De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #526  
Old 16-06-2007, 22:51
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Kijk Loeten, ik had eerst een reply van ongeveer 20 regels klaar maar ... eigenlijk vind ik het niet de moeite om er nog woorden aan te spenderen. Blijkbaar aanvaard je alleen tips, opmerkigen en commentaren van de forum pilaren. Wel man ... good luck!
Oeioei, iemand op zijn tenen getrapt? Komaan Gulfie, zeg nu eens zelf waar je tip zat? Want dat heb je niet echt gedaan he?

En ik zet er nog zo netjes bij dat het niet zo zwaar bedoeld was... Nu ja, aangezien je commentaar daarnet niet echt te staven viel, moet je je nu wel aangevallen voelen he.

En ook hier ga ik niet akkoord. En ik denk met mij nog een hoop. Ik aanvaardde al eerder reacties (en waar nodig gaf ik een fout toe of paste ik het model aan) van mensen als Nismo, Scoobyfreak, Dominique, Duval_the_best, Flame, ... Moet ik doorgaan? Ik vermoed zelfs dat ik ook op jouw reacties positieve feedback heb gegeven. Ik heb zelfs al een paar keer gereageerd op jouw mooie werken. Correct me if I'm wrong...

Maar met wat jij nu geschreven had, was ik niets wijzer geworden. bovendien vond ik het een ongegronde mening die ik aldus graag even betwistte. net zoals ik dat nu ook weer doe. Ik ben een man van het woord Gulfie. Ik praat iets uit (soms te lang volgens mijn vrouw) maar ik zeg nooit: trek uw plan en basta.

Dus met deze nodig ik je uit om deze excuses te aanvaarden. Ik had duidelijk gezegd dat ik niet de intentie had je aan te vallen:

Quote:
Anyway, ik klink wat pissed vrees ik, dat was niet de bedoeling, maar ik verdedig me toch graag hierop.
Dit is natuurlijk het nadeel van geschreven taal...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #527  
Old 19-06-2007, 06:45
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Me er nog effe tussen de woelige menigte mengen...

Khad deze vraag enkele dagen geleden in de thread geplaatst over de 935 Turbo, maar blijkbaar wordt er een beetje over gelezen.

Hoe kan ik deze vernisloper wegwerken? Tis te zeggen... met welke korrel begin ik best? Heb het er met Johan even over gehad en die dacht met korrel 3500 te starten...


Zou ik dan erna nog eens moeten vernissen? Of zou dat gewoon weggepolierd kunnen worden? Zijn er nog dingen die ik moet weten om dit weg te werken?

G.
__________________
Reply With Quote
  #528  
Old 19-06-2007, 08:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Hoe kan ik deze vernisloper wegwerken? Tis te zeggen... met welke korrel begin ik best? Heb het er met Johan even over gehad en die dacht met korrel 3500 te starten...
Korrel 3500 lijkt me wat te fijn om mee te beginnen, tenzij je een uurtje of 2 wil schuren natuurlijk. Ik zou met korrel 1500 beginnen, daarna overgaan op 1800, 2400, 3200, 3600, 4000, 6000, 8000 en 12000. Al deze korrelgroottes zitten in de polish set van Micromesh.

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Zou ik dan erna nog eens moeten vernissen? Of zou dat gewoon weggepolierd kunnen worden? Zijn er nog dingen die ik moet weten om dit weg te werken?
Als je na korrelgrootte 1500 ophoudt met schuren (de loper is dan weg) moet je het geschuurde gedeelte op-polishen met compound om de vernis terug blinkend te krijgen, op voorwaarde dat je bij het schuren niet geheel door je vernislaag gaat natuurlijk. Anders moet je sowieso een nieuwe vernislaag zetten. Maar als je "all the way" gaat met je schuurpadjes zoals hierboven beschreven, zal je geschuurd deel terug blinken zoals de rest van je vernis. Misschien dat je met Tamiya Compound "finish" nog heel even moet bijwerken om werkelijk geen verschil meer te zien, maar het kan zelfs zijn dat dat niet nodig is...

Succes!!

