De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 10-10-2005, 10:26
serge serge is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sint-Niklaas
Posts: 244
Ongeval in paddock

In het wedstrijdverlag van de TC wedstrijd vorig weekend in Spa, lees ik dat Ron Van de Water zwaar gewond is geraakt nadat hij in de paddock aangereden geweest is door een quad.
Het heeft lang geduurd, maar nu is het zover, er zijn gewonden gevallen.
Zal er nu bij sommige een belletje rinkelen en acties ondernomen worden?

Voor de rest veel beterschap voor Ron, en dat hij zo spoedig mogelijk weer de oude mag zijn, zodat hij zijn kampioenstitel in klasse 3 op een mooie manier kan afsluiten op de Race Promotion Night!

Serge
Reply With Quote
  #2  
Old 10-10-2005, 21:26
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Nurburg-London
Posts: 564
Heel triest nieuws.
En zoiets overkomt natuurlijk een gast als Ron.
Ik hoop dat het niet te kritisch is....

Ik veronderstel dat er in dit topic (terecht) wat discussie en brainstorming zal komen rond veiligheid in paddock.

Daarom, is er een moderator die een apart topic kan "important"-en om hem beterschap te wensen dat we dan kunnen uitprinten en overhandigen?

Groeten,

Jochen
Reply With Quote
  #3  
Old 10-10-2005, 22:18
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Het is altijd triestig nieuws, eender wie het overkomt. Alle teams hebben wel een quad ofzo bij maar de fout die er wordt gemaakt is dat ze gewoon veel te hard hiermee rijden.

Aan ene kant begrijp ik dat ze goed moeten doorrijden als ze iets op tijd moeten gaan halen. Maar vertrek dan op tijd!

Misschien een oplossing is een aparte rijstrook in de Paddocks houden voor de teams met hun quads...

Wat me de laatste tijd opvalt is dat er meer en meer scooters rond rijden in de Paddocks. Hier heb ik niks op tegen als ze van teams zijn. Maar de scooters zijn (meestal) van jonge kerels van rond de 17jaar. Dit zie je doordat ze een beetje zijn getuned, om het zo te zeggen.

Hier moeten de Circuits iets aan doen. Neem bijvoorbeeld Circuit Zolder. Als we aan Paddock 6 nu eens een parking maken voor scooters (en motors). Natuurlijk gaan de meeste hier niet opstaan met hun scooter maar laat ze er dan een persoon extra zetten die alles in 't oog houdt want er staan er al 2 voor de parking, de verharde parking langst de camping (aan 't water).

De teams geef je gewoon een bepaald pasje dat ze op hun scooter/ quad plakken. Dit wordt in 't begin van het seizoen/wedstrijdweekend gegeven. Maar laten ze dan hun voertuigen inschrijven zodat alles goed verloopt.

Dit alles gezegt wil Ron Van de Water nog veel beterschap toewensen en hopen dat hij er bij is tijdens de Race Promotion Night.

Mvg...
Reply With Quote
  #4  
Old 10-10-2005, 23:21
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2005
Location: Limburg
Posts: 169
Ik weet niet juist wat er is gebeurt met Ron, vindt het wel een zeer spijtige situatie. De meest gevaarlijke situaties met quads en scooters gebeuren niet door team leden die materiaal moeten gaan halen. Je ziet meestal kinderen van piloten- teamleden of toeschouwers die hun kinderen op quads laten rondrijden, en gevaarlijke situaties veroorzaken. Wat mij al heel lang ergerd op Spa (vooral te zien in de busstop) al die auto's die op en af rijden marchals - veiligheids mensen- pers- politie en ga zomaar door. Ik vraag me af waar gaan die steeds naar toe? Dat hier niet eerder ongevallen zijn gebeurt begrijp ik niet. Tijdens de laatste Belcar manche heb ik zelfs een blauwe Imprezza aan de Belcar tent zien rond vliegen (met zeer jonge piloot en passagier). Maw. we moeten het gevaar niet enkel zoeken bij de mecanos die gehaast zijn, die kijken meestal goed uit hun doppen.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-10-2005, 02:00
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Stukje uit het Britcar reglement ...

