De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 31-05-2006, 22:23
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Zelf decals maken

Ik weet het, er staan al heel wat tips en radgevingen hierover op de site. Ik ben alvast al wat gaan rondneuzen, maar ik vond niet echt een antwoord op mijn vraagjes...


Zoals jullie vast al weten, ben ik al maanden op zoek naar decalvellen om zelf decals te maken. Ik ben al een paar keer bij Steven (Domino) te rade gegaan, maar zij hebben enkel vellen voor LASERprinter terwijl hier een INKTJET staat.

Toeval wil nu dat ze in concorde hier al jaren decalvellen verkopen. Jammer genoeg ook weer enkel voor Laser... Nu heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en hiervan toch twee pakjes meegebracht. Er zit namelijk een vrij goeie handleiding bij. De (hele vriendelijke) verkoopster wist me te vertellen dat dit eigenlijk van een man komt die dit na zijn uren ontwierp (of zoiets). De decalvellen kregen de naam DACO PRODUCTS mee.

Op die handleiding (en Steven zei me net hetzelfde) staat de tip om de decals te laten printen of kopiëren in een kopiecenter. Dus zelf je decals maken en daar laten afdrukken op de blaadjes. Ik ga dit dus eens uitproberen. Hopelijk vind ik hier in het Kortrijkse een goeie drukker...

Nu moeten die decals waarschijnlijk nog een soort sealing krijgen. Maar producten of tips staan niet vermeld op de handleiding en de verkoopster wist het ook niet. Dus hebben jullie enig idee wat ik moet doen? Er zijn er hier met vel ervaring dus... Enne weten jullie decalsvellen voor inktjet liggen want ik wil ze later dan ookzelf gaan afdrukken (wat je zelf doet, doe je meestal beter).

Ik moet trouwens nadien verslag uitbrengen bij de verkoopster. Zo kan ze weer wat meer helpen als er mensen te rade gaan.

THANKS !!! (dus binnenkort update van de Trabant...)
Reply With Quote
  #2  
Old 31-05-2006, 22:46
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik vraag me toch af waarom ik eigenlijk nog moeite doe om tutorials te schrijven hoor. Het is uiteraard het makkelijkste om het zoeken tot een minimum te beperken en het dan maar opnieuw te vragen. Maar dan kunnen we eeuwig bezig blijven natuurlijk. Kijk dus liever hier eens, en als je dān nog vragen hebt, mag je ze stellen, ok?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 01-06-2006, 17:24
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Hoho Sennake, rustig aan he... Volgens mij heb ik me zelfs duidelijk "verexcuseerd" omdat ik niet vond wat ik zocht.

Ik heb gisteren anderhalf uur hier op de site zitten zoeken en prutsen met die "search" button. Maar iedere thread waar het woordje decal in staat, komt dan vrolijk opgepopt... Die tutorial staat dat waarschijnlijk heel erg laag in die lijst.

Ik heb daarbij ook al niet gedacht om eens naar jouw vele werk en uitleg te gaan kijken. Ik had een zware dag achter de rug en dan vergeet je wel eens iets zoals dat er hier een onderdeel is waar heel veel info in staat. Maar het was zeker geen gemakzucht.

Jammer trouwens dat de foto's in die thread niet meer te openen zijn. Ik ga nu ginds eens verder zoeken...

Dus toch bedankt om me al in de goede richting te duwen...

Reply With Quote
  #4  
Old 01-06-2006, 17:37
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Eigenlijk kan ik mezelf wel voor het hoofd slaan dat ik die tutorial niet herinnerde, want nu ik hem nalees, herken ik het. Ik had die al eens gelezeen en warschijnlijk staan er zelfs replys van mij bij.

Ah noem het verstrooidheid onder de werkdruk (exams naderen en ik ben veiligheidscoördinator / preventieadviseur wat ook nog heel wat papierwerk opleverd...)

Dus...

Om te sealen heb ik al twee mogelijkheden:

- Liquid decal film (Microscale) volgens Sennake
- Clear vernis (Tamiya) volgens Boetzie ==> PEARL CLEAR ?? TS-65...

Hopelijk lukt dit met spuitbussen?? Die van Tamiya is een spuitbus dacht ik...

Nu moet ik nog een copycenter weten te vinden waar deftig kunnen printen...


Ik denk dus dat ik heb gevonden wat ik zocht, toch bedankt Sennake, maar ey maat, maak U toch niet zo dik als iemand voor de twintigste keer hetzelfde vraagt. Wat denk jij dat ik dagelijks moet doen op school?

Allez, no hard feelings zenne, ik snappie wellekes...

