De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #136  
Old 18-01-2004, 15:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Vandaag op de beurs Race-Rally geweest in Maastricht, laten we daar leuk Belcar nieuws te hebben gehoord. Op de stand van US Carworld racing stond, naar mijn mening, de europese primeur van een Viper SRT-10 in race-specificatie. Het was op dit moment nog niet duidelijk in welk kampioenschap ze gingen rijden, maar na een kopje koffie op de stand lijkt de optie Dutch Supercar Challenge met enkele gastraces in de Belcar de meest waarschijnlijke. We zetten hem bij de gastwagens

De wagen is rechtstreeks aangekocht bij Dodge Motorsport, vers uit de States. De Viper zag er prachtig uit in het wit/ donkerblauw metallic.




www.rsportscars.com

Meer info over deze SRT-10 is te lezen via deze link
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 18-01-2004 at 15:10.
Reply With Quote
  #137  
Old 18-01-2004, 15:33
Raikkie's Avatar
Raikkie Raikkie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Circuit
Posts: 228


(moet ik meer zeggen )
Reply With Quote
  #138  
Old 18-01-2004, 15:36
Vertigo Streiff Vertigo Streiff is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Zolder
Posts: 373
dat is een beest
ik heb die gisteren ook in maastricht gezien
Reply With Quote
  #139  
Old 18-01-2004, 16:00
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Het is momenteel nog een beetje koffiedik kijken, maar de berichten sijpelen langzaam binnen. Blijkbaar is de Mediagroup Van Dyck Belcar nog lang niet over zijn hoogtepunt heen en zouden we wel eens een prachtig deelnemersveld kunnen krijgen.

Zeker is de komst van drie Vipers voor Kumpen/Longin (GLPK), Hezemans/Hart (Carsport Holland) en het exemplaar van Kuismanen. Door het feit dat er nog potentiële Viper-piloten rondlopen is het niet ondenkbaar dat GLPK nog een tweede exemplaar inzet die ze zelf zouden huren bij Van Der Zwaan of Belmondo.

De Corvette van Vannerum staat nog steeds te koop, maar een nieuw exemplaar zal onder de vlag van Carsport Belgium (het vroegere SRT van Selleslagh) op de startgrid staan. Bouvy en Vosse worden geciteerd als mogelijke bemanning.

Ook Cor Euser tekent terug paraat met de Marcos. Voeg daar nog de Stealth van Van Moerkercke bij en de Porsches bi-turbo van AD-Sport, GLPK, RTM, ....., dan krijgen we in GTA een onuitgegeven startveld.
Bron: AUTOSPORT.BE
__________________
Reply With Quote
  #140  
Old 18-01-2004, 16:04
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Ik wil niet gaan dwarsliggen, maar...eh...staat dat karretje op de lijst van de toegelaten wagens?
Reply With Quote
  #141  
Old 18-01-2004, 16:13
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by Baron
Ik wil niet gaan dwarsliggen, maar...eh...staat dat karretje op de lijst van de toegelaten wagens?
http://belcar.autosport.be/sr_bijl2.aspx
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #142  
Old 18-01-2004, 16:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
http://belcar.autosport.be/sr_bijl2.aspx
Het type Dodge Viper staat er tussen, echter het model 1996 zullen we maar zeggen. Die van US Carworld is van een nieuwe generatie............zal wel geen probleem opleveren denk ik. Denk ook niet dat we deze wagen vooraan moeten verwachten, gevoelsmatig verwacht ik de wagen qua tijden aan een Porsche 996 GT3.

Wel vreemd in die lijst, een Chrysler Viper (zowel versie 1996 en 2000) mag tot 2006 worden ingezet. Een Dodge Viper (versie 1996) mag tot 2009 worden ingezet. Reden?

