PDA

View Full Version : FIA WTCC: Testdays


Scapa
23-03-2005, 13:53
Go Roberto :cool:

1) Farfus, Alfa – 1:59.492
2) J. Müller, BMW – 1:59.525
3) D. Müller, BMW – 1:59.723
4) García, BMW – 1:59.807
5) Colciago, Honda – 1:59.841
6) Thompson, Alfa – 2:00.031
7) Zanardi, BMW – 2:00.238
8) Rydell, SEAT – 2:00,407
9) Giovanardi, Alfa – 2:00.423
10) Priaulx, BMW – 2:00.476
11) De Lorenzi, BMW – 2:00.613
12) Tarquini, Alfa – 2:00.628
13) D’Aste, BMW – 2:00.999
14) A. Larini, Alfa – 2:01.361
15) Tavano, Alfa – 2:01.471
16) Terting, SEAT – 2:01.601
17) Gené, SEAT – 2:01.882
18) Rosenblad, BMW – 2:02.285
19) De Micheli, Honda – 2:02.610
20) Valli, BMW – 2:02.719
21) Cirò, BMW – 2:02.850
22) Othla, Honda – 2:03.273
23) Menu, Chevrolet – 2:03.615
24) N. Larini, Chevrolet – 2:04.087
25) Engström, Honda – 2:04.131
26) Lacko, Alfa – 2:04.425
27) Huff, Chevrolet – 2:04.502
28) Klenke, Ford – 2:04.657
29) Jäger, Ford – 2:04.828
30) Hellström, Honda – 2:14.425

De Chevies moeten nog wat boterhammekes eten.

John Winter
23-03-2005, 16:33
Originally posted by Scapa
Go Roberto :cool:

Neh, Go Allessandro :cool:

JPMontoya
23-03-2005, 17:07
vraagje : waar zijn die mannen aan het testen?

John Winter
23-03-2005, 17:21
Monza :)

gwyllion
23-03-2005, 19:52
Farfus is als enige onder 1:59 gedoken vandaag (2de testdag):

Combined list of times – Day 1 and 2
1) Farfus, Alfa – 1:58.783
2) Tarquini, Alfa – 1:59.094
3) D. Müller, BMW – 1:59.335
4) J. Müller, BMW – 1:59.525
5) Thompson, Alfa – 1:59.681
6) Giovanardi, Alfa – 1:59.707
7) García, BMW – 1:59.807
8) Colciago, Honda – 1:59.841
9) Priaulx, BMW – 2:00.100
10) Gené, SEAT – 2:00.163
11) Rydell, SEAT – 2:00.166
12) Zanardi, BMW – 2:00.178
13) D’Aste, BMW – 2:00.193
14) Terting, SEAT – 2:00.463
15) De Lorenzi, BMW – 2:00.613
16) Tavano, Alfa – 2:00.885
17) A. Larini, Alfa – 2:01.219
18) Rosenblad, BMW – 2:01.345
19) Engström, Honda – 2:01.595
20) Cirò, BMW – 2:01.660
21) De Micheli, Honda – 2:01.964
22) Valli, BMW – 2:02.719
23) Lacko, BMW – 2:02.974
24) Menu, Chevrolet – 2:03.018
25) Othla, Honda – 2:03.273
26) Huff, Chevrolet – 2:03.411
27) N. Larini, Chevrolet – 2:03.515
28) Lacko, Alfa – 2:04.425
29) Klenke, Ford – 2:04.574
30) Jäger, Ford – 2:04.828
31) Balzan, SEAT – 2:04.837
32) Borgudd, Honda – 2:08.617
33) Hellström, Honda – 2:08.688

Ik had gehoopt dat Seat dit jaar aansluiting zou kunnen vinden bij Alfa en BMW, maar dit blijkt toch niet helemaal het geval te zijn :(

Brecht
23-03-2005, 20:16
Doeme hè, die Chevrolets daar had ik wel iets meer van verwacht :(

Greetzz.. Corvetteboy

Scapa
23-03-2005, 20:26
Originally posted by corvetteboy
Doeme hè, die Chevrolets daar had ik wel iets meer van verwacht :(

Greetzz.. Corvetteboy

Dat is wel te verwachten hoor. WTCC is een supercompetitief kampioenschap met 2 constructeurs (BMW en Alfa) die een jarenlange voorsprong hebben (met de Super2000 regels en daarvoor Groep N en Supertoering) die je niet op 1, 2, 3 even uitveegd. Seat ondervindt dat al enkele jaren.

gwyllion
24-03-2005, 13:10
Originally posted by corvetteboy
Doeme hè, die Chevrolets daar had ik wel iets meer van verwacht :(
Volgens dit artikel (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7992) op pitstop.tv ligt het hoofdzakelijk aan een te zwakke motor (Monza vereist hoge topsnelheid). De ophanging en wegligging zouden uitstekend zijn.

