De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 13-04-2008, 21:19
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
BRV Racing Raceverslag 12/04

Op Vrijdag 11/04 werden de chronoritten gereden.
Ik (Luc) kwam eerst het circuit op voor de vers gereviseerde versnellingsbak in te rijden.
Na een 3 tal rondjes viel de motor éénklaps uit en ik kon nog net de pitsingang ter hoogte van de benzinepompen bereiken.
Eerst dachten we dat een defecte batterij de oorzaak was, in alle haasten werd een andere batterij gevonden om met startkabels de test te verrichten... toen bleek duidelijk dat de alternator de boosdoener was.
Om het kort te houden was het niet meer of niet minder dan 1 luttel stroomdraadje welke op het slechte contact zat.... maar ondertussen waren de trainingen reeds afgelopen en Bruno had geen chrono kunnen neerzetten.
Dat werd dus schrijfwerk aan de koersdirectie gericht om starttoelating te bekomen.
Eénmaal bij de racedirectie zagen we op het scherm dat we geen enkele geregistreerde tijd hadden van mijn 3 (tragere) rondjes.
Toen bleek dat onze transponder geen of een te zwak signaal doorgaf, dit terwijl hij al 6 jaar op dezelfde plaats aangebracht is zonder enig probleem !
Die moest dus in de toekomst een andere plaats krijgen.
Zaterdag 12/04 De Race
We werden een voorlaatste startplaats toebedeeld en waren al lang blij dat we niet uit de pits moesten vertrekken.
Bruno nam de start en na een 3 of 4 tal rondjes rukte hij reeds op naar een ....1 ste plaats in klasse 4.
Ikzelf stond boven te kijken met zicht op de eerste linkse en de kanaalbocht, éénklaps komt een mecano mij halen om te zeggen dat Bruno moest binnenkomen met defecte remlichten (?????)
Bij nader nazicht was er niets aan de hand met de remlichten want die werkten bij flink doortrappen op de remmen. (is normaal want de remmen bij ons zijn beenhard om in te drukken!)
Ik ging beklag maken bij de koersdirectie om het verlies van onze voorlopige eerste plaats want dit avontuur kostte ons 2 minuten nutteloze pits.
In de controletoren wisten ze niets (!!!!!) van deze binnenroeping.
Het waren 2 heren van de technische controle welke dit zeiden op eigen initiatief aan Johan onze radioman en verbinding met de piloot!!!!!!
Jean-Marie de public relation race zei ons daar in het vervolg geen reactie aan te geven en zolang er geen vlag met nummer gegeven wordt dit bevel te negeren.... een oplossing voor dit misverstand was helaas niet voorhanden.
Bruno vertrok dan terug en had meer dan een ronde achterstand en bevond zich uiteraard terug gans achteraan!
Langzaam rukte hij terug op naar voor 7 de, 6 de, 5 de in de klasse en perstte er bij de gelegenheid de snelste ronde in de klasse uit 1'49,7.
Toen was het mijn beurt om het stuur over te nemen en het viel me op dat alles nog correct was aan de wagen, de banden, de remmen enz... en kon op mijn beurt een inhaalrace maken ook met rondjes van 1'50" en 1'51".
Ik kreeg te horen via de radio dat ik 4 à 5" per ronde inliep op een Bmw met startnummer 446 en een berekening bracht aan het licht dat dit kon op een 8 tal ronden.
Daar kwam terug een pechduiveltje roet in het eten gooien want de Ultima moest worden afgesleept en we kregen code 60/U.
Bij deze code vormden zich 2 peletons waarin in het eerste peleton zich de in te halen wagen(s) bevonden en in het 2 de peleton bevond ik mij..... en net dat peleton deed geen 60 per uur maar naar schatting 40 p/u! .... op een gegeven moment stonden we bijna stil op het circuit !
Dus in een andere thread lees ik niets dan lof over dit nieuw vlagje maar ik verloor er 3 ronden pakweg 30" per ronde door = terug bijna 1 ronde achterstand voor de 3 de plaats te bekomen.
Dus lang leve de safety car (maar dit zal waarschijnlijk extra geld kosten om die in te schakelen zeker ??)
Dus het werd een 4 de plaats in klasse 4 en een 11 de algemeen.... er zat echt een eerste plaats in als we al de hierboven verloren tijd in de pits aftrekken ... want dan zaten we ook in het "goede" peleton welke werkelijk de 60 km/u reed.
Dus punten voor de 4 de stek + als troostprijsje 1 extra puntje voor de snelste ronde in wedstrijd in de klasse.
Nog een anecdote van na de wedstrijd: wij waren allen gezamelijk na de wedstrijd naar de "OTO" bar voor de prijsuitdeling en toen we terug kwamen lag ons deksel van onze carbon airbox op onze motorcapot en die was met 2 zware strips dichtgemaakt en onmogelijk vanzelf losgekomen.
Waren ons bepaalde heren aan het controleren ??
Nee dus geen "Nos" installatie of andere "truken uit de doos" gewoon 2 gemotiveerde "ex sprinters" met een goed presterende wagen .... bij (officièle) controle moet er niet steeds iemand van het team aanwezig zijn volgens het reglement???
Moreel hebben we gewonnen .... op papier uiteraard niet.
Groeten
Luc Vdc
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #2  
Old 13-04-2008, 21:38
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
prachtig !! ik lees jou verslagen heel heel lang..
telkens die pech das toch om zot van te worden volgens mij..
te hopen heb je de volgende races geen last van pech ! en dan zullen de resultaten wel volgen..
Reply With Quote
  #3  
Old 13-04-2008, 21:58
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
@ smiley
Dank voor het complimentje, in een volgend leven ga ik opteren voor sportjournalist.
Geen nood... er zijn nog 5 races,hé, elke race is een wijsheid en ervaring meer en ze zullen (begot) goed met vlaggen moeten zwaaien met ons nummer erbij vooralleer we zullen binnenkomen.
Ik wil nu geen ruzie met de technische directie (in normale omstandigheden zijn deze heren zeer joviaal tegen ons)....maar dit was erover vind ik.
Groeten
Luc Vdc
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #4  
Old 13-04-2008, 22:15
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
het zit jullie echt niet mee blijkbaar ...

