De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 17-03-2002, 10:35
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Maleisië: Race ==> het verslag

Een kort verslagje deze keer:

Alle toppers kwamen vrij goed weg bij de start. Schumacher die direct naar de binnenkant van de bocht schiet. In de eerste bocht had Montoya het blijkbaar op deze kant van de bocht bekeken. gevolg Schumacher zit gekneld tussen de binnenkant van de bocht en Montoya. De 2 raken elkaar. Schumacher voorvleugel kwijt, Montoya eventjes het gras op en herneemt op plaats 18. Barrichello en Ralf maken vooraan de koers. Ralf zit op een 1-stop strategie en komt uiteindelijk voor Barrichello. Barrichello zal later zelfs uitvallen met een opgeblazen motor.

Montoya en Schumacher rijden een inhaalrace. McLaren is al voor half koers aan het inpakken met 2 opgaves. Voor de rest een weinig interessante race waarin verder vooral Button heel hard opvalt met een mooie 3e plaats. Williams scoort met Ralf en Juan Pablo een 1-2 finish, en nemen iets terrein terug op Michael Schumacher. Bij Ferrari is het vooral bijzonder spijtig dat ze met Barrichello heel wat punten te grabbel gooien. Voor de rest hebben ze ruimschoots hun doel bereikt in de eerste races. Ze moesten met de F1-2001 de schade beperken in de eerste races van het seizoen, en dat hebben ze gedaan. Michael blijft aan de leiding bij stand voor de piloten met 2 punten voorsprong.

Williams: Taak volbracht. Kostbare punten pakken in de strijd om de kampioenschappen.
Ferrari: Taak volbracht. Met de F1-2001 de schade beperkt tot de F1-2002 klaar is. Bijzonder spijtig van de blow-up voor Barri.
McLaren: Mogen dringend gaan bezinnen over hun toekomst. Het is nog vroeg, maar niets wijst erop dat dit team een bedreiging kan vormen voor Ferrari of Williams.
Renault: Op de weg terug. 1 woord Prachtig

airco
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 17-03-2002, 10:39
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Mooie race gezien.
Button is wel vierde, Schumacher heeft hem op het einde nog ingehaald.
Aantal finishes:
Williams: 3/4
Ferrari:2/4
Mclaren: 1/4

Reply With Quote
  #3  
Old 17-03-2002, 10:42
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Location: West-Vlaanderen
Posts: 106
Ahum, Button 4de, geen derde!! Verdiende zege en tweede plaats voor Williams, mooi voor Button, schitterende inhaalrace van MS. Hééééééél povere regie, vele inhalmaneuvers in het begin en gedurende de race en hebben er praktisch niks van gezien. Regiseur zat warschijnlijk te slapen. Dikke pech voor McLaren, maar zoals je hebt gezien kan ook een Ferari motor de geest geven. deze GP krijgt vanmij (allé, voor hetgene dat we dankzij de regiseur er van gezien hebben) een 6/10, mischien ging het met mooiere beelden en 7/10 gehaald hebben.
Greetz,
De Laskaat
Reply With Quote
  #4  
Old 17-03-2002, 10:55
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Maranello
Posts: 481
En natuurlijk het heeeeeel goede commentaar van Tassin en Vigneron nie vergeten
Reply With Quote
  #5  
Old 17-03-2002, 11:00
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
jeps, idd, ik sluit me aan bij iedereen zowat.
Kvonnet toch stoer van bernoldi, zo schumi trug inhalen...
Enja, saubers lieten schumi ook gewoon door
maarja swat, mooi gereden van schumi, maar ik vond ze bijlange nimeer zo overtuigend dan in Melbourne.

ff over et akkefietje int begin.
Kvonnet al fair da schumi maar 1x afweek van zen lijn, wat al een verbetering is tov vorig seizoen.
Enja, assek de beelden zie denkek ook dat et schumi was die in fout ging, maar ik ga me daar ni teveel over uitspreken, eerst is vertraagde onboard of helicopter beelden zien te fixen.
As iemand deze weet staan op ne site, let me know pls...

En voor ferrari wordt het tijd dat ze de 2002 gaan inzetten.
Zoniet gok ik terug op een dubbel voor williams in Brazilië.
__________________

Last edited by Oneliner; 17-03-2002 at 11:09.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-03-2002, 11:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
100 % akkoord met IEDEREEN :-)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 17-03-2002, 11:12
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
bwa nu ook de zaakjes nie erger voorstellen dan ze zijn he.

