De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 17-12-2003, 19:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Wat betalingen betreft (zowel als koper dan als verkoper) raad ik iedereen aan zich te registreren bij "paypal". Het is gratis en alles wat je moet hebben is een VISA kaart. Via paypal betalen is stukken goedkoper dan een internationale overschrijving, gaat zeer snel en is bovendien superveilig en feilloos.

De eerste keer dat je jezelf registreert zal er bij je naam nog "unverified" staan. Eens je je eerste VISA rekening in de bus gekregen hebt dien je een codenummer in te tikken dat op je rekening staat en dan ben je "verified customer". Echt een aanrader. Ik gebruik het altijd en geloof me, het is echt PAKKEN goedkoper dan een overschrijving en VEEL veiliger dan geld op te sturen in een enveloppe...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #17  
Old 17-12-2003, 22:06
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Quote:
Originally posted by Sennake
In Amerika daarentegen betaal je je soms blauw aan invoertaksen. Eén van de voornaamste problemen is dat men in de USA verplicht is om de waarde van het pakje te vermelden op de verpakking en dat de douane daar nog eens ferm op doorrekent. En geen enkele Amerikaan die me op een "Belgische" manier wil helpen door er een veel lagere waarde op te zetten of er zelfs "gift" op wil zetten : dan betaal je namelijk GEEN invoertaks. 't Zijn helden verdorie. Neen, dan koop ik liever in Europa. Dan weet je tenminste wat je betaalt. Geen verrassingen.
Daarmee ben ik niet akkoord.
Ik heb nu toch al zo'n model of 5 via ebay.com ofte de USA laten overkomen & moet zeggen dat ik tot nu toe niet overdreven veel betaald heb voor verzendkosten. 1/43 tss 3-5$ en 1/24 tss 6-9$
Voor sommige is 9$ mss veel maar voor een "piece-unique" heb ik dat er wel voor over.

Ik vind dat de Duitsers (nie allemaal) soms overdrijven betreffende verzendkosten. Zo'n 500 ouwe bf voor een 1/24 is me toch van 't goede teveel.

Let wel ik heb ook al gekocht hoor in Duitsland.

Maar toch koop ik bij verkopers die paypal aanvaarden
Reply With Quote
  #18  
Old 17-12-2003, 23:16
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb het helemaal niet over verzendkosten, maar over invoerTAKS. BTW. Cijns. Alles wat van buiten de EG ingevoerd wordt, wordt door de Belgische staat BELAST. En die belasting wordt berekend op de waarde van het product. Ik weet niet wat jij al in Amerika gekocht hebt, maar als het decals of zo zijn ga je daar dus niet veel van merken, maar toen ik een handbouwmodel van 7000 fr bestelde en er 4000 fr taks op moest betalen vond ik dat niet meer zo tof...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #19  
Old 18-12-2003, 01:15
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Inderdaad, het is niet zozeer de verscheping maar vooral de douane die duiten kost. De douane rekent een fix als het bedrag te klein is. (ik denk ongeveer 20 Euro) Ik heb me zo eens blauw betaalt aan 2 decalsetjes. Hobby Link Japan wil ook geen lagere waarde op de factuur zetten, en wil het tevens niet uitvoeren als geschenk.
Reply With Quote
  #20  
Old 18-12-2003, 12:56
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Ik heb nog nooit voor verrassingen gestaan.
Kan dit aan het feit liggen dat ik nooit aan winkels of nieuwe produkten koop?
Is het niet eerder dat onder een bepaald bedrag geen invoerkosten zijn?
Reply With Quote
  #21  
Old 18-12-2003, 13:02
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Nee, dit klopt in geen geval. Weliswaar heb je meer kans als je particulier zaken aankoopt, om de douane te passeren. Als het particulier aangekochte goed geen grote waarde heeft (zoals decals) dan geraak je ook makkelijk kostenloos de douane voorbij. Maar koop je bijvoorbeeld particulier een 5 tal oude kits, dan ben je eraan voor de moeite
Reply With Quote
  #22  
Old 18-12-2003, 14:53
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Ik heb nu ook regelmatig te maken met dingen die uit Amerika komen maar geen schaalmodellen ... ze komen ook aan als "gift" dus geen belastingen ...

het enige waar ik me keer op keer ENORM aan erger is dat mijn pakketjes langs alle kanten geopend zijn geweest dat alles 45 in en uitgepakt is ... en dan plekt er nog een stickerke op van de post: "Uw pakket werd O N V R I J W I L L I G beschadigd. Onze excuses."

Alle geluk dat het stuk zelf niet beschadigd is, enkel de verpakkingsdoos met 40 lagen tape om het niet te doen opvallen dat het pakje geopend was. Is het nu enkel bij mij of amuseren de postbeamten van over de hele wereld zich met het openen van alle pakketjes?

Verder heb ik altijd via Ebay betaald met aangetekende brief met geld ... nooit geen problemen gehad ... van Canada tot in iets heel in't oosten van de wereld ... Kosten gaande van 5 tot 15 euro (aangetekend en verzekerd pakket)
Reply With Quote
  #23  
Old 18-12-2003, 18:42
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Ik betaal altijd via paypal. Zeer goed en volledig GRATIS. Ik denk dat opengesneden pakketten de oorzaak zijn van overijverige douane ambtenaren.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.