De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1 > F1 Prono - Het archief > F1 Prono 2007
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 01-10-2007, 20:06
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Lightbulb Idee

Beste collega-gokverslaafden

Als wetenschapper van het gezelschap (die ondertussen een schermvol Excel sheet heeft om pole-voorspellingen te doen volgens lange algoritmes en nog steeds niet kan winnen) is me tijdens het cijferen een idee te binnen gekomen voor een ander type polespelletje. Met Ottookes permissie zou ik graag de voorspellingen van volgend jaar willen gebruiken voor een nevenklassement.

Het idee is het volgende: bij elke GP wordt de procentuele afwijking van de respectieve voorspellingen t.o.v. werkelijke pole berekend, dus: (voorspelling-pole)/pole. Het resultaat (de absolute waarde ervan) is hoe kleiner hoe beter, en komt dus bij een totaal aantal slechte punten (1% = 1 punt). Die met het kleinste aantal slechte punten op het einde van het jaar is de winnaar. Ter ere van de 107% regel lijkt het redelijk om een maximum van 7 punten per GP toe te kennen. Dit om een eenmalige blunder geen seizoensbeëindiger te laten worden en om iets te hebben om toe te kennen bij niet-deelname. Het voordeel van dit systeem is dat preciesie beloond wordt. Als men in het klassieke systeem er slechts 0.010 naast zit, maar er nog tien anderen zijn die er minder naast zitten, is het resultaat hetzelfde als zit men er 10.000 naast.

In bijlage een voorbeeld van hoe de stand er zou uitzien na respectievelijk de eerste en tweede GP van dit jaar (met de echte gegevens). Laat de ingewikkeldheid jullie niet afschrikken, het rekenwerk zou uiteraard voor mij zijn. Het is maar een ideetje, en ik heb ook geen prijzen te verdelen. Het zou puur voor de eer zijn. Laat eens weten wat jullie ervan vinden...

Bijlage: http://users.telenet.be/nmenneke/PoleGame.jpg

Last edited by Nicki_Mks; 01-10-2007 at 20:10.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.