De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-04-2008, 09:42
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
zou dit de stofvrije oplossing kunnen zijn ?

Hallo,
Aangezien ik ook redelijk veel te kampen heb met stof tijdens het spuiten, heb ik redelijk lang gezocht voor een oplossing. Meestal spuit ik in mijn garage , maar wanneer de zon in mijn garage schijnt krijg ik heel veel stof.
Nu dacht ik om hiervoor een mini serre te gebruiken. Die serre kan je ook verkrijgen met een konstante temperatuur van +/- 25 graden waardoor de kans op 'witte kringen' ook verkleint wordt! Nu denk ik wel dat je hierin niet kan spuiten , maar wanneer je dan gedaan hebt met spuiten kan je het voorwerp hierin dan rustig laten drogen.

Zou dit dan een eventuele oplossing zijn ? wat denken jullie ?

een foto:

Click image for larger version

Name:	6yagrb9.jpg
Views:	67
Size:	48.1 KB
ID:	9892
Reply With Quote
  #2  
Old 14-04-2008, 20:41
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Dat is allemaal goed en wel, maar ik denk dat je die constante temperatuur helemaal niet nodig hebt. Let wel, het kan geen kwaad, natuurlijk, integendeel misschien, maar ik zie het nut van de investering niet in.
Ik gebruik een gewone plastieken opbergbox om alles in op te bergen na het spuiten. Kost 2 keer niks, en het is net zo stofvrij. Als je die op kamertemperatuur kan bewaren, dan ben je ook al een heel eind op weg in de richting van deze oplossing.
Ik weet niet wat zo een serre kost, maar ik zou dat toch nog even overdenken.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-04-2008, 23:45
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik ben het eens met Dominique. Misschien dat je vreest dat de temperatuur in de garage niet hoog genoeg is, en dat zou kunnen, maar eens je het geposten model in je huis, tuin en keukendoos hebt gestopt, kan je deze toch in de living of keuken zetten, kortom in een kamer met 'kamer'temperatuur.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-04-2008, 08:01
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Ah voilà, ik leer weer iets bij : als ik het goed begrijp kan het spuiten zelf bij lagere temperaturen en is voor het drogen kamertemperatuur vereist ?
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 15-04-2008, 10:22
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
je zou mijn vrouw horen tot bij jullie wanneer ik mijn spuitwerk zou laten drogen in de living...
de temperatuur in mijn garage is +/- 14graden.
meestal spuit ik s'avonds zodat het wat kan drogen s'nachts en dan is de temperatuur natuurlijk een stuk minder...
de prijs voor die serre is rond de 35 euro , wat nog niet zoveel is als je het mij vraagt...
Dus als je model kan drogen s'nachts met een konstante temperatuur van 24 graden , lijkt mij dat een veiligere manier om de kans op mislukkingen te beperken...
Reply With Quote
  #6  
Old 16-04-2008, 00:00
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Waar het op aan komt is de temperatuur tijdens het spuiten, én tijdens het drogen. Ik heb slechte ervaringen met temperaturen lager dan 10 graden. Het resultaat trekt dan echt nergens op. Je moet er dus voor zorgen dat je zowel bij het spuiten als het drogen niet lager gaat.
Misschien kan je ergens in de buurt van de verwarmingsketel spuiten of zo, en dan je model daar ook in een box laten drogen?
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.