De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouwers Galerij > Eyckles' galerij
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

 
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-11-2011, 21:33
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Tamiya Ferrari 312T3

Hallo Iedereen,

Na veel gepruts en gekloot heb ik dit model dan toch eindelijk afgekregen. Ik deze moeten bouwen in 2 pogingen. De eerst poging. Alles gespoten met Zero Paints Formula 1970-80, gevernist met 2K en decals aangebracht. Nadien terug gevernist met 2k en toen begonnen de problemen. De 2k blanke lak had zit een weg onder de decals gevonden en toen ontstonden er strepen onder de decals. Eerst proberen weg te schuren, maar dat bleek niet te helpen. In een badje met isopropyl alcohol gezet en al borstelend de verf eraf gekregen op een veilige manier. Dan terug begonnen met het afschuren van de body en cowling en toen sloeg de wet van Murphy toe. En stuk afgebroken bij de body en een scheur in de cowling. Dus beginnen zoeken naar de stukken bij Hobbyco, Rainbow10 en F1Specialties(deze is 3 weken geleden gestorven en dus afgelopen met de zaak). Deze laatste had nog een body en cowling op overschot liggen mocht deze hebben voor de prettige prijs van 10€ inclusief verzending van de States. Dus ik blij, maar dit veranderde rap toen ik de stukken in de bus kreeg. De stukken waren in een met bubble wrap envelop gestopt en zo opgestuurd om de verzendingskosten te sparen(niet doen dus). Dus eens een topic geopend op F1M en heb daar de stukken toch kunnen bemachtigen. Ook moest ik de kapotte decals vervangen met een nieuw setje van Tamiya, dat ik kon kopen bij Hobbyco. Dus terug volledig opnieuw begonnen. Terug gespoten met Zero Paints en gevernist met 2k, nadien decals aangebracht en eerst een laagje gunze gespoten(tip van AF). Na enkele dagen drogen heb ik er 2 fijne laagjes 2k kunnen overzetten zonder problemen te hebben. De ander onderdelen zoals de motor, ophanging, voor -en achtervleugel en wielen heb ik in alcad gezet en is voor mijn eerste keer te gebruiken redelijk goed gelukt. Ik heb ook eens geprobeerd om het model een beetje meer detail te geven, want wat ik ook probeerde, de cowling paste niet op de body. Dus heb ik deze dan apart afgewerkt en steuntjes voor gemaakt(die wel nog moeten gespoten worden). Dus meer detail onder de kap. kabels getrokken van de cockpit naar de motor. De motor naar mijn kunnen toch zoveel mogelijk proberen te voorzien van kabels. Heb ook de luchtinlaten vervangen door gedraaide van Acustion en heb deze dan ook afgedekt met mesh van MFH. Persoonlijk vind ik het resultaat goed, al kan het altijd beter, maar heb ook redelijk veel problemen gehad met het passen. Dus hier zijn enkele foto's en zoals altijd zijn commentaren en tips altijd welkom. Hier zijn de foto's zonder cowling:















Mvg,
Lesley

Last edited by eyckles; 30-11-2011 at 21:38.
  #2  
Old 30-11-2011, 21:34
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Hier nog enkele met de cowling erbij:







Mvg,
Lesley

P.s.: De volgende wordt de Fujimi Lotus 97T

Last edited by eyckles; 30-11-2011 at 21:39.
 


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.