Ze rijden nog altijd de pole. Tijden liggen dicht in de buurt dan die van Williams. Bovendien mogen we niet vergeten dat dit eigenlijk een circuit geschreven is op williams. 2 rechte lijnen van iets meer dan een kilometer waar de BMW-motor voluit mag gaan, en bovendien een circuit met een hitte die michelin op het lijf is geschreven. Bovendien heeft Ferrari er duidelijk op gerekend om in het begin van het seizoen punten achter te lopen op Williams door de F1-2001 in te zetten. Maar ze staan zelfs nog voor Williams bij de piloten.

Binnenkort is de F1-2002 er, er komen nog een hoop races waarin het heel wat koeler is, of waar het regent (terwijl de regenbanden nog niet op punt staan bij Michelin).
Om maar te zwijgen over circuit's die Ferrari op het lijf zijn geschreven zoals monaco, hongarije, ...

En Ferrari staat nog steeds voor Op williams. Dus waarom moet Ferrari panikeren ?!?

airco
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 17-03-2002, 11:13
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Glasgow
Posts: 1,597
Ik vond het ook een zeer leuke wedstrijd met een paar intressante inhaalmaneuvers, maar wel jammer dat Button in die laatste 2 rondes nog een voorsprong van 10 seocnden kwijtspeelt.
Ik had hem nochtans graag op t podium gezien, het zou zeker verdiend zijn.
Voor de rest, gelukkig hier geen dominatie van Ferrari, anders zou het een saai seizoen gaan worden.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-03-2002, 11:19
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Allemaal goed en wel, maar ik meende gehorod te hebben dat dit circuit mede-gedesigned is door unser herr Schumacher.
En warom haalt schumi dan de hoogste top speeds tijdens de quali's???
Niemand beweerd dat ferrari moet panikeren, maar ze moeten enkel is nadenken wanneer ze de 2002 gaan inzetten.

Wetende dat Barichello nog geen millimeter met die wagen heeft gereden. ALS ze hem inzetten in Brazilië dan gaat rubens serieus hard mogen gaan testen ze...
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 17-03-2002, 11:34
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Hmmmzzz

hoogste topspeed is niet enkel en alleen het gevolg van sterk motor he, maar ook van vleugelafstelling. Als Williams met een veel hogere vleugelafstelling bijna even snel is als Ferrari op de rechte lijn kunnen ze de extra downforce die komt van de hoge vleugel beter aanwenden in het midfield.

Bovendien kan ik mee een circuit ontwikkelen, maar ik kan niet voorspellen welke eigenschappen welke wagen een 6-tal jaar later heeft he. Zelfs al moest dat circuit mee door Schumacher gedesigned zijn, dan zal het voordeel dat hij hieruit haalt toch miniem zijn zene.

Bovendien is zoals je aanhaalt het feit dat Barrichello nog niet met de F1-2002 een extra reden om het nog eventjes met de F1-2001 te doen. Nu halen ze nog bijna evenveel punten als Williams, afgezien van de blow up van Barrichello. Als ze met de nieuwe wagen komen die toch minstens een 6 tiende (zie Badoer met de F1-2001 en de F1-2002 op mugello, nvdr.) sneller is dan de oude zal de kloof er terug zijn. Als ze tegen die tijd een aantal punten achterstaan op Williams zullen ze die in de daaropvolgende races nog kunnen goedmaken ...

airco
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 17-03-2002, 11:42
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Hoog tijd dat ze bij de FIA eens leren nadenken vooraleer ze beslissingen nemen. Die straf van Montoya was totaal niet nodig, zelfs Schumacher vond het overdreven.

Voor de rest in een slaapverwekkende race enkele keren toch kunnen wakkerschieten:
-McLaren. En dan nog in het bijzonder Coulthard, die dankzij een rijdersfout (in tegenstelling tot Australië) nog altijd op 0 pt staat.
Die motor, tja, dat McLaren niet top is in betrouwbaarheid, wisten we al langer. En het kan iedereen overkomen, niewaar Barrichello ?
-Jaguar. Hoeveel keer heeft De La Rosa gepit ? 5 keer ? kweethetniemeer.... En de voorvleugels vlogen er toch mooi af deze GP; Schumacher, Irvine..
-Jordan: SATO ! Even teammaat liquideren en dan onzichtbaar de hoop vergroten. In de 2 races dat hij in de Jordan zat nog niets laten zien, integendeel. En hij leek zo veelbelovend.

tot daar de 'grote' flops.
hier dan de 'tops'

-Williams natuurlijk: Montoya lijkt idd echt in vorm, 2 keer 2des, perfect bezig. Dé grote concurrent van Schumacher voor WK 2002. Een duel Schumacher<>Montoya kan enkel vuurwerk geven. Maar we mogen Ralke natuurlijk ook niet vergeten. Williams neemt McLarens vroegere plaats in.
-Schumacher: schade kunnen beperken, maar laat alsjeblief die F2002 komen. Weeral (!) pech voor Barrichello. Net als Coulthard 2 keer 0.
-Renault: Button: Amazing.
-Sauber: gaan hun 4de plaats serieus verdedigen. Wie weet zit er misschien nog wel een 3de plaats in ?
-Toyota: McNish. In z'n eerste race (Melbourne was voorbij vooreer het begon) mooi meegereden. Nu enkel nog kunnen kwalificeren.
-Bernoldi: Je moet het toch maar durven, DE Schumacher nog eens voorbijsteken. Da's lef hebben.

