![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Raceverslag Luc Vdc - DSMEC - 24u
Beste paddockers,
Toen ik vrijdag in de vroege voormiddag aankwam in Zolder waren Bruno Vermeeren en vader serieus in een dipje. De inderhaasten samengebouwde nieuwe motor(door een externe tuner/mecanieker) draaide een schandalige chrono van 1'56" op een rondje en er werd overwogen om deze opnieuw te laten "mappen" of iets dergelijks want veel tijd was er niet tussen de 2 de chrono en de race ! Ik nam de start voor de officiéle chronoritten en draaide ook met héél veel moeite een 1'55" daarna gingen de rondetijden ronde per ronde naar beneden en ik strande op een 1'51".... toch al iets beter. Bruno was duidelijk nog niet overtuigd en klokte nog verschillende ronden af boven de 1'55" tot hij het gaspedaal terugvond en de wagen net voor het einde een 1'49" liet optekenen op de tabellen, goed voor een derde startrij en op 7/10 seconde van de eerste (Renault Clio /Schippers-Poldermans) en slechts 2/10 van een seconde van de Audi TT. Dus dit alles was te wijten door een rodage fenomeen en we hadden een vermoeden dat de motor nog intern moest loskomen. DE WEDSTRIJD: De vliegende start werd gegeven en Bruno verloor enige tijd, de 2 voorliggers in de klasse hadden al een ruime voorsprong van een 50 tal meters opgebouwd, een gegeven moment ging de Clio van Poldermans de Audi TT over en daarna ging Bruno deze over en het werd een rondenlang gevecht om de eerste plaats van de Clio over te nemen, maar het lukte uiteindelijk en Bruno kon duidelijk zijn voorsprong vergroten. Opvallend waren wel de sporadische rookpluimen welke onze wagen vertoonde in de eerste linkse voornamelijk (volgens de positie waar ik me bevond), en ik had er geen goed gevoel bij.... Na 1u10 race begon ik me klaar te maken om mijn shift aan te vangen toen we bericht kregen dat de wagen vlak voor de pits stilstond... Die werd dan tot onze box 19 positie geduwd en daar constateerden de mecano's een gat in het motorblok met terug een drijfstang afgebroken ( op dezelfde plaats als bij onze vorige motor/race nl. kant distributie !!!!) Het werd efkes héél stil binnen het BRV Racing team en er werd toen besloten het voor bekeken te houden met de Megane. Zonde uiteindelijk, want deze wagen met al zijn evoluties en ontwikkelingen op alle gebied is een winnaar.... dit hebben we al genoeg bewezen dit jaar. Het stopt gewoon niet met onze problemen en de 2 motoren welke we hadden zijn opgebruikt. We zijn gewoon terug een beetje het slachtoffer van een tuner/mecanieker welke zich deze kwaliteit onverdiend toeeist of..... te zwakke drijfstangen want deze moesten voor ons op maat gemaakt worden wegens de héél speciale zuigers met hogere zuigerpenpositie. Bruno gaat de verdere wedstrijden alleen afhaspelen met zijn Golfje 2, daar zal hij uiteraard niet mee binnen de prijzen vallen wegens minder snel.... doch als het eventueel zou regenen mag je hem wel vooraan verwachten met die wagen. Ik kom zeker nog de volgende wedstrijd supporteren voor Bruno (de reis per vliegtuig is toch reeds op voorhand geboekt), maar ik betwijfel sterk of ik persoonlijk nog ooit een helm zal dragen.... tenzij iemand nog een Clio William 2 L. blok liggen heeft en we het zaakje (welke nog intact is) kunnen overbouwen ??, dan zouden we als afsluiter de 10 uur nog kunnen meerijden. Groeten Luc Vdc - Brv Racing - wagen 444 Ps: het officiéle verslag BRV Racing volgt.
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau |
#2
|
||||
|
||||
weer zeer jammer
![]() ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
Nieuwe krachtbron laat BRV Racing in de steek – Zolder 24u
Na een moeilijke kwalificatie plaatste BRV Racing de Renault Mégane op een 3de plaats in klasse 4. De start van de wedstrijd werd genomen door Bruno, hij verloor enkele plaatsen alvorens de 3de plaats te heroveren na een 6-tal rondjes net achter het duo Polderman/Schippers met de snelle Renault Clio. Bruno: “Ik volgde de Clio van Polderman/Schippers en ging af en toe een kijkje nemen om na te gaan waar ik het best kon inhalen, uiteindelijk was het Polderman die in de fout ging omdat hij zo verdedigend en zenuwachtig aan het sturen was. Even later kwam ik bij de Audi TT van vader en zoon Frans, deze reageerden zeer sportief en zo kon ik na een 10-tal rondjes de koppositie innemen. De race ging goed tot na 1uur en 10min plots de nieuwe krachtbron, die nog geen 4 uur op de proef werd gesteld en ingebouwd door een tuner, ons in de steek liet. Ik gaf het bericht door aan het team via de boordradio en toen werd het stil bij de hele BRV Racing crew.” Luc vervolgt: “Opvallend waren de sporadische rookpluimen welke onze wagen vertoonde, voornamelijk in de eerste linkse, en ik had er geen goed gevoel bij… Na 1u 10min wedstrijd begon ik me klaar te maken om mijn shift aan te vangen toen we het bericht kregen dat de wagen vlak voor de pitlane stilstond. Deze werd tot onze box geduwd en daar constateerden de meccano's een gat in het motorblok met terug een afgebroken drijfstang… Zonde, want deze wagen met alle evoluties is een winnaar… dit hebben we meermaals bewezen dit jaar.” Wat nu? Bruno: “We gaan deze week nakijken of we de Mégane kunnen herstellen maar omdat de volgende wedstrijd voor de deur staat zullen we hoogstwaarschijnlijk met de VW Golf, die mijn vader volledig opbouwde met me, aan de start verschijnen van de Truck Grand Prix te Zolder op 12-13/09. Ik wens toch heel even de tijd te nemen om iedereen te bedanken; team, partners, vrienden voor de steun die we van hen kregen en in de toekomst nog zullen krijgen. Naast het race gebeuren wil ik in naam van het hele team ons medeleven betuigen met het verlies van de zus van Luc die zaterdag na de race aan haar zware ziekte is overleden. Ook wens ik het QRS team en de familieleden van de meccano die afgelopen weekend overleed veel sterkte toe te wensen.” Met dank aan onze partners, BRV Racing Team Last edited by Bruno Vermeeren; 02-09-2008 at 16:08. |
#4
|
||||
|
||||
Lucske : Bruno kan de 10u toch niet solo rijden hè : Ge gaat toch minstens 2x 1u moeten bollen .
Enne ik ben nog niet gestopt omdat ik in schoonheid wil eindigen, volgens mij denkt ge'r net zo over . Luister eens bij Guino Kenis voor zo'n 2.0 die heeft ooit nog wat Gecupt... |
#5
|
|||
|
|||
Informeer eens bij Benny Verhulst in Bazel.
Is een Renault garage en een toffe kerel die benzine in de aderen heeft. Zeg gerust dat ik je gestuurd heb. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|