De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Nieuwigheden
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 5 votes, 5.00 average.
  #76  
Old 06-01-2006, 17:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Huudo
Dat weet ik niet. Ik haal mijn primers en andere spuitbussen bij MG en daar is eigenlijk nog nooit een tekort geweest - ook nu waren er nog voldoende bussen op voorraad (maar ik weet dus niet waar ze vandaan komen).
Ik stel toch vast dat het probleem zich stelt in Hasselt, Geel, Aarschot en Antwerpen. Maar het kan natuurlijk ook te maken hebben met de kerstperiode en -vakantie...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #77  
Old 06-01-2006, 18:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake
... En in geval van nood bestel ik wel via internet. 90% van mijn Tamiya kits koop ik sowieso via Ebay of rechtstreeks in Japan. Dan spreken we niet meer van 15% goedkoper maar van 30% tot 50%. Portkosten niet meegerekend natuurlijk.

...
't is natuurlijk maar wat je goedkoper noemt. De prijs van de kit misschien wel ja, maar als de port en evt. invoerrechten er nog bijtelt, moet je vaak vaststellen dat je bijna de prijs van de winkel hebt betaald. Ik laat liever hier een winkel, die ik goed ken, iets verdienen dan weet ik wie in Japan. 'leven en laten leven' of zoiets.

Kits out of production is een ander verhaal natuurlijk, dan is ebay wel de juiste plaats.
Reply With Quote
  #78  
Old 06-01-2006, 18:09
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
het kán natuurlijk wel zijn dat jullie regelmatig zonder primer zitten en het kán natuurlijk wel dat er invoerproblemen zijn, maar niks is hard te maken.

Als ze er zijn, moet er snel duidelijkheid komen in de vorm van een nieuwe invoerder of andere condities, zijn ze er niet, dan zullen de lege rekken zich wel weer vullen - in die winkels die een goede commerciële relatie hebben met Sablon - lees, rekeningen op tijd betalen enz. Want geen enkele winkelier zal u vertellen dat zijn rekken leeg zijn omdat hij deftig achterstaat met zijn betalingen... om eens iets anders in de lucht te gooien. Ook niet alle winkeliers zijn heilig he.

Ik geloof de verduidelijking wel van Steven en voor de rest kan ik enkel maar afwachten.

Dominique,
Primer is ook online te bestellen bij zowel MG als bij Domino... Heb in de week een andere bestelling van bij Domino binnen gehad. Online werkt als een fluitje van een cent.
Reply With Quote
  #79  
Old 06-01-2006, 18:28
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Misschien loont het wel voor jullie om in Luxemburg een winkel te zoeken. Ik heb als buitenstaander totaal geen idee van de prijzen daar, maar je kan alvast ook goedkoop tanken en sigaretjes kopen :-)...
Reply With Quote
  #80  
Old 06-01-2006, 18:38
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Ik kan enkel vaststellen als Steven van Domino hier vertelt dat ze de nieuwe Peugeot 307 kunnen verkopen aan 30 Euro, omdat ze dat zelf laten overkomen hebben van Japan, dat er dan iets niet pluis is. M.a.w. dit is het bewijs dat Sablon inderdaad een te ruime winstmarge rekende, want plotseling kan die kit (met metalen chassis dan nog !) geleverd worden aan betaalbare prijs. Vandaag nog in de modelbouwwinkel geweest om wat moto's te kopen. Moto's die ik vroeger kocht aan 899 Fr, kosten nu 35 Euro aub ! 27 à 28 Euro lijkt mij te doen voor een moto, maar 35 Euro, dat is het niet waard (zeker als je sommige gemaakte modellen ziet die verkocht worden voor rond de 10 Euro, en qua afwerking echt wel prachtig zijn...)
Reply With Quote
  #81  
Old 06-01-2006, 18:50
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
wij hebben idd die 307 laten overkomen vanuit japan, maar dit enkel en alleen omdat wij deze modellen dan heel vlug in de winkel hebben en zo nog meer klanten lokken, wat ook de bedoeling is . Niet voor de prijs.
Want als je de douanekosten(die mannen rekenen goed door) +portkosten allemaal samenrekent dan gebeurt het dikwijls (lees: meestal) dat onze inkoopprijs in België (van sablon) lager ligt. Europa is een van de laatste regio's die door tamiya geleverd wordt. (lees: een goeie 1-2 maanden, soms meer, na releasedatum in japan).
En voor deze 307 hebben we ook een speciale prijs gezet, want met dat metalen chassis worden de kits ook wat duurder.

