De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 07-09-2005, 20:25
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Kronos, Piedrafita of Oreca?

Volgens www.pitstop.tv heeft zich naast Kronos en Piedrafita, ook Oreca gemeld om een Citroen Xsara te runnen voor Sebastien Loeb in 2006.

Quote:
Het Franse Oreca werkt aan een project met een Citroën Xsara WRC voor het WK rally in 2006. Met de steun van Playstation en Total wil Oreca wereldkampioen Sébastien Loeb aantrekken.
Zie hier voor volledig artikel.

Oreca is naar mijn mening opvallend omdat ze ook al het Clio S1600 en Logan project van Renault runnen.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-09-2005, 20:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Het zou nog wel eens interessant kunnen worden in 2006 met meer zitjes dan dit jaar. Een ander hardnekkig gericht wil dat Bozian de 307's gaan runnen. Dus als dat allemaal waar is, gaan we nog een vet deelnemersveld te zien krijgen.

Als Oreca het kan rondkrijgen en Playstation zou idd de zaak gaan ondersteunen, zie ik Loeb wel richting daar gaan - als Citroën terugkeerd in 2007 dan toch.

Afwachten maar, maar het geeft wel aan dat er vanalles aan het broebelen is.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-09-2005, 21:01
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Huudo
Het zou nog wel eens interessant kunnen worden in 2006 met meer zitjes dan dit jaar. Een ander hardnekkig gericht wil dat Bozian de 307's gaan runnen. Dus als dat allemaal waar is, gaan we nog een vet deelnemersveld te zien krijgen.
Minder fabriekssteun, meer prive teams. Eigenlijk nog niet eens zo'n slechte ontwikkeling.

Quote:
Originally Posted by Huudo
Als Oreca het kan rondkrijgen en Playstation zou idd de zaak gaan ondersteunen, zie ik Loeb wel richting daar gaan - als Citroën terugkeerd in 2007 dan toch.
Playstation, Total en Oreca is dan inderdaad de meest logische keuze. Het een (1) en ander zal natuurlijk ook afhangen van Citroen zelf.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-10-2005, 13:21
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De prive Xsaras zouden wel eens al de fabrieksteam kunnen vernederen: Gronholm zou de 2de Xsara kunnen besturen Meer op pitstop.tv
Reply With Quote
  #5  
Old 09-10-2005, 20:46
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Gisteren liep Marc van Dalen (baas van Kronos) ook rond in het service park van de Rally Le Touquet (Frans asfalt kampioenschap). Hij was meestal bij de mensen van Bonzai Racing.
Bonzai heeft 2 206WRC's rijden in het Frans kampioenschap, ze staan bijden gelijk op kop in de stand.

Mss is hij hier ook een mogelijk (alternatieve?) piste aan het verkennen voor 2006... ?

OK het is "maar" een landen kampioenschap, terwijl Kronos met de wereldtop mee kan. Maar Het Franse niveau is onvergelijkbaar met dat van het BK!
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 09-10-2005 at 20:49.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-10-2005, 17:34
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Gisteren liep Marc van Dalen (baas van Kronos) ook rond in het service park van de Rally Le Touquet (Frans asfalt kampioenschap). Hij was meestal bij de mensen van Bonzai Racing.
Bonzai heeft 2 206WRC's rijden in het Frans kampioenschap, ze staan bijden gelijk op kop in de stand.

Mss is hij hier ook een mogelijk (alternatieve?) piste aan het verkennen voor 2006... ?

OK het is "maar" een landen kampioenschap, terwijl Kronos met de wereldtop mee kan. Maar Het Franse niveau is onvergelijkbaar met dat van het BK!
Bedoel je eigenlijk niet Bozian ipv Bonzai?
Reply With Quote
  #7  
Old 10-10-2005, 18:00
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by FIRE
Bedoel je eigenlijk niet Bozian ipv Bonzai?
Jep idd! Het is Bozain Racing.

Op onderstaande foto kan je het zien. Ook zie je op de achtergrond terhoogte van de cabine van de vrachtwagen Marc Van Dalen rondlopen.

