De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 22-05-2009, 15:15
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Subaru Impreza WRC '99 - B. Thiry - Tour de Corse - Tamiya - 1/24

Mijn nieuw project word de Subaru Impreza wrc 1999 van Bruno Thiry en Stephane Prévot in de Tour de Corse .

Het gaat dus om deze doos :


Hij word volledig OOB gebouwd en dat vooral omdat het om Thiry gaat .
Referentiefoto's van binnnenin heb ik genoeg . Maar van buitenaf is er bijna niks te vinden over deze auto van deze rally in 1999 van Thiry. Ook de factor dat de wagens er van '97-'99 er nagenoeg hetzelfde uitzagen en kleppers als Burns en Mcrae als rijders hadden en Thiry maar enkele rally's reed met deze wagen maakt er het niet gemakkelijk op.

Ik heb me dus een halfuurtje op het surfen geconcentreerd en het meeste wat me dwarszat was het embleem van de auto aan de voorkant . Heb foto's tegen gekomen waar het embleem volledig weg was , waar het de helft weg was en waar het nog volledig stond. Toen kwam de verlossing van een heel onduidelijke foto van Thiry in Corsica:


Als je goed kijkt kun je boven het embleem de radiotor zien . Dus de bovenste helft zal ik er moeten uitsnijden.


Verder zal ik de omringende delen links en rechts moeten dichtplamuren .

BTW: Als je nog wat duidelijke referentie foto's in huis hebt mag je ze me altijd doormailen.

Pieter
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #2  
Old 22-05-2009, 15:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by VSB View Post
Hij word volledig OOB gebouwd en dat vooral omdat het om Thiry gaat .
Quote:
Originally Posted by VSB View Post
Als je goed kijkt kun je boven het embleem de radiotor zien . Dus de bovenste helft zal ik er moeten uitsnijden.

Verder zal ik de omringende delen links en rechts moeten dichtplamuren.
Waarom je "vooral omdat het om Thiry gaat" volledig OOB wil bouwen is me niet echt duidelijk. Verder denk ik dat je een verkeerd beeld hebt van "OOB bouwen": snijden en plamuren hoort niet echt thuis bij OOB bouwen hoor. Niet dat ik er iets op tegen heb dat je het model zo natuurgetrouw mogelijk wil bouwen eh, maar het is gewoon niet OOB...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 22-05-2009, 15:34
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Waarom je "vooral omdat het om Thiry gaat" volledig OOB wil bouwen is me niet echt duidelijk. Verder denk ik dat je een verkeerd beeld hebt van "OOB bouwen": snijden en plamuren hoort niet echt thuis bij OOB bouwen hoor. Niet dat ik er iets op tegen heb dat je het model zo natuurgetrouw mogelijk wil bouwen eh, maar het is gewoon niet OOB...
Ik dacht aan OOB bouwen omdat ik de Livery laat zoals hij op de doos staat. Bij nader inzien wil ik hem natuurlijk zo dicht mogelijk benaderen als in het echt. Mijn fout wat het interpreteren van OOB bouwen is .

Waarom Thiry : Ik ben opgegroeid met deze Belg in Het WK en ook omdat het juist een Belg is wil ik zijn livery en niet Bv. deze van Bruns bouwen.
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #4  
Old 22-05-2009, 18:14
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
OOB is inderdaad "Out Of the Box": dat betekent dat je niks wijzigt aan de kit, en hem bouwt zoals hij uit de doos komt. Snijden, plamuren en andere verbeteringswerken die geen serieuze mankementen aan de kit proberen te repareren (sink-marks, zware flash, gietranden en -naden, "short-mouldings", ...), is dan niet toegelaten.

Maar wij zien liever dat je je kit opbouwt zoals de wagen heeft gereden, maw zo natuurgetrouw mogelijk. Succes!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-06-2009, 18:33
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
update :

bodemplaat werd gespoten en van de kleuren voorzien:


velgen werden gespoten en banden geschuurd :


stoelen werden gespoten met de ''Tenco'' spuitbus en verder afgewerkt met de decals van dienst


De zijpanelen aan de rolkooien werden voorzein van Carbon. Deurpanelen ook geverfd.


onderdelen voor chassis geverfd.


De overtollige openingen werden dichtgeplamuurt en gaten werden geboord. De koffersluitingen moesten er ook aan geloven aangezien ik die vervang door PE. Het embleem werd ook ondaan van zijn overtollige plastiek



Er moest nu toch nog iets foutlopen bij deze kit : ik stoote mijn potje SOL om op mijn decalvel.De decals begonnen rare vormen aan te nemen


Als er iemand zo een decal velletje op overshot heeft kan je me er een groot plezier mee doen . Uiteraard betaal ik ervoor.

