De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-02-2004, 17:11
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Lotus 107b Ford

Kddacht zal nog eens wa late zien want we hebbe ni stilgezete. Er moet nog wel veel gebeuren vooral de decals zal nog veel werk zijn .
maar dit heb ik al gedaan



Zoals je ziet moet er nog veel gebeuren maar het zal wel lukken vind het alleen spijtig dat ik mijn foto's niet goed krijg zal toch eens een nieuw camerake moete kopen zene.
By the way weet iemand hoe ik deze motor moet bedraden. Want ik zou de plaats van de verdelers moeten weten want heb al gaten gemaakt in de motor maar weet niet waar ik ze moet leggen. Alle commentaar welkom
Reply With Quote
  #2  
Old 06-02-2004, 18:54
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Re: Lotus 107b Ford

Quote:
Originally posted by Dragonfly
Want ik zou de plaats van de verdelers moeten weten want heb al gaten gemaakt in de motor maar weet niet waar ik ze moet leggen. Alle commentaar welkom
Ga naar de homepage van Aerogi en kijk bij de referentiefoto's van de Benetton B192. Daar staat een foto van de Ford motor waarop je links de verdeler kan zien.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-02-2004, 21:57
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Dat ziet er al goed uit. De foto's mogen dan niet 100% scherp zijn, ze geven wel een goed idee van wat je al gedaan hebt! De neus lijkt me in ieder geval prima in orde te zijn. Met de foto's van de motor kan ik je in dit geval niet helpen.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-02-2004, 17:12
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Weeral wa meer gedaan maar kmoet wel zegge dat er een groot verschil zit in kwaliteit van decals.


Want hier zitten twee verschillende vellen decals bij en de ene zijn zo goed en de andere zijn totaal tegenovergesteld. deze reageren totaal niet op micrsol en die zijn zo broos als je eraan komt dat ze in stukjes breken maarja wa doede eraan
Reply With Quote
  #5  
Old 23-02-2004, 12:40
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
We staan weeral een beetje verder en heb de decals die afbrokkelen een beetje bijgewerkt zodat het niet te hard opvalt.


Der moet nog wel wa gebeure maar kbouw toch liever nen oto dan nen F1 kweet ni waarom maar da ligt mij precies meer. En kheb er nog schoon staan die ligge te wachte dus kan zijn dak deze ff opzij ga zette
Reply With Quote
  #6  
Old 23-02-2004, 12:52
Lender's Avatar
Lender Lender is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 81
ziet er mooi uit
__________________
visit my website: www.poleposition.vze.com
Reply With Quote
  #7  
Old 23-02-2004, 13:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
'k zou 'em niet opzij zetten. Als ik zoiets doe, dan is verdijnd die voor maanden, misschien wel jaren terug in de doos. En dat zou in diet geval jammer zijn, omdat je nu toch al zo ver geraakt bent. Ziet er toch niet zoo slecht uit. Er zitten toch weeral enkele leuke details in.

Moed niet opgeven he
Reply With Quote
  #8  
Old 26-02-2004, 02:41
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Na het bericht van Huudo te lezen geef ik hem compleet gelijk en heb ik dan maar besloten hem eerst af tewerken en dan pas aan iets anders te beginnen zit nu toch al zover. En bij deze heb ik er al een beetje aan voortgedaan. Maar heb toch veel last met deze decals van tamiya hoor. Het zijn dus die lichte groene. Op dat decalvel zelf zit zone schijn op precies vernis had dit nog nooit gezien kan dit miss daaraan liggen ???
maar hier zijn de foto's



Zitten hier en daar nog wat schoonheidsfouten in maarja wa doede eraan
alle commentaar is natuurlijk welkom
Reply With Quote
  #9  
Old 26-02-2004, 12:09
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
De'r zitten dan misschien wel enkele schoonheidsfoutjes aan, maar da's niet zo erg. Feit is dat je er nog aan bezig bent en da's heel goed Ge gaat het u niet beklagen!