Scapa
24-03-2005, 13:24
Originally posted by gwyllion
Volgens dit artikel (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7992) op pitstop.tv ligt het hoofdzakelijk aan een te zwakke motor (Monza vereist hoge topsnelheid). De ophanging en wegligging zouden uitstekend zijn.

Een competitieve motor bouwen is een werkje van lange adem. Zoals ik hierboven al heb vermeld is de achterstand van Chevy volledig normaal. BMW en Alfa ontwikkelen al 10 jaar 2l motoren voor de racerij. Wijzigingen in het reglement hebben ze daardoor makkelijk kunnen opvangen. De investeringen die ze doen voor 2 pk's meer...

John Winter
24-03-2005, 15:36
Ik denk dat Chevrolet indirect ook wel wat ervaring hebben op het gebied van 2l motoren voor de racerij door de deelname van Vauxhall in het BTCC.

Scapa
24-03-2005, 16:08
Originally posted by John Winter
Ik denk dat Chevrolet indirect ook wel wat ervaring hebben op het gebied van 2l motoren voor de racerij door de deelname van Vauxhall in het BTCC.

Good point ;)

RML was daar toen ook bij betrokken. Motoren werden toen wel geprepareerd door Spiess en niet door RML zelf. Ik weet niet wie momenteel de motorist is die de Chevy-motoren klaarstoomd.

John Winter
24-03-2005, 17:57
Wie stoomde vorig jaar de Seat motoren van RML klaar in het BTCC?

asf.nl
24-03-2005, 18:50
Maar is Chevrolet wel echt Chevrolet. Denk dat er nog te veel Daewoo onderdelen aan de auto zit. Tja en wat voor ervaring heeft daewoo nu in de autosport. Vauxhall daar in tegen is al een paar jaar kampioen in de BTCC

gwyllion
24-03-2005, 18:51
Originally posted by John Winter
Wie stoomde vorig jaar de Seat motoren van RML klaar in het BTCC?
Die mensen dat voor Seat Sport doen?

FIRE
24-03-2005, 19:06
Originally posted by Scapa
Good point ;)

RML was daar toen ook bij betrokken. Motoren werden toen wel geprepareerd door Spiess en niet door RML zelf. Ik weet niet wie momenteel de motorist is die de Chevy-motoren klaarstoomd.

The Vauxhall's worden/werden toch gebouwd door Triple Eight? RML heeft toch niks met dit project te maken gehad?


Originally posted by John Winter
Wie stoomde vorig jaar de Seat motoren van RML klaar in het BTCC?
De BTCC Seats waren dezelfde als in het ETCC, dus beide zijn door Seat Sport ontwikkeld en gebouwd. Weet niet of Seat de motorenontwikkeling zelf heeft gedaan.

Scapa
24-03-2005, 19:36
Originally posted by FIRE
The Vauxhall's worden/werden toch gebouwd door Triple Eight? RML heeft toch niks met dit project te maken gehad?



:no: Ken uw BTCC geschiedenis ;) 888 heeft het programma pas eind jaren 90 overgenomen. Ten tijde van de Cavalier en nog 1 of 2 jaren met de Vectra was RML verantwoordelijk.

FIRE
24-03-2005, 19:38
Ok bedankt, maar da's laaaaaang geleden. De techniek staat niet stil.... ;);)

gwyllion
25-03-2005, 10:23
Originally posted by Scapa
Een competitieve motor bouwen is een werkje van lange adem. Zoals ik hierboven al heb vermeld is de achterstand van Chevy volledig normaal. BMW en Alfa ontwikkelen al 10 jaar 2l motoren voor de racerij. Wijzigingen in het reglement hebben ze daardoor makkelijk kunnen opvangen. De investeringen die ze doen voor 2 pk's meer...
Zelfs Seat had een klein vermogen gebrek t.o.v. Alfa en BMW in Monza. De Seats waren ongeveer 5 km/u trager op het einde van het rechte stuk.

S-F
02-04-2005, 19:42
Heb zojuist 2 vrachtwagens van de WTCC bij het circuit Francorchamps gezien denk dat zei maandag gaan testen daar, weet iemand meer??

Groetjes,

Brecht
02-04-2005, 19:56
Heb zojuist 2 vrachtwagens van de WTCC bij het circuit Francorchamps gezien denk dat zei maandag gaan testen daar, weet iemand meer??

Groetjes,

Maandag en dinsdag ging GLPK/Carsport daar toch ook testen dacht ik met de Corvette?

Greetzz.. Corvetteboy

Compact
05-04-2005, 11:34
Rbm in ieder geval