De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Meetings
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 05-10-2007, 07:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
The Paddock goes...Motor Show Essen 2007!

Zoals elk jaar gaan we ook dit jaar weer naar Essen. Het centrale thema in het showcenter is deze keer "40 jaar autosport". Lijkt me een uitermate interessant onderwerp.

Gewoontegetrouw begeven we ons naar Essen op de eerste maandag na het openingsweekend. Dit jaar wordt dat dus op 3 december. De inkom bedraagt 16 euro, maar De Paddock clubleden zullen ook deze keer weer kunnen genieten van een korting. Het clubvoordeel voor clubleden bedraagt :

1) gratis vervoer naar en van Essen
2) een korting van 6 euro op je ticket
3) een drankje aangeboden door de clubkas op de beurs

Nuttige informatie :
  1. Wanneer? Maandag 3 december 2007
  2. Vertrek? om 06.00u aan "afrit 23" van de E313 Antwerpen richting Hasselt. Onderweg wordt er gestopt voor ontbijt. Voor de mensen die op deze plaats niet kunnen samenkomen om gezamelijk te rijden, kunnen natuurlijk apart rijden. Hoofdzaak is: we gaan om 10.00 hr binnen.
  3. Vervoer? Met enkele auto's, waarbij de bereidwillige bestuurders genieten van een DePaddock-kilometervergoeding van 40 euro per auto.
  4. Inkom? De inkom bedraagt 16 euro pp. Voor groepen groter dan 20 man bedraagt de inkom 14 euro pp. DePaddock zal voor de clubleden een tussenkomst doen in deze toegangsprijs van 6 euro per clublid. Niet-clubleden betalen de volle prijs.
  5. Programma? Gans de dag wordt de beurs bezocht. In groep of een beetje individueel hangt van jezelf af. 's Avonds wordt er op de terugweg bij een wegrestaurant gestopt voor een gezamelijk avondmaal.
  6. Terug? We verwachten terug te zijn omstreeks 22.00u.

Meer in detail ziet het er zo uit :

We komen samen om 05.50 uur aan afrit 23 van de E313 (Geel West). Dat is zeer vroeg, we weten het, maar daar staat tegenover dat je nog niet ontbeten hoeft te hebben, want dat doen we gezamelijk. Wie van Antwerpen komt zal na het verlaten van de afrit recht voor zich de parking van winkel "Bertels" zien liggen. Daar moet je zijn. Wie van Hasselt komt moet na het verlaten van de afrit aan de lichten naar rechts, de brug over en dan zie je dezelfde parking aan je rechterkant liggen.

Vervolgens delen we ons in enkele groepen, zodat we zo weinig mogelijk auto's moeten inzetten, met dien verstande dat we wel comfortabel willen zitten, dus we gaan uit van 4 personen per auto. Moest het nu zijn dat we bv met 13 zijn, dan zetten we in de grootste auto 5 man natuurlijk.

De clubkas komt tussen in de transportonkosten en de parking van de bereidwillige chauffeurs, wat concreet betekent dat elke wagen 40 euro krijgt voor brandstof en parkinggeld. Wie dat wordt zien we wel, ik ben al sinds jaar en dag chauffeur en wil dat gerust blijven doen, en ik ben ervan overtuigd dat er nog wel wat goede zielen bij zijn.

Als iedereen ingestapt is (en we zouden graag om 06.00 uur vertrekken) rijden we richting Turnhout, om er de E34/A21 op te rijden in de richting van Eindhoven. We houden halt omstreeks 07.00 uur aan AC Hotel Venlo-Sevenum om te ontbijten. Dat is aan afrit 38 "Helden", maar wel aan de overzijde van de autostrade. Wie de afspraak in Geel gemist heeft kan ons daar vervoegen, we zullen er ontbijten van 07.00 uur tot 08.00 uur. We hoeven ons dus zeker niet te haasten.

Ook in datzelfde restaurant worden de betalingen voor de tickets gedaan. Wie clublid is, betaalt slechts 10 euro. De clubkas legt het verschil bij. Wie geen clublid is mag uiteraard ook mee maar betaalt wel 16 euro. Eens al het inkomgeld verzameld is, de magen gevuld zijn en iedereen die nog ontbrak op het appel toegekomen is, zetten we onze weg voort.

