De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Straatwagens
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 23-06-2010, 21:50
medihummer medihummer is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2009
Location: Oud-Heverlee
Posts: 11
nissan gtr dealer in Belgie???

beste autoliefhebbers,

weten jullie waar ik een nieuwe nissan gt-r kan kopen behalve bij Nissan Merckx in zaventem?

Zijn er mensen die bij Merckx al een nissan liefst GT-R gekocht hebben en is de onderhoudsservice beter dan de verkoopservice?

Vorige week ging ik met mijn vrouw langs bij Merckx in zaventem. Er was niemand die me info kon geven. 2 dagen later kon ik langskomen voor uitleg en een testrit. Twee dagen later bel ik voor ik vertrek of de GTR er wel was. Mijn afspraak was niet geregistreerd en de gtr was er niet. Men gaf mij een nieuwe afspraak voor deze morgen maar de verantwoordelijke voor gtr zou me contacteren. Deze morgen bel ik opnieuw na niets gehoord te hebben. GTR was er weer niet. men gaf mij een nummer waar de zoon van Merckx zou zitten maar dat bleek het nummer van de belastingen ontvangstkantoor Antwerpen te zijn???. Heb dan maar de invoerder gebeld die Merckx zelf nog vandaag met mij contact zou laten nemen. Weer niets gehoord.

Moet ik hier nu een nissan GTR kopen en laten onderhouden? Of ben ik gewoon de "seriele Murphy" tegen gekomen?
Misschien kent iemand een parallelinvoerder met een betere service?
Reply With Quote
  #2  
Old 25-06-2010, 22:59
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
http://www.autoforum.be Beste forum voor zo een vraag te stellen, zitten genoeg mensen die er eentje bezitten.
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #3  
Old 02-07-2010, 00:34
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Voor Belgie alleen Nissan Merckx... parallel bestaat, maar onderhoud zal dan ook niet bij Merckx gebeuren, maar in Luxemburg...
PM als je meer info wenst!
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 11-11-2010, 13:12
Stebar Stebar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2010
Location: Sint-Joris-Weert
Posts: 2
Gt-R Bestellen

Hoy iedereen

Ik zit met zelfde probleem als andere hier wil wel een GT-R bestellen maar bij Merckx te zaventem doet men nog niet ééns de moeite om te reageren op mijn mails,kan toch niet zijn dat deze dealer hier nog geen klachten omtrent gekregen heeft.Moet toch een mogelijkheid zijn om deze wagen elders te bestellen en te laten onderhouden,zelfs Ferrari heeft drie dealers en een 6 tal erkende werkplaatsen in Belgie.

Hulp is hier dus van harte welkom.

Grts
Reply With Quote
  #5  
Old 11-11-2010, 18:22
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Onlangs in een Engels magazine gelezen dat ze veel motorproblemen hebben!!
Reply With Quote
  #6  
Old 12-11-2010, 01:01
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Stebar View Post
Hoy iedereen

Ik zit met zelfde probleem als andere hier wil wel een GT-R bestellen maar bij Merckx te zaventem doet men nog niet ééns de moeite om te reageren op mijn mails,kan toch niet zijn dat deze dealer hier nog geen klachten omtrent gekregen heeft.Moet toch een mogelijkheid zijn om deze wagen elders te bestellen en te laten onderhouden,zelfs Ferrari heeft drie dealers en een 6 tal erkende werkplaatsen in Belgie.

Hulp is hier dus van harte welkom.

Grts
Waarom wendt U zich dan niet tot Nissan-Belgium en kaart daar uw probleem eens aan. Volgens mij zijn zij het die deze wagen invoeren.

NV Nissan Belgium
Bist 12
2630 Aartselaar

Tél. : +32 3 870 32 11
Fax : +32 3 870 34 49

info@nissan.be
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-11-2010, 17:11
Stebar Stebar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2010
Location: Sint-Joris-Weert
Posts: 2
Angry Gt-R Bestellen

Ik heb ondertussen sinds gisteren naar de Nissan invoerder in Belgie gemaild,we zijn nu een dag verder nog steeds geen antwoordt,nu mischien maken ze daar de brug maar als ik maandag nog geen antwoordt heb,begin ik toch te vrezen dat het Nissan allemaal geen bal kan schelen
Reply With Quote
  #8  
Old 30-11-2010, 22:55
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Misschien zijn jullie iets met deze link:

http://www.hebbes.be/Auto/tweedehand...0&ADID=6700669
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #9  
Old 06-06-2012, 11:15
ggg ggg is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2012
Location: Olen
Posts: 1
Ook mijn droomwagen, maar ik heb nog nooit een auto gekocht zonder er zelf een testrit mee te hebben gemaakt. Dat mag ook wel als je 100.000 euro gaat ophoesten.
Op meer dan een jaar tijd is er blijkbaar echter nog niets veranderd bij Nissan belgië en bij Merckx.
Op het autosalon begin 2012 maakte ik met Merckx een afspraak om een testrit te maken. Enkele maanden later werd ik uitgenodigd op de sportdagen bij Merckx en zou ik een testrit kunnen maken. Ter plekke bleek dat evenwel helemaal niet waar te zijn. De hele rit voor niks gemaakt dus. Er werd opnieuw beloofd dat ze me snel zouden contacteren om dat toch te kunnen doen, maar noppes. Omdat je in België geen andere keuze hebt dan Merckx is het voor mij alvast duidelijk: ik schaf me geen GTR aan. Hoe geweldig ik een wagen ook vind, als je zelfs al voor de aanschaf niets dan problemen hebt met de dealer...
Reply With Quote
  #10  
Old 29-06-2012, 10:20
Francis Francis is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2012
Location: Arendonk
Posts: 2
Hier ook zelfde probleem,

Bij garage Crets in Turnhout geweest voor de GTR, daar vertelde men mij dat Merckx in Woluwe exclusief de GTR verkoopt en ook onderhoud doet voor de GTR.
Dus contact opgenomen met Merckx voor een offerte en een proefrit (wat ik ook noodzakelijk vindt bij een wagen van +100K)
Allemaal geen probleem (de man aan de telefoon was Patrick Merckx..) afspraak gemaakt voor een proefrit.. aan de telefoon zei Patrick zelf nog , en ik citeer, "Waneer u met de GTR rijd, zal u merken dat dit een echte sportwagen is, die sensatie kan bieden zoals geen enkele andere wagen dat kan".
Samen een datum afgesproken voor de proefrit ( Donderdag 28 juni, gisteren dus).
Gisteren dus aangekomen bij Merckx werd zoals belooft een offerte opgemaakt en kreeg ik een informatieboekje van de GTR, op de parking stond een oranje GTR model 2009 met Z-platen..
Toen ik vroeg achter de proefrit zei de verkoper (een zekere Olivier) mij dat er NOOIT door de "klant" zelf gereden kan worden met de GTR omdat dit de prive wagen zou zijn van Dhr Patrick Merckx, waarop ik antwoorde dat ik met Patrick gebeld had en afgesproken had voor een proefrit, 10minuten later komt Olivier terug met de sleutels van de GTR en zegt me dat het Ok is voor een proefrit, maar dat hij zal rijden. Ik heb toen gevraagd naar Patrick zelf, maar die wouw/kon niet van zijn bureel komen. Toch maar meegereden met Olivier dan, heeft 10minuten geduurd en ben nog nooit zo blij geweest om uit een wagen te stappen, die man kon totaal niet met de GTR overweg, reed zichzelf dan nogeens vast in de file op de Brusselse ring en bij het aankomen bij Merckx schrikte hij dat de wagen een peipgeluid maakte bij het achterwaarts parkeren
Dan werd er nogmaals door Olivier op gedrukt dat een GTR enkel bij hun besteld en onderhouden kan worden.

Ik vind het ronduit schandalig dat men mij aan de telefoon dingen belooft, dat ik dan van tegen de Nederlandse grens naar het Brusselse moet rijden voor ..niets eigenlijk...
Als zelfstandige heb ik sowieso al weinig tijd, en om eens te staan kijken naar een GTR en na 15minuten discutie dan maar amper eens een ritje te mogen meerijden met een totaal onbekwame chauffeur.. sorry maar dan kan ik mijn tijd beter besteden.

Ik heb een vriendelijke klachtenmail gestuurd naar de invoerder, gevraagd om een oplossing, indien ik geen antwoord krijg stopt het GTR verhaal bij mij sowieso, en bestel ik eerstdaags bij de concurentie.
Reply With Quote
  #11  
Old 30-06-2012, 11:09
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2004
Location: Deinze
Posts: 221
Een nieuwe GTR willen kopen en een koningsbehandeling verwachten - tja...

@Francis: het zou mij uitermate verrassen dat u een reactie krijgt van de invoerder. De GTR is gewoon iets unieks en zij die er een willen kopen hem gewoon.

Wie is er vandaag nu zo gek om een nieuwe te kopen. Ik denk dat je veel meer hebt aan een jonge tweedehands waarbij je dan nog de ervaringen kan te weten komen van de eerste eigenaar. (zoals bijvoorbeeld de afschuwelijke laklaag)
__________________
www.ddv-graphics.com

Last edited by McLarenboy; 30-06-2012 at 11:09.
Reply With Quote
  #12  
Old 01-07-2012, 23:00
Ecurie Maquette's Avatar
Ecurie Maquette Ecurie Maquette is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2011
Location: entre 'Erk et Molster
Posts: 46
lijkt me nogal simpel, klant is koning en als je zo niet behandeld wordt, zijn ze je geld niet waard. Voor 100k zijn er echt wel andere dingen te koop - al dan niet tweedehands.

Ik ben zelfs al bij herhaling voor 25k ergens buitengestapt omdat de autoverkopers de dag van vandaag geen autoverkopers meer zijn...
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 02-07-2012, 13:16
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Kan je niet naar Frankrijk, Duitsland of Luxemburg gaan?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #14  
Old 06-08-2012, 15:34
Francis Francis is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2012
Location: Arendonk
Posts: 2
Hier wil ik nog even op reageren.

Ondertussen ben ik gecontacteerd geweest door de Nissan BELUX customer service, ze vroegen mij wat juist het probleem was (heel mijn verhaal gedaan).
Blijkt dat men wel al meer zulke klachten ontvangen heeft over Merckx.
Men heeft mij doorverwezen naar Luxemburg, toen ik daarvoor bedankte heeft men de moeite gedaan om toch een GTR bij een locale Nissan dealer te brengen met een testpiloot van Nissan en toch een testrit kunnen maken van ongeveer een 2tal uren.
Ondertussen is mijn GTR besteld, bij Merckx weliswaar, en zolang de garantie geld zal ik daar ook op onderhoud moeten.

Dus voor de mensen die echt geneigd zijn een GTR aan te schaffen, blijf gewoon klagen bij de invoerder
Reply With Quote
  #15  
Old 06-08-2012, 21:27
Navara Navara is offline
Willempieke on Track
 
Join Date: Jun 2006
Location: 9450 Denderhoutem
Posts: 10
Ik ken een goed adres om u GTR te onderhouden,zelfs met originele onderdelen en met de volledige fabriekswaarborg. In Vlaanderen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.