View Full Version : De Corvette is aangekomen!
Originally posted by Scapa
Indien Longin de keuze zou hebben tussen Vitaphone en JMB is de keuze snel gemaakt imho...
Longin heeft alleen nog maar de keuze uit een Maserati MC12.
Nonkel Tonnie has decided according to the Autosport issue of 24-02-05 ;)
CHEVROLET’S allconquering Corvette C5-R will compete for FIA GT Championship honours for the first time this season.
Dutch entrant Toine Hezemans has now agreed terms to buy one of last year’s C5-Rs. He has also received an undertaking from FIA GT boss Stéphane Ratel that the car will be eligible for the series for the first time.
Hezemans will enter the Corvette for son Mike and Belgian Anthony Kumpen, who won one round of the FIA GT series together in 2002. It will be run under the GL-PK/Carsport Holland banner.
The car will also race in the opening round of the Le Mans Endurance Series at Monza in April. Hezemans said he will switch series if the Corvette proves uncompetitive against Maserati’s MC12 in FIA GTs.
Edit: Normaal quote ik alleen één zin en de rest vat ik samen. Echter gezien de gevoeligheid bij bepaalde personen, heb ik het hele stukje geplaatst. Dan kan men daar tenminste niet over speculeren.
Originally posted by Mark
Nonkel Tonnie has decided according to the Autosport issue of 24-02-05 ;)
Komt niet als verassing, maar is natuurlijk wel een grote aanwinst.
Originally posted by Mark
Oja, ene Sam Li zit in het management team van Jamie Davies.............dat si wat anders dan Hub Rothengather :D
Iets meer centjes... :D
Terug naar Nonkel Tonnie ;)
In het berichtje staat dat ze een overeenkomst bereikt hebben, dat wil dus nog niet zeggen dat die wagen in Eindhoven of Hasselt staat. De tijd die de monteurs en engineers krijgen om één te worden met de wagen gaat wel heel erg kort worden. Begin april gaat het feest weer van start..........
Weinig voorbereiding, niet veel sleutel-ervaring aan de C5-R, weinig testkilometers in de armen. Zie ik het spookje van de DNF's weer opduiken? SRT had in 2003 ook enige tijd nodig om de wagen te leren kennen, die zijn naar ik meen nog op studiereis geweest naar de heren van P&M tijdens Le Mans 2003.
JPMontoya
23-02-2005, 21:07
Ben wel blij dat Longin dan waarschijnlijk naar Maserati zal gaan. Competitief lijkt me die maserati beter en iets bedrijfszekerder.
16 en 17 April zal in Spa mijn Corvette-Racing vlag boven gehaald worden. Hell Yeah.
Greetzz.. Corvetteboy
gwyllion
24-02-2005, 14:02
Op pitstop.tv staat meer te lezen over het FIA GT project van Kumpen en Hezemans: FIA GT - Kumpen en Hezemans wachten op bevestiging Corvette (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7770)
Het is allemaal nog niet in orde.
JPMontoya
24-02-2005, 16:35
Originally posted by gwyllion
Op pitstop.tv staat meer te lezen over het FIA GT project van Kumpen en Hezemans: FIA GT - Kumpen en Hezemans wachten op bevestiging Corvette (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7770)
Het is allemaal nog niet in orde.
En in t zelfde artikel begint Kumpen al meteen met modder te gooien naar de Maserati...
Hopelijk voor hun komt die bak snel er aan uit de VS. Als ik t zo lees zit dat er niet direct aan te komen en t seizoen begint al op 10 april... ook niet echt een perfecte voorbereiding.
gwyllion
24-02-2005, 16:50
Kumpen: "De Corvette is de snelste GT-auto ter wereld, dat bewijzen de resultaten. Het is de enige auto die de Maserati kan kloppen."
De Ferrari 550 is nog steeds een goeie wagen en de Aston Martin zou normaal een nog betere wagen moeten kunnen worden. De Saleen mag ook niet onderschat worden en de Ferrari 575 kan er alleen maar snel op geworden zijn met de nieuwste evolutie (andere aerodynamisch pakket).
Ik vind het toch maar een gedurfde uitspraak van Kumpen. Hoogmoed komt voor de val.
Kumpen denkt dus dat de Maserati nog ingetoomd wordt en zijn volle potentieel niet toont.
Als dat waar is, zal de Corvette enkel kunnen dromen van de MC 12 te kloppen, want zelfs nu zijn de beste wagens nog niet in staat de Maserati te kloppen.
En ja, de Corvette de snelste wagen ter wereld? Daar heb ik toch mijn twijfels over.
tjah, als ge ziet dat de Corvette in Amerika onbedreigd was de voorbije 5 - 6 jaar, dan heb ik het toch niet moeilijk omdat te geloven ze...
als de enige die tegen u racet een prive saleen is, is het niet moeilijk om te winnen he.
der zijn in die jaren toch wat andere tegenstanders gepasseerd ook he...
gwyllion
24-02-2005, 18:11
Originally posted by marcel
tjah, als ge ziet dat de Corvette in Amerika onbedreigd was de voorbije 5 - 6 jaar, dan heb ik het toch niet moeilijk omdat te geloven ze...
Trouwens in 2003 was het zeer close tussen Prodrive en Corvette in ALMS.
In Le Mans is Corvette toch niet helemaal superieur toch.
2000: Oreca Viper 1-2, Corvette 3-4
2001: Corvette 1 in GTS, maar wel achter Seikel en Freisinger Porsche 911 (regen)
2002: Corvette 1-2, Viper 3-4
2003: Prodrive Ferrari 1, Corvette 2-3
2004: Corvette 1-2, Prodrive Ferrari 3-4
3 keer winnen in 5 jaar is natuurlijk niet slecht.
2001: Corvette 1 in GTS, maar wel achter Seikel en Freisinger Porsche 911 (regen)
MAg je niet echt tellen. Ze hebben toen de corvette gewoon een uurtje in de box gezet anders werd de wagen nat :D
gwyllion
24-02-2005, 18:19
Trouwens met de Prodrive Ferrari hebben ze al jaren ervaring in FIA GT. Dus voor de meeste circuits (buiten de nieuwe) hebben ze al een zeer goede afstelling om van de vertrekken.
Originally posted by marcel
der zijn in die jaren toch wat andere tegenstanders gepasseerd ook he...
2004: Lamborghini Murcielago R-GT, Dodge viper
2003: Ferrari 550 Maranello, Dodge Viper GTS-R
2002: Ferrari 550 Maranello, Saleen S7R, Dodge Viper GTS-R
alleen die 550 dat was wat concurrentie. en hoeveel gaan er daar nog van overblijven in FIA GT dit jaar?
De Corvette is een erg goede GT- wagen. Velen denken, de Corvette is de beste GT wagen van de wereld. Wel dat zijn mensen die alleen de uitslagen zien van Le-Mans. Over 24 uur is de Corvette altijd moeilijk te kloppen, omdat ze erg betrouwbaar zijn. Over een FIA -GT wedstrijd van 3 uur halen veel meer topwagens de streep, waaronder ook meestal de Maserati's, en dan vrees ik dat de Corvette het zal moeten afleggen tegen de Maserati's en niet andersom.
Greