De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-08-2003, 19:29
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Rode lantaarn, een andere F1 prono

We hebben hier op depaddock al de succesvolle prono van Finish die met veel plezier hier wordt gespeeld. Maar daar kunnen we er nog eentje naast laten lopen namelijk die van de slechste c.q. langzaamste coureurs.........

Tis maar een voorstel, maar ik vind dit wel geinig op een ander forum. Zal hieronder hun spelregels "sleuren en pleuren":


De rode lantaarn

SPELREGELS

01. Het is de bedoeling dat je de drie slechtst gekwalificeerde coureurs van de zaterdagkwalificatie gokt. Ook moet je de drie laatstgeklasseerde coureurs van de race gokken. Dit hoeft niet met de positie erbij, maar wel in de juiste volgorde.

02. Coureurs die zich niet kwalificeren tellen niet mee.

03. Niet geklasseerde coureurs tellen niet mee. Coureurs die zijn uitgevallen, maar wel geklasseerd, tellen wel mee!

04. Lijstjes moeten als volgt worden doorgegeven:

Kwalificatie:
Op twee na slechtst gekwalificeerde coureur
Op een na slechtst gekwalificeerde coureur
Slechtst gekwalificeerde coureur

Race:
Op twee na slechtst geklasseerde coureur
Op een na slechtst geklasseerde coureur
Slechtst geklasseerde coureur

05. Afkortingen van coureurs zijn niet toegestaan, achternamen wel. Bij de gebroeders Schumacher moet duidelijk zijn wie bedoeld wordt.

06. Editten van je lijstje is verboden, op straffe van diskwalificatie in de lopende spelronde. Je mag ook niet andermans lijstje kopiëren, wordt dit geconstateerd dan wordt er opgelet of je het de volgende keer weer doet. Gebeurt dat, dan volgt een diskwalificatie voor twee spelrondes.

07. Wordt een coureur voor de kwalificatie vervangen door een andere coureur, dan heb je pech gehad. Deze telt namelijk niet mee, tenzij je hem hebt genoemd.

08. Gokken kan tot 1 minuut voor het begin van de eerste training. Lijstjes gepost na deze tijd zijn ongeldig. De Forumklok is bindend.

09. Lijstjes kunnen enkel in het topic worden gepost, ben je op vakantie en dus niet in de gelegenheid je lijstje door te geven stuur dan een PM naar Paul Ricard himself.

10. Per goed gegokte coureur krijg je 6 punten. Heb je ook de plaats (dus laatste, voorlaatste of twee na laatste) goed gegokt dan krijg je 10 punten per coureur. Heb je alle coureurs in de kwalificatie of in de race goed gegokt, dan krijg je 10 bonuspunten. Heb je zowel de coureurs in de kwalificatie als in de race goed gegokt, dan krijg je 25 bonuspunten. Dit geldt enkel indien je de coureurs in de juiste volgorde hebt gegokt. Je kunt per ronde dus maximaal 60+25=85 punten krijgen.

11. Wie tien races heeft meegedaan, krijgt 30 bonuspunten. Elke race meer levert nog eens 5 punten per race extra op. Heb je alle races gespeeld, krijg je nog een keer 10 extra punten. Doe je dus alle races mee, dan krijg je 70 bonuspunten.

12. De raceuitslag direct na de race, en de kwalificatieuitslag direct na de kwalificatie zijn geldig. Wijzigingen in de uitslagen worden niet meegenomen in de puntentelling. Bij een gelijk aantal punten telt de raceuitslag zwaarder.

13. Quoten mag, tenzij je de quotes niet verandert. Een quote telt niet als een geldig lijstje. Let wel: de quote mag dus niet verzonnen zijn, want dan telt-ie wel.

14. Als er minder dan 3 coureurs geklasseerd zijn tellen/telt alleen de bovenste coureur(s).

15. Indien deze regels geen uitkomt bieden, beslist Paul Ricard himself.

Kijk de spelregels kunnen we aanpassen het gaat om het idee.......spelletje is afkomstig van http://www.veronica.nl/modules/f1for...forum.php?f=30

Es kijken wat jullie ervan vinden.......................
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2003, 19:36
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
misschien best leuk ...

nuja ... 2 wagens hebben al een vast stekkie in mijn prono
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 06-08-2003, 19:51
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Rara, welke wagens zouden het zijn ....
Reply With Quote
  #4  
Old 06-08-2003, 20:19
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
ik heb al 4 wagens
Reply With Quote
  #5  
Old 06-08-2003, 20:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
We gaan ons joske toch niet bezoedelen , maar het is lastiger dan je denkt. Minardi op P19 en P20 tijdens de kwalificaties is geen garantie voor het hoogste punten aantal. Der heeft altijd wel verwend nest pech
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 06-08-2003, 21:10
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
kimi bijvoorbeeld
__________________
greetz
Reply With Quote
  #7  
Old 06-08-2003, 21:25
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
sounds like fun
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-08-2003, 22:14
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Leopoldsburg
Posts: 344
Klinkt wel tof maar ik zit met een probleempje. Ik vertrek de 18de augustus op congé (mis dus ook al de 24u van Zolder, ja, ik weet het, het trekt er niet op maar ik had er niet meer bij stil gestaan ) maar kan daarom misschien beide pronostieken niet starten voor de 18de ??? zondag 17augustus misschien?
Alvast bedankt moest het geen probleem zijn.
Reply With Quote
  #9  
Old 06-08-2003, 22:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Hmmmmmmmmm, tis maar een voorstel..........der is nog niks beslist, lijkt meer iets voor 2004.......wellicht met een kleine try-out op einde van 2003.

Of ik de geschikte quizleider ben, weet ik niet...........op veel F1-zondagen vertoef ikzelf op circuit. Dus de meest snelle wat betreft het doorgeven van de nieuwe tussenstand ben ik dus niet.................

Het is eigenlijk niet meer dan een inventarisatie..................
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 06-08-2003, 22:48
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
hmmmzzzzz als er iemand eens hard aan mijn oren trekt na dan 2e zit ontwikkel ik wel eens een scriptje dat een en ander automatisch laat verlopen

stel dat tegen volgend seizoen het aantal deelnemers nog eens verdubbelt wordt het anders wel een boeltje om dat allemaal manueel uit te rekenen.0
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 06-08-2003, 22:50
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
hmmmzzzzz als er iemand eens hard aan mijn oren trekt na dan 2e zit ontwikkel ik wel eens een scriptje dat een en ander automatisch laat verlopen
DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN !
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #12  
Old 06-08-2003, 23:05
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Voor welke vakken heb je tweede zit ?
( kwestie van te weten of dat scriptje gaat werken ;-)))) )
Reply With Quote
  #13  
Old 06-08-2003, 23:47
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
scripttalen (alles wat online-scripting betreft) was een vlotte 16/20

dus geen klagen voor dat scriptje
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.