De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2006
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

View Poll Results: Moet er in 2007 nog een online quiz georganiseerd worden?
Ja, ik wil nog meequizzen en het niveau moet aangehouden worden. 13 50.00%
Ja, ik wil nog meequizzen maar het mag een pak gemakkelijker. 8 30.77%
Neen, ik ben niet van plan om mee te quizzen, gelijk welk niveau de quiz is. 1 3.85%
Ik heb een andere mening of voorstel wat ik in mijn post nader toelicht. 4 15.38%
Voters: 26. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 05-11-2006, 09:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Moet er in 2007 nog een online quiz georganiseerd worden?

We zijn ondertussen 5 jaar bezig, en het deelnemersaantal is gedurende 4 jaar gestegen, tot dit jaar, waar het van bij de start al duidelijk was dat er een hoop vaste quizzers afhaakten, al dan niet tijdelijk.

We kunnen ook niet onder stoelen of banken steken dat het aantal discussies, de onderlinge wrevel, de frustraties, de misverstanden gestegen zijn en dat de ongedwongen sfeer van weleer ver zoek is. Of dit te maken heeft met de toch wel serieuze inspanning die we gedaan hebben om drie fatsoenlijke prijzen aan de quiz te verbinden of niet blijft een open vraag, maar het is wel een feit dat we nog nooit zoveel ambras gekend hebben als dit jaar, toevallig het eerste jaar dat er drie litho's te winnen zijn.

Hoe dan ook, de ganse heisa rond de quiz en de gespannen sfeer die gaandeweg opgebouwd werd heeft Werner en mezelf geschokt en we stellen ons heel ernstig de vraag of een nieuwe online quiz nog wel zin heeft. Het is niet zo (zoals Baron beweert) dat het steeds moeilijker wordt om vragen te verzinnen die het verschil maken, want zo zijn er nog duizenden, maar als het opzoeken van de antwoorden teveel tijd en energie kosten zijn er twee mogelijkheden : ofwel houden we ermee op en hoef ik ook mijn tijd niet meer in de organisatie te steken, ofwel maken we een gemakkelijke quiz waarbij we op het einde waarschijnlijk 10 ex-aequo's hebben die dan via een schiftingsvraag de eindrangschikking uitmaken. Een nieuwe quiz van hetzelfde niveau als de vorige 5 is duidelijk niet meer gewenst.

Om ons te laten weten hoe je erover denkt zou ik dus graag hebben dat je onze poll in eer en geweten invult. Als je aangeeft dat je nog wel een quiz ziet zitten, doe dat dan niet zomaar uit sympathie, maar wel omdat je daadwerkelijk van plan bent om nog mee te quizzen, en niet alleen de eerste 2 vragen of zo. Zie je dit niet zitten, wees dan zo eerlijk om ook de poll zo in te vullen. Maar doe dat dan ook, want als je uit "mededogen" liever niet invult dat je een nieuwe quiz niet ziet zitten, dan krijgen wij een verkeerd beeld. M.a.w. : vul hoe dan ook een poll in, zodat we tenminste een correct beeld krijgen van hoe de zaken ervoor staan.

Werner en ikzelf danken u alvast voor uw eerlijkheid en bereidwillige medewerking.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 05-11-2006 at 09:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-11-2006, 10:49
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Thumbs up

Guy, Werner,

Ik heb nog nooit aan de quizz meegedaan, zoals jullie weten wegens tijdgebrek. Maar ik heb het geheel al vele jaren lang gevolgd en het zou jammer zijn moest er in 2007 geen quizz meer zijn. Jullie hebben massa's inspanningen geleverd om zowel de actieve quizzers als sommige niet-deelnemers veel bij te brengen. Aan een voorraad van vragen zal ongetwijfeld geen gebrek zijn, gezien jullie verregaande autosportgeheugen. Ik stem niet op de poll, daar ik geen actieve deelnemer ben en het resultaat van de poll niet wil beïnvloeden, maar wat mij (als 'passieve quizzer') betreft: GO ON GUYS !!!

Mvg,
Dries DS
Reply With Quote
  #3  
Old 05-11-2006, 14:03
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Werner en vooral Guy,

jongens blijven doorgaan zou ik zeggen.

Ook na alle problemen met mij moeten jullie blijven doorgaan.
Ik weet dat ik één van de reden ben dat je deze poll wilt doen, Guy, maar neem het gerust aan van mij, ik ben deze problemen al lang vergeten en ben keihard blijven doorgaan om de quiz proberen op te lossen.
Hopelijk kun jij deze ook achter jou zetten.
Af en toe een disccussietje moet kunnen, nee?
Voor mij brengen die opzoekwerken oude herinneringen boven van 30 jaar baancommissaris.
Ik zou zeggen, verder gaan op het zelfde niveau.
Mij mag je terug verwachten voor 2007 als ik nog mag meedoen van jullie.
Met vriendelijke groeten

Bob Vandenholt alias pompier
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2006, 14:46
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Beste Werner en Sennake,

Ik heb dit jaar afgehaakt omdat het opzoekwerk wel degelijk een heel pak tijd vraagt en ik die tijd dit jaar niet had. Kwam daarbij dat mij zoon (Boetzie) begin juli naar Australië is vertrokken en alzo was ik mijn helper kwijt..... Toen iemand mij (vrijblijvend !) vroeg om even mee te zoeken naar de oplossing van die voorlaatste vraag met die Golf heb ik 's nachts mijn halve zolder omgedraaid, onnoemelijke tijdschriften bovengehaald, boeken, verscheidene clubbladen en dergelijke bekeken, maar ik vond het antwoord niet.... Ik heb er twee dagen mee verveeld gezeten !
Ik respecteer de houding van pompierke, een keiharde autofanaat (ik ken er nog zo één......) , maar anderzijds heb ik ook respect voor de uitleg van Baron. En wat voor mij betreft, ik denk niet dat men het om die prijzen doet. Dat is tof voor wie ze heeft gewonnen, maar meedoen doe je om parate kennis te testen, op te doen en bij te leren EN achteraf eens gezellig te keuvelen, niet om ambras te maken. Wat ik dit jaar onderandere gemist heb, was de uitgebreide uitleg hoe iedereen aan de oplossing van de vragen is gekomen ! Iedereen had schrik om een tip weg te geven.....

Ik begrijp jullie bezorgdheid, maar ik stem op een gemakkelijk kwis en desnoods geef je de topdrie van de laatste 5 jaren een paar strafpunten om te beginnen, maar ik dacht dat het de bedoeling was om zoveel mogelijk leden te laten deelnemen en plezier te hebben... of zie ik het verkeerd ?
En a propos, een instinker mag altijd (cfr. rittensport !)
In alle geval proficiat voor al jullie tijd en werk, maar , één tip, maak het jullie niet zo moeilijk want de discussies zijn gekomen door het feit dat deze quiz op het scherp van de snee werd gespeeld.

Jullie beslissen of het nog de moeite loont, maar zoals gevraagd, hopelijk doet iederen die aan de poll meedoet, ook daadwerkelijk dat waarvoor hij heeft gestemd. Zo weet je ineens, hoeveel deelnemers je (eventueel...) volgend jaar kan verwachten.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2006, 18:02
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Het zou spijtig zijn moest de quiz stoppen. Heb nog nooit meegespeeld (wegens tijdsgebrek), maar heb telkens de vragen en antwoorden bekeken, en soms interessante zaken bijgeleerd.

Maar natuurlijk staat of valt een quiz met het aantal (enthousiaste) deelnemers.
Reply With Quote
  #6  
Old 06-11-2006, 00:06
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Ik zelf heb nog nooit meegequisd maar volgde hier en daar de vragen wel.
Een autosportquiz zie ik wel zitten, maar het niveau van dit jaar
dat ik heb bekeken was voor mij (echt wel) véél te hoog.
Moest het wat minder moeilijk zijn, en over misschien iets recentere
gebeurtenissen gaan... zou ik wel kandidaat zijn.
Maar over races van in de jaren 50/60/70/80 weet ik totaal niets af
aangezien ik maar van 87 ben. En dit zal niet alleen voor mij zo zijn neem ik aan

Dus ga ermee door zou ik zeggen, maar misschien ook eens denken aan de ietwat
jongeren onder ons

Last edited by Viper GTS-R***; 06-11-2006 at 00:08.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-11-2006, 00:29
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
aangezien ik maar van 87 ben. En dit zal niet alleen voor mij zo zijn neem ik aan
Sinds wanneer is dat een bezwaar? Ik ben even oud en werd vierde.

