De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 08-09-2006, 17:34
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Met welke rallywagen beginnen ?

Ik zou graag eens een rallywagen maken op 1/24, maar welk model/kit is de beste (simpelste) om mee te beginnen ? Want ik heb er nog nooit een gemaakt en als ik die modellen de revue zie passeren. Heel het interieur tot in de details afgewerkt enz. Dus nu twijfel ik een beetje.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-09-2006, 18:34
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Je hebt heel wat soorten en modellen, maar ook heel wat verschillende merken van bouwdozen.

Er passeren hier inderdaad heel wat verschillende rallywagens, sommigen heel origineel, andere prachtig vol detail, enzoverder. Eigenlijk kies je best met het gedacht: welke wagen wil ik?? Dat is vooral belangrijk, want dan ga je sowieso wat meer je best doen, dan simpelweg een kitje kiezen om eens wat te maken...

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Je moet je echt niet afgeschrikt voelen omdat je vreest onder te doen of weet ik veel. Het belangrijkste hier is dat je je hobby kan beoefenen en er plezier aan beleefd (ook het vloeken hoort daarbij... )

Dus ik zou zeggen, kijk eens na welke wagen je wil, dan kunnen wij eens neuzen welke soorten en bouwdoosmerken ze uitgaven en welke jij dan ziet zitten... Op het forum hier zul je wel tips en tricks krijgen om het er goed van af te brengen. Al doende leert men en heel wat gingen jou voor en zijn nu erg goeie modelbouwers.

Succes alvast !
Reply With Quote
  #3  
Old 08-09-2006, 18:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Gèrre
Ik zou graag eens een rallywagen maken op 1/24, maar welk model/kit is de beste (simpelste) om mee te beginnen ? Want ik heb er nog nooit een gemaakt en als ik die modellen de revue zie passeren. Heel het interieur tot in de details afgewerkt enz. Dus nu twijfel ik een beetje.
Ik zal eens luidop nadenken seh.

Je eerste model : dus liefst niet te moeilijk. Dan zou ik de moderne "carbonfiber" rallywagens al achterwege laten.

Een klassieker dus. Liefst eentje die goed past : dan kom ik alvast bij Tamiya uit. En om het simpel te houden laten we de rallywagens met gedetailleerde motor ook afvallen.

Een klassieke Tamiya rallywagen zonder motordetails dus. We gaan er geraken. Nu moeten we er nog voor zorgen dat je niet hopeloos verstrikt geraakt in een ingewikkelde decal-livery. De R5 turbo van Tamiya valt dus bv ook al af.

Eigenlijk zou het ideaal zijn dat we een Tamiya-klassieker zouden kiezen die toch vrij recent is vanwege de simpele modelopbouw. En dan komen we, al deze argumenten tesamen indachtig, eigenlijk uit op 1 ideaal beginners-model : de Renault Alpine A110 '71 !





Op voorwaarde dat die wagen je bevalt, uiteraard
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 08-09-2006, 20:34
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Ja bevallen doet hij me zeker, nu nog het vinden. Ik heb hem zien staan in leuven paar maanden geleden ben bang dat hij al weg zal zijn maar ik zal toch maar eens gaan kijken. Allesinds bedankt om luidop te denken dat ik weet waar ik het beste bij begin.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-09-2006, 10:35
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
Hé Gèrre

in de Bond lag er een tijdje terug ook nog een Mini Cooper, denk die van de Monte-Carlo. Is denk ik ook een tof modelletje om te beginnen, allé ik zou hem ooit eens willen maken (veel jeugdherinneringen aan de Mini)
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote
  #6  
Old 09-09-2006, 11:46
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Ja maar ik heb hier een mama die problemen maakt over mijn to do stockpile. Ik moet eerst de kits maken die ik al heb voor ik er bij koop, plaatsgebrek. Ik zal me dan maar eerst eens terug bezig houden met mijn Porsche. Daarna ga ik voor een rallywagen kijken.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-09-2006, 16:39
snowybjorn's Avatar
snowybjorn snowybjorn is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2006
Location: Lendelede
Posts: 83
Persoonlijk werk ik het liefst met dozen van Tamiya. Deze hebben een mooi bouwplan. Je kan dan ook eventueel kijken om de wagen aan te passen naar eigen smaak met andere decals of upgrade kits.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-09-2006, 17:35
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
@Gerre,

Koop het model dat jij mooi vind, voor haar verjaardag ofzo. Dan is ze altijd tevreden
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.