De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Straatwagens
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 08-10-2007, 12:59
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Betrouwbaarheid Ferrari's

Over Italiaanse auto's (en moto's ) doen al dan niet terecht hardnekkige clichés de ronde inzake hun (gebrek aan) betrouwbaarheid.

Geldt dat eigenlijk ook voor Ferrari's of lieten die hun eigenaars nooit in de steek ?
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 08-10-2007, 14:33
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Ik ben gisteren op een traject van Herent via Tildonk naar Tremelo respektievelijk een 355, een Testarossa, een Lamborghini Countach en een 360 Modena tegengekomen, allemaal rood van kleur, allemaal in rijdende toestand. Geldt dat als voldoende bewijs van betrouwbaarheid ?

De Lambo had wel dorst
Reply With Quote
  #3  
Old 08-10-2007, 15:38
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Aarschot
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by jan View Post
Ik ben gisteren op een traject van Herent via Tildonk naar Tremelo respektievelijk een 355, een Testarossa, een Lamborghini Countach en een 360 Modena tegengekomen, allemaal rood van kleur, allemaal in rijdende toestand.

Dat traject moet je me dan wel eens verklappen!
Hoop en al vijf kilometer ver en dan bolides tegenkomen die anderen tijdens hun gans leven nooit zullen tegenkomen op de openbare weg...
Reply With Quote
  #4  
Old 08-10-2007, 16:03
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Jakke.be View Post

Dat traject moet je me dan wel eens verklappen!
Hoop en al vijf kilometer ver en dan bolides tegenkomen die anderen tijdens hun gans leven nooit zullen tegenkomen op de openbare weg...

Het ganse traject zal wel zo'n 15km geweest zijn (Wespelaar, Haacht en Keerbergen kwamen er ook in voor), maar in ieder geval beschouw ik deze aangename wegverschijningen op een zonnige zondag als puur toeval.
In elk geval was het geen groepsuitstapje gezien de verschillende lokaties, rijrichtingen, tijdstippen en genre chauffeurs.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-10-2007, 16:22
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Ik denk dat vooral het bouwjaar van belang is bij Ferrari's. Ik denk dat exemplaren van de jaren '70 & '80 niet meteen toonbeelden zijn van betrouwbaarheid. Ten minste als je op commentaar van reporters mag afgaan. Ik zou voor een eind jaren '90 en huidig exemplaar al meer mijn hand in het vuur durven steken.

Ik weet wel dat in bepaalde Ferrari's al jaren onderdelen van ons bedrijf worden gebruikt, die pas in 2008 worden vrijgegeven voor serieproductie in FIAT's. Zegt toch genoeg denk ik
Reply With Quote
  #6  
Old 08-10-2007, 22:07
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ik denk dat exemplaren van de jaren '70 & '80 niet meteen toonbeelden zijn van betrouwbaarheid. Ten minste als je op commentaar van reporters mag afgaan.
Wat ik van bepaalde eigenaars weet is dat je met wagens moet rijden.
Als je ze enkel in het weekend gebruikt om een 10tal Km te doen heb je er meer problemen mee dan als je ze dagelijks gebruikt.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #7  
Old 04-12-2007, 23:22
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Ik heb sinds 2 jaar een Ferrrari Testarossa 1988, das een perfecte wagen die goed loopt en heel betrouwbaar is.
Ben nu een verschillende keren in Italië en Frankrijk met hem geweest, zonder enige problemen.
Hij moet gewoon zn beurten hebben en de distributieriemen tijdig vervangen dan is er niks aan de hand.
Inderdaad is geregeld rijden en rustig warm draaien het beste.
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Reply With Quote
  #8  
Old 23-03-2008, 22:48
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Denk dat de recente modellen technisch de perfectie benaderen en dat ze bij ferrari dan ook naar perfectie streven...
Dit zou wel mogen hé voor een wagen van een paar miljoen.!
Reply With Quote
  #9  
Old 24-03-2008, 12:37
tussegaaas tussegaaas is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Sint-Niklaas
Posts: 23
geloof me vrij ik ben redelijk goed op de hoogte, en als je een ferrari voor betrouwbaarheid zoekt, is een 328 wat je zoekt. 308 is ook heel betrouwbaar. 348 en 355 waren wel een redelijke dip. 360 niet slecht, 430 tot nu toe heel goed met paar kleine ziektekes. Voor de 12 cylinders, 512BB en BBi super auto's, testarossa versnellingsbakprob's, verder (y), 550 waanzinnig goed op een paar miniscule probleempjes na, 575 (y) 456 eerste reeks waanzinnige ramp de m al iets beter. 612 en 599 doen het voor het moment goed. De auto's ervoor heb ik bewust niet gepost, aangezien die toch niet echt gebruikt meer worden. meestal doen die hooguit een 1500 km per jaar of zo.
Reply With Quote
  #10  
Old 23-04-2008, 20:11
Dagobert II's Avatar
Dagobert II Dagobert II is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2006
Location: Hengelo Ov, NL
Posts: 40
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
... Zegt toch genoeg denk ik...
Dat FIAT tweedehands onderdelen gebruikt.
Reply With Quote
  #11  
Old 24-04-2008, 11:06
tussegaaas tussegaaas is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Sint-Niklaas
Posts: 23
Quote:
Originally Posted by Dagobert II View Post
Dat FIAT tweedehands onderdelen gebruikt.
zijn toch allemaal vrij relatieve dingen hoor. hoeveel ''ferrari'' onderdelen je terugvindt op het kerkhof, maar dan van fiat, alfa-romeo, lancia en zelfs soms BMW (bvb ruitenschakelaars 328) en daarom niet altijd van jongere auto's maar toch ook wel het meeste van de tijd van oudere auto's.

Neo, over welke onderdelen heb je het dan zoal?
Reply With Quote
  #12  
Old 24-04-2008, 13:20
Dagobert II's Avatar
Dagobert II Dagobert II is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2006
Location: Hengelo Ov, NL
Posts: 40
@Tussegaaas;

Het was een grap.
Je schrijft dat er onderdelen op een Ferrari zitten die dit jaar op een FIAT kunnen komen. Als je jouw tekst letterlijk neemt zijn die onderdelen dan gebruikt. En gebruikt betekent tweedehands.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-04-2008, 16:01
tussegaaas tussegaaas is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Sint-Niklaas
Posts: 23
Quote:
Originally Posted by Dagobert II View Post
@Tussegaaas;

Het was een grap.
Je schrijft dat er onderdelen op een Ferrari zitten die dit jaar op een FIAT kunnen komen. Als je jouw tekst letterlijk neemt zijn die onderdelen dan gebruikt. En gebruikt betekent tweedehands.
weet ik wel, mijn antwoord was meer richting neo gericht
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.