De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 03-10-2005, 12:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by ac.cobra427
En ... wat vinden de buren ervan ? Of is ie stillekes ?
We hebben hem in de winkel eens laten draaien om te horen hoe stil hij wel was, en op een gegeven moment zei ik tegen de verkoper : "Ok, zet hem maar eens op!" Waarop de verkoper : "Hij staat al op hoor..."

Hij is dus echt wel stil.

BTW Huudo : ik zie dat je toch je oude luchtslang eraan gekoppeld hebt. Paste het telefoondraad-systeem toch niet dan?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #17  
Old 03-10-2005, 13:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake
We hebben hem in de winkel eens laten draaien om te horen hoe stil hij wel was, en op een gegeven moment zei ik tegen de verkoper : "Ok, zet hem maar eens op!" Waarop de verkoper : "Hij staat al op hoor..."

Hij is dus echt wel stil.

BTW Huudo : ik zie dat je toch je oude luchtslang eraan gekoppeld hebt. Paste het telefoondraad-systeem toch niet dan?
Mijn spuitcabine maakt meer lawaai dan de kompressor.
Het bijgeleverde systeem paste prefect eigenlijk, maar omdat het om een dikke spiraalvormige darm gaat, trekt die wat fel en belemmerd de bewegingsvrijheid een beetje. De kompressor staat op de grond en dus gaat de spiraaldraad een goeie 70 cm naar omhoog. 1 keer mijn potteke met pistool erop neergezet in de spuitkabine en hop, hij viel zo om (nog net opgegevangen), door de trektkracht van de spiraal. Dus maar mijn oude darmpje erop gedaan, met het oude koppelstuk dat gewoon paste, dat losjes naar beneden hangt en ook niet tegenwringt bij het spuiten.
Reply With Quote
  #18  
Old 03-10-2005, 14:53
hannu's Avatar
hannu hannu is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2003
Location: Sint Truiden
Posts: 57
Ik heb mij al de hele nacht zitten afvragen, omdat ik toch niet kon slapen, wat is toch dat lawaai hier op straat...
Reply With Quote
  #19  
Old 03-10-2005, 16:07
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Ziet er een beetje uit als een mars-explorer
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #20  
Old 03-10-2005, 17:54
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Ik heb dezelfde (nu al een aantal jaar). Deze kompressor maakt meer lawaai dan die van Sennake, maar het valt nog altijd mee hoor. Dit jaar heb ik wel een probleem voorgehad met het aan/uit schakelaartje dat niet meer werkte. Het werkt ondertussen opnieuw, maar ik gebruik het niet meer omdat ik me heb laten vertellen dat het maar een fragiel ding is. (ik trek nu telkens de stekker uit)
Reply With Quote
  #21  
Old 07-10-2005, 22:19
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Euh, wat doet mijne compressor bij den Huudo ??? Heeft mijn vrouw de mijne aan u verkocht misschien?
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #22  
Old 06-11-2005, 18:44
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Ik heb vandaag krak dezelfde gekocht als Huudo, voor 200€ inclusief een Badger n°150 -pistool.

Iemand die een site weet met wat spuittechnieken want het is de eerste maal dat ik zo'n compressor van dicht zie
Reply With Quote
  #23  
Old 06-11-2005, 19:21
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Hasselt/Heverlee
Posts: 495
Het is misschien een stomme vraag maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen zo'n compressorke en de gewone huis-tuin en keuken compressor? Vermoedelijk zal er wel een drogerke bijzitten en hij zal wel een pak stiller zijn, maar dan nog lijkt het mij redelijk duur.
Ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in de specs van zoiets, wat is de luchtopbrengst en bij welke druk?
Nu denkt ge misschien waar interesseert die gek zich voor, maar laat mij dat beroepsmisvorming noemen.
Voor olievrije en droge lucht had ik u dan ook ne Atlas Copco Z-serie kunnen aanbevelen, maar de kleinste in ons gamma zou volstaan om alle modelbouwers van belgie van lucht te voorzien denk ik. Het budget zal dan ook wel van al deze modelbouwers samen moeten komen vrees ik

FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.