De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 20-05-2004, 19:40
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Grand Prix de Monaco

Een eerste opmerking bij de vrije trainingen. Dankzij Russische connecties heb ik de beelden van het probleem van Webber gezien. Ik vind het nogal bizar, hij vliegt in brand vlakbij een post en niemand beweegt, hij moet zelf het vuur gaan blussen... Wat vinden jullie? Fout van de marshals of roekeloosheid van de coureur?
Reply With Quote
  #2  
Old 20-05-2004, 21:38
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Heb hetzelf niet gezien maar het kan allebei wel zijn.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-05-2004, 21:50
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Thomaske_GLPK
Heb hetzelf niet gezien maar het kan allebei wel zijn.
is dit nu de wedstrijd .... de meeste onzin posten .....
Als je een situatie niet gezien hebt .... Hoe kan je er dan iets zinnig over vertellen
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 20-05-2004, 22:26
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
@ Airco: is niet slecht bedoeld hé maar het kan toch zijn dat het allebei zo kan zijn van wat Nicki_Mks zegt
Reply With Quote
  #5  
Old 21-05-2004, 00:08
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Die marshalls stonden er op dat moment idd wat te nietsen. Door een olielek is Mark zijn achterkant in brand gevlogen, maar volgens de laatste berichtgevingein uit Monaco ZOU de motor niet vervangen moeten worden!
Reply With Quote
  #6  
Old 21-05-2004, 00:58
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
Ik was "ooggetuige" van Webbers vuurwerk via de Duitse schotelzender n-tv, dat exclusief de eerste vrije trainingen uitzendt.

Webber voelde de hitte in zijn rug, zag rook en zette zijn Jag links tegen de vangrails aan de kant. Mark wenkte -nog voor hij stilstond- op de baanposten om te komen blussen.
Maar er kwam geen reactie.
Mark viel stil, stapte uit, keek naar de vuurhaard en maande de baanposten een tweede keer tot blus-actie. Maar het bleef andermaal stil.
Daarop sleurde Mark een blusser uit de handen van een baanpost en begon hij zelf met de bluswerken. Hij kreeg naderhand dan toch steun van een baanpost.

De marshalls waren inderdaad vrij passief. Het kordate optreden van Webber heeft wellicht zijn motor gered.
__________________
www.skynet.be/pitstoptv
Reply With Quote
  #7  
Old 21-05-2004, 01:58
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
De motor van Webber werd inderdaad gered. Omdat er geen nieuwe motor in de auto moest worden gestoken blijft hij gespaard van een straf. De Williams van Ralf Schumacher daarentegen had een nieuwe krachtbron nodig voor de tweede sessie en moet op de grid van zondag 10 plaatsen achteruit.

C U
Reply With Quote
  #8  
Old 21-05-2004, 08:35
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
heeft er iemand een link misschien waar dit filmpje te zien is ?
Reply With Quote
  #9  
Old 21-05-2004, 13:08
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally posted by Peter Baert
... Mark wenkte -nog voor hij stilstond- op de baanposten om te komen blussen.
Maar er kwam geen reactie....
Afgelopen weekend bij de Renstrecken Rennen was er ook een piloot met een Formule wagen die reeds enkele ronden naar ons had gewenkt. Als marshal weet je niet altijd waarom iemand wenkt. En je gaat niet zomaar achter een wagen lopen, dat is veel te gevaarlijk. Uiteindelijk heeft de piloot zelf beslist om te stoppen bji ons en toen zijn we wel naar de wagen gelopen.
Dit kan zo ongeveer ook gebeurd zijn in Monaco, als de marshals geen rook zagen komen ze ook niet in actie, zeker niet op een dergelijk onveilig circuit. Dat ze na een tweede signaal van Webber nog niet in actie kwamen verwondert mij dan ook. De enige reden die dit gedrag kan verklaren is een bevel van de veiligheid dat ze niet in actie mochten komen. Dit laatste is echter pure speculatie, ik weet niet hoe het een en ander in Monaco werkt qua veiligheid.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 21-05-2004, 13:55
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
wat doet davidson daar?

