De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 23-03-2005, 13:53
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
FIA WTCC: Testdays

Go Roberto

1) Farfus, Alfa – 1:59.492
2) J. Müller, BMW – 1:59.525
3) D. Müller, BMW – 1:59.723
4) García, BMW – 1:59.807
5) Colciago, Honda – 1:59.841
6) Thompson, Alfa – 2:00.031
7) Zanardi, BMW – 2:00.238
8) Rydell, SEAT – 2:00,407
9) Giovanardi, Alfa – 2:00.423
10) Priaulx, BMW – 2:00.476
11) De Lorenzi, BMW – 2:00.613
12) Tarquini, Alfa – 2:00.628
13) D’Aste, BMW – 2:00.999
14) A. Larini, Alfa – 2:01.361
15) Tavano, Alfa – 2:01.471
16) Terting, SEAT – 2:01.601
17) Gené, SEAT – 2:01.882
18) Rosenblad, BMW – 2:02.285
19) De Micheli, Honda – 2:02.610
20) Valli, BMW – 2:02.719
21) Cirò, BMW – 2:02.850
22) Othla, Honda – 2:03.273
23) Menu, Chevrolet – 2:03.615
24) N. Larini, Chevrolet – 2:04.087
25) Engström, Honda – 2:04.131
26) Lacko, Alfa – 2:04.425
27) Huff, Chevrolet – 2:04.502
28) Klenke, Ford – 2:04.657
29) Jäger, Ford – 2:04.828
30) Hellström, Honda – 2:14.425

De Chevies moeten nog wat boterhammekes eten.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2005, 16:33
John Winter's Avatar
John Winter John Winter is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 74
Re: FIA WTCC: Testdays

Quote:
Originally posted by Scapa
Go Roberto
Neh, Go Allessandro
Reply With Quote
  #3  
Old 23-03-2005, 17:07
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
vraagje : waar zijn die mannen aan het testen?
Reply With Quote
  #4  
Old 23-03-2005, 17:21
John Winter's Avatar
John Winter John Winter is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 74
Monza
Reply With Quote
  #5  
Old 23-03-2005, 19:52
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Farfus is als enige onder 1:59 gedoken vandaag (2de testdag):

Combined list of times – Day 1 and 2
1) Farfus, Alfa – 1:58.783
2) Tarquini, Alfa – 1:59.094
3) D. Müller, BMW – 1:59.335
4) J. Müller, BMW – 1:59.525
5) Thompson, Alfa – 1:59.681
6) Giovanardi, Alfa – 1:59.707
7) García, BMW – 1:59.807
8) Colciago, Honda – 1:59.841
9) Priaulx, BMW – 2:00.100
10) Gené, SEAT – 2:00.163
11) Rydell, SEAT – 2:00.166
12) Zanardi, BMW – 2:00.178
13) D’Aste, BMW – 2:00.193
14) Terting, SEAT – 2:00.463
15) De Lorenzi, BMW – 2:00.613
16) Tavano, Alfa – 2:00.885
17) A. Larini, Alfa – 2:01.219
18) Rosenblad, BMW – 2:01.345
19) Engström, Honda – 2:01.595
20) Cirò, BMW – 2:01.660
21) De Micheli, Honda – 2:01.964
22) Valli, BMW – 2:02.719
23) Lacko, BMW – 2:02.974
24) Menu, Chevrolet – 2:03.018
25) Othla, Honda – 2:03.273
26) Huff, Chevrolet – 2:03.411
27) N. Larini, Chevrolet – 2:03.515
28) Lacko, Alfa – 2:04.425
29) Klenke, Ford – 2:04.574
30) Jäger, Ford – 2:04.828
31) Balzan, SEAT – 2:04.837
32) Borgudd, Honda – 2:08.617
33) Hellström, Honda – 2:08.688

Ik had gehoopt dat Seat dit jaar aansluiting zou kunnen vinden bij Alfa en BMW, maar dit blijkt toch niet helemaal het geval te zijn
Reply With Quote
  #6  
Old 23-03-2005, 20:16
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Doeme hè, die Chevrolets daar had ik wel iets meer van verwacht