Het verschil tussen Chrysler en Dodge kan goed worden uitgelegd door team Zakspeed uit Duitsland


Nog vergeten te vertellen, ze gaan voor de eerste race nog enkele malen testen. Dus het kon weleens leuk worden op Zolder Rrubinio, hou de camera in de aanslag
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 18-01-2004 at 16:28.
Reply With Quote
  #143  
Old 18-01-2004, 16:27
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by Marshal
Het type Dodge Viper staat er tussen, echter het model 1996 zullen we maar zeggen. Die van US Carworld is van een nieuwe generatie............zal wel geen probleem opleveren denk ik. Denk ook niet dat we deze wagen vooraan moeten verwachten, gevoelsmatig verwacht ik de wagen qua tijden aan een Porsche 996 GT3.

Wel vreemd in die lijst, een Chrysler Viper (zowel versie 1996 en 2000) mag tot 2006 worden ingezet. Een Dodge Viper (versie 1996) mag tot 2009 worden ingezet. Reden?

Het verschil tussen Chrysler en Dodge kan goed worden uitgelegd door team Zakspeed uit Duitsland
En dan ga ik natuurlijk naar de site van Zakspeed ik kom dit tegen:
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #144  
Old 18-01-2004, 18:10
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Ook eens gaan kijken op de Zakspeed-site.
Volgens de uitleg die er bij staat is dit een van de reeds bestaande Zakspeed-Vipers (Chrysler of Dodge ?) in een nieuw kleurenschema. De wagen zal dit jaar worden ingezet in de Langstreckenpokal.
Reply With Quote
  #145  
Old 18-01-2004, 19:58
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt & Louvain-La-Neuve
Posts: 726
=>



__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com

</a>
Reply With Quote
  #146  
Old 18-01-2004, 20:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Heren, de naam Zakspeed i.v.m. Dodge / Chrysler was enigzins cynisch bedoeld. De wagen(s) van Zakspeed zijn van origine Chryslers, echter door een hiaat in het reglement van de Veedol Langstrecke Pokal heeft Peter Zakowski de wagen het afgelopen jaar tijdens de 24 uur onder het merk Dodge ingeschreven. Pluspunt was dat een Dodge Viper een tank van 120 liter mocht hebben, de identieke Chrysler Viper maar 80 liter. Het voordeel zal u duidelijk zijn Zo en nu weer terug naar het steeds mooier wordende Belcar 2004
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #147  
Old 18-01-2004, 21:07
wiljo wiljo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2003
Location: vinkel (nederland)
Posts: 140
Quote:
Originally posted by A.J.
Danny Van Dongen heeft de Junior Trophy gewonnen, de Welcome Trophy was voor Jan Jakobs
Hum....
Ik meen die grafzerk toch echt zelf in mijn handen te hebben gehad op Nederlandse bodem. En dat was niet bij Jan...
Maar als echte kenner zul je best gelijk hebben. Ik fotografeer die dingen normaliter alleen.
Reply With Quote
  #148  
Old 18-01-2004, 22:03
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Quote:
Originally posted by Marshal
Die van US Carworld is van een nieuwe generatie............zal wel geen probleem opleveren denk ik. Denk ook niet dat we deze wagen vooraan moeten verwachten, gevoelsmatig verwacht ik de wagen qua tijden aan een Porsche 996 GT3.
Nieuw is toch meestal ook sneller? zijn er misschien al tijden bekend van die Viper ofzo?
Reply With Quote
  #149  
Old 18-01-2004, 22:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Gilles
Nieuw is toch meestal ook sneller? zijn er misschien al tijden bekend van die Viper ofzo?
Naar mijn bescheiden mening is deze Viper niet zo ver doorontwikkelt als de bestaande wagens van bijv. Carsport of GLPK. Waarop ik mijn uitspraak baseer qua snelheid? Afgelopen jaar hebben enkele van deze wagens meegereden in de Speed World Challenge . Via de uitslagen en kwalificaties kom je dan ongeveer uit bij een Porsche GT3. Tis maar een gedachte van mij


actiefoto uit 2003, Road America
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 18-01-2004 at 22:20.
Reply With Quote
  #150  
Old 18-01-2004, 22:19
Duijmski's Avatar
Duijmski Duijmski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2003
Location: Nederland
Posts: 10
> Wiljo : de website van Danny van Dongen (www.dannyvandongen.nl) heeft het idd over de Junior Trophy.

Gr,

Duijmski
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.