had been allotted to Heath himself and three Belgian drivers, Charles de Tornaco, Roger Laurent and Paul Frère.

We swear we didn't mean this kind of coincidence, but in this 1952 GP des Frontières two points are worth mentioning: it was the first single-seater race for both Paul Frère and Olivier Gendebien and, against all odds, Roger Laurent, who as we have just mentioned was entered to drive an HWM and practiced with it - and who was suddenly allocated a brand new car that had arrived late Saturday night in the Ecurie Francorchamps lorry: a brand new, yellow painted, Ferrari 500!

The start had been in dry weather but at mid-race, when Ken Downing (Connaught A3) was 40 seconds in the lead, it started to rain. Almost immediately Frère started to make up ground, helped when Downing briefly spun on lap 14. Going into the last lap the gap was still 13 seconds but, by now, Frère was going splendidly and smashed the lap record, catching and passing the unaware Downing on the very last bend, less than a mile from the finish.

John Heath immediately offered Paul a drive in the forthcoming Belgian GP and he delighted his entrant by bringing the car home in fifth place, claiming the last championship points of the race (our picture).
Deze, volgens mij, zeer betrouwbare bron van info heeft het dus zowel over de GP des Frontières in Chimay als over de GP van België te Spa Francorchamps, twee verschillende GP's dus.

jan

Last edited by Jan; 27-10-2004 at 12:04.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.