De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Straatwagens
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

View Poll Results: Welk automerk gaat verdwijnen in de komende 2 jaar?
Saab 5 15.63%
Volvo 1 3.13%
Buick 6 18.75%
Ford 0 0%
GM 4 12.50%
Opel 3 9.38%
Hummer 7 21.88%
Chrysler 8 25.00%
Spyker 10 31.25%
Anders 2 6.25%
Multiple Choice Poll. Voters: 32. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 03-12-2008, 23:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Welk automerk gaat verdwijnen in de komende 2 jaar?

Vandaag heel wat slechte berichten op de radio over de slechte staat waarin de autosector verkeerd. Er was weer een onderzoeker die zijn visie gaf en dat was voer genoeg voor de media om erop los te speculeren.

Kortom, dat er merken gaan sneuvelen lijkt zo goed als zeker! Welke bekende naam gaat MG achterna?

Schrok wel over de lage winstmarge van een dealer/concessiehouder in Nederland. Als je dan tussen 15% tot 30% aan omzetdaling gaat beleven in 2009 en eventueel verder dan voorzie ik gouden tijden voor curators en aanverwante beroepen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-12-2008, 00:00
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Spyker, Buick, mischien Saab.

Hummer heeft denk ik wel bestaansrecht in het meer exclusieve segment.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-12-2008, 23:02
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Er zal bijna geen merk eraan gaan, en dan bedoel ik de echte merken zoals opel enz. Waar de meeste mensen mee rondrijden. Auto's zoals spyker en buick en hummer jaaa..... Wie heeft daar nu nog geld voor? Ze zullen het nog wel een tijdje uithouden denk ik, dat de media dat allemaal opblaast begrijp ik niet.
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #4  
Old 05-12-2008, 11:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Het lijstje klopt niet helemaal GM is geen merk. Opel is een merk van GM.

Reply With Quote
  #5  
Old 09-12-2008, 00:37
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Volgens mij is deze thread een bewijs dat ik een ras-optimist ben

Quote:
Kleinere autofabrikanten zullen de huidige crisis in de autosector niet overleven. Over twee jaar zijn er wereldwijd slechts zes grote producenten over. Dat zegt Fiat-topman Sergio Marchionne in een interview met het blad Automotive News Europe dat zaterdag is verschenen. Daarnaast zouden er kleine fabrieken kunnen blijven die geen massaproductie leveren.

http://www.automobielmanagement.nl/n...tobouwers.html
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-12-2008, 14:26
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Dus z'n eigen toko gaat het niet redden...
Reply With Quote
  #7  
Old 12-12-2008, 23:05
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Ik lees dit op pitstoptv
"Als er vòòr het einde van het jaar geen hulp komt voor GM, dan gaat deze constructeur al zeker over de kop."

Gm is ook opel, dat weten we. Nu ben ik gaan vragen aan iemand die Bij GM werkt in breda hoe het zit met GM en het zogezegd failliet gaan. Die bleek zich nergens zorgen over te maken, dit zijn nochtans de mensen die het zeker kunnen weten hoe het zit en wat er gebeurd. Ik vraag me af of alle heisa die er rond GM en chrysler is wel nodig is?
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #8  
Old 13-12-2008, 15:11
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Ook ik heb gesproken met een werknemer van Opel. Naar het schijnt zou Opel zich willen afscheuren van GM. Opel is winstgevend en kan zelfstandig verder.
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 13-12-2008, 16:53
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Ik lees dit op pitstoptv
"Als er vòòr het einde van het jaar geen hulp komt voor GM, dan gaat deze constructeur al zeker over de kop."

Gm is ook opel, dat weten we. Nu ben ik gaan vragen aan iemand die Bij GM werkt in breda hoe het zit met GM en het zogezegd failliet gaan. Die bleek zich nergens zorgen over te maken, dit zijn nochtans de mensen die het zeker kunnen weten hoe het zit en wat er gebeurd. Ik vraag me af of alle heisa die er rond GM en chrysler is wel nodig is?
Als je mij vraagt gaat het toch niet geweldig met GM. Dit is niet bepaald het eerste verlies in jaren...

Quote:
On an adjusted basis, GM posted a net loss of $4.2 billion or $7.35 per share, compared with a net loss from continuing operations of $1.6 billion or $2.86 per share in the same period last year.
Kijk nu eens bijvoorbeeld naar onderstaande grafiek. Als je deze vergelijkt met andere constructeurs is wel iets fundamenteel fout bij GM.


Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat GM failliet zal gaan. Dat kan volgens mij niemand voorspellen op dit moment.
__________________

Last edited by GT2-R; 13-12-2008 at 16:59.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-12-2008, 23:18
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Ook ik heb gesproken met een werknemer van Opel. Naar het schijnt zou Opel zich willen afscheuren van GM. Opel is winstgevend en kan zelfstandig verder.
Dat heb ik idd ook horen waaien. Maar dat is volgens mij wel een wild idee
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr

Last edited by guntha; 13-12-2008 at 23:22.
Reply With Quote
  #11  
Old 13-12-2008, 23:51
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Dat heb ik idd ook horen waaien. Maar dat is volgens mij wel een wild idee
En vandaag heb ik weer iets meer gehoord. Dit idee is veel minder wild dan je denkt
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 14-12-2008, 14:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Voor de gehele automarkt zou het zelfs beter zijn als GM failliet gaat.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #13  
Old 22-12-2008, 20:26
599gtb 599gtb is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2008
Location: Brussel
Posts: 12
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat GM failliet zal gaan. Dat kan volgens mij niemand voorspellen op dit moment.
Als je de berichten de laatste jaren over GM leest zijn ze bij wijze van spreken al lang "virtueel failliet". Nu krijgen ze (GM en de anderen) dan toch steun van de overheid maar moeten ze de lening terugbetalen, in maart 2009, indien ze niet kunnen bewijzen dat ze rendabel zijn tegen dan. Sommigen zien daar natuurlijk een truukje van Bush in om deze bedrijven niet failliet te laten gaan onder zijn presidentschap en zijn opvolger het nodige extra werk te bezorgen.
__________________
599 gtb
Reply With Quote
  #14  
Old 22-12-2008, 23:25
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Voor de gehele automarkt zou het zelfs beter zijn als GM failliet gaat.
Het is erg voor de betrokken werknemers, maar is misschien wel het beste. De automobielmarkt wordt op die manier opgeschoond en voor sterke merken zoals Opel en Corvette zal best een koper zijn. Bovendien gaat een klein bedrijf ook failliet als het slecht presteert, waarom zou dat bij GM anders moeten zijn?
Reply With Quote
  #15  
Old 22-12-2008, 23:47
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Het is erg voor de betrokken werknemers, maar is misschien wel het beste. De automobielmarkt wordt op die manier opgeschoond en voor sterke merken zoals Opel en Corvette zal best een koper zijn. Bovendien gaat een klein bedrijf ook failliet als het slecht presteert, waarom zou dat bij GM anders moeten zijn?
Gm zal niet failliet gaan. in het geval dat ze echt niet alle drie te redden aijn (al is ford voorlopig wel safe), dan zouden ze Chrysler gecontroleert failliet laten gaan omdat zij zich vooral op de Amerikaanse markt richten die er het ergste aan toe is.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.