Pieter
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #6  
Old 11-06-2009, 19:02
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
tip om je sol niet te laten omvallen is een dopje van een spuitbus gebruiken
Reply With Quote
  #7  
Old 11-06-2009, 21:31
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by gofastfreddy View Post
tip om je sol niet te laten omvallen is een dopje van een spuitbus gebruiken
Super !! Ik heb er hier ook al een paar omgeknald !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #8  
Old 16-06-2009, 08:41
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
update :

De body werd gespoten 3dunnere lagen en 1 dikke ,
Ik ben nog aan het twijfelen om alles nog eens te schuren en nog een laag te geven of gewoon te polijsten omdat ik op sommige plaatsen niet zo tevreden ben met de lak.





Het chassis werd geplaatst


Pieter
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #9  
Old 16-06-2009, 20:07
knudde knudde is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Hulste
Posts: 7
Ik volg deze alvast met veel belangstelling.
Zodra mijn safari'97 versie af is, wil ik namelijk beginnen met het bouwen van de Lietaer-versie uit de omloop van vorig jaar. En daarvoor heb ik als basis dezelfde doos klaarliggen. Dat betekent ook dat ik van de originele decals enkel deze voor de zetels en het dashboard plus de subarulogo's voor de zijruiten en het embleem vooraan nodig heb. Als je nog geen reservedecals te pakken hebt gekregen, wil ik je dan ook gerust de rest van mijn vel bezorgen. Laat maar iets weten als je ze nodig hebt.

P.S. Volgens mij ziet die lak er best goed uit.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-06-2009, 19:56
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Update :

Het interieur en chassis zijn af .
Op het dashbord heb ik gebruikt gemaakt van carbon decal. Dit was een hele karwei om het mooi te krijgen.






De body werd voorzien van de decals (Dank aan Rallymen) . De boel nu nog eens poetsen en de clear kan erover.




Pieter
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #11  
Old 29-06-2009, 20:14
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Zeg wat ge wilt, maar dit wordt een leuk modelleke.
Proper en netjes gebouwd. Nu voorzichtig zijn en het niet meer verknoeien met die laklagen.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #12  
Old 29-06-2009, 20:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Zeg wat ge wilt, maar dit wordt een leuk modelleke.
Proper en netjes gebouwd. Nu voorzichtig zijn en het niet meer verknoeien met die laklagen.
Reply With Quote
  #13  
Old 29-06-2009, 20:30
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Netjes hoor. nog 1 tip voor de volgende keer; ook het dashboard kan je behandelen met de Tenco spuitbussen
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #14  
Old 29-06-2009, 21:55
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Netjes hoor. nog 1 tip voor de volgende keer; ook het dashboard kan je behandelen met de Tenco spuitbussen
Ik was daar ook over aan het twijfelen ,maar vond de structuur dan weer iets te grof om die spuitbus te gebruiken . Want op mijn referentiemateriaal ziet het dashbord er redelijk glad uit.

Ng even melden waar ik mijn referentiemateriaal heb gehaald:

Ik heb het boek van Reinhard Klein ''rallycars ''kunnen kopen .In dit boek staan alle rallyauto's tot 2001 met foto's van interieur ,motor,.. en hun palmares.Ik kocht het voor een 30€ .Nu blijkt dat dit een zeldzaam boek is want op ebay staan er 2 waar de prijs naar de 500€ gaat. Als die dat ziet van wie ik het boek kocht zal hij er toch een nachtje van wakker liggen

Het gaat over dit boek


NU weer on topic : Dit zijn de foto's van het interieur voor de sub die er te vinden zijn. Ik vind het dashbord toch meer naar de gladdere kant.




@tvd : Ik heb ook wat afgekeken naar jouw bouwverslag van de subaru99' van Possum Bourne. En heb er veel geleerd in dat bouwverslag ! Daarvoor dienen ze natuurlijk!

Pieter.
__________________
gr Pieter
Reply With Quote
  #15  
Old 29-06-2009, 22:08
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Jawadde, 30€ voor dit boek.
Ik kocht deze indertijd via proxis ook aan een 30€.
Den dag van vandaag is de waarde x10 voor dit boek.
Dermee dat ik de mijne zoveel mogelijk laat signeren (Heb oa Klein,Loix,Higgins,Alen,...)
__________________
WRC-prono 2006 kampioen
IRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.