"Het gebruik van gemotoriseerde voertuigen door kinderen of personen zonder geldig rijbewijs is ten strengste verboden. Het gebruik van skateboards of gelijkwaardige manieren van verplaatsing en het gebruik van elke manier van verplaatsing onderworpen aan verzekering maar niet verzekerd in overeenstemming met de Engelse wetten is ten strengste verboden."

Pas dit toe op Zolder en Spa en je bent reeds verlost van 50% van dit verschijnsel, dat verworden is tot een ware pest.
Iedereen heeft begrip voor teams die met hun quads "het nodige" doen.
Het is wel een ware verschrikking dat je een volledige 24 uur moet opletten voor gastjes van twaalf - dertien jaar, die zonder enig toezicht iedereen in de paddock, en zelfs op de parkings, terroriseren.
Het is heel spijtig dat er uiteindelijk een slachtoffer moet vallen, en dat dit dan nog een piloot moet zijn.
Het had beter een van de onverantwoorde ouders geweest, maar ja, die waren waarschijnlijk druk bezig met op te vallen in de pitlane.

In ieder geval een spoedig herstel toegewenst aan Ron Van De Water !
Reply With Quote
  #6  
Old 11-10-2005, 08:58
serge serge is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sint-Niklaas
Posts: 244
Als ik mij goed herinner, heb ik ooit eens aan het begin van het seizoen een soort reglement gekregen van Circuit Zolder. Hierin stond vanalles met betrekking tot de organisatie. Een puntje daaruit was ook dat gemotoriseerde voertuigen niet mogen bestuurd worden door minderjarigen...
Is er iemand die dit ooit controleert of daar een opmerking over maakt?
Gewoon de regels die er zijn toepassen en er worden al een hoop problemen vermeden.

Serge
Reply With Quote
  #7  
Old 11-10-2005, 09:55
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Quote:
Originally Posted by serge
Als ik mij goed herinner, heb ik ooit eens aan het begin van het seizoen een soort reglement gekregen van Circuit Zolder. Hierin stond vanalles met betrekking tot de organisatie. Een puntje daaruit was ook dat gemotoriseerde voertuigen niet mogen bestuurd worden door minderjarigen...
Is er iemand die dit ooit controleert of daar een opmerking over maakt?
Gewoon de regels die er zijn toepassen en er worden al een hoop problemen vermeden.

Serge
nee, hoor niemand controleert dat, maar wel komen zagen en mekkeren als je durft iets te koop aan te bieden ( tweedehands materiaal) !
Hoewel het niet uitsluitend de jonge snaken zijn, vertegenwoordigen zij wel het grootste probleem.
Zoals iemand al aangaf , DUIDELIJKE STICKERS op de quads en scooters, zodat je goed weet welke van wiens team is. Wie het dan uithangt, kan meteen die sticker inleveren voor de volgende 2 evenementen : het zal rap gedaan zijn.

