De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 26-05-2013, 17:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Sergio Perez: onnoëzel manneke!!!

Het is erg lang geleden dat ik nog eens de noodzaak voelde om op ons forum een frustratie te komen ventileren, maar deze keer is het dan zover: hoe haalt da belachelijk stukske Mexicaan het in zijn hoofd om trachten Raikkönen voorbij te steken op een plaats waar je met een fiets nog niet eens kan voorbijgaan? Ik zag het al aankomen toen hij Alonso van de baan forceerde (en nota bene nog niet eens bestraft werd, maar Alonso wel!)... Ik wist gewoon dat het tussen Perez en Raikkönen verkeerd ging aflopen! En dat Perez daarmee zijn eigen koers naar de botten help zal me worst wezen, maar dat hij het kampioenschap op deze manier vervalst, daar kan ik me werkelijk serieus in kwaad maken! Weg waren de punten van Kimi, die al het ganse seizoen lang (en zelfs langer dan dat) zonder fouten maken altijd en overal in de punten rijdt en op die manier Vettel nog in het vizier kan houden! Trouwens, na zijn pitstop (veroorzaakt door het ongeval met Perez) heeft hij zich als een kanon op enkele ronden tijd van de 16e naar de 10e plaats teruggevochten, iets wat geen enkele commentator op geen enkel kanaal blijkbaar opgemerkt heeft. En de camera's ook niet. Erg jammer, want die 6 plaatsen die hij in pakweg 10 ronden teruggepakt heeft zijn meer inhaalmanoeuvers dan dat we in de ganse GP samen gezien hebben. En ik kan me voorstellen dat ze er ook nog eens spectaculair zullen uitgezien hebben...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 26-05-2013 at 17:01.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-05-2013, 17:39
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Om nog maar te zwijgen van het feit dat hij zijne ploegmaat Button (niet voor het eerst) dan ook nog eens bijna van zijn sokken rijdt omdat hij de pits trachtte binnen te rijden, terwijl het halve veld hem aan de binnenkant voorbij stak.
En dan zegge ze dat Grosjean agressief rijdt.

Ben eens benieuwd wat de FIA gaat zeggen op het feit dat Pirelli Mercedes heeft uitgenodigd om bandentests te doen en dat oa Red-Bull en Ferrari daar klacht hebben tegen ingediend.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 26-05-2013 at 17:43.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-05-2013, 18:39
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
...iets wat geen enkele commentator op geen enkel kanaal blijkbaar opgemerkt heeft. En de camera's ook niet...
Op RTBF hadden ze het wel in het snotje, weliswaar zonder beeld. Ze wisten op het eind wel niet zeker of dat hij de tiende plaats nu wel dan niet veroverd had.

Ivm Perez: volledig met u eens, daar was echt geen plaats. Enige aggressiviteit in een duel mag wel maar ik vond zijn moves er net iets over vandaag.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 27-05-2013, 08:51
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
dat hij onbesuisd reed, daar ben ik het mee eens, maar tegelijk vind ik dat je ook wel (erg) overreageert (zie ook FB)
het seizoen is nog lang, er kan nog veel gebeuren, ook met Vettel
maar aan de andere kant, elk punt kan tellen natuurlijk
als Raikkonen meteen na het contact de pits was ingereden, had hij misschien zelfs nog de 9de plek behaald (de 11de kwam al op ettelijke seconden over de eindstreep de 9de reed maar een handvol seconden voor hem)
en inderdaad, Vigneron en D'Ambrosio hadden zijn inhaalrace wel degelijk in de mot

ik denk dat je eerder op de aard van het circuit moet foeteren voor het gebrek aan inhaalmanoeuvres en op de wedstrijdonderbrekingen
__________________

