De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 04-01-2002, 13:39
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Medal Of Honor: Allied Assault

Toen ik voor het eerst de demo van Return to Castle Wolfenstein speelde dacht: WOOOOO, dit is AF !

Mijn eerste verbazing van het game-jaar 2002 is dan ook het feit dat Rtcw te kloppen valt, namelijk door het kick-ass, ultiem realistische spel (simulator bijna) Medal Of Honor: Allied Assualt.

Grafisch draait het weliswaar op dezelfde Quake3-engine als rtcw, en oogt het min of meer hetzelfde, toch is de gameplay uitermate realistisch en voel je jezelf geen Rambo die onoverwinnelijk duizenden moffen en nazischweine neerknalt.

In Moh heb je namelijk hulp van je 'allies', andere soldaatjes die samen met jou ergens gedropt worden en net als jezelf hun kogels in de duitsers ploffen. Alles lijkt wel een bepaald scenario te hebben, een soort film te zijn, dit wordt dan nog eens benadrukt door,overigens prachtige, filmmuziek op de achtergrond.
Een groot, enorm pluspunt is het realisme; hier knal je tenminste geen halvegare zombies tegen de grond, wat in rtcw wel het irritante geval was. Hier vliegen de bommen en granaten langs je oren, schieten de snipers raak (!) en moet je 'nebelwerfers' en dergelijke proberen te ontwijken.

Maar hoor me hier nu lullen, oordeel zelf:
http://garnaaldemo.planetinternet.be/mohaa.zip

een demo van een goeie 170 MB, maar meer als de moeite waard, eigenlijk een must have. Ik denk zelfs dat ik het spel gewoon ga KOPEN, en dat is toch al een hele prestatie op zich, zou ik zo zeggen
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-01-2002, 14:53
Mr. longshit Mr. longshit is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2001
Location: Belgium
Posts: 11
Ik heb de demo gedownload. Bedankt voor de info.

Enkele bevindingen : zéér goeie graphics / textures. De Quake3-engine werd perfect benut.
Wat ik echter wel mis is het volgende : ik had begrepen dat MOH in de lijn van realistische tactical shooters zoals Operation Flashpoint of Ghost Recon zou liggen. Tot mijn grote teleurstelling was dit niet het geval. De 'medic-kistjes' liggen hér en der verspreid en je overleeft gemakkelijk tientallen schoten, granaten en zelfs bommen van tanks.
De sfeer is echter wel perfect, je teammaten zijn geen uilskuikens, de AI is interessant en wat me het meest bevalt, is zonder twijfel de sublieme ondersteunende filmscore-muziek.

Ik had gehoopt een realistische shooter aan te treffen en was dus wat teleurgesteld. Als je echter op voorhand weet dat het hier niet over een 'simulatie' gaat en je kan daar vrede mee nemen, staat er je inderdaad enkele maanden tof spelplezier te wachten; Ik weet niet of ik deze ga kopen. Operation Flashpoint heb ik wel gekocht.

Greetz,

FBoy
Reply With Quote
  #3  
Old 06-01-2002, 15:12
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Als je bij speelniveau 'HARD' neemt, vind je echt geen medic-kitjes meer

Ik heb al enkel reviews van het full game en daar zegt men zelfs dat sommige missie's gewoon veel te moeilijk zijn, naargelang de AI énorm uitgewerkt is.

Spijtig genoeg heb ik horen zeggen dat Moh pas in februari z'n release zal vinden

Maar januari is toch examensmaand, dus kan ik nog wel even wachten
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-01-2002, 15:42
Mr. longshit Mr. longshit is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2001
Location: Belgium
Posts: 11
Smile

Aha, dat wist ik niet.
Ik zal het eens bekijken.

Ik heb toch nog een puntje van kritiek gevonden daarnet : in Operation Flashpoint (en ook in Ghost Recon) kan je maximaal twee wapens dragen (eventueel nog een verrekijker of wat granaten ook) maar in MOH heb je een pistool, een sniper rifle, een machinegeweer, een rifle, een rocketlauncher met een heleboel rockets, granaten én een verrekijker. Amai. Serieuze bodybuilders die WOII-soldaten

Maar ik geef het grif toe, de graphics in OP-FP zijn niet zo denderend. Die in Ghost Recon wél maar die laatste zit dan ook vol bugs.

Een combinatie van alle drie was ideaal geweest.

Heb jij OP-FP of GR ?
Reply With Quote
  #5  
Old 06-01-2002, 17:56
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
mnee, heb ik nooit uitgeprobeerd :/

Maar heb je al eens opgemerkt dat je veel trager loopt in MoH ?
en elke keer je beweegt hoor je dus ook die kogels aan je lijf 'rinkelen'. De makers zullen dus gedacht hebben dat WOII soldaten idd sterke mensen waren
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2002, 12:06
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Grafisch vind ik MoH van een iets minder niveau dan RtCW. Dit voornamelijk omwille van het feit dat alles minder is afgewerkt: meer lucht, meer vlaktes, veel muren zonder al te veel detail.
Dit alles leidt echter tot een hogere graad van realisme. Op dit vlak wint MoH het ruimschoots van RtCW.

Op bepaalde ogenblikken was ik echt blij dat mijn "compagnons" er waren om de "moffen" neer te leggen. Dat gaf mij ff de tijd om te herladen.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.