De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 31-05-2004, 00:03
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Huyndai Accent WRC EVO3 - Freddy Loix - Progess

Aha, eindelijk eens een rapportje over mijn 'hidden-kit' Al meer dan een half jaar aan bezig (heeft wel bijna 4 maanden aan de kant gestaan om de Subaru af te werken) en nog niets over gepost. Ik ga dat bij deze rechtzetten. Geen overvloed aan foto's. Daarvoor verwijs ik graag naar mijn sitje. Hyundai Accent WRC EVO3

Er is al op heel wat vlakken gewerkt, 'k zal ze één voor één de revue laten passeren. Maar..., er is nog veel werk. Het is mijn eerste resin kit die ik bouw op deze schaal, en ik zit dus nog in een 'lurning-curve'. Dus het gaat sowieso al wat trager.

Maar goed, de carroserrie. Ik had er eentje van een slechte mal, er is dus nog veel werk aan.




Dashboard
Heb de timing unit aangepast en ben nu aan de CF decalling begonnen. Door het veelvuldig manipuleren is de verf losgekomen op de randen, dus nog meer werk.



Reply With Quote
  #2  
Old 31-05-2004, 00:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Wielen
zijn zo goed als klaar. Remschijven zijn gemonteerd ttz, gelijmd op de velgen, wat dus impliceert dat de velgen op de asjes zullen moeten gelijmd worden, want er zitten geen 'poly-caps' in. Dus zullen ook de assen moeten gelijmd worden. Weird.





De rest volgt later als er meer vordering is.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-05-2004, 00:10
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Hier heb je precies nog een hoop werk aan ,maar de wielen en schijven zien er al wreed knap uit. Doe zo voort
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 31-05-2004, 08:59
BMW E46 V8's Avatar
BMW E46 V8 BMW E46 V8 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Leuven, Vlaams Brabant
Posts: 133
Wat is er zo speciaal aan een resin kit ? want ik heb eerlijk gezegd nog nooit het woord resin kit horen vallen shame on me
__________________
vroem vroem tuut tuut
Reply With Quote
  #5  
Old 31-05-2004, 23:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik heb nog wat verder gewerkt.

Carrosserie nu volledig in grondlaag gezet. Nog wat imperfecties hier en daar en enkele paneellijnen die nog wat dieper moeten. Maar, 'k ben er verder mee dan ik dacht. Dit gaat nog goed komen.





Aangezien er geen kevlar decals bijzitten voor de stoelen, heb ik die maar zelf gemaakt, eerst afgetapet met Tamiya tape om een template te hebben, deze template dan in verschillende stukken gesneden om het bij het aanbrengen makkelijker te laten passen en dan van die templates de decals gesneden. Decals zijn van Microscale - niet de best qua patroon, maar de enige die ik in huis had - en die spullen werken perfect met Sol en Set van hetzelfde merk.




Last edited by Guido; 31-05-2004 at 23:18.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-05-2004, 23:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ook nog wat aan het chassis geprutst. Dit is nu geverfd en gevernist. Ook achteraan wat Bare Metal Foil aangebracht daar waar ik denk dat het nodig was. Op de onderkant dient nog de detailschildering aangebracht te worden.





Tevens ben ik ook al begonnen aan de kleinere onderdelen. In dit geval de cylinders die verbonden zijn met de achterste veerpoten. Deze zijn mooi gegoten en er was niet veel werk aan. Ik ga ook de connectie met de veerpoten maken. Hiervoor heb ik op de cylinders de nodige aansluitingen al aangebracht. Deze komen uit een set van Modelers.





't zou alle dagen feestdag moeten zijn, dan kan ik tenminste doorwerken.

De volledige gang van de werkzaamheden kan je natuurlijk ook volgen op mijn sitje: Accent WRC Evo 3

Last edited by Guido; 31-05-2004 at 23:17.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-07-2004, 01:25
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
heb nog een beetje verder gewerkt zie.

Dashboard vordert. Enkel het stuur nog. De stoelen werden, net zoals het dashboard overigens, eerst voorzien van een laagje matte vernis. Daarna gedrybrusht voor een realistischer effect. CF en kevlar daarna voorzien van glanzende vernis. Ook de brandblussers en de voetsteun voor de co zijn afgewerkt en geplaatst. 'Naftebak' zit ook al op zijn plaats.
't vordert, langzaam maar zeker.