3 dingetjes die ik nog wil meegeven:

1. De linkerachterband, die zou je toch nog even moeten schuren, zodat die lelijke lijn in het midden weg is en de band er lekker gebruikt uit ziet.
2. De groene decal, als het al decal is tenminste, heeft precies een beetje lucht eronder zitten. Misschien nog eens met Sol erover nadat je met een naaldje enkele puntjes hebt geprikt langswaar de lcuht naar buiten kan.
3. Dit is iets om in't vervolg te doen, nu kan je dit niet meer doen aangezien alles al gemonteerd is daar. Op de bodemplaat bevinden zich altijd 'sink marks' oftewel die iets dieper liggende cirkels. Nu de meeste verdwijnen onder de motor of the cockpit, maar er blijven er altijd 2 zichtbaar, die tussen de achterwielen en de motorkap zitten en ter hoogte van de ophanging. Zoals gezegd, kan je dat nu niet meer goed maken, maar bij een volgende project zou je dit wel even in het oog kunnen houden

Bovendien vermeld ik nog even dat ik het sowieso al een moedig project vind owv de decals en beschildering. Da's een van de redenen waarom ik bijv. de kit zelf nog niet eens in huis heb gehaald. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Goed dat ge verder aan't doen zijn
Reply With Quote
  #10  
Old 26-02-2004, 15:25
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Meric voor de tips maar zoals je al zit is hij nog niet af en moet ik nog alle 4 banden opschuren zodat de lijnen eruit zijn. wat de decals betreft ik denk dat ik de decal ga verwijderen en deze gewoon ga spuiten want zo trekt het ook op niveel vind ik.
en voor die sinkmark's zal ik voor in't vervolg onthouden alleen hoe laat je deze het best verdwijnen??
Opvullen met putty miss ??
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 26-02-2004, 20:21
Eygmar's Avatar
Eygmar Eygmar is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: Wilrijk
Posts: 306
haast en spoed is zelden goed; hebben ze mij altijd gezegd
maar ja ge moet er toch moed voor hebben om eraan te beginnen
mischien toch beter efkens opzijgezet en dan terug met volle goesting aan begonnen,allee succes verder
ps ziet er toch al goed uit

Last edited by Eygmar; 26-02-2004 at 20:25.
Reply With Quote
  #12  
Old 26-02-2004, 21:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Dragonfly
Meric voor de tips maar zoals je al zit is hij nog niet af en moet ik nog alle 4 banden opschuren zodat de lijnen eruit zijn. wat de decals betreft ik denk dat ik de decal ga verwijderen en deze gewoon ga spuiten want zo trekt het ook op niveel vind ik.
en voor die sinkmark's zal ik voor in't vervolg onthouden alleen hoe laat je deze het best verdwijnen??
Opvullen met putty miss ??
Als de motor enz. er nog af kan, kun je herspuiten overwegen. Anders wordt het tricky want dan moet alles perfect afgeplakt worden... Enfin, je kan dat zelf wel best inschatten denk ik.

Sinkmarks verwijderen:
Als ze niet te diep zijn, kan je ze soms gewoon wegschuren. Maar meestal schuur ik ze eerst op, vul dan op met putty en schuur dan opnieuw.
Reply With Quote
  #13  
Old 27-02-2004, 15:25
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
We staan weeral een stuk verder en met Huudo's tips in mijn achterhoofd heb ik verder gewerkt. De banden zijn opgeschuurd zodat ze precies gebruikt zijn en die lijn weg is. Op de plaats waar die "Gatjes" zaten heb ik een stickertje gehangen met carbon motief, is wel niet op 1/24ste maar vind het wel netjes zo. Alleen met die decal dat herspuiten gaat niet lukken dus zal het zo moeten laten maarja allesbijneen valt het nog wel mee




Alle commentaar "goede of slechte" wordt met dank ontvangen
Reply With Quote
  #14  
Old 27-02-2004, 15:57
Lender's Avatar
Lender Lender is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 81
ziet er goed uit
__________________
visit my website: www.poleposition.vze.com
Reply With Quote
  #15  
Old 27-02-2004, 16:16
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Dragonfly
Op de plaats waar die "Gatjes" zaten heb ik een stickertje gehangen met carbon motief, is wel niet op 1/24ste maar vind het wel netjes zo.
Je model is ook niet op 1/24ste eh
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.