Ik heb op het eerste gestemd, voor de makkelijkere vragen is er nog de live quiz zonder opzoekwerk. Want dat laatste maakt dit zo leuk, je leert dingen bij door alles af te zoeken.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-11-2006, 01:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
We kunnen ook niet onder stoelen of banken steken dat het aantal discussies, de onderlinge wrevel, de frustraties, de misverstanden gestegen zijn en dat de ongedwongen sfeer van weleer ver zoek is..
Quizzen doe ik niet wegens een gebrek aan tijd. Lees wel altijd de vragen, antwoorden en de bijbehorende discussies. We kunnen niet anders concluderen dat het spelletje een zeer hoog nivo heeft bereikt. Zeer leerzaam allemaal. Doorgaan met huidige format? Ja, qua nivo wel..........maar de praktische uitvoering?

Wellicht een ideetje om een "geschillen-commissie" in te voeren? Op het moment dat de quizzer het niet eens is met de antwoorden van de vragensteller dan zal deze "commissie" een bindende uitspraak doen. Idem dito als de vragensteller het niet eens is met het gedrag van een quizzer.

1 of 3 wijze Paddockers zullen deze rol vervullen............just my 2 cents.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 06-11-2006 at 01:39. Reason: typo
Reply With Quote
  #9  
Old 06-11-2006, 19:55
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wellicht een ideetje om een "geschillen-commissie" in te voeren? Op het moment dat de quizzer het niet eens is met de antwoorden van de vragensteller dan zal deze "commissie" een bindende uitspraak doen. Idem dito als de vragensteller het niet eens is met het gedrag van een quizzer.

1 of 3 wijze Paddockers zullen deze rol vervullen............just my 2 cents.
Lijkt mij een goed idee, er zullen toch wel 2 a 3 wijze Paddocker zijn, hé !!!
Reply With Quote
  #10  
Old 06-11-2006, 22:24
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wellicht een ideetje om een "geschillen-commissie" in te voeren? Op het moment dat de quizzer het niet eens is met de antwoorden van de vragensteller dan zal deze "commissie" een bindende uitspraak doen. Idem dito als de vragensteller het niet eens is met het gedrag van een quizzer.

1 of 3 wijze Paddockers zullen deze rol vervullen............just my 2 cents.

Lijkt me een prima idee.
Alleen.... Dat betekent dan wel dat Werner en Sennake een stuk bevoegdheid uit handen moeten geven. Uiteindelijk is de Paddock Online Quiz hun geesteskind, hun uitvinding. In hun plaats zou ik me met zo een controle-commissie die over de schouders meekijkt ook niet zo gelukkig voelen als quiz-organisator.
Het is ook nog maar de vraag of dit het aantal discussies gaat verminderen.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-11-2006, 00:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik heb even nagedacht vooraleer ik dit antwoord getikt heb en misschien zal ik tegen wat schenen stampen, maar bon, dat is dan maar zo.

Waarover gaat het eigenlijk? Laten we daar eens even terug naar kijken. Een online spelleke dat gespeeld wordt door volwassen kinderen... Een spelleke dat georganiseerd wordt door 2 gasten die wat vrijblijvend vertier voor de online medemens willen aanbieden ter vervanging van het zoveelste slechte tv-programma.

Ik heb ieder jaar meegespeeld om te winnen en dit jaar was geen uitzondering. In 2003 - mijn eerste quiz - werd ik tweede en voor een eerste deelname (gewapend met slechts het internet en enkele boeken) vond ik dat zelf zeer verdienstelijk. In 2004 ergens midden de quiz afgehaakt omdat de achterstand te groot was geworden en de frustatie van niet te winnen dus ook. In 2005 de ambitie bijgesteld en gezegd "dit kan ik nooit winnen, dus 15 à 30 mins per vraag en zien waar we uitkomen". Het werd een plaatsje in de top5 als ik me niet vergis. Dit jaar pauzeerden enkele andere goeie quizzers, dus ik zag mijn kans en heb ze gegrepen. En ja, als je wil winnen moet je heel veel tijd investeren, veel nagelbuiten en gespannen uitkijken op zondag om te zien wat "de concurrentie" gedaan heeft. Zeker als je enkel over het internet, een handvol oude tijdschriften, een paar rallyworlds een wat Mercedes documentatie beschikt. De wil om te winnen was zo groot dat ik ook voor de laatste vragen tot het uiterste ben blijven gaan.