Greetzz.. Corvetteboy
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #7  
Old 23-03-2005, 20:26
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by corvetteboy
Doeme hè, die Chevrolets daar had ik wel iets meer van verwacht

Greetzz.. Corvetteboy
Dat is wel te verwachten hoor. WTCC is een supercompetitief kampioenschap met 2 constructeurs (BMW en Alfa) die een jarenlange voorsprong hebben (met de Super2000 regels en daarvoor Groep N en Supertoering) die je niet op 1, 2, 3 even uitveegd. Seat ondervindt dat al enkele jaren.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-03-2005, 13:10
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by corvetteboy
Doeme hè, die Chevrolets daar had ik wel iets meer van verwacht
Volgens dit artikel op pitstop.tv ligt het hoofdzakelijk aan een te zwakke motor (Monza vereist hoge topsnelheid). De ophanging en wegligging zouden uitstekend zijn.
Reply With Quote
  #9  
Old 24-03-2005, 13:24
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by gwyllion
Volgens dit artikel op pitstop.tv ligt het hoofdzakelijk aan een te zwakke motor (Monza vereist hoge topsnelheid). De ophanging en wegligging zouden uitstekend zijn.
Een competitieve motor bouwen is een werkje van lange adem. Zoals ik hierboven al heb vermeld is de achterstand van Chevy volledig normaal. BMW en Alfa ontwikkelen al 10 jaar 2l motoren voor de racerij. Wijzigingen in het reglement hebben ze daardoor makkelijk kunnen opvangen. De investeringen die ze doen voor 2 pk's meer...
Reply With Quote
  #10  
Old 24-03-2005, 15:36
John Winter's Avatar
John Winter John Winter is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 74
Ik denk dat Chevrolet indirect ook wel wat ervaring hebben op het gebied van 2l motoren voor de racerij door de deelname van Vauxhall in het BTCC.
Reply With Quote
  #11  
Old 24-03-2005, 16:08
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by John Winter
Ik denk dat Chevrolet indirect ook wel wat ervaring hebben op het gebied van 2l motoren voor de racerij door de deelname van Vauxhall in het BTCC.
Good point

RML was daar toen ook bij betrokken. Motoren werden toen wel geprepareerd door Spiess en niet door RML zelf. Ik weet niet wie momenteel de motorist is die de Chevy-motoren klaarstoomd.
Reply With Quote
  #12  
Old 24-03-2005, 17:57
John Winter's Avatar
John Winter John Winter is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 74
Wie stoomde vorig jaar de Seat motoren van RML klaar in het BTCC?
Reply With Quote
  #13  
Old 24-03-2005, 18:50
asf.nl's Avatar
asf.nl asf.nl is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 9
Maar is Chevrolet wel echt Chevrolet. Denk dat er nog te veel Daewoo onderdelen aan de auto zit. Tja en wat voor ervaring heeft daewoo nu in de autosport. Vauxhall daar in tegen is al een paar jaar kampioen in de BTCC
__________________
ook eens zin om met echt coureurs te praten klik hier!!
Reply With Quote
  #14  
Old 24-03-2005, 18:51
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by John Winter
Wie stoomde vorig jaar de Seat motoren van RML klaar in het BTCC?
Die mensen dat voor Seat Sport doen?
Reply With Quote
  #15  
Old 24-03-2005, 19:06
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Scapa
Good point

RML was daar toen ook bij betrokken. Motoren werden toen wel geprepareerd door Spiess en niet door RML zelf. Ik weet niet wie momenteel de motorist is die de Chevy-motoren klaarstoomd.
The Vauxhall's worden/werden toch gebouwd door Triple Eight? RML heeft toch niks met dit project te maken gehad?


Quote:
Originally posted by John Winter
Wie stoomde vorig jaar de Seat motoren van RML klaar in het BTCC?
De BTCC Seats waren dezelfde als in het ETCC, dus beide zijn door Seat Sport ontwikkeld en gebouwd. Weet niet of Seat de motorenontwikkeling zelf heeft gedaan.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.