De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 27-10-2007, 20:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Mini Cooper S Rally - Bouvy - Fujimi - 1/24

Terug vakantie, dus tijd om een extra doosje te openen. Zoals al in een andere thread gezegd, is dit de keuze van mijn zoontje. Eerst wees hij de tweede Trabant aan, maar na een overtuigend bezoekje aan de vitrinekast wou hij toch wat anders. Dus deze dan maar. Kwestie van het niet eenvoudig te houden voor de papa...



Daarna mocht ik op zoek naar een passende rallywagen. Eerst kwam ik uit bij Bouvy die naast circuit ook wel eens een rally meepikt. Leuke livery, daar niet van, maar ik mankeerde genoeg duidelijke foto's. Dus verder zoeken tot... ik even neusde bij de deelnemers van de Condroz. Staat daar nog wel een Coopertje bij zeker? Van een zekere Pascal Gervais. Ideaal dus...

Ter info, die Pascal Gervais was ook de eerste in België met een Xsara groep N. Correct me als ik het niet goed "gesnopen" heb. Ik spreek alleen maar leerkachtenfrans... Anyway, dit is en minifoto, tjah wat wil je, van de te bouwen wagen:



Normaal gezien trek ik naar de condroz om deze wagen in de service op foto te zetten. Maar... Het vrouwke hier ziet dat zo niet zitten. Dus een klein oproepje: mochten er onder jullie naar de Condroz gaan, zou je eventueel misschien peut-être enkele details kunnen maken van deze wagen, liefst tijdens de service? Want ik vrees dat ik er niet geraak... Thanks alvast.

De kit dan... Veel stukjes zitten er niet in. Ik telde er een 50-tal. Daarbij het probleem dat het een righthanddrive is en ik moet lefthanddrive hebben. Dus dat wordt ombouwen of rondzoeken of eventueel een andere kit aanschaffen. Want voor ik echt start, ga ik toch eens goed de foto's en dergelijke bekijken. Wie weet bestaat er een betere kit om deze rallywagen te maken...

Allez, ik ga tv kijken, grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)

Last edited by Dominique; 01-04-2008 at 19:05.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-10-2007, 21:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Misschien toch nog eens met zoonlief een klapke doen, want als de condroz voorbij is, is ook de vakantie gedaan...
Reply With Quote
  #3  
Old 27-10-2007, 21:02
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Stuur me een mailtje en ik bezorg je foto's van de Mini's van Bouvy en Gervais. Ik heb er nog wel een paar.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2007, 00:27
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Foto's van deze mini uit de TAC rally. In de condroz heb ik hem niet gezien,

mss ben je er wel iets mee.



Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2007, 00:47
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Hij moet blijkbaar toch gestart zijn, maar heel vroeg uitgevallen zijn.

Reply With Quote
  #6  
Old 05-11-2007, 15:27
Dragu's Avatar
Dragu Dragu is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Zoutleeuw
Posts: 141
Ik heb enkele foto's van deze mini van in de Condroz .
Laat maar weten als je ze wil hebben .
Reply With Quote
  #7  
Old 05-11-2007, 16:49
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Ik heb wel wat foto's van Bouvy van op de East rally mocht je u nog bedenken Loeten.

Reply With Quote
  #8  
Old 05-11-2007, 20:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Thanks alvast voor de foto's...

Maar...



DILEMMA !!!


Jah, ik weet het effe niet meer... De zoon staat hier al een kwartier te bleiten naast me. Hij wil persé een gele Mini... Pffff

Ik ging dus eerst kiezen voor de witte. Een eenvoudige livery die ik zelf kan ontwerpen en afdrukken. Maar die van Bouvy is natuurlijk véééél mooier. Maar ook stukken moeilijker. Het spuitwerk zal niet eenvoudig zijn en de belettering, tjah, dan moet ik weer bij Flame aankloppen...