Al dat gedoe over "ik speel slechts mee voor het plezier" kan er bij mij niet in als er tegelijkertijd ruzie gemaakt wordt over details. Müller is niet Muller, 61 zijn er geen 60, een McLaren M7A is geen M7C, een FW17 geen FW16B en ga zo maar door - en daarmee gedaan. De boze reacties zeggen veel meer over de deelnemers in kwestie dan over de moeilijkheidsgraad van de quiz. Dat Werner en Guy hierdoor in een positie gemanoevreerd werden waar we nu staan hebben we dan ook te danken aan dat soort van reacties die je - als goeie verliezer - gewoon beter voor jezelf kan houden. Als je weet dat de schrijfwijze zo moet zijn, dan moet ze zo zijn (ben vorig jaar ook even uitgegleden hierover). Er staat zelfs in het reglement dat er niet gediscussieerd mag worden en toch gebeurd het maar al te vaak, te pas en te onpas...

Ofwel speel je mee voor het plezier en maakt het niet uit - je hebt immers bijgeleerd dat er 61 deelnemers waren - en ofwel speel je mee om te winnen. Indien het laatste, moet je ook bereid om van te verliezen, want er kan er maar 1 de beste zijn, en pakweg 30 die dat niet zullen zijn. En ofwel speel je niet mee omdat je van jezelf weet dat je een slechte verliezer bent (zo ken ik er nu zelfs minstens 1 die nog nooit heeft meegedaan).

Als er echter een "geschillen-commissie" dient opgericht te worden, voor dit online spelleke voor volwassen kinderen, dan kunnen jullie er maar beter gelijk mee ophouden, want waar zijn we dan mee bezig... Dat wordt een straatje zonder einde. Want wat is het verschil tussen Werner en Guy die zeggen dat het niet goed is, of een commissie die dat zegt. Als de speler dusdanig gefrustreerd is, zullen de verwijten er niet minder om zijn aan het adres van diezelfde commissie.

Werner en Guy zullen voor zichzelf moeten uitmaken of ze nog bereid zijn te investeren wat ze geïnvesteerd hebben ieder jaar voor het opzetten en begeleiden van deze quiz én of ze nog bereid zijn te slikken wat ze hebben moeten slikken. Indien het antwoord is "we gaan door" dan moet het mijns insziens doorgaan in de huidige format. Indien het antwoord luidt: "voor ons niet meer", dan was dit de laatste en weten we ook gelijk waarom.

Een makkelijkere kwis zal de discussies er niet minder om doen worden, want ik heb niet de indruk dat de discussies gingen over de moeilijkheidsgraad. De laatste vraag was dit jaar voor de meeste een dooddoener, wel voor mij was de laatste vraag vorig jaar een dooddoener (Belcar gezichten) want daar kende ík dan weer geen botten van. Zo zal er ieder jaar wel iemand "schade" oplopen, gewoon omdat je niet alles kan weten.

Bovendien is niemand verplicht van mee te spelen. Je kiest er zelf voor wat en hoeveel je wil investeren. Wat me terzijde ook is opgevallen - en wat ik interpreteer als een bevestiging voor het feit dat de mekkeraars niet tegen hun verlies kunnen dit jaar - is het volgende. Wanneer een speler iemand in Mexico contacteert ivm een foto om de correcte antwoorden te achterhalen, dan vinden ze dat allemaal een fantastisch verhaal. Als je datzelfde doet met een Belg, dan zit je me iemand zijn privé-tijd te knoeien...

Ik ben dus ook van mening dat Werner en Guy gewoon moeten doordoen volgend jaar met dezelfde format, hetzelfde puntensysteem en dezelfde jurering.

Of ik volgend jaar nog ga meespelen, kan ik op dit ogenblik niet zeggen omdat ik nu nog niet kan inschatten waar ik volgend jaar mee ga bezig zijn en dus ook niet weet hoeveel tijd ik zal kunnen investeren. Want als ik speel, is het om te winnen, met alle risico's vandien.

ps. aangezien ik mij nader toegelicht heb , heb ik optie 4 gekozen.

Last edited by Guido; 07-11-2006 at 00:41.
Reply With Quote
  #12  
Old 07-11-2006, 10:35
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Ik kan me grotendeels vinden in de redenering van Huudo en ben dan ook bijzonder blij dat hij aan het ventileren van zijn standpunt waarschijnlijk meer dan een kwartier heeft besteed

Als jullie met de quiz willen doorgaan mag het niveau van de afgelopen jaren liefst behouden blijven, anders is er geen uitdaging meer. Ook verwacht ik van de deelnemers een groter fairplay gehalte en minder gemierenneuk, leer aub te accepteren dat je het al eens bij het verkeerde eind kan hebben.