Wat me ook ergert aan die dingen ( buiten dan het duidelijke gebrek aan opvoeding van de bengels in kwestie ) is dat die dingen soms MEER (vééél meer) LAWAAI MAKEN DAN DE AUTO's en DAT EVEN ZEER TIJDENS DE MOTORSTILTES.
Voor een halve dB word je van het circuit geplukt, maar tegen die ellendige lawaaidinges wordt niet opgetreden ! De wereld op zijn kop !
Reply With Quote
  #8  
Old 11-10-2005, 10:02
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
En ik hoop dat men eens eindelijk gaat beseffen dat die quads bestuurd worden door kleine kinderen en dat ze een waar gevaar zijn in de paddock. Dat ze er eens iets aan gaan doen. Indien niet, zullen ze mij ook veel minder op de circuits zien volgend jaar, want ik erger me serieus aan die quads en scooters in de paddock. Zeker als ze met hoge snelheid langskomen en er jonge bestuurders op zitten. Ook sommige piloten 'racen' werkelijk door de paddock, ik ga geen namen noemen.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-10-2005, 11:02
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Ik rij ook af & toe door de paddock op de quad, maar ik kijk altyd uit dat ik niet te hard rij waar er mensen lopen. Ik geef ook toe dat als ik de baan vrij heb, ook wel eens wat harder rij.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 11-10-2005, 12:36
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Zolder
Posts: 623
Het was natuurlijk te denken dat het eens moest gebeuren. En in Francorchamps was het dit weekend weer de moeite met de rondsnorrende snotneuzen... om onnozel van te worden.
Eerst en vooral mag het gebruik van qauds/moto's niet toegelaten worden aan minderjarigen, er zou dan al een heel pak minder gekros in de paddock zijn. Als er niet gecontroleerd wordt zal het nooit verdwijnen.
Het zijn trouwens niet altijd de snotters die de boel begaaien. Toen wij na de TC vertrokken en naar beneden reden vanuit de F1 paddock, kwam er ons een man met een quad met aanhangwagen tegemoet gereden.
Hij had enkele banden achterin liggen die niet fatsoenlijk waren vastgelegd. Hij was een beetje aan het gekken (optrekken, remmen, enz), en er viel een band uit die dan met volle snelheid naar beneden rolde. Gelukkig had iemand dit gezien en had die het lef om er zijne voet tegen te zetten. Ik had het niet willen zien als da bandje tegen een voetganger of een auto knalde. Met andere woorden... een beetje meer opletten voor iedereen dus...

Bij deze veel beterschap toegewenst aan Ron!
__________________
http://www.m-s-e.be/
Reply With Quote
  #11  
Old 11-10-2005, 13:24
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Straffer nog, ik heb een echt zwaar model quad zien rijden met passagier erop constant op 2 wielen..... héél kunstig maar echt niet op zijn plaats tussen het geharrewar welke er heerst op een paddock.
Ook van ons teamke beterschap aan Ron .... al ken ik hem niet persoonlijk.
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #12  
Old 11-10-2005, 13:30
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Toch ook even meegeven dat ik tijdens de Truck GP een verantwoordelijke van Circuit Zolder 2 jonge gastjes ( om en bij de 7-8 jaar ) van hun shopper heb zien halen. Papa werd erbij gehaald en hem duidelijk gemaakt dat zulke dingen niet kunnen in een Paddock. Men is zich dus wel degelijk bewust van het bestaan van het reglement.
Reply With Quote
  #13  
Old 11-10-2005, 17:28
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Simpelweg en keihard verbieden die rommel in de paddock. Teams moeten hun materiaal maar met iets anders verplaatsen. En gewoonlijk hebben ze zulk voertuig ook nog, want de quads, brommers ed zijn gewoonlijk maar speeltjes.
In Duitsland mag men 1 teamvoertuig in de paddock hebben en bij te gek gedrag wordt het in beslag genomen tot het einde van het weekend. In Engeland zijn zulke voertuigen verboden, tenzij ze net een wagentje met materiaal meezeulen van paddock naar de pitlane.
Reply With Quote
  #14  
Old 25-10-2005, 09:49
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Is er al iets meer geweten van het herstel van Ron?
Reply With Quote
  #15  
Old 25-10-2005, 21:17
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Nurburg-London
Posts: 564
Quote:
Originally Posted by Eddy V
Is er al iets meer geweten van het herstel van Ron?
Via via via heb ik gehoord dat het al wat beter is.
Er wordt gehoopt dat hij tegen de 10u uit het ziekenhuis is om zijn team aan te moedigen.

Heb ook nog enkele akelige details vernomen en de leeftijd van bullbar-buggy bestuurdertje
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.