De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 24-02-2013, 21:47
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
aankoop airbrush

Ik zou me willen een airbruch aanschaffen. Om de prijs wat binnen de perken te houden zit ik te denken aan een badger 150 of een set van Domino.

Heeft iemand ervaring met een domino set? en is die badger goed voor 1/24?
__________________
gr Pieter

Last edited by VSB; 24-02-2013 at 21:47.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-02-2013, 00:44
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Hallo Pieter,

Ik heb er 2 van Domino zelf. Deze zijn zeer goed. Nog nooit problemen mee gehad. Welke set van Domino bedoel je?

Mvg,
Lesley

Last edited by eyckles; 25-02-2013 at 00:46.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-02-2013, 13:55
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
welja dat weet ik dus niet zo goed. Maar ik vind dat die prijzen van domino wel meevallen als je vergelijkt met andere.

Ik ben geintereseerd in een 2dehands set met een badger 150 en Sparmax compressor.

Ik neig voorlopig meer naar dit omdat ik eerst eens wil kijken of het wel iets voor mij is die Airbrush.
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #4  
Old 25-02-2013, 16:27
Diccy Diccy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2006
Location: Buggenhout
Posts: 110
Wel, ik kan je twijfel wel een beetje verstaan.

Ik heb zelf een Badger 150 en dit is echt een degelijk toestel, heb deze nu al meer dan 16jaar zonder noemenswaardige problemen. Je heb 3 sets naalden en spuitkoppen, nl. fijn, medium en grof waardoor je toch nog een brede waaier aan mogelijkheden hebt. de 150 is een buttomfeed, m.a.w. verf wordt naar boven gezogen uit een glazen potje dat eronder hangt, of uit een soort van siphon dat er onder er in geschoven wordt en dan er naast hangt. Die siphon kun je best gebruiken als je maar een klein beetje verf nodig hebt, maar persoonlijk vind ik het iets minder handig omdat die toch wat in de weg zit voor m'n vingers, en ook, omdat je hierop geen dekseltje kan zetten en dus moet opletten dat je er niet uit stort en ophangsysteem ook echt wel nodig is als je ff je handen vrij moet hebben. De glazen potjes zijn wel dezelfde schroefdraad en afmeting als de 30ml potjes van zero paints, dus kun je deze er rechtstreeks op draaien.

Onlangs heb ik voor het neefje van m'n vriendin zo'n setje van domino gekocht (set 1 airbrush + klein compressortje) en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was. Een zeer aangename airbrush om mee te werken, lag goed in de hand, was zeker fijn mee te werken en vooral, was veel gemakkelijker uit te kuisen vond ik. Ook, als je het vorenste stukje eraf draait kun je een spetter patroon spuiten moest je dat willen, als je dit bij de badger doet verstoor je het aanzuig principe en komt er niets uit.
Het compressortje uit die set leek me er een beetje speelgoed achtig uit te zien maar leek voldoende lucht eruit te pompen zonder enige moeite, maar het is wel zonder drukvat, wat wil zeggen dat het constant blijft draaien en het overschot aan lucht gewoon laat ontsnappen. Wat ik ervan zou kunnen opmerken is dat ik vond dat toch enig lawaai maakt, maar ook weer niet oorverdovend hoor, en misschien vind ik dat wel omdat ik zo gewoon ben dat mijn minder decibels maakt dan een ijskast en als ik terug denk aan mijn aller eerste compressortje zonder drukvat dan moet ik eerlijk toegeven dat die véél meer lawaai maakte.

Als ik persoonlijk morgen een airbrush moet aanschaffen zal het die van Domino zijn, 100% zeker. Wat betreft compressor zou het terug ene zijn zoals ik nu heb, Maar voor als beginner vind ik die set van Domino zeker niet slecht !! (hoewel Badger ik ook niet als slecht mag bestempelen, maar prijzig zijn zijn ze wel)


Hoop dat je hier wat aan hebt, en als je nog vragen hebt laat je maar horen hé

Greetz
Diccy
Reply With Quote
  #5  
Old 01-03-2013, 09:20
racejoy racejoy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2010
Location: tielt
Posts: 25
Pieter, Ruiselede is niet zo ver van Meulebeke, als je wilt kun je mijn airbrush gerief wel eens gebruiken en er zo achter komen als het iets voor je is! Ik heb een harder en steenbeck infinity two in one pistool, is wel een duurder pistool dan een badger 150 maar je zal wel een idee hebben wat airbrushen inhoud.

groet kurt
Reply With Quote
  #6  
Old 01-03-2013, 13:57
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Beste Kurt,

Ik ben een paar maand geleden verhuisd naar..... Meulebeke

Dat is een heel vriendelijk voorstel. Kan ik dan wat privelessen krijgen ? Want van Afstelling, verdunning, nozzle, bar, ... weet ik echt niks

verder in pm
__________________
gr Pieter

Last edited by VSB; 01-03-2013 at 13:58.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-03-2013, 08:10
racejoy racejoy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2010
Location: tielt
Posts: 25
geen probleem pieter, ik zet je op weg, en dan doe je de hele zaak maar eens rustig mee naar huis om zelf wat te oefenen. Ik heb voorlopig de AB niet nodig. Ik woon in de Gentstraat 75. Kom maar eens af als het jou past.

greetz
Reply With Quote
  #8  
Old 21-04-2013, 21:49
Wet Sellery Wet Sellery is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2012
Location: Houthalen
Posts: 123
Beetje laat antwoord waarvoor mijn excuses. Ik heb een oude Humbrol double action, een Paasche VL (met 3 naalden en nozzles) en een H&S Infinity 2in1 (2 naalden en 2 nozzles).
De eerste 2 gebruik ik voor enamel verf, de laatste voor acryl.

Als compressor heb ik jaren een oude frigo-motor gebruikt, maar enkele jaren geleden heb ik een Revell exemplaar aangeschaft waar ik tevreden over ben.

Om een airbrush aan te schaffen zou je er eerst een aantal moeten proberen en testen. Het aanbod is zeer groot, en het is belangrijk dat je en airbrush koopt die je goed in de hand ligt en waar je vlot mee kan werken. Dit kan bijvoorbeeld bij Airbrush Service Almere.

Wat betreft het gebruik vind ik dat het een kwestie van oefening is. Het afstellen van de druk, verdunning, enz. is iets dat voor iedereen anders is.
De ene persoon spuit graag met veel druk, de andere met weinig.
Reply With Quote
  #9  
Old 22-04-2013, 07:37
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Ik heb van racejoy een 2-tal weken zijn H&s Infinity mogen gebruiken.
Ik was direct verkocht. Toen was ik even aan het rondneuzen op 2dehands en bood er iemand zijn badger 105 patriot aan met een sparmax compressor. Hij had dit gekocht en een 5-tal keer mee gespoten maar was niks voor hem en dit voor een aantrekkelijke prijs.

Ik google-de de Badger 105 patriot en hij had min of meer dezelfde eigenschappen van de infiniti daarmee bedoel ik dat hij ook dual action had alleen niet zo verfijnd. Maar dat was in de eerste plaats ook niet nodig omdat ik geen militair bouw en ik kan er nog altijd andere naalden bij kopen.

Ondertussen heb ik al het 1 en ander mee gepsoten en ben ik er echt tevreden over.

__________________
gr Pieter
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.