Of ik in 2007 opnieuw zal deelnemen is nog geen uitgemaakte zaak, ik heb genoten van mijn sabbatjaar en vind dat eigenlijk voor herhaling vatbaar. Op die manier kan ik de quiz van de zijlijn volgen en leer ik nog steeds veel bij.

Vermoedelijk is dat mijn grote verschilpunt met Huudo, hij wil absoluut winnen en is geneigd af te haken als hij die ambitie niet kan waarmaken.
Ik wil in de eerste plaats mijn kennis van de autosport op alle fronten aandikken en vind winnen een leuke bijkomstigheid.
Twee verschillende uitgangspunten, slechts dezelfde beperkte wapens, maar soms met hetzelfde resultaat
Reply With Quote
  #13  
Old 07-11-2006, 13:33
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Nurburg-London
Posts: 564
Wegens tijdsgebrek heb ik ook nog niet meegedaan (niet dat ik hoog zou eindigen )
Maar ik heb de quiz sinds 3 jaar wel telkens met interesse gevolgd!
Ik herinner mij nog steeds de geluiden vraag van 2005 bv die ik echt fantastisch vond.
Ik zou hem dus graag zien doorgaan zoals hij nu is maar als niet deelnemer is dat waarschijnlijk een kleine motivatie.

Een idee om het was losser te maken ten aanzien van de prijzen is een deel van de prijzen "willekeurig" verloten onder de "vaste" deelnemers.
- gewoon verloting op het eind onder de deelnemers die op minstens helft van de vragen geantwoord hebben.
- een prijs voor de winnaar van de jokervraag(en) (waarbij pas op het eind bekendgemaakt werd welke de jokervraag(en) waren.
...

my2c
Reply With Quote
  #14  
Old 07-11-2006, 13:48
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Hi,

Ook ik quiz niet mee, wegens het gebrek aan tijd én kennis. Ik heb de tijd niet om dagenlang te zoeken naar een antwoord.

Maar ik lees de vraag wel, de antwoorden..en ik leerde er een hoop van! Ook de foto's...waar ze af en toe vandaan kwamen, deze mensen weten er een hoop van, en ik kan er alleen maar van leren.

Ik zou het jammer vinden wanneer deze quiz zou stoppen.
Reply With Quote
  #15  
Old 07-11-2006, 18:15
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Ik heb vorig jaar meegedaan en begin dit jaar ook, tot ik door tijdsgebrek niet meer veel tijd vond om de juiste antwoorden te zoeken. Spijtige zaak, want het zoeken naar de antwoorden is de juiste manier om me te ontspannen na het werk...

In Sennake's eerste post lees ik dat er nogal frustraties en misverstanden waren etc. Ik weet niet exact waar dat over gaat. Even later lees ik dat dat misschien is gekomen door de intense zoektocht naar de juiste prijzen. Nu is mijn vraag: moet er wel een prijs zijn? Volgens mij is meedoen nog steeds belangrijk dan winnen. Er zijn er die vanaf den beginne weten dat ze niet voor een topplaats meedoen en die dus nooit kans maken op de eindoverwinning. Toch doen ze mee. Alleszins vind ik het niet meer dan normaal dat de antwoorden JUIST gegeven worden. Huudo zei het reeds: een FW16B is geen FW17 en Müller is niet Muller. Toch moet, als de quizmaster een verkeerde schrijfwijze gebruikt (of dit zo is weet ik niet), dit rechtgezet worden en mag de plezierhebbende quizzer daarover gerust discussiëren. Lijkt me ook niet meer dan logisch.

Maar zoals gezegd, daar hoeft geen prijs aan te hangen... hoewel het natuurlijk mooi is meegenomen zo'n chique prijs.

Ik heb op punt 1 gestemd in de poll. Ik ga in 2007 opnieuw mijn best doen en meequizzen (en hopelijk alle vragenrondes meedoen). Het niveau zat zeker goed, al moet ik erkennen dat het in bij momenten 2005 wel iets simpeler was dan in 2006 op hetzelfde moeilijkheidsniveau.

Doorgaan dus!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.