De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-07-2006, 12:44
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
Spuitpistool / Airbrush pen

Besten,

ik ben op zoek naar het juiste gereedschap om klein spuitwerk te doen. Zoals bvb een helm in kleur zetten, werkstukken spuiten etc...

het betreft meestal oppervlaktes van ca 25 bij 25 of metalen buizen met een diameter tussen 20 en 60mm. Ik zou er ook kleine retouches willen mee kunnen doen. Het is niet de bedoeling om er bvb een schaduw of zo mee te gaan aanleggen.

Kan er iemand wat info geven over wat ik dan best aanschaf. Een klein spuitpistool of een airbrush pistooltje. Aan gezien het ook niet frequent gebruikt gaat worden, wil ik er geen monsterbedrag aan uitgeven.
Een Compressor heb ik al.

Wat betreft de te gebruiken verf en hoe dat in mekaar zit kan ik ook wat info gebruiken.

graag een reactie,
mvg,
Jo Smets
Reply With Quote
  #2  
Old 15-07-2006, 15:37
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Voor het betere airbrushpistool moet je volgens mij bij Badger zijn. Ik heb 2 verschillende modellen: 1 model 100GX met gravityfeed die ik meestal gebruik voor de kleinere oppervlakken, en een model 155 "Anthem" met 22cc bottle feed. Die laatste gebruik voor de wat grotere oppervlakken zoals bv de chassis' en bodies van mijn modellen. Van alle 2 die airbrushes ben ik héél tevreden.
Ook Iwata heeft volgens mij goeie modellen in huis.
Als ik me goed herinner heb ik voor mijn 100GX ongeveer 100 euro betaald, en voor mijn 155 "Anthem" ongeveer 160 euro.

Wat betreft de keuze van de verfkwaliteit: dat is natuurlijk een ander geval dan voor onze modelletjes. Daar moet ik passen vrees ik. Misschien dat met een beetje surfen je wel op enkele goeie sites terecht komt.

Succes!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.