De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-04-2004, 11:09
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Crash corvette

In de warm-up is de corvette aan de chicane serieus in de muur gegaan. Volgens een kameraad ter plaatse zal het herd werken zijn om deze hersteld te krijgen voor de start.
Lamot was blijkbaar een beetje overmoedig aan de chicane.
Het is te hopen dat ze aan de start staan, anders 2x geen punten.

Allé nu ben ik weg.
  #2  
Old 25-04-2004, 21:07
racertje's Avatar
racertje racertje is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2002
Location: Wemmel
Posts: 37
Iemand foto's van de crash?
  #3  
Old 25-04-2004, 22:12
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
op pitstop.tv is er een videoke te vinden over de Corvette NA de crashe, met interviews met Franz Lamot en Selleslagh
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
  #4  
Old 25-04-2004, 22:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Re: Crash corvette

Quote:
Originally posted by Megane

Lamot was blijkbaar een beetje overmoedig aan de chicane.
Ik stond op de eerste rij om het zo maar te zeggen Dit weekend heb ik vier keer precies hetzelfde ongeluk zien gebeuren op die plaats.

De oorzaak? Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt, maar iemand die de definitie van een circuit kent zal daar niet in de fout gaan. Niks overmoed of slechte piloot, gewoon te ver naar buiten op een bepaald punt...........en dan is een heel klein stukje beton onverbiddelijk, elke wagen zal daar rondgaan.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #5  
Old 25-04-2004, 22:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Re: Re: Crash corvette

Quote:
Originally posted by Marshal
Ik stond op de eerste rij om het zo maar te zeggen Dit weekend heb ik vier keer precies hetzelfde ongeluk zien gebeuren op die plaats.
En ook telkens zijn taak als Marshal met de nodige ernst en beroepseer uitgevoerd moet ik zeggen. En daar zijn BEWIJZEN van

De bewijzen die ik fotografisch vastgelegd hebben betreffen dan wel de Nissan World Series Light, maar ze zijn er niet minder spectaculair door

Morgen staan ze online (een selectie althans).
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
  #6  
Old 27-04-2004, 16:15
POL's Avatar
POL POL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 63
Is het niet een beetje een tactische fout om de wagen nog de baan op te sturen tijdens de "warm-up" als je de pole hebt en ongeveer +- 1,3 sec sneller bent als de rest. Als de wagen goed is moet je er toch gewoon af blijven en rustig naar de start toe leven.
  #7  
Old 27-04-2004, 16:22
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally posted by POL
Is het niet een beetje een tactische fout om de wagen nog de baan op te sturen tijdens de "warm-up" als je de pole hebt en ongeveer +- 1,3 sec sneller bent als de rest. Als de wagen goed is moet je er toch gewoon af blijven en rustig naar de start toe leven.
het is helemaal geen tactische fout. vergeet niet dat voor hetzelfde geld de baan er op zondag helemaal anders helemaal anders bij ligt, en dat uw wagen niet meer zo snel is dan op zaterdag...
__________________
  #8  
Old 27-04-2004, 16:33
POL's Avatar
POL POL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 63
Maar is het dan niet aan de snelle piloot (Marc Goossens) om opnieuw de wagen af te stellen? En waren de weersomstandigheden niet ongeveer dezelfde? Een warm-up heeft voor mij enkel zin als het bv zaterdag mooi was en zondag aan't regen, of omgekeerd.
  #9  
Old 27-04-2004, 16:40
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Marc kon zich nogal moeilijk in 2 splitsen hé. Hij zat op dat moment in Le Mans.
__________________
  #10  
Old 27-04-2004, 17:02
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
meestal zit er ook wel een verschil tussen de afstelling voor de race en de afstelling voor de kwalificatie hoor, dus de warm-up is zeker zinvol!!
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
  #11  
Old 27-04-2004, 17:05
POL's Avatar
POL POL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 63
Weet ik ook wel, wou gewoon mijn punt verduidelijken dat de warm-up geen zin had op dat ogenblik, met alle respect voor Lamot, maar ik denk dat het Goossens is dat de wagen afsteld, dus zie ik niet in waarom Lamot de warm up zou rijden, zeker niet om de wagen te verbeteren... (wil zeker geen van de piloten afbreken, absoluut mijn bedoeling niet, vind het gewoon tactisch niet kloppen)
  #12  
Old 27-04-2004, 17:06
POL's Avatar
POL POL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 63
was een antwoord om ice-man, om geen verwarring te strooien
:-)
  #13  
Old 27-04-2004, 17:37
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Quote:
Originally posted by POL
Weet ik ook wel, wou gewoon mijn punt verduidelijken dat de warm-up geen zin had op dat ogenblik, met alle respect voor Lamot, maar ik denk dat het Goossens is dat de wagen afsteld, dus zie ik niet in waarom Lamot de warm up zou rijden, zeker niet om de wagen te verbeteren... (wil zeker geen van de piloten afbreken, absoluut mijn bedoeling niet, vind het gewoon tactisch niet kloppen)
Remmen 'inrijden'... Banden 'inrijden'... algemene check-up...
Er zijn zovele zaken waarvoor een warm-up sessie nuttig kan zijn...
  #14  
Old 27-04-2004, 17:51
POL's Avatar
POL POL is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 63
Normaal ligt er steeds een stel ingereden remplakketten klaar, die reeds zijn ingereden tijdens een donderdagtraining of zo, als die van de practice niet meer goed zijn voor de race.
En banden inrijden? Voor de start worden er nog 2 toeren afgelegd, van de pits naar de startgrid en dan nog een ronde met vliegende start, dus kunnen gerust nieuwe slicks gemonteerde worden om te vertrekken. Ze zullen misschien nog niet helemaal de juiste temperatuur hebben, maar banden die al eens zijn opgewarmd en terug worden afgekoeld daar veranderd de compound van nl. de compound wordt er harder van.
  #15  
Old 27-04-2004, 18:01
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Toch raar dat zovele teams da nog wel doen hé?
Maar 't zal waarschijnlijk aan mijn beperkte autosportkennis liggen, ik ken daar nie veel van zenne, zelfs na 15 jaar nog nie
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.