De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-10-2006, 10:16
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau

raceverslag BSC - panic racing - Spa

Training 1 op Zaterdag 7
Regenbandensituatie...want de hemelpoorten stonden wijd open.
Heb eerst de "Rookie" Marco Verhaeghen op de VW Golf voor een 2 tal ronden de ideale rijlijnen bijgebracht om dan vervolgens zelf het ritme te verhogen om m'n chrono te bekomen.... 8 ste startplaats met verwonderingswaardig KEVERS op 7, ik moest me dus niet schamen.
Training 2 diezelfde dag.
Het wegdek lag nog steeds nat en het was opgehouden met regenen, toch werd door ons de sessie gereden op regenbanden.
Naarmate de chronosessie vorderde werd de baan droog op de ideale lijn en de "evenwicht kunstenaar" kwam bij mij boven.....moest wel! want de regenbanden geraakten verhit.
Daarbij begon de motor op 3 poten te draaien en kwamen er vervaarlijke uitlaatgassen de cockpit binnen, ik werd er draaierig van en moest met open deur vervroegd de training staken.
Desondanks terug plaats 8 met een 3'05'
Stukgegane bougie (?????) was de oorzaak want dit ging slechts aan het licht komen tijdens de eerste race.....
RACE 1 op Zaterdag
Vol verwachting en op nieuwe slicks stond ik op de startrij en was van plan (zoals iedereen ) de race van m'n leven te rijden.
Licht op groen..... efkes patineren en ineens geen tractie meer.
Uitwijken naar de graskant om niet aangereden te worden en exit race!
Na deze race hadden we ruimschoots de tijd om het defect te herstellen.
Het bleek een cardan te zijn.... Louisette (m'n echtgenote en ex pilote Touring cup) vroeg aan de mechaniekers om beide cardans te vervangen wegens een voorgevoel maar deze achten dit niet nodig.
Na deze werkzaamheden vertrokken de 2 mechaniekers huiswaarts (zaterdagavond) en ik had hun gezegt dat ze de zondag wegens stemplicht niet meer hoefden te komen.... er was toch niks meer te verrichten aan de wagen en deze stond raceklaar bij hun vertrek.
RACE 2 ZONDAG
Lekker lang uitslapen in het hotel en op het dooie gemak rond 11 u op het circuit aanwezig.
Rond 11 u 50 moesten we klaar staan om de pré-grille te verrichten.
Toen ik de wagen wou verrijden hoorde ik een abnormaal geklop bij het wegrijden en dacht dat ik iets meesleepte met m'n wiel.
Bij het bergaf rijden door de "menigte-voetgangers" had ik bijna geen remmen.. rempedaal tot de bodem en pompen maar !
Bij het oprijden van het circuit werd het me duidelijk, de rechtercardan was ook stuk !
Dank zij de sper in de boite kon ik met een slakkegangetje het circuit rond om terug de pitsingang op te rijden.... exit 2 de deelname !!!!!!!
Vloeken en briesen hielp niet en er reste me voor de 2 de maal getuige te zijn van een spannende race tussen de Bmw en de Golf welke beiden de race van hun leven reden.
Anecdote:
Bij het huiswaarts rijden (ik in de lichte vracht met aanhangwagen en Louisette in de personenwagen) heeft zij nog door een put in de autosnelweg (!!!) een klapband gehad. Vele autoconstructeurs monteren tegenwoordig geen reservewiel meer..... je krijgt doodleuk een compressorke en een pulletje om het lek te stoppen, maar wat als je een scheur in je band hebt????
Om het kort te houden..... 5 uur lang heeft dit geduurt, eerst de racewagen afzetten en de lichte vracht uitladen om terug richting " Leuven/Luik" te rijden en de wagen op de remorque te plaatsen.
Godzijdank ondanks het vergevorderd avonduur was bandencentrale CLAERHOUT te AVELGEM bereid om een nieuwe band te plaatsen waarvoor hierbij m'n uiterste dank!!! ( en die was in stock ook ondanks velg 19"!!!)
M'n dank gaat ook uit naar PATRICK (m'n teammecano) welke me steunde in gans dit avondlijke avontuur en z'n vrije avond opofferde.
Dus gemengde gevoelens voor m'n team.... donderwolken en dankbaarheid....
Na een gesprek met Patrick heb ik besloten om de laatste race niet meer deel te nemen (is binnen 14 dagen)
Daarbij komt dat beide mecano's wegens bouwen en verbouwingen aan hun woning gecombineerd met vaderschap het minder zien zitten om de wagen deftig voor te bereiden.
Ik persoonlijk woon dus in Zuid-Frankrijk en kan mij onmogelijk naar Belgie verplaatsen telkens om aan de wagen te werken.... wat ik trouwens dolgraag zou doen want de auto is op 1 jaar tijd een "wrakje" geworden en komt dikwijls héél vuil aan de start.... dit zijn zaken die niet kunnen.
Ik zoek oplossingen voor 2007 om toch aan de start te komen om m'n geliefkoosde sport te beoefenen..... iemand proposities??? altijd welkom !!!!
Ik denk dat ik op vriendschappelijke basis afscheid ga nemen van PATRICK en NICO (m'n mecano's) en m'n eigen weg ga.
Doei
Luc
Panic Racing
Megane 44

Last edited by Luc VDC; 10-10-2006 at 11:57.
Reply With Quote
Old 10-10-2006, 12:34
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Je hebt wel een indruk nagelaten (op het gras dan ). Vorig jaar zou er hier nu een mopje met de woorden garden machinery gestaan hebben

Reply With Quote
Old 10-10-2006, 12:51

Hey Raceboy,
, zwijg me van grasmaaien..... zit bijna wekelijks 5 uur op m'n tracteurke, vandaar misschien m'n grasbermopzoeking uit pure gewoonte !
Doei
Luc
Reply With Quote
Old 10-10-2006, 13:00
RM Racing's Avatar
RM Racing RM Racing is offline
De Paddock Rookie

Hey Luc,

Da komt ervan als je je hele leven grasmaaiers verkocht hebt ...

