De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 07-01-2009, 08:01
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Info DSMEC kalender 2009

Beste vriend(in),

Eerst en vooral wens ik iedereen een heel fijn en sportief 2009 met weinig schade en veel podiumplaatsen. Maar toch vooral met een goede gezondheid en veel fun on the track !!

Wat 2009 betreft waren we al vrij snel redelijk ver met de weinige aanpassingen aan ons reglement en met de kalender, maar een paar externe factoren zorgen ervoor dat we op dit moment nog niet helemaal klaar zijn…

We sturen u één van de volgende dagen een exemplaar van het reglement, dat nog wel moet worden goedgekeurd door de bevoegde instanties. Maar vermits we toch niet veel aanpassingen hebben doorgevoerd zal de goedkeuring niet echt een probleem zijn.

Grootste aanpassingen voor volgend jaar :

- Klasse 1 blijft bestaan maar wel maar een kampioen vanaf 5 wagens
- Uitreiking van een wisselbeker “ Overall Champion DSMEC 2009”. Door een eenvoudige puntentelling bekronen we een algemeen kampioen DSMEC.
- Voor de rest zijn het punten en komma’s die ook dit jaar al via addenda aan het reglement werden toegevoegd.

De kalender is dan weer een ander verhaal. Ik zou hier gewoon de kalender kunnen inplakken maar ik wens daar toch een “kleine” toelichting bij te geven. Dat ben ik aan mijn piloten en teams wel verschuldigd.

Iedereen heeft de soap rond de “24-Uren van Zolder” wel gevolgd via de diverse websites. Ik ben de eerste om toe te geven dat de 24-Uren van Zolder nieuw leven moest worden ingeblazen en dat het niet verder kon zoals in 2007 en 2008.

Maar zoals we wel hadden verwacht is alles daarrond ver boven onze hoofden in Brussel beslist. RACB, SRO en PRC hebben gezellig samen gezeten, al hun principes over boord gegooid, en een overeenkomst gesloten zonder ons daarin te kennen.
Zoals jullie weten staan de 24-Uren van Zolder dit jaar open voor GT’s, Silhouetten en (grote) Toerismewagens. Hoe groot (…) de Toerismewagen moet zijn weten we nog niet… . Wel staat vast dat ze gaan werken met een maximum kwalificatietijd om de tragere deelnemers te kunnen weren. Wat de kwalificatietijd gaat zijn weten we ook nog niet…

Met deze formule beogen ze dus ook de GT’s en de ( grote ) Toerismewagens uit de DSMEC. Precies dat schept voor ons een groot probleem. Ik kan naar Circuit Zolder toe op mijn rechten staan ( verplicht 5 wedstrijden in Zolder tijdens A-weekends ) en eisen dat we rijden in het voorprogramma van de 24-Uren van Zolder. Circuit Zolder gaat dit (moeten) toestaan, maar dan duiken er volgende problemen op :

- Teams die de 24-Uren willen rijden komen dan niet aan de start van de DSMEC-wedstrijd. Of het is zeker geen ideale situatie…
- DSMEC zit dan met een kleiner deelnemersveld
- Teams die bij voorbaat weten dat ze 1 koers niet kunnen rijden zullen minder snel geneigd zijn om zich in te schrijven voor het ganse kampioenschap.
- Alleen voor onze klasse 4, die door de kwalificatietijd sowieso zal worden uitgesloten, zou rijden in het voorprogramma een optie zijn. Maar we kunnen geen wedstrijd rijden alleen voor klasse 4 en een paar wagens uit klasse 3 en klasse 2 !!

Dus als ik mijn been stijf houd dan verliest iedereen !

Maar veel andere opties zijn er niet dan in juli te rijden samen met de Dutch Super Car Challenge. Ik ben zonder meer Dick van Elck van de DSC dankbaar dat hij ons in zijn programma wil opnemen maar een wedstrijd op zaterdag tijdens een weekend van de DSC is nu éénmaal niet hetzelfde als een wedstrijd in het voorprogramma van de 24-Uren van Zolder. Maar volgens mij kunnen we niet anders om onszelf en een aantal teams niet in de problemen te brengen.

Kalender ( onder voorbehoud van wijziging ) :

Zaterdag 4 en zondag 5 april Francorchamps (Dunlop First Race)
Zaterdag 25 en zondag 26 april Zolder (Belgian Race Kick Off)
Zondag 14 juni Zolder (500km van Zolder)
Vrijdag 17 en zaterdag 18 juli Zolder (Zolder Super Prix)
Zaterdag 12 en zondag 13 september Zolder (Truck GP)
Zaterdag 16 en zondag 17 oktober Assen (NL)
OF
Zaterdag 24 en zondag 25 oktober Oschersleben (D)

Zaterdag 14 november Zolder (Zolder 10-Hours)
( wegens herfstvakantie 1 week later )


Hopelijk hebben we jullie hiermee voorlopig voldoende geïnformeerd. Het inschrijfformulier zal beschikbaar zijn vanaf het moment dat de kalender volledig vaststaat.
Alle laatste info via www.dunlopendurancecup.be


Sportieve groeten,

Last edited by BSOT; 07-01-2009 at 15:13.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-01-2009, 20:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Maar zoals we wel hadden verwacht is alles daarrond ver boven onze hoofden in Brussel beslist. RACB, SRO en PRC hebben gezellig samen gezeten, al hun principes over boord gegooid, en een overeenkomst gesloten zonder ons daarin te kennen.

http://www.dunlopendurancecup.be/fil...der%202009.pdf
Een site verder:
Quote:
De DSMEC blijft wel een doorn in het oog van de federatie en de gevestigde waarden, zeker na de deelname van de Ferrari’s 430 GT3 aan de Zolder 10 Hours. Uit goeie bron vernamen we dat vanuit een bepaalde RACB-hoek gepoogd is om recente GT’s uit DSMEC te weren. Volgens dat plan zouden enkel nog GT’s van vòòr 2002 in DSMEC mogen uitkomen. Maar die vlieger ging niet op.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6580
Voor de zoveelste keer een bewijs dat de RACB de grootste rem is op de ontwikkeling van de autosport in BE. Deelnemers, teams, sponsors en fans zijn weer de verliezers in deze. Deze strijd kent geen enkele winnaar, alleen enkele vage figuren die in achteraf-kamertjes hun eigen belangen of gezicht proberen te redden.

Met deze ontwikkeling kun je zo goed als zeker concluderen dat de 24 uur van Zolder voor het derde jaar op rij een marginaal karakter zal hebben.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-01-2009, 21:05
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Een site verder:


Voor de zoveelste keer een bewijs dat de RACB de grootste rem is op de ontwikkeling van de autosport in BE. Deelnemers, teams, sponsors en fans zijn weer de verliezers in deze. Deze strijd kent geen enkele winnaar, alleen enkele vage figuren die in achteraf-kamertjes hun eigen belangen of gezicht proberen te redden.

Met deze ontwikkeling kun je zo goed als zeker concluderen dat de 24 uur van Zolder voor het derde jaar op rij een marginaal karakter zal hebben.
Groot gelijk Mark.

Vorig jaar deden ze al moeilijk en nu doen ze 't nog steeds. Zien ze nu zelf niet dat het enige kampioenschap dat perfect draait de DSMEC is?

Hopelijk krijgen we toch nog enkele BMWs en Silhouettes aan de start van de 24uren.

Mvg
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2009, 01:19
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
-
Maar veel andere opties zijn er niet dan in juli te rijden samen met de Dutch Super Car Challenge. Ik ben zonder meer Dick van Elck van de DSC dankbaar dat hij ons in zijn programma wil opnemen maar een wedstrijd op zaterdag tijdens een weekend van de DSC is nu éénmaal niet hetzelfde als een wedstrijd in het voorprogramma van de 24-Uren van Zolder. Maar volgens mij kunnen we niet anders om onszelf en een aantal teams niet in de problemen te brengen.
Volgens mij is dit de juiste houding.
Kijk, niet jullie (DSMEC) maar zij (SRO, RACB, BGTC, Circuit Zolder, De Bende Witmeur-Ratel ) zijn vragende partij. Dus zij moeten zich aanpassen aan jullie, en niet omgekeerd. Zij spelen nu een spelletje arrogante blufpoker in de hoop dat julllie toch gaan bijdraaien. Ze hebben echter geen poot om op te staan. Als ze blijven volharden in de boosheid wordt de 24 Uren van Zolder een nog groter fiasco dan in 2007 en 2008.
Dus blijf gewoon jezelf en blijf je eigenheid bewaren zonder toegevingen te doen. Het DSMEC is een prachtig kampioenschap dat als enige de titel "Opvolger van de Belcar" mag dragen. Elke rechtgeaarde Belcarliefhebber voelt dat zo aan.
Trouwens, naar de toekomst toe lijkt Dick van Elck en zijn DSC mij een veel betrouwbaarder partner dan Ratel, Witmeur, RACB en consoorten.

Last edited by Baron; 08-01-2009 at 01:41.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.