PS: op de foto kan ik de vernisloper niet bespeuren, maar ik veronderstel wel dat hij IRL storend is...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #529  
Old 19-06-2007, 08:18
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Mercie Sennake... Ik heb dat Micromesh setje liggen! Mijn matriaal heb ik dus al (met dank aan Johan)!

Laatste vraagje ivm dat vernisprobleem: de wagen is vorige dinsdag voor het laatst vernist... zou ik vanavond al mogen beginnen schuren?

G.
__________________
Reply With Quote
  #530  
Old 19-06-2007, 08:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Laatste vraagje ivm dat vernisprobleem: de wagen is vorige dinsdag voor het laatst vernist... zou ik vanavond al mogen beginnen schuren?

G.
Mijn richttijd is een week, dus ik zou zeggen: ja.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #531  
Old 19-06-2007, 09:59
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Sennake schreef:
"daarna overgaan op 1800, 2400, 3200, 3600, 4000, 6000, 8000 en 12000. Al deze korrelgroottes zitten in de polish set van Micromesh."

Raar, bij mij en ook die van Gunther zitten korrel 1800, 2400 en 3200 er niet bij.

J.
__________________
Reply With Quote
  #532  
Old 20-06-2007, 09:40
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Alweer ikke... hoe beginner wil je zijn eigenlijk...

Concreet: Ik enkele moeilijkere modellen (die 934 en zo) wat aan de kant gezet om mijn vertrouwen in mijn modelskills wat op te krikken. Ik heb dus een gele body gespoten met witte primer van Tamiya. Vervolgens heb ik er een mistcoat en één goeie laag TS26 op gezet. De body blijft voorlopig wat geliger dan ik verwacht had. Zou dit ook blijven bij volgende lagen wit? Of zou die echt mooi puur wit worden?

Indien jullie denken dat hij gelig zou blijven, dan zou ik niet verder proberen met wit. Zou ik er volledig TS30 (silver leaf) mogen overzetten? Dan weet ik zeker dat de gele schijn weg gaat zijn... en tis toch voor een straatwagen dus doet de kleur er niet zoveel toe.

G.
__________________
Reply With Quote
  #533  
Old 20-06-2007, 13:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Hij zou zeker niet gelig moeten blijven. Hoeveel lagen primer heb je gezet?
Reply With Quote
  #534  
Old 20-06-2007, 16:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Mijn Renault Megane blijft ook een gele schijn houden. Maar volgens mij is dat omdat je binnenzijde nog geel oogt, of niet? Ik heb daar ook een witte laag op gezet, maar hij is nog steeds wat Chineesje... Dus ik volg mee hier... Waarschijnlijk heeft de binnenzijde nog wat laagjes nodig, densoods daar een grijze primer...??
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #535  
Old 28-07-2007, 11:48
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Heeft er iemand toevallig een Belga logo van begin de jaren 80, ingescand ofzo, liggen?
Reply With Quote
  #536  
Old 31-07-2007, 08:53
xke xke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 31
ik zet meestal bij een gele body eerst een donkere kleur erover en dan pas de eigenlijke kleur. bij oude ninco wagens(slotracers) hadden dat probleem ook bij de eerste seats en dat was de enige oplossing die we toen hadden dat werkte. Hoop dat dit een oplossing is voor jullie schilderprobleem.

2haco denk dat ik nog een vel heb liggen zal het inscannen en dooooormailen :-)
Reply With Quote
  #537  
Old 01-08-2007, 08:28
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Solvraagje...

Gebruiken jullie ook Sol op zonnebanden op voor- en achterruiten?

G.
__________________
Reply With Quote
  #538  
Old 01-08-2007, 21:31
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Solvraagje...

Gebruiken jullie ook Sol op zonnebanden op voor- en achterruiten?

G.
Ja.
Reply With Quote
  #539  
Old 02-08-2007, 10:35
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Thanks...

and helicopters...

and jeeps als ge persé wilt!



G.
__________________
Reply With Quote
  #540  
Old 08-08-2007, 16:58
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Heyhey, ik heb me net Tamiya Compound aangeschaft. De super fine was niet voorrading dus heb ik maar de "FINE" meegenomen. Is dit even goed of zijn er kenmerken per compound?

Grtzz en thanks !
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.