We gaan terug de E34/A67 op, richting Venlo. We steken de grens over en vervolgen onze weg naar Duisburg - Essen. Eens we in Essen zijn volgen we de aangegeven route die ons naar de Grugahallen zal leiden. In de stad is het wel zaak om goed aan te sluiten omdat er nogal vaak van richting veranderd dient te worden en er een boel rode lichten zijn die ons zouden kunnen uiteensplitsen. In principe rijd ik op kop en wacht ik de rest van de groep op indien dit zou gebeuren. Maar om zeker te spelen en op de juiste bestemming aan te komen als je toch om één of andere reden zou verloren rijden, is dit het adres :

MESSE ESSEN GmbH
Norbertstrasse
D - 45131 Essen

We parkeren in de parkeergarage vlakbij de expositiehallen. We wandelen op ons gemakje naar de ingang waar de deuren opengaan om 10.00 uur.

Eens we binnen zijn kan je de groep volgen (was vorig jaar enorm plezant) ofwel je eigen gang gaan, naar keuze. In elk geval spreken we af om ten laatste om 18.00 uur terug huiswaarts te keren (dan sluiten de deuren ook trouwens) omdat we onderweg in hetzelfde restaurant in de buurt van Venlo een gezamenlijk en afsluitend avondmaal gaan nemen. Van daaruit is het nog hooguit een uurtje tot Geel en daar scheiden onze wegen zich weer.

Dat is het zo'n beetje.

Aanmelden doe je in deze thread. Iedereen die in orde is met zijn lidgeld komt dus in aanmerking om voor een tegemoetkoming in de inkomprijs. Tevens zullen we in deze thread jullie op de hoogte houden van hoe we het transport zullen organiseren.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 05-10-2007, 14:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Na een gigantisch drukke November maand (Condroz, IPMS UK en IPMS NL) ga ik dit jaar eens ne keer passen voor Essen.

"40 jaar Motorsport" klinkt misschien zeer aanlokkelijk en zegt alles, maar dan ook weer niks. Het is zo breed dat je als organisatie werkelijk alle kanten mee uitkan. Getuigt volgens mij eerder van "een gebrek aan inspiratie", of misschien ook wel "geen belangrijke" verjaardag van dit of 't geen dat in de verf kan gezet worden...?

Waarom niet "50 jaar Lotus/Caterham Super 7"...

Veel plezier ginder!
Reply With Quote
  #3  
Old 05-10-2007, 14:56
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Leuk initiatief (alweer), maar ik pas ook dit jaar. Teveel Tuning naar mijn zin (kaartje: http://www.essen-motorshow.de/ems200...laendeplan.gif)
want het is niet "40 jaar autosport", wel "40 Jahre automobile Leidenschaft" en daar valt dus alles onder, inclusief tuning. Voor een halve tuningbeurs kom ik mijn huis niet uit.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-10-2007, 13:12
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Hallo!

Zoals elk jaar wil ik wel weer van de partij zijn! We hebben er al elk jaar goed gelachen!

Johan
Reply With Quote
  #5  
Old 09-10-2007, 15:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Johan View Post
Hallo!

Zoals elk jaar wil ik wel weer van de partij zijn! We hebben er al elk jaar goed gelachen!

Johan
Allee vooruit! Dan zijn we toch al met 2! Voorlopig kunnen we nog in den Tigra
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 24-11-2007, 23:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Allee vooruit! Dan zijn we toch al met 2! Voorlopig kunnen we nog in den Tigra
Tot mijn grote spijt moet ik meedelen dat de interesse om mee te gaan in clubverband zodanig klein is, dat we met het bestuur besloten hebben om dit jaar NIET te gaan.

Maar niet getreurd, want we zijn volop aan het bekijken wat we onze Paddockers kunnen aanbieden als waardevolle en interessante alternatieven, want het moet gezegd: Essen is echt niet meer wat het geweest is en als het alleen maar te doen is om de modellen die er te koop zijn, zijn er heel wat andere beurzen waar het modellenaanbod minstens even groot is en de beurs zelf ook nog eens interessant is ook...

Wordt dus vervolgd, waarschijnlijk begin volgend jaar.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 05-12-2007, 20:25
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
ik ga morgen.. met school mooier kan niet.. een dagje geen les, en dan nog naar essen ook...

k ben eens benieuwd wat er allemaal staat..
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.