De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 20-08-2004, 15:58
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
De decalnachtmerrie is achter de rug. Nog nooit zo'n breekbare decals in mijn handen gehad. Bij het minste dat ik eraan kwam scheurde ze in verschillende stukken. Ik vermoed dat ik ze zelfs beschadigd heb terwijl ze nog op het decalvel zaten. Door het devalvel bijv. een beetje te plooien of te buigen bij het uitknippen van sommige decals dat ze op het vel al microscopisch scheurden. Ik kan anders niet verklaren waarom ze bij het 'afglijden' al in stukken braken. De film erover is gewoon niet voldoende dik.
4 decals hebben het dus niet overleefd, nl. de 2 gele pijltjes die de sleephaak aanduiden, het witte hyundaiwrc.com logo op de voorbumper en een zelfde zwarte logo op rolkooi vanbinnen. Vooral het witte logo op de bumper is spijtig, de rest kan ik nog mee leven.

Mijn advies nu al: geen kit voor mensen met geen of weinig modelbouwervaring.

Enfin, 't ziet er natuurlijk niet zo heel slecht uit. Spul laten drogen en van't weekend de vernis erover.







Reply With Quote
  #32  
Old 20-08-2004, 17:17
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
ziet er echt strak uit
__________________
Reply With Quote
  #33  
Old 25-08-2004, 23:14
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Laatste update vooraleer jullie de model in volledig afgewerkte toestand gaan te zien krijgen.
Wat is er nu gedaan?
Gezien de moeilijkheden met de decals heb ik toch maar besloten om niet te vernissen. Heel de carrosserie dan maar aan't blinken gebracht met Tamiya rubbing compound en wax.

Verder zijn de randen rond de ramen geschilderd en ben ik begonnen met het uitsnijden van de vacuform ruiten. Voorwaar geen eenvoudige klus.

Ook heb ik al één koplamp voorzien van een lens om te zien wat het geeft, en heb ik een additionele koeler (gemaakt van soldeertin) aangebracht voor de radiator.

Rest nog, rolkooi en dahbord monteren, ruiten verder uitsnijden en bevestigen, de wielen nog bevestigen, en alle foto-ets onderdelen en antennes nog. Te doen tegen zaterdag? hopelijk wel.







Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.