Reply With Quote
  #8  
Old 31-07-2004, 15:52
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik heb nog wat verder kunnen werken en het interieur is nu zo goed als klaar. Nu terug naar de carrosserie...






Last edited by Guido; 01-08-2004 at 13:48.
Reply With Quote
  #9  
Old 31-07-2004, 17:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Sjieke dinges!

Jij durft trouwens een volgorde aan die ik niet aandurf : ik begin nooit aan het interieur alvorens de carosserie qua spuitwerk 100% af en gelukt is. Een gebrek aan zelfvertrouwen waarschijnlijk...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 31-07-2004, 18:54
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Quote:
Originally posted by Sennake
Sjieke dinges!

Jij durft trouwens een volgorde aan die ik niet aandurf : ik begin nooit aan het interieur alvorens de carosserie qua spuitwerk 100% af en gelukt is. Een gebrek aan zelfvertrouwen waarschijnlijk...

Raar, bij mij is het juist omgekeerd. Eerst interieur alvorens carrosserie

BTW naais wurk ,Huudo
Reply With Quote
  #11  
Old 01-08-2004, 09:59
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Man niet te doen zo sjiek.
Maar wat ik u ook wilde vragen,dat leidingkje onder de handrem (blauw koppelstuk)wat is dit of zit die bij de kit of is het iets dat je zelf heb gemaakt of bestaat er één of ander merk die zoiets verkopen allerhande koppelingen,en zo ja waar kan ik die aankopen.
Reply With Quote
  #12  
Old 01-08-2004, 12:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Sennake
Sjieke dinges!

Jij durft trouwens een volgorde aan die ik niet aandurf : ik begin nooit aan het interieur alvorens de carosserie qua spuitwerk 100% af en gelukt is. Een gebrek aan zelfvertrouwen waarschijnlijk...
Heeft niets met zelfvertrouwen te maken, maar is eerder een motivatie ding. Laat ik het zo stellen. Als ik bouw moet ik na een tijdje kunnen zien dat er iets aan het ontstaan is. Initieel was ik van plan om eerst de carrosserie te doen, maar omdat er zooo ontzettend veel werk aan is om die enigszins perfect te krijgen, merkte ik dat na een tijdje het project stilviel en ik niet meer in mijn atelierke kwam om verder te doen. Totdat ik dan aan het interieur begonnen ben. De goesting is er nu terug, want er staat nu al iets dat ergens op lijkt, en aan de carrosserie ben ik ook weer begonnen. En ja, ik ben er wel van overtuigd dat dit goed zal gaan. Dus misschien toch wel een beetje zelfvertrouwen, maar niet de hoofdreden.

@Vinnie,
Da's idd een apart setje. 'k zal eens een foto nemen, dan kan je het zien. Normaal gezien zitten er op dat stuk nog meer van die koppelingen (zie foto) , maar ik heb niet de juiste bedradingen in huis om ze allemaal na te bouwen. Dus heb ik het gehouden op 1-tje, om toch dat ietsje meer toe te voegen.


Last edited by Guido; 01-08-2004 at 12:16.
Reply With Quote
  #13  
Old 01-08-2004, 13:08
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Huudo
En ja, ik ben er wel van overtuigd dat dit goed zal gaan. Dus misschien toch wel een beetje zelfvertrouwen, maar niet de hoofdreden.
Dat is precies wat ik altijd vrees : dat er iets gebeurt zoals met mijn Panoz (zie thread over de 6 belgische Le Mans modellen). Stel dat ik niet aan een reserve-carosserie geraak én ik heb al mijn Latijn reeds in het interieur gestoken, dan heb ik toch een pak tijd verloren vind ik.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #14  
Old 01-08-2004, 13:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Sennake
Dat is precies wat ik altijd vrees : dat er iets gebeurt zoals met mijn Panoz (zie thread over de 6 belgische Le Mans modellen). Stel dat ik niet aan een reserve-carosserie geraak én ik heb al mijn Latijn reeds in het interieur gestoken, dan heb ik toch een pak tijd verloren vind ik.
je kan het ook omdraaien en zeggen, wel dan heb ik toch tenminste dat weer bijgeleerd. Maar ja, mijne stock is ook niet zo groot he
Reply With Quote
  #15  
Old 01-08-2004, 13:52
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
@ Huudo bedankt voor de uitleg maar waar kan ik dit setje koppelingen aanschaffen om zelf ook te gebruiken vind het mooi en realistisch.
Greetz vinnie
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.