Groetjes,
Mario
(ge weet wel, uit ASPER)
Reply With Quote
Old 10-10-2006, 13:11

Hey RM RACING,
Welkom als nieuw lid op de Paddock !
Inderdaad, ik heb een tijdje grasmaaiers verkocht, maar de laatste 15 jaar was ik een onderdelen leverancier geworden (dit ter verduidelijking)
Toch is er zoiets blijven hangen,hé ??
De groetjes in Asper, ik ga jullie nu allen jaloers maken met 25° vandaag in de schaduw.
Ik denk dat ik het gras eens ga maaien vandaag !
Doei
Luc
Reply With Quote
Old 11-10-2006, 23:14
Yellow's Avatar
Yellow Yellow is offline
De Paddock Rookie

Stal hem thuis in Frankrijk, kan moeders poetsen en jij sleutelen.!!!

Gr, Yellow.

ps jammer dat je er de 22e niet bij bent.
de Integra ga ik morgen weer opbouwen, de koppeling/drukgroep
was gebroken. En gelukkig geen motor-schade.
Reply With Quote
Old 12-10-2006, 08:44

@ Yellow,
Betreft stallen in Frankrijk ?...zou wel willen, maar zie mij altijd met dit "getrek": rijden naar Belgie ?? bovendien heb ik geen remorque noch lichte vracht.
Betreft de 22 oct., ik heb er efkes genoeg van en heb de noodzaak om deze race niet te rijden.... kwestie om alles eens te laten bezinken.
Ben blij dat de schade op de Integra best meevalt voor jou en wens je voor de afsluiter een behouden en succesvolle race toe.
Greetz
Luc
Panic R
Reply With Quote
Old 13-10-2006, 13:46
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Ja Lucske, lang van de racepiste wegblijven zie ik u toch niet doen hoor...
En zo'n compressorke, tja als ge 'n 19" (of 18" om over die brembo's te passen) reservewiel in uw koffer moest stoppen dan zat die wel bijna vol in uwe Maserati hè . Met zo'n compressorke blaas ik wel't springkasteeltje, 't zwembaddeke en de fietsbandjes op ; da's 'n voordeel vind ekik ...
De oplossing : doe mee in de Trofeo Maserati volgend jaar ; alles wordt van te voren gedaan en ze hebben massas reservewielen voor u bij in de village .
't is anders wel niet goedkoop ... zie thread Goossens-Boulat...
Efkens serieus nu, ge kunt mogelijk met Jan Wouters iets regelen om de auto bij www.dmtuning.com te stallen . Fonny en ik stoppen na 10u . Jan wil wel verder met BEC bvb. .
Groetjes aan Louisetteke hè, 't is hier in de de kempen zonnig en 21° .
Voila m'n vrijdagse middagpauze van 13 tot 14u zit er op...
Reply With Quote
Old 13-10-2006, 17:03

hey Bugalfa,
Efkes lang geleden,hé?
Hoe? stop jij na de 10 u ? Ik moet je woorden herhalen voor jou: "lang zal je van een racepiste niet wegblijven"
Betreft compressorke in Maserati, ik zal de constructeur efkes per brief uitleggen dat ik geen zwembandjes moet kunnen opblazen maar banden
Maserati trofee.... uitgesloten, ik ga daar al mijn centjes niet aanhangen, hoor
De Megane wordt mijn eindstation... na deze wagen (in de prak????) stop ik definitief.
Ik heb momenteel enkele "hangende" opties bekomen voor wagen ...maar ik hou zeker jouw voorstel van stalling in gedachten.
Ik zoek nl. enkele gedreven mensen, met plaats en transportmogelijkheid (mogen studenden automechanica zijn.... liefst met al enige ervaring en liefst in de autosport) welke de wagen tot in de puntjes zowel visueel als mechanisch kunnen verzorgen.... natuurlijk mits nodige vergoedingen.
Het nodige gereedschap en materiaal kan ik leveren.... ik heb alles : werkbanken, sleutels,uitlijntoestel, weegschalen, halfautomaat lastoestel, magazijnrekken enz...enz....
Zoals ik zei in m'n raceverslag.... 't is ocharme een wrakske geworden en dit is merkbaar aan de foto's, zelfs de fotografen zijn er "vies" van geworden, dit is merkbaar want na race 1 of 2 (bij stukgegane voorbumper) staat de wagen nooit meer op geen enkele foto.
De groetjes en ps: 't is toch wat warmer hier dan in de Kempen.... "T shirt" weer en zweten in de zon.
Luc
Panic R.
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 13:14
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular

Damn, ik vind het ongelooflijk spijtig dat ik geen enkele race zal meegemaakt hebben dit jaar.

Het zou dan ook jammer zijn moesten we je volgend jaar niet meer in actie zien.
Reply With Quote
Old 17-10-2006, 15:42

Hey Selespeed,
Je moest je schamen dat je geen enkele race gezien hebt ....grapjen.
De actie van m'n kant was de laatste 3 races povertjes.. enkele meters patineren en gedaan, van actie gesproken
Groetjes
Luc
Ps: misschien volgend jaar als ik een oplossing vind voor stalling en technische bijstand.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules