De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-02-2006, 15:13
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Suzuki in WRC

Het is al lang bekend dat Suzuki de overstap wil maken van JWRC naar WRC. Het lijkt erop dat we niet lang zullen moeten wachten tot de plannen officieel gemaakt worden.

Pitstop.tv meldde al dat op het autosalon van Geneve een WRC concept getoond zal worden: WRC-concept Suzuki SX4

Suzuki heeft een persbericht rondgestuurd met een foto van deze wagen. Er komt een persconferentie gegeven 28 februari om 2 uur.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-02-2006, 15:36
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Het is al lang bekend dat Suzuki de overstap wil maken van JWRC naar WRC. Het lijkt erop dat we niet lang zullen moeten wachten tot de plannen officieel gemaakt worden.

Pitstop.tv meldde al dat op het autosalon van Geneve een WRC concept getoond zal worden: WRC-concept Suzuki SX4

Suzuki heeft een persbericht rondgestuurd met een foto van deze wagen. Er komt een persconferentie gegeven 28 februari om 2 uur.
Is die niet te kort?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #3  
Old 14-02-2006, 17:33
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Misschien lossen ze het probleem op zoals bij de Skoda Fabia (en Peugeot 206?). Een speciaal productieversie maken die wel minimumafmetingen voldoet (Skoda Fabia RS).
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2006, 19:10
kyosti kyosti is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Location: Westhoek
Posts: 34
Tweede piste

Tweede piste, waarom; we zien een foto en allen (ook ik) roepen hoera en dit zonder officiële mededeling van Suzuki. Deze persconferentie komt er in elk geval aan en gezien de evolutie bij verschillende constructeurs en de zeer hoge prijs die betaald dient te worden voor de ontwikkeling van een WRC, dit zonder de exploitatie kost per Km in rekening te brengen zou het me niet verrassen dat hier een S2000 aangekondigd zal worden.
Intussen zijn er reeds een drietal klaar voor competitie, Dacia, Renault met de zelfde mekaniek, Peugeot 207, Fiat , Lada....wie zal verder nog volgen...Suzuki, Hyunday ???

Robuust, krachtig genoeg, snel en vooral terug spectaculair, ik herinner me de vele rally's die ik Duitsland (Hessen,Hunsrück,Köln-Ahrweiler...)bezocht waar verschillende Scandinaven met Audi's Coupé Quattro aan de start verschenen en er in ruime mate het spektakel waarborgden en dit gekoppeld aan snelheid!!!!

Laat de S2000 maar komen en de WRC mogen nog een tijdje blijven
Reply With Quote
  #5  
Old 14-02-2006, 19:21
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Ik vind het eerlijk gezegd een mooie wagen !!! En als die zo succesvol wordt als de Swift's, dan denk ik dat de tegenstand een probje heeft ...
Reply With Quote
  #6  
Old 14-02-2006, 19:28
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by kyosti
Tweede piste, waarom; we zien een foto en allen (ook ik) roepen hoera en dit zonder officiële mededeling van Suzuki. Deze persconferentie komt er in elk geval aan en gezien de evolutie bij verschillende constructeurs en de zeer hoge prijs die betaald dient te worden voor de ontwikkeling van een WRC, dit zonder de exploitatie kost per Km in rekening te brengen zou het me niet verrassen dat hier een S2000 aangekondigd zal worden.
Intussen zijn er reeds een drietal klaar voor competitie, Dacia, Renault met de zelfde mekaniek, Peugeot 207, Fiat , Lada....wie zal verder nog volgen...Suzuki, Hyunday ???

Robuust, krachtig genoeg, snel en vooral terug spectaculair, ik herinner me de vele rally's die ik Duitsland (Hessen,Hunsrück,Köln-Ahrweiler...)bezocht waar verschillende Scandinaven met Audi's Coupé Quattro aan de start verschenen en er in ruime mate het spektakel waarborgden en dit gekoppeld aan snelheid!!!!

Laat de S2000 maar komen en de WRC mogen nog een tijdje blijven

s2000 is op de moemnt een enorme ramp. Renault schrap het project zelfs. De standaard ecu zorgt voor grote problemen en niemand die een andere mag gebruike.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #7  
Old 14-02-2006, 19:40
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik krijg ook de indruk dat S2000 niet van de grond komt.

FIAT en Suzuki kunnen beter samen een WRC wagen ontwikkelen (Fiat Sedici = Suzukik SX4).
Reply With Quote
  #8  
Old 14-02-2006, 19:59
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by kyosti
Intussen zijn er reeds een drietal klaar voor competitie, Dacia, Renault met de zelfde mekaniek, Peugeot 207, Fiat , Lada....wie zal verder nog volgen...Suzuki, Hyunday ???
Enkel de Fiat Punto S2000 is klaar. Het is inderdaad redelijk stil over de Dacia Logan. Lada concentreert zich volledig op het WTCC project. En de (productie) Peugeot 207 komt pas in de loop van dit jaar op de markt; voor een rally versie is het dus een stuk langer wachten.
Quote:
Robuust, krachtig genoeg, snel en vooral terug spectaculair, ik herinner me de vele rally's die ik Duitsland (Hessen,Hunsrück,Köln-Ahrweiler...)bezocht waar verschillende Scandinaven met Audi's Coupé Quattro aan de start verschenen en er in ruime mate het spektakel waarborgden en dit gekoppeld aan snelheid!!!!
Ik zou de atmosferische 2.0 een enorme achteruitgang vinden t.o.v. de huidige turbomotoren. De Alfa WTCC S2000 motor produceert bv. 275 pk en een maximum koppel van 260 Nm, terwijl WRC wagens momenteel over 300 pk en bijna 600 Nm koppel hebben (en dit bij een grote toerenbereik).
Reply With Quote
  #9  
Old 14-02-2006, 23:03
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Het vermogen en koppel wordt vooral verkregen door toepassing van ALS, waarbij de onverbrande bezine in de uitlaat gebruikt worden om in de turbine van de turbo de druk op peil te houden. Gevolg daarvan is meer trekkracht bij lagere toerentallen (een oud zeer bij standaard turbo motoren).
'k zou dit principe op termijn graag toegepast zien op seriemodellen. Kunt ge het u al voorstellen? Een 1.0 ALS Turbomotor met hetzelfde vermogen als een 2.0 atmo.

De huidige WRC fabrikanten hebben hier al te veel in geïnvesteerd om dat zo maar teniet te laten doen. De FIA zal ook wel gaan inzien dat die standaard ECU-niet werkt (bij de RACB zagen ze ook dat de "standaardizering" binnen een bepaalde formule niet werkte, en slim genoeg werd het reglement gewijzigd) en bijgevolg verwacht ik nog wel een aanpassing in die richting.

Ik denk echter niet dat Suzuki met een S2000 op de proppen zal komen. Ik denk veeleer aan een WRC programma. Alle heil moet niet verwacht worden van deze S2000 om besparingen door te voeren. Mij lijkt het dat de nieuwe '06 spec auto's toch al een behoorlijke bezuiniging zijn zonder die electronische diffs. Als ze dan ook nog eens werk maken van de groepering van de verschillende rallies om zo de transportkosten wat te drukken, zijn ze al een heel eind op weg.

S2000 spectaculair? Je kan een Auto Coupé Quattro bezwaarlijk een S2000 noemen en het zal wel meer door de piloten komen, dan door de auto's op zich.
Reply With Quote
  #10  
Old 15-02-2006, 12:37
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
En de (productie) Peugeot 207 komt pas in de loop van dit jaar op de markt; voor een rally versie is het dus een stuk langer wachten.
Ik heb dit iets te snel gezegd. Vandaag heeft Peugeot een persbericht over de 207 RCup, een prototype dat de basis voor een S2000 wagen kan vormen, doorgestuurd

@ Huudo: ik denk dat ALS nooit commercieel gebruikt zal worden aangezien de oh zo kostbare brandstof nutteloos verbrand (zeer negatief voor het immer belangrijke verbruik)

Last edited by gwyllion; 15-02-2006 at 14:53.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-02-2006, 14:56
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Ik heb dit iets te snel gezegd. Vandaag heeft Peugeot een persbericht over de 207 RCup, een prototype dat de basis voor een S2000 wagen kan vormen, doorgestuurd
Meer info (inclusief foto's) op http://car.kak.net/modules.php?op=mo...rder=0&thold=0
Quote:
To emphasise the importance of 207, a stylish and sporty concept model is also revealed called the 207 RCup, which takes 207 excitement to a new level. It's powered by a naturally-aspirated 2.0-litre 16v petrol engine, that produces 280bhp @ 8,500rpm. With a 6-speed sequential gearbox and 18" alloy wheels the 207 RCup could be the design blueprint for a future Peugeot Sport competition programme.
Een duidelijk voorbode voor een S2000 wagen als je het mij vraagt
Reply With Quote
  #12  
Old 15-02-2006, 17:47
jurgen jurgen is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: heuvelland
Posts: 150
Quote:
Originally Posted by Huudo
'k zou dit principe op termijn graag toegepast zien op seriemodellen. Kunt ge het u al voorstellen? Een 1.0 ALS Turbomotor met hetzelfde vermogen als een 2.0 atmo.

dit klinkt als een quote van d richards die met prodrive een productiewagen op de markt brengt, met ALS (indien ik mij goed herinner: in de laatste autonews, indien ik mij niet goed herinner heb ik het onlangs elders anders gelezen )
__________________
jurgen
Reply With Quote
  #13  
Old 15-02-2006, 20:15
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Misschien tijd om eens te informeren naar een job bij de 4-wheels ipv 2-wheels ;-)
Reply With Quote
  #14  
Old 15-02-2006, 21:00
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by jurgen
dit klinkt als een quote van d richards die met prodrive een productiewagen op de markt brengt, met ALS (indien ik mij goed herinner: in de laatste autonews, indien ik mij niet goed herinner heb ik het onlangs elders anders gelezen )
Je bedoelt de Prodrive P2?
Reply With Quote
  #15  
Old 28-02-2006, 18:18
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Het gaat weldegelijk om een WRC wagen en geen S2000 machien. Zie http://car.kak.net/modules.php?op=mo...rder=0&thold=0 De 2.0 Turbo ontwikkelt al 320 pk en 650 Nm koppel en Suzuki heeft voor een sequentiele 5 bak gekozen (dus geen specialekes zoals 4 bak van Peugeot 307).

Het aantal S2000 wagens blijft dus beperkt tot de Fiat Punto en mogelijk de Peugeot 207 (+ Dacia Logan).

Last edited by gwyllion; 28-02-2006 at 18:20.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.