De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 23-03-2005, 22:49
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Voorbeschouwing BNRF NGT Racing

NGT Racing:
Een nieuwe lente, een nieuw geluid!

NGT Racing is een compleet nieuw team rond Marc Maton en Koen Verbelen dat de handschoen opneemt in de Mediagroup Van Dyck Belcar 2005.
De bemanning van dienst zijn voorlopig Heinz Bonnaerens en de Duitser Frank Döring. Op termijn zal ook Marc Maton dit duo komen versterken. De bedoeling was in eerste instantie een Porsche 997 Supercup in de ring te gooien. Maar deze zijn momenteel alleen te verkrijgen voor de wedstrijden van de Porsche Supercup in het voorprogramma van de F1.
Zodoende moest NGT Racing op zoek naar een alternatief. Er werd beslist om een nagelnieuwe Porsche 996 GT3 Supercup aan te schaffen bij Porsche Motorsport. Een wagen die over een zéér goede basis beschikt en die dus in de Supercup-configuratie aan de start zal staan tijdens het Belcar New Race Festival, de traditionele seizoensopener van het Belgisch omloopkampioen-schap. Later op het seizoen zal NGT Racing bij Porsche Motorsport een 997 Supercup bestellen die voorzien is van een sequentiële schakelbak en een stuk sneller is dan de 996. Deze 997 GT3 Supercup zal dan zijn maidentrip krijgen begin volgend seizoen.

Marc Maton: “De GTB wordt met zijn 25 deelnemers de moeilijkste Klasse om het podium te halen. Ondanks het feit dat onze Supercup over een zéér degelijke basis beschikt, zullen we toch het onderspit moeten delven tegenover de geëvolueerde modellen zoals de R, RS en RSR. Ook de Ultima’s mogen we niet vergeten in dit verhaal. Ons streefdoel is om zo dicht mogelijk te eindigen en ons te focussen op de andere Supercups. Ik denk dat die een beetje een competitie op zich binnen de GTB gaan vormen. Voor de lange afstandsraces zoals de 6 en 24 uren verwacht ik dat we door de betrouwbaarheid van de basis een stuk verder vooraan kunnen eindigen.”

Eén van de vaste pionnen wordt Heinz Bonnaerens. De 40-jarige tuner uit Aalst is geen onbekende in het Belcarpeloton waarin hij reeds zes jaar aktief is. En ondanks het feit dat de helm gedurende twee jaar aan de haak hing, ging Heinz gretig in op het voorstel van NGT Racing.

Heinz Bonnaerens: “Gedurende de voorbije jaren had ik amper de mogelijkheid om met een frisse en competitieve wagen aan de start te komen. Ik heb destijds samengereden met Marc Maton en het klikte. NGT Racing is een zéér gemotiveerd team. De infrastructuur is professioneel en ze beschikken over een volledige datalogging. Ze zijn correct, eerlijk en het geheel wordt niet commercieel uitgebuit. Met de nagelnieuwe GT3 Supercup kunnen we starten op een frisse en goede basis. Mits nog een beetje werk aan de remmen en wat zoekwerk naar de ideale afstelling kunnen we goede prestaties neerzetten. Het materiaal is nagelnieuw en origineel, wat de betrouwbaarheid ten goede komt. Daarom denk ik dat we in staat zijn goed te presteren in de Klasse GTB tijdens de wedstrijden over 6 en 24 uren. Uiteraard zijn er een pak wagens zoals de geëvolueerde Porsches RS, RSR en de Ultima’s die sneller zijn dan onze wagen. Indien deze van pech gespaard blijven maken we geen kans op een podiumplaats tijdens de andere wedstrijden over één en twee uren. Vandaar mijn ambitie inzake de wedstrijden over lange afstand. Maar indien de wagen perfect afgesteld aan de aftrap komt durf ik toch een top5 GTB en de snelste van het lot Supercups ambiëren. Ik stap niet in om een bijrolletje te spelen.”, aldus een gemotiveerde Heinz Bonnaerens.
Frank Döring deelt die mening. Na zijn zware crash tijdens de trainingen van de Euphony 24 Uren van Zolder is het eerste maal dat nu 41-jarige Frank Döring terug in competitie aantreedt. Net voor de Rea trapte de onfortuinlijke Duitser door de remmen van de Speedlover-Porsche en werd zwaar gewond aan de benen.

Frank Döring: “De beslissing om voor NGT Racing te rijden is pas vorige week gevallen. Via Marc Martens van Circuit Zolder kwam ik te weten welke teams nog op zoek waren naar piloten en in mijn zoektocht leek NGT Racing voor mij de beste oplossing. Donderdag voor de wedstrijd zal ik voor het eerst kennis maken met de wagen. Ik heb momenteel geen idee hoeveel wedstrijden ik zal rijden voor NGT Racing. De wagen ziet er in ieder geval prachtig uit en ik popel van ongeduld om hem aan de tand te voelen. Ik weet ook dat een originele Porsche GT3 Supercup in deze configuratie niet kan meedingen voor een overwinning. Maar vorig seizoen was dit met Jean-Pierre Verhoeven hetzelfde in de Speedlover-Porsche. We reden telkens een strak tempo en met twee 3de en één 4de plaats tijdens de drie eerste wedstrijden stonden we mooi vooraan in de tussenstand. En dit wil ik ook bereiken met NGT Racing. Uitrijden en punten verzamelen om zodoende in ideale omstandigheden richting 24 Uren van Zolder te gaan. Maar zover is het nog niet. Eerst moet ik de deal met NGT Racing nog rondmaken in functie van het aantal wedstrijden”, besluit de Duitse bandenhandelaar.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.