De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 07-02-2010, 19:11
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
1949 Mercury - Revell - 1/25

Nu de Magnum vrijwel klaar is, had ik zin aan een nieuw airbrush experimentje. Ik dacht er vrijdagavond wat over na en wist op een gegeven moment wat ik wilde gaan doen. Daarbij hard nagedacht welke doos erbij zou moeten en dat duurde niet lang. Het moest de '49 Merc gaan worden, die is perfect.
Nu ik de lowrider stijl al had toegepast op de Magnum, wilde ik eens een flame-job doen. Echte vlammen zijn niet zo moeilijk en wilde weer een nieuwe uitdaging; true fire dus. Maar dan wel weer een andere stijl. Nu heb ik de Mercury in 2 dagen gespoten en wil vanavond of morgen de wagen gaan blanken, zodat de kleuren tot hun recht gaan komen.

De wagen zelf is niet echt aangepast, wel heb ik de achterspatborden aangepast, zodat de sidefenders flush komen te liggen met de onderste rand van de carrosserie.

Wat foto's:




















Reply With Quote
  #2  
Old 07-02-2010, 23:42
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ik vind het wel een leuk effect. Die dingen zijn niet meteen mijn stijl, maar als het goed gedaan is, dan is het goed.
Misschien dat je eens de techniek wat uitvoeriger kan toelichten? Heb je mallen gebruikt? Afgeplakt met decal of BMF, uit losse hand gespoten, ...? Ik veronderstel dat hier en daar wel wat mensen dit soort dingen zien zitten.

Thx!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-02-2010, 23:47
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Ik vind het wel een leuk effect. Die dingen zijn niet meteen mijn stijl, maar als het goed gedaan is, dan is het goed.
Misschien dat je eens de techniek wat uitvoeriger kan toelichten? Heb je mallen gebruikt? Afgeplakt met decal of BMF, uit losse hand gespoten, ...? Ik veronderstel dat hier en daar wel wat mensen dit soort dingen zien zitten.

Thx!
Of hij kan het eens komen uitleggen op één van de volgende meetings.

Het spuitwerk ziet er in ieder geval bangelijk uit.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-02-2010, 02:13
Tjello's Avatar
Tjello Tjello is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Born (NL)
Posts: 29
We hebben een Mike Lavally in ons midden

Ben het met Nismo eens, dat wordt toch een demonstratie geven op een van de meetings
__________________
Op de werkbank:
Revell BMW Z1
Reply With Quote
  #5  
Old 08-02-2010, 07:06
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Quote:
Originally Posted by Tjello View Post
We hebben een Mike Lavally in ons midden

Ben het met Nismo eens, dat wordt toch een demonstratie geven op een van de meetings
demo!demo!demo!
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 08-02-2010, 16:53
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Bedankt jongens, maar ik ben bang dat ik teveel credit krijg. Ik ben geen airbrush artiest en al zeker geen Mike Lavallee. Ik ben gewoon een boer die wat zit te klooien met 'n airbrush.

Ik wil best een demo geven, maar vergeet niet dat dit pas mijn 1e vlammenjob is. Wanneer zijn de volgende meetingen? Wellicht dat we wat voor februari of maart kunnen afspreken?

Vanochtend heb ik de auto in de blanke lak gespoten en afgezien van wat foutjes moet ook uit de foto's te herleiden zijn dat dit een belangrijke stap is, de kleuren blenden namelijk met de blanke lak en brengt er leven in:








Reply With Quote
  #7  
Old 08-02-2010, 17:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Of hij kan het eens komen uitleggen op één van de volgende meetings.
Quote:
Originally Posted by Tjello View Post
Ben het met Nismo eens, dat wordt toch een demonstratie geven op een van de meetings
Quote:
Originally Posted by Doc View Post
demo!demo!demo!
Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma View Post
Ik ben geen airbrush artiest en al zeker geen Mike Lavallee. Ik ben gewoon een boer die wat zit te klooien met 'n airbrush.