Hmmm, ik weet het niet. Het hangt ook een beetje van de fotodocumentatie af die te vinden (lees: krijgen ) is. Dus mensen, hier ben ik weer om te zagen maar als je foto's hebt van Bouvy of van Gervais, wil je me die dan mailen? ZO ga ik een keuze kunnen maken, hoop ik. Lukt het niet, dan rest er me alleen maar het feit dat ik ze dus beide ga moeten bouwen...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #9  
Old 06-11-2007, 01:15
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Loeten,

Foto's zijn verzonden.

Hier nog eentje van interieur
Copyright Stefplus.

Reply With Quote
  #10  
Old 25-12-2007, 21:23
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Thanks allemaal voor de vele foto's... Super gewoon.

En er is positief nieuws: ik heb net via ebay de betere versie kunnen kopen:



En nu hopen dat ie niet te lang onderweg blijft, goed aankomt en zonder extra douanekosten binnen is... Ik verlang al...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #11  
Old 24-03-2008, 17:49
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ondertussen is hier al heel wat veranderd. De keuze staat ondertussen vast dat het niet die van Gervais is, maar wel die van Bouvy die ik ga maken. De modjes mogen dus de titel aanpassen als ze willen...

Hierbij even tonen hoever ik sta: de wagen staat al in de primer, het onderstel is reeds zwart en de velgen zijn al gespoten in het correcte blauw. Doordat ik nu een andere kit van de Mini heb, moet ik amper wat aanpassen. Zalig is dit en dus kan ik het netjes stap voor stap gaan doen. In de bumper moest ik bvb enkel maar de nummerplaatgaatjes dicht stoppen. Deze week kijk ik nog eens goed alle foto's na en start ik het onderstel en interieur. De spoiler staat al op papier en is nu een kwestie van overzetten op styreen...

Ik zie het alvast zitten. Daarna de decals ontwerpen en (laten?) afprinten.

Grtzzzz



__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #12  
Old 24-03-2008, 19:59
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
.................................................. ......

Hierbij even tonen hoever ik sta: de wagen staat al in de primer, het onderstel is reeds zwart en de velgen zijn al gespoten in het correcte blauw.

.................................................. .......................................
Waarom blauwe velgen, op de foto die hierboven ergens te zien staat, heeft Bouvy zijne wagen toch zilver/aluminium-kleurige velgen.

Ik ben benieuwd naar het vervolg van deze wagen.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-03-2008, 20:23
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ja klopt helemaal. Maar das van een andere rally. Bouvy rijdt (reed) zo nu en dan met andere velgen. Effe een referentiefoto opsnorren...

Voila, in deze rally waren het blauwe velgen...

__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #14  
Old 24-03-2008, 21:02
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Ondertussen is hier al heel wat veranderd. De keuze staat ondertussen vast dat het niet die van Gervais is, maar wel die van Bouvy die ik ga maken. De modjes mogen dus de titel aanpassen als ze willen...
't Is maar dat je weet wat je wil.
Welke rally wordt het? Dan pas ik de titel wel aan.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #15  
Old 01-04-2008, 19:01
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
't Is maar dat je weet wat je wil.
Welke rally wordt het? Dan pas ik de titel wel aan.
Ik weet niet meteen welke rally het is, maar ik weet wel dat het Bouvy is achter het stuur en niet Gervais zoals eerst aangegeven...


Terwijl The King staat uit te harden, had ik tijd om eens echt verder te doen aan een model. Althans dat dacht ik want mijn dochtertje van bijna twee besliste daar anders over. Uiteindelijk kon ik toch de ophanging en het chassis in elkaar steken. Er moet enkel nog een beschermplaat onder vooraan en misschien ook achteraan.







Ik heb schitterende referentiefoto's wat betreft de buitenkant en eentje van het dashboard. De rest is wat schatten en gokken. Misschien zal er het één en ander niet helemaal correct zijn, maar ik probeer om via allerlei foto's van Mini Cooper rallyversies tot een behoorlijk interieur te komen. Mocht iemand er toch pics van hebben, van harte welkom natuurlijk. En anders geef ik mezelf gewoon wat "dichterlijke" vrijheid.
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.