Naar mijn mening, vind ik die "kontrole" erg laf. Als met het wilt doen, doe het dan tenminste officieel. Klopt er iets niet, dan is de controle terecht. Is alles in orde, dan is het minste wat gedaan kan worden: excuses aanbieden.

Laat dit nu een extra motivatie zijn om die "collega''s hun ongelijk NOGMAALS op een sportieve manier te bewijzen
Reply With Quote
  #5  
Old 13-04-2008, 22:29
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
@ Pinzie
Héél juist wat je zegt.
Het kan ook een ander team zijn ... we weten het niet.
In elk geval hebben we niets te verbergen onder de motorkap.
Groeten
Luc Vdc
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #6  
Old 13-04-2008, 22:56
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Hebben ze echt de motorkap komen opendoen om te zien wat eronder zit?
Als je sneller bent ben je snellet moeten ze mee kunnen leven. Moeten die heren die dat gedaan hebben maar zelf iets ontwikkelen wat jullie kan volgen.( mochten het gasten van ander team zijn geweest he)
Proficiat met je snelste ronde Hebben wij nog wat werk aan om die tijd te halen
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #7  
Old 13-04-2008, 23:21
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
@ Guntha
Ja inderdaad, dit is ons voorgevallen, ik had zelfs schrik om de motor op te starten voor het opladen, want in de airbox bevinden zich de inlaatkelken en injectoren... neem nu dat ze daar iets in gooiden in het slechtste geval ??????
Groeten
Luc Vdc
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #8  
Old 13-04-2008, 23:42
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Dit is ook beetje nadeel als je geen pitbox ter beschikking hebt. Iedereen kan zomaar aan de wagens en materiaal. Verwonderd me dat er niks weggenomen wordt.
Anderszijds kunnen de toeschouwers de wagens van kortbij zien ipv van veraf.

Op naar de 500 km en zonder brokken voor ons allemaal
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #9  
Old 14-04-2008, 10:39
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Ik was een beetje aan het wachten op dit verslag om jullie van harte proficiat te wensen.

Het was een prachtige race! Er valt jullie zelf niets te verwijten, het maximum dat erin zat hebben jullie eruit gehaald.