Ik wil best een demo geven, maar vergeet niet dat dit pas mijn 1e vlammenjob is.
Als we allemaal toch zo hot zijn om eens een airbrush demo te krijgen, stel ik voor dat we het idee om naar Airbrush Shop Aalmere te gaan weer opnemen. Ik heb uit zeer goede bron vernomen dat deze workshops een "ogen opener" zijn voor één ieder die denkt te kunnen airbrushen en een prima gelegenheid zijn voor alle novieten om de eerste stappen in de wereld van de airbrush te zetten.

Niet dat ik tegen dit soort van demo's opzie tijdens één van de meetings, maar ik denk dat het veel efficiënter én leerrijker is voor iédereen als we de verplaatsing naar ginder zouden maken.

Ik zal eens een poll op zetten om te zien of er interesse voor bestaat.

@ Erik,
voor een eerste keer, om de techniek onder de knie te krijgen, ziet dit er zeker niet verkeerd uit. Ik vind dat de kleurenpatronen misschien wat raar in elkaar zitten, maar spuit technisch lijkt het me wel ok te zijn.

Last edited by Guido; 08-02-2010 at 17:02.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-02-2010, 17:39
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ik heb nu niet bepaald om een demo gevraagd, gezien dat nogal moelijk is op zo'n vrijdagse avondmeeting, en zeker met de decanteerdemo die bij ons nooit in de vergeethoek zal geraken, maar een woordje uitleg over zijn manier van werken is ook al welkom.
Zeker nadat Eric al eens heeft laten verstaan om ons eens met een bezoekje te vereren.

@ Eric, de meetings gaan steeds door elke 3de vrijdag van de maand.
Meer info vind je in de afdeling Modelbouw-Meetings, en meer bepaald HIER.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-02-2010, 20:03
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Tja, ik kom sowieso eens langs en zo lang duurt een demootje niet. Ik kan niet een gehele auto doen, maar ik kan het concept wel laten zien, dat is geen probleem.

Maar ik laat dit aan jullie over. Het zou mij leuk toelijken en mijn s inziens is het prima te doen binnen een uurtje.

Ik zal kijken of ik aanstaande meeting aanwezig kan zijn, moet volgens mij gaan lukken.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-02-2010, 21:41
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Hoj Erik,
Dat "special paint" zit em wel in je bloed !!!
Mooi,ik durf er zelf niet aan beginnen.
Wat het bezoek betreft....
zéker doen !!!

Grtz,
G
Reply With Quote
  #11  
Old 10-02-2010, 01:47
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
hehe, dankje. Moet ik inderdaad aan toegeven. ik mag graag iets aparts doen met verf, en dan niet eens per se met modelbouw.

Ik ben nu benieuwd wat we nu met die 'demo' gaan doen, ik ben stiekemweg al een auto aan het prepareren hiervoor en heb er ook wel zin in haha
Reply With Quote
  #12  
Old 10-02-2010, 06:48
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma View Post
hehe, dankje. Moet ik inderdaad aan toegeven. ik mag graag iets aparts doen met verf, en dan niet eens per se met modelbouw.

Ik ben nu benieuwd wat we nu met die 'demo' gaan doen, ik ben stiekemweg al een auto aan het prepareren hiervoor en heb er ook wel zin in haha
Ik kijk er in ieder geval al naar uit.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 12-02-2010, 22:03
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Thanks, alleen heb ik nu geen idee of we het nu wel of niet gaan doen.

Inmiddels zijn we een klein beetje verder met de Merc, ik ben begonnen aan het chassis en aan de motor. Ook heb ik de banden aangepast. De kit kwam standaard met white-walls, maar voor de custom velgen (die ik gebruik) waren er gewoon blackwalls en met mijn stijl voor ogen, heb ik de standaard banden omgetoverd in whitewalls. En dit lijkt gewoon stukken beter.

















Reply With Quote
  #14  
Old 14-02-2010, 17:27
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ok, de volgende update. Voorlopig eigenlijk de laatste, want ik moet nu wachten tot de body is uitgehard. In de afgelopen paar dagen heb ik de motor in elkaar geplakt, het chassis en het interieur.



















Reply With Quote
  #15  
Old 14-02-2010, 17:27
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549


















Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.