de grote mannen van bar button en sato, respectievelijk 3 tienden en een halve second aan hun broek geven

dan doet onze bas zijn hoofdrijders minder kwaad aan, hij laat ze minstens anderhalve seconde sneller zijn graptje , maar ik had toch iets meer van Bas verwacht eigenlijk feitelijk!!
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 21-05-2004, 15:03
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally posted by Maarten
wat doet davidson daar?

de grote mannen van bar button en sato, respectievelijk 3 tienden en een halve second aan hun broek geven

dan doet onze bas zijn hoofdrijders minder kwaad aan, hij laat ze minstens anderhalve seconde sneller zijn graptje , maar ik had toch iets meer van Bas verwacht eigenlijk feitelijk!!
hmm, ge moet er wel rekening mee houden dat elk team zijn rijders andere instructies geeft. trouwens, bas zou gisteren weer met een oudere wagen gereden hebben dan zijn team-mates, een wagen zonder derde schokdemper. en hij heeft een probleem gehad, zodat hij niet het vooropgestelde aantal rondjes kon rijden...
waarom davidson voor button en sato staat, kan zoveel verschillende redenen kennen...
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 21-05-2004, 15:13
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
@ ottooke

Er was nogal redelijk zeer veel rook die uit de Jaguar kwam, nog voor Webber stilstond.
Het was zelfs voor mij -een volslagen brandweerleek- duidelijk dat het achteraan met aan absolute zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan het branden was.

Ik vroeg me meteen af wat er zou gebeurd zijn, had Webber niet gewenkt en had hij bvb. om een of andere reden het bewustzijn verloren in zijn cockpit.
__________________
www.skynet.be/pitstoptv
Reply With Quote
  #13  
Old 21-05-2004, 18:09
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
Quote:
Originally posted by marcel
hmm, ge moet er wel rekening mee houden dat elk team zijn rijders andere instructies geeft. trouwens, bas zou gisteren weer met een oudere wagen gereden hebben dan zijn team-mates, een wagen zonder derde schokdemper. en hij heeft een probleem gehad, zodat hij niet het vooropgestelde aantal rondjes kon rijden...
waarom davidson voor button en sato staat, kan zoveel verschillende redenen kennen...
weet ik wel marcel
maar we mogen er nog wel eens mee lachen hé, zonder bijbedoelingen

wat die davidson betreft, staat het mij voor (maar ik weet begot niet meer waar ik het gelezen heb) dat ze er bijzonder tevreden over zijn bij BAR en als hij dan nog eens een tijd voor de toppers zet, dan vergroot dat toch zijn bekendheid en mogelijkheid om weer een vast zitje te bemachtigen volgend jaar!

en om eerlijk te zijn, ik hoop dat Bas eens voor één van zijn teammakkers zal staan in één van de volgende free practices. Hij wil de Belgische GP rijden dus dan zou het toch eens mooi zijn, maar het is zoals je zegt Marcel, die tijden van de free practice kunnen vanalles te betekenen hebben ....

en nu terug on topic : GP Monaco

als Schumacher de pole pakt, gaan we richting 6 op 6, anders zijn er nog mogelijkheden voor anderen ... het begint mij als Schumi-fan zelfs een beetje tegen te steken dat hij alles wint: niets zo tof aan racen dan een lekker potje spanning !
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 21-05-2004, 18:32
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
wat mij opvalt: in 2002 was de ferrari-schumacher-combinatie ook oppermachtig, maar won schumacher niet in Monaco.
ook vorig jaar was volgens velen de ferrari nog oppermachtig, maar weer geen overwinning in monaco...

niet dat het iets wilt zeggen, natuurlijk, maar je weet maar nooit...
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 22-05-2004, 15:08
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Ziet er een leuke grid uit voor morgen. P1 voor Trulli P2 Button en derde Alonso. Schumi zelf slechts 4de. Montoya zwak, Ralf geen geluk door z'n straf anders 2de.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.