De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 01-02-2008, 21:44
Monogram Monogram is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2007
Location: Antwerp
Posts: 27
Hoe kopen jullie Japanse bouwdozen?

Hi all,
Hoe of waar kopen jullie Japanse bouwdozen?
De prijzen hier zijn soms out of this world, en daarom dacht ik HLJ maar hoe zit het dan met de douane kosten, want ben in het verleden wel meer dan eens verbrand aan de monetaire vraatzucht van vaderke staat.

Thx

Monogram
Reply With Quote
  #2  
Old 02-02-2008, 00:07
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Met de douane moet je soms wat geluk hebben. Ik heb het verschillende malen voorgehad dat ik niks moest betalen, enkele keren had ik het aan mijne rekker en kon ik dokken. Volgens mij hangt het een beetje af van hetgeen door de verzender wordt vermeld op de colli. Als het bedrag wat aan de hoge kant is, dan moet je betalen. Is de inhoud slecht omschreven, van hetzelfde.

Alhoewel dat één en ander er toch tussendoor slibbert. Ik heb voorgehad dat ik moest betalen op een colli met 2 kits voor in totaal 30 dollar, en een ander voor 140 dollar is gepasseerd zonder dat iemand het had gezien ...
Ik denk dat ze steekproefgewijs werken, en als je pakje aan de verkeerde kant terecht komt, dan tja ...

Wat ik ook al heb gemerkt is dat wanneer je colli via de officiële postdiensten worden verstuurd, je véél meer kans hebt op het betalen van invoer. Koeriers schijnen daar minder aan onderhevig te zijn. Via postdiensten ga je bijna automatisch ook ship&handle costs betalen. Bijna zonder uitzondering heb ik dat aan de hand gehad met colli's die via de Post werden geleverd: 10 euro per levering.

Succes!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-02-2008, 14:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Als er via Taxipost wordt geleverd heb je het zitten, van eender waar de zending komt, om het even welke inhoud erin zit van om het even welke waarde. Als het via Taxipost het land binnenkomt zal je moeten dokken. Dat zijn dan geen douanekosten, maar zogenaamde handlingkosten. Wat eigenlijk niets meer of minder is dan zich omdraaien op de stoel, "He Gerard, da pakske hier, moeten daar taxkosten op of niet?" "Neen Jules, geen importkosten" en hop x-euro aan "handling" kwijt.

Vanuit de VS komt het via Taxipost binnen als er verstuurd wordt via: US Priority Service en vanuit Japan passeert het Taxipost als je een EMS shipment kiest.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-02-2008, 10:22
kevin555's Avatar
kevin555 kevin555 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2007
Location: menen
Posts: 101
Heb al een paar keer via Azie gekocht en kwam altijd toe bij de post zelf .
Maar via taxi-post is het zeker dokken iedere keer 10 euro en mijn vriendin al 2 keer 80 euro duane kosten .
Reply With Quote
  #5  
Old 03-02-2008, 17:36
Monogram Monogram is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2007
Location: Antwerp
Posts: 27
bedankt voor de info, al is die niet hoopvol, mijn vrienden in de VS hebben het echt goed, daar houd de douane zich niet bezig met het koeieneren van het eigen volk.
Oh well...

Monogram
Reply With Quote
  #6  
Old 03-02-2008, 18:07
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Ik heb enkel problemen gehad met zendingen uit USA.
Die uit Azie hebben nog nooit douanekosten met zich meegebracht.
__________________
WRC-prono 2006 kampioen
IRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #7  
Old 04-02-2008, 20:02
kevin555's Avatar
kevin555 kevin555 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2007
Location: menen
Posts: 101
Quote:
Originally Posted by vanni View Post
Ik heb enkel problemen gehad met zendingen uit USA.
Die uit Azie hebben nog nooit douanekosten met zich meegebracht.
Yep Vanni van mijn madam is dat ook zo als 2 keer douanekosten voor iets die ze gekocht heeft in de US .
Reply With Quote
  #8  
Old 05-02-2008, 10:16
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik heb wel al douanekosten moeten betalen voor iets uit HongKong. Daarbij was het pakket opengescheurd en de boxart serieus beschadigd. Op die manier zou het niet meer verkoopbaar zijn en kan ie er geen winst uit slaan, werd mij bij taxipost lachend gezegd...

__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #9  
Old 14-02-2008, 18:37
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Ik heb eens een paar kits gekocht bij via Ebay. Hij kwam van Japan maar de verkoper zat in Duitsland. Daarmee kon ik betalen aan die duits, want heb geen paypal ofzo. Ik heb toen in de 50 euro douanekosten betaald en nog eens 10 euro aan de postbode. IK had meer betaald aan verzendkosten als dat mij kits kostte...

En bij de drie keer dat ik in Japan besteld heb, via Guy, heb ik 2 keer douanekosten betaald. Een keer op een boek van 24 euro 22 euro douanekosten :s

In Engeland bij hiroboy.com heb je minder kans om douanekosten te betalen en daar is ook alles wat goedkoper.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH

Last edited by Tom21; 14-02-2008 at 18:41.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-02-2008, 18:46
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Vandaag weer een pakje uit HongKong binnen gekregen. Vorige week eentje van de VS. Beiden waren weer zonder douanekosten. Er zat wel telkens maar één kit in. Je moet soms geluk hebben zeker??
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.