We hebben met volle teugen genoten van jullie inhaalrace.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-04-2008, 22:41
Speed997's Avatar
Speed997 Speed997 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: Oostkamp
Posts: 114
Proficiat met jullie resultaat. Heb genoten van de race waarbij ik jullie inhaalbewegingen met belangstelling volgde. Achteraf zijn we ook eens gaan kijken waar jullie op de paddock stonden en we vonden jullie terwijl je voor de camera van een vriend jullie relaas vertelden. Nu hebben jullie namen ook een gezicht voor ons. Veel succes bij de volgende race in juni. Jullie wagen is ook prachtig om te zien en zo valt hij ook goed op tijdens de wedstrijd en kan je er goed foto's van nemen.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-04-2008, 08:33
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
@ speed
Dank voor je aanmoedigend postje.
Die beelden komen eerstdaags op "You Tube" en zal je ook vinden via de link op deze thread ofwel op de site : www.brunovermeeren.be
Vele groeten en tot kijks en altijd welkom voor een babbel.
Luc Vdc
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #12  
Old 15-04-2008, 11:19
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2007
Location: Zaventem
Posts: 104
BRV Racing - Review Belgian Kick off Races

De eerste punten voor BRV Racing!

Drukke tijden binnen het team van Bruno Vermeeren en Luc Van De Casteele. “Op vrijdag bleek er een probleem te zijn met de alternator waardoor we niet aan de kwalificatie konden deelnemen. Dit werd verholpen maar we moesten de race aanvatten vanop de laatste startrij.” vertelt Bruno.

Achteraan het veld starten was voor Bruno echter geen probleem, na twee ronden reed hij reeds op de eerste positie in de klasse. Na vijf ronden kreeg Bruno echter het signaal de pitlane op te zoeken voor “een defect remlicht”, dat bij controle blijkbaar toch in orde was! Hierdoor verloor het team onnodig 1 minuut 28 seconden. Bij het uitkomen van de pits begon Bruno aan een tweede inhaalstrijd.

Luc vervolgt “Toen ik het stuur overnam viel me op dat alles nog correct was aan de wagen, de banden, de remmen,... Ik kon op mijn beurt een inhaalrace maken met rondjes van 1'50" en 1'51". Ik kreeg te horen via de radio dat ik 4 à 5" per ronde inliep op een BMW en een berekening bracht aan het licht dat dit kon op een 8-tal ronden. Daar kwam terug een pechduiveltje roet in het eten gooien want de Ultima moest worden weggesleept, we kregen de code 60/u. Bij deze code vormden zich 2 peletons, het 1ste peleton met de in te halen wagen(s) en in het 2de peleton bevond ik me. Net dat peleton reed geen 60/u maar naar schatting 40/u! Op een gegeven moment stonden we bijna stil op het circuit! Het werd uiteindelijk een 4de plaats in klasse 4 en een 11de plaats algemeen. Een eerste plaats was zeker mogelijk geweest indien we de verloren tijd in de pits aftrekken.”

BRV Racing klokte de snelste tijd neer in klasse 4, een tijd van 1:49.764. Volgende afspraak op 08/06 te Circuit Zolder voor de Go Fast X-Day.

14 Apr 2008 by admin
__________________
www.brunovermeeren.be

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
  #13  
Old 15-04-2008, 12:19
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Natuurlijk ook nog eens chapeau voor Bruno, het was de eerste keer dat ik hem aan het werk zag (misschien voordien ook wel al, maar dan onbewust) en ik stond ervan te kijken. Snelle rijder zonder brokken te maken, knap werk!
Reply With Quote
  #14  
Old 15-04-2008, 13:09
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2007
Location: Zaventem
Posts: 104
Quote:
Originally Posted by Selespeed View Post
Natuurlijk ook nog eens chapeau voor Bruno, het was de eerste keer dat ik hem aan het werk zag (misschien voordien ook wel al, maar dan onbewust) en ik stond ervan te kijken. Snelle rijder zonder brokken te maken, knap werk!
Hey,

thanks voor complimentje, als je in de buurt bent op 8 juni, spring zeker eens binnen hé ;-) colake drinken, of e pintje héhé
__________________
www.brunovermeeren.be

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
  #15  
Old 15-04-2008, 18:39
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
effe een vraag:

Bruno, knipper jij altijd met je lichten als je iemand voorbij wil?

Bart Van den Broeck
__________________
http://www.bart-vandenbroeck.be
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.