__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 27-10-2005, 08:19
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Citroen heeft ondertussen de fabrieks comeback in 2007 officieel bevestigd. Loeb zal dus in een prive Xsara rijden in 2006 en in 2007 de nieuwe C4 besturen. Citroen heeft nog niet gekozen welk team de prive wagens zal runnen: Oreca of Kronos. Over Duval wordt niks gerept.

bron: WRC - Citroën keert in 2007 terug met C4 WRC (pitstop.tv)
Reply With Quote
  #9  
Old 27-10-2005, 12:05
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Citroen heeft ondertussen de fabrieks comeback in 2007 officieel bevestigd. Loeb zal dus in een prive Xsara rijden in 2006 en in 2007 de nieuwe C4 besturen. Citroen heeft nog niet gekozen welk team de prive wagens zal runnen: Oreca of Kronos. Over Duval wordt niks gerept.

bron: WRC - Citroën keert in 2007 terug met C4 WRC (pitstop.tv)
Ik snap die gasten van Citroën toch niet zo goed hoor. In België kieperde ze de C2 Challenge aan de deur (dankzij de RACB kwam het nog enigszins goed) en nu stoppen ze voor een jaar om dan terug te keren. Waarom dat ze dat doen is mij een raadsel? En komt niet vertellen dat ze er een hoop geld mee sparen want dat slaat nergens op.

Of is het misschien omdat ze zich gewoon een gans jaar lang achter de schermen op hun C4 willen concentreren om er zeker van de zijn dat die competitief genoeg is en kan winnen in 2007? Immers én een vol seizoen rijden én een nieuwe auto ontwikkelen tegelijkertijd is behoorlijk intenstief en precies iets wat die lui niet kunnen. Ook de Xsara werd op punt gezet buiten kampioenschap om dan toe te slaan. Stom en belachelijk vind ik dat. Als iedere constructeur dit zou doen, heb je geen kampioenschap meer. Hopelijk bakken ze er niks van volgend en komende jaren...
Reply With Quote
  #10  
Old 27-10-2005, 12:29
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
't Is in elk geval goed nieuws omdat er zo 2 fabriekzitjes blijven bestaan wat de concurrentie ietwat op peil houdt. En omdat er maar 1 overgangsjaar tussen zit zullen kleppers als Loeb (en wie nog? Weddenschappen gaan nu open ) er ook niet teveel problemen mee hebben dat ze in een privé-team moeten rijden...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #11  
Old 27-10-2005, 12:31
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Huudo
Of is het misschien omdat ze zich gewoon een gans jaar lang achter de schermen op hun C4 willen concentreren om er zeker van de zijn dat die competitief genoeg is en kan winnen in 2007?
Ik dacht zelfs dat dit C4-project al eens op tafel gelegen had en niet goed bevonden werd, waarna het ganse project afgevoerd werd? Of heb ik dat nu gedroomd?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #12  
Old 27-10-2005, 12:32
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik dacht zelfs dat dit C4-project al eens op tafel gelegen had en niet goed bevonden werd, waarna het ganse project afgevoerd werd? Of heb ik dat nu gedroomd?

Was dat niet een C4 met alle mogelijke technische snufjes. Ze kunnen toch moeilijk met een C8 deelnemen hé...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #13  
Old 27-10-2005, 13:24
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Was dat niet een C4 met alle mogelijke technische snufjes. Ze kunnen toch moeilijk met een C8 deelnemen hé...
De C4 WRC was inderdaad al bijna klaar maar met de dure componenten (waterinjectie, actieve differentielen).

Ik denk dat Citroen volgend jaar toch wel heel wat geld zal uitsparen. Ze betalen enkel het loon van Loeb en de ontwikkeling van de C4, zonder al die dure verre rallies en wagens die door Duval totolos gereden worden )
Reply With Quote
  #14  
Old 27-10-2005, 13:34
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Op pitstop.tv staat meer over het reglement van 2006. De prive teams kunnen punten scoren voor het merkenkampioenschap. De Citroen zal uitgerust zal moeten voldoen aan het nieuwe reglement, terwijl kleinere priveteams wel nog met WRC 2005 wagens mogen rond rijden.

WRC - Meer details over nieuw reglement
Reply With Quote
  #15  
Old 27-10-2005, 13:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by gwyllion
De C4 WRC was inderdaad al bijna klaar maar met de dure componenten (waterinjectie, actieve differentielen).

Ik denk dat Citroen volgend jaar toch wel heel wat geld zal uitsparen. Ze betalen enkel het loon van Loeb en de ontwikkeling van de C4, zonder al die dure verre rallies en wagens die door Duval totolos gereden worden )
Het C4 project werd stilgelegd omdat die helemaal volgens de geldende WRC-specs was gebouwd. Vanaf 2006 zijn die specs aangepast en voldeed de C4 WRC niet meer. Misschien is dat de officiële versie - misschien marcheerde hij gewoon niet...

Maar toch blijf ik erbij. Ze doen het niet enkel om geld te sparen, maar gewoon omdat ze volgens mijn bescheiden mening niet instaat zijn een nieuwe auto te ontwikkelen terwijl ze officieel aan het koersen zijn. Ford kan dat wel, want in Oz wordt de nieuwe Focus al ingezet -> gebouwd volgens de 2006 specs. Sportief is toch wel anders als je het mij vraagt.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.