Last edited by Loeten; 01-06-2006 at 17:41.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-06-2006, 20:19
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
als je niemand vind, stuur door met mail op de groote die je wil en ik print (poeder laser geen inject inkt) ze af voor je en ik stuur ze naar u.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-06-2006, 20:56
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Das heel vriendelijk Flame! Ik ga eens proberen hier in het plaatselijke kopiecenter... En trekt het op niks, dan weet ik waar ik moet zijn he.

Ik ga morgen wat decals ophalen bij Domino. Ik ga ginds nog eens navragen welke vloeistof ik nodig heb om alles vast te zetten. Hopelijk is het in een spuitbus, dan is dat net iets handiger...

Ow ja, Flame, nogmaals dank om die decal te verbeteren en me toe te sturen. Binnenkort ga ik de Corolla van Tsjoen bijwerken en dan komt dit hier op de site. Dankzij jou kan ik de wagen nog beter maken!

Grtzz

PS Jij hebt blijkbaar heel wat decals van Toyota's. Ook zo'n Japanse liefhebber? Mocht je de decals hebben van het team Devos voor de Celica ST185, dan heb ik veel interesse...


Reply With Quote
  #7  
Old 01-06-2006, 21:24
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
ik verzamel zelf in Toyota, ik heb op 1/24 at 185 1x Devos(2001) & 2x De Pessemier(2001,2002)Elf met reklaam Devos (rally van Vlaanderen), at205 van William Devos(castrol)zijn laatste, gecrasht, Bruyneel(zilver geel,blauw)en de rode ook met reklame Devos racing
Reply With Quote
  #8  
Old 01-06-2006, 21:26
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
... toch bedankt Sennake, maar ey maat, maak U toch niet zo dik als iemand voor de twintigste keer hetzelfde vraagt.
Ik maak me helemaal niet dik, ik vertel gewoon waar de informatie staat. Kwam ik kwaad over misschien?

Geloof me, als ik me dik maak dan zal je het geweten hebben hoor
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 02-06-2006 at 08:21.
Reply With Quote
  #9  
Old 01-06-2006, 22:30
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake
Kwam ik kwaad over misschien?

Euhm, eigenlijk wel een beetje. Maar dat is het nadeel van een forum he, soms kun je elkaar fout interpreteren.

De voorbije maanden zaten mijn vrouw en ik regelmatig op een baby- en zwangerschapsforum... Jawadde, de hormoontjes sloegen daar hevig in het rond hoor !

Anyway, ik ben weer op weg, dus
Reply With Quote
  #10  
Old 02-06-2006, 00:14
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Quote:
Originally Posted by Loeten
Mocht je de decals hebben van het team Devos voor de Celica ST18
Dat was idd een zeer mooie celica van devos,zou die ook nog willen maken heb al de celica maar zijn met marlboro decals van loix, en zie hem niet zo graag en is te moeilijk om te spuiten!

ps ik heb diene celica nog gezien als hij perto was in de tbr rally,zag er niet zo mooi meer uit.


en sorry voor de
Reply With Quote
  #11  
Old 02-06-2006, 16:43
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
deze heb ik op 1/43 en op 1/24 van Devos en de Pessemier
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	De Pessemier.jpg
Views:	34
Size:	203.0 KB
ID:	2261   Click image for larger version

Name:	De Pessemier 2002.jpg
Views:	37
Size:	213.9 KB
ID:	2262   Click image for larger version

Name:	Devos.jpg
Views:	33
Size:	232.3 KB
ID:	2263  
Reply With Quote
  #12  
Old 02-06-2006, 22:55
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Flame
deze heb ik op 1/43 en op 1/24 van Devos en de Pessemier

Heel knap allebei!! Ik ga eens met mezelf en mijn bankrekening overleggen wat ik ga doen. (Heb net een 10tal items bij Domino gekocht, vandaar)

grtzz
Reply With Quote
  #13  
Old 03-06-2006, 16:23
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
geen probleem, je weet mij tevinden
Reply With Quote
  #14  
Old 05-06-2006, 13:28
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Hallo iedereen heb hier een nuttig programmatje(te downloaden) gekregen van een collega van mij om decals of dergelijke op een exacte manier op schaal om te zetten. Het is simpel en niet zo groot bestandje maar wel handig en het heet "SCALE CALCULATOR "
Ziezo hoop dat er hier iemand iets aan heeft.

Greetz VINNIE.
Reply With Quote
  #15  
Old 05-06-2006, 14:18
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
VINNIE !!!

Knap hoor! Bedankt voor het doorgeven van dit proggietje. Velen gaan gelukkig zijn... En ik ook dus...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.