Brazilië: laat die F2002 nu toch eens komen. En snel wat.

Finish


__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-03-2002, 11:49
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Een race die goed was voor het verloop van het WK!

- Startincident: Schumacher zat op een lijn waarmee hij de eerste bocht nooit zou gehaald hebben. Hij ging gewoon ondersturend richting Montoya. Zonder twijfel zijn fout!
Toch vond ik het een goede zaak. Zoals Hakkinen ook al heeft aangegeven moet Montoya eens komen te beseffen dat er anderen dit soort dingen meer gaan doen als hij zich zo agressief blijft opstellen. Hij moet nu wel beseffen dat hij aan de hand van dit incident een overwinning heeft weggegooid.
- Ik heb een mooie race gezien van Button! Chapeau!
- Zoals reeds eerder vermeld: bij McLaren klopt het chasis, de motor daarentegen heeft te weinig PK's en is niet betrouwbaar. Het wegvallen van Paul Morgan laat zich voelen (zeker bij Illiën).
- Sauber wil opnieuw de vierde plaats.
- Als de Arrows heel blijft, rijdt hij met dezelfde motor de Jag naar huis (op elke dag van de week en zeker op zondag!).

Het beeldverslag was *-?-$^µ ! Meer pitstops gemist dan ooit tevoren, ... zelden de juiste beelden op de juiste moment, ... weinig onboards en geen herhalingen.
Gelukkig waren Vingeron en Tassin bij de zaak. Chapeau voor de RTBF en zijn prima verslaggeving. Vanaf Imola nog de qualificaties en dan is de VRT voor mij helemaal 'history'!
__________________

Last edited by TiBo; 17-03-2002 at 11:51.
Reply With Quote
  #13  
Old 17-03-2002, 12:09
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Nice, zo haddeket nog niet bekeken.
Maar bij nader inzien klopt het wel.
Een haarspeld nemen geheel aan de binnenkant van de bocht is tegen zo'n snelheid quasi onmogelijk. En as ge dan idd met onderstuur de bocht ingaat, dan hebt ge een probleem.

Nu benneker helemaal van overtuigd dat montoya er iets kan aan doen...
Allezja, niets is veel gezegd, maar toch zeker niet in fout...
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 17-03-2002, 12:14
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by TiBo


- Startincident: Schumacher zat op een lijn waarmee hij de eerste bocht nooit zou gehaald hebben. Hij ging gewoon ondersturend richting Montoya. Zonder twijfel zijn fout!
Toch vond ik het een goede zaak. Zoals Hakkinen ook al heeft aangegeven moet Montoya eens komen te beseffen dat er anderen dit soort dingen meer gaan doen als hij zich zo agressief blijft opstellen. Hij moet nu wel beseffen dat hij aan de hand van dit incident een overwinning heeft weggegooid.
Ben ik het niet mee eens. Ergens een paar ronden later toonden ze op de RTBF een helicopterbeeld vlak boven de eerste bocht. Daar zie je duidelijk dat Schumacher aan de koord zit (op de kerbstone) op moment van impact. Dat hij nadien naar de buitenkant van de baan schiet is vrij logisch gezien voorvleugel weg is, en er een gigantisch verlies van downforce is. Ik denk dat het gewoon verkeerd is om voor zo een incident een schuldige te gaan aanwijzen. Schumacher verandert ongeloofelijk bruut van richting om de binnenkant van de bocht te nemen(1 toegestane lijnsverandering). Waarna Montoya in de bocht blijkbaar ook de binnenkant wil. Montoya gaf Schumacher geen plaats aan de binnenkant van de bocht ==> gevolg: crash.

Ze zijn beiden superhard tov van elkaar. Als 2 honden vechten om een been gaat de 3e ermee heen, en dat is in dit geval Ralf. En dan moeten Montoya en Michael maar op de blaren zitten als ze hard willen vechten. Een straf is hier duidelijk overdreven, beiden hebben er schuld aan.

Bovendien wil ik me nog eens afvragen welke straf Montoya heeft gekregen. Ik heb gehoord dat hij 'under investigation' stond. Ik heb hem zien voorbij rijden aan de Williams pit. Maar ik heb geen stop and go gezien. Ook Sennake kon er niet echt aan uit .

airco
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 17-03-2002, 12:26
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Maranello
Posts: 481
Da was een "drivetrough".
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.