Ivm de tekorten van verf.
Kleinere winkels nemen minder voorraad, wij nemen hier dikwijls een grote voorraad. Als de invoerder nu toevallig ook zonder zit dan krijgen zij dit ook niet binnen op 1 of 2 weken. Als zij een bestelling moeten doen is de per container, maar die is niet rap gevuld met spuitbussen en verfpotjes natuurlijk. Dus het is mogelijk dat de kleinere winkels dan een eindje zonder zitten.

greetz
Reply With Quote
  #82  
Old 06-01-2006, 18:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Huudo
't is natuurlijk maar wat je goedkoper noemt.
10 euro ipv 40 bv. Vorige week een Tamiya moto gekocht voor die prijs, en 40 euro is de prijs in België. Zelfs met de 10 euro verzendingskosten erbij kom ik nog altijd maar aan 20 euro, zijnde 50% van de 40 euro hier.

Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik laat liever hier een winkel, die ik goed ken, iets verdienen dan weet ik wie in Japan. 'leven en laten leven' of zoiets.
Dan valt de Honda Civic ook meteen af mag ik veronderstellen? Ok, je koopt hem dan wel bij een Belgische dealer natuurlijk. Maar je begrijpt wat ik bedoel eh
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #83  
Old 06-01-2006, 18:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Steven
Dus het is mogelijk dat de kleinere winkels dan een eindje zonder zitten.

greetz
Als Broux en Verschooten als kleine winkels aanzien worden zijn we rap uitgepraat natuurlijk.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 06-01-2006 at 18:58.
Reply With Quote
  #84  
Old 06-01-2006, 18:56
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Denk niet dat ze dat daar graag horen dat ze kleine winkels zijn :-)))
Reply With Quote
  #85  
Old 06-01-2006, 19:05
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Pinzie
Misschien loont het wel voor jullie om in Luxemburg een winkel te zoeken. Ik heb als buitenstaander totaal geen idee van de prijzen daar, maar je kan alvast ook goedkoop tanken en sigaretjes kopen :-)...
Ik rook niet, en ik tank gratis in België
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #86  
Old 06-01-2006, 19:15
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Thx Sennake! Dat is hem idd !!!
Reply With Quote
  #87  
Old 06-01-2006, 19:22
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ik heb eerlijk gezegd al overwogen om over te schakelen op automotive zoals bv Motip. Overal verkrijgbaar en in duuzd-en-één kleuren. Ik wacht nog effe af, en als er geen verbetering in komt dan koop ik gewoon een stapel Motip-bussen.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #88  
Old 06-01-2006, 19:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Dominique
Ik heb eerlijk gezegd al overwogen om over te schakelen op automotive zoals bv Motip. Overal verkrijgbaar en in duuzd-en-één kleuren. Ik wacht nog effe af, en als er geen verbetering in komt dan koop ik gewoon een stapel Motip-bussen.
Dat doe ik dikwijls wel voor de "basic" kleuren zoals zwart en zilver, en grondverf. Maar als ik kan verkies ik toch Tamiya verf.

Ook voor een kleur die niet in het Tamiya-gamma bestaat zoals bv het Gulf-blauw grijp ik steevast naar Motip.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #89  
Old 07-01-2006, 15:34
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
Zojuist gelezen in de "Tamiya model-magazine" dat Tamiya de Datsun 240 Fairlady opnieuw gaat uitbrengen, weliswaar in een klein aantal. Zowel de Safari-versie als de baan-versie zullen heruitgebracht worden. De baan-versie wordt met decals geleverd om ook de winnaar van de "1000km van Suzuka 1973" te maken.

Voor de Dakar-liefhebbers brengt Italeri ook de Mercedes Benz 230G "Paris-Dakar" uit, het betreft een heruitgave van de oude Esci-kit.
Reply With Quote
  #90  
Old 07-01-2006, 15:58
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
Misschien vergeten te melden dat het gaat over de kit op schaal 1/12. Sorry.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.