Last edited by Mario; 27-05-2013 at 13:41.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-05-2013, 11:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Mario View Post
dat hij onbesuisd reed, daar ben ik het mee eens, maar tegelijk vind ik dat je ook wel (erg) overreageert (zie ook FB)
Met alle respect, maar daar ga ik niet mee akkoord hoor Mario. Eerst duwt hij Alonso die een ongeval wil vermijden van de baan (gelukkig is daar nog plaats om uit te wijken). De stewards vonden het nodig om Alonso te straffen door hem zijn plaats aan Perez te laten afstaan; ik zag dat in elk geval anders; de commentatoren van RTL+ ook: die zeiden direct "een volgende keer zal Alonso niet meer uitwijken als dat de consequentie is"... het inhaalmaneuver met Button was ook al geen zuivere koffie trouwens. En dan met Raikkonen liefst 2 keer zo'n stunt uithalen, waarbij er de 2e keer zelfs geen plaats was om per fiets door te komen! Ok, ik wil dat allemaal nog aan zijn jeugdig entousiasme wijten, maar als ik dan lees dat hij achteraf (na de beelden gezien te hebben) de schuld voor 100% in de schoenen van raikkonen wil schuiven heeft hij niet alleen niets geleerd, maar zal hij het blijkbaar een volgende keer niet nalaten om het opnieuw te proberen! Awel, dat hij het Vettel dan ook maar een keer lapt! maar mijn conclusie blijft: licentie afpakken en terugsturen naar mexico, want voor zo'n gekken is er op het F1-circuit geen plaats!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 28-05-2013, 11:00
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
ook maar mijn mening natuurlijk, maar zoals ik aangaf, ben ik het met je eens voor wat betreft de manier waarop hij met zijn concurrenten omgaat
maar niet waar je stelt dat Raikkonen kampioenschap nu om zeep is
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 30-05-2013, 14:46
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Nu ben ik haast verplicht om dat koerske toch ook eens te bekijken (er viel zondag niets te strijken )
Reply With Quote
  #8  
Old 30-05-2013, 16:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Mario View Post
maar niet waar je stelt dat Raikkonen kampioenschap nu om zeep is
Om zeep heb ik niet gezegd, "het kampioenschap vervalst" heb ik gezegd. Laat ons eerlijk zijn, Raikkonen reed 5e en zou daar gefinisht zijn, dus zou hij 10 punten gepakt hebben ipv het ene puntje dat hij nu nog uit de brand wist te slepen. Dan zou hij nu op 95 punten gestaan hebben ipv de 86 waar hij nu op staat. Vettel heeft er 107. De eindafrekening zal uitwijzen of Kimi op minder dan 9 punten van Vettel zal staan en dan zullen we deze thread nog eens bovenhalen...

@Jan: zeker doen, spectacel genoeg tussen de treinritten door
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #9  
Old 31-05-2013, 15:34
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Voilá, heb inmiddels ook de GP gezien en moet zeggen dat de laatste actie van Perez op Raikkonen de climax is van wat er al de ganse race zat aan te komen: vodden dus.
Wellicht heeft het onbestraft blijven van zijn dwaze pogingen in de eerste racehelft (Button x 2, Alonso, Raikkonen), hem het gevoel gegeven dat hij zich alles kon permitteren en dat hij zelfs een onmogelijk inhaalmaneuver tot een goed einde kon brengen. De ouwe vossen hebben immers steeds goed in hun spiegels gekeken en bij elk mogelijk contact met Perez een veiliger strook opgezocht. Dat hij zoiets met Kimi geen twee keer moet proberen is hopelijk nu voldoende duidelijk.
Dat het akkefietje onbestraft blijft is al helemaal verbazingwekkend, zeker als je weet dat de stewards voorgezeten werden door Tom Kristensen, toch iemand die meestal erg fair rijdt.
Zoals Sennake vrees ik echter dat Raikkonen hier het WK verliest, in ieder geval geeft het teveel ademruimte aan Vettel.
Reply With Quote
  #10  
Old 31-05-2013, 19:17
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Wellicht heeft het onbestraft blijven van zijn dwaze pogingen in de eerste racehelft (..., Alonso, ...), hem het gevoel gegeven dat hij zich alles kon permitteren ...
't Is te zeggen: het bleef NIET onbestraft: Alonso werd hiervoor bestraft!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #11  
Old 31-05-2013, 19:20
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Weet je wat dat is? Perez heeft in vorige seizoenen wel eens iets moois laten zien bij Sauber, en op die manier is hij onder de radar gekomen bij McLaren. Ze hebben hem binnengehaald als 'grote belofte', maar na 4 GP's had hij nog helemaal niets laten zien; meer nog: hij mocht op het matteke komen bij Whitmarsh waar hij de boodschap meekreeg dat het tijd werd dat hij eens iets zou laten zien. Welnu, dat heeft hij nu gedaan. Of het in goede aarde zal vallen bij zijn team en/of collega's is een andere zaak...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 31-05-2013 at 19:20.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.