De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 29-03-2005, 18:25
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Nabeschouwing RS Racing BNRF

RS Racing reeds op bedrijfstemperatuur

Ruben Maes en Olivier Tanghe leverden afgelopen weekend een prima job. Tijdens het Belcar New Race Festival, de traditionele seizoensopener van het Belgisch internationaal omloopkampioenschap, doken ze als vierde onder de geblokte vlag achter de ongenaakbare Corvette en beide Vipers. De upgrade die de Porsche biturbo meekreeg in de ateliers van Olaf Manthey wierp andermaal zijn vruchten af. Op uitzondering van een paar kleine probleempjes viel niets aan te merken.

“We hadden Dame Fortuna wel aan onze kant afgelopen weekend”, bekent Ruben Maes. “Tijdens de eerste chronosessie was er een probleem met de ABS, waardoor ik rondging net voor de Jacky Ickx. Een zevende tijd was het resultaat. Iets wat ik in de tweede chronosessie rechtzette door probleemloos een 1’34”6 op de tabellen te zetten. Goed voor een vijfde tijd en een plaatsje op de derde startrij. Tijdens de warm-up op zondagmorgen was het wel even paniek toen een waterdarm scheurde en we de koelvloeistof verloren. Een klein probleem, maar indien zoiets zich voordoet tijdens de wedstrijd verlies je uiteraard kostbare tijd. De slechte start van Marc Goossens zorgde ervoor dat ik als derde kon aanpikken na de Vipers van Longin en Kuismanen. Een prima uitgangspositie. De Corvette kwam snel aansluiten en door het feit dat ik daar geen verhaal tegen heb liet ik hem dan ook braaf passeren. Ik heb me dan gefocust op de Viper van Kuismanen die ik probleemloos kon volgen. En op zo’n moment besef ik dat we tegenover vorig seizoen vooruitgang hebben geboekt. Vorig seizoen was zoiets ondenkbaar. Maar de Viper passeren is een ander paar mouwen. In de remzones kwam ik steeds onder zijn achtervleugel, maar door het feit dat de Viper over een gigantisch koppel beschikt liep hij bij het uitaccelereren terug weg. Na ongeveer 40 minuten wedstrijd maakte ik een stuurfoutje aan de Jacky Ickx, waardoor ik door de pitlane moest. Ik ging volledig rond mijn as en raakte gelukkig niets. Palttala kon daardoor mijn vierde plaats inpikken. Door mijn schuiver kreeg ik platte vlakken op mijn banden waardoor mijn rondetijden nadien iets hoger lagen. Niettegenstaande kon ik toch terugkomen op de Fin, maar die eer liet ik aan Olivier Tanghe omdat ik wist dat Van Sande trager is dan ploegmaat Palttala. Olivier deed een prima job en loodste onze Porsche terug naar de vierde plaats. Ook Olivier had het geluk aan zijn zijde toen hij maar net de rondtollende Gillet Vertigo kon ontwijken. Ik ben zéér tevreden over het behaalde resultaat. Vooral omdat we terug als eerste Porsche over de meet bolden. De Corvette en de Vipers rijden momenteel voor ons buiten categorie. Met dat verschil dat wij constant op safe rijden en net zoals vorig seizoen trachten om telkens belangrijke punten te sprokkelen. Wij gebruiken niet het volle potentieel van de wagen om hem bedrijfszeker te houden. Verder is de overstap naar Pirelli-rubbers een goede keuze geweest. Het ganse team draaide terug gesmeerd zoals vorig jaar. Dit is een niet te onderschatten voordeel voor de piloten die zich dan ten volle kunnen concentreren op de wedstrijd. Waarvoor uiteraard mijn dank. Volgende wedstrijd rij ik samen met François Verbist. Met twee wedstrijden over telkens één uur in Francorchamps is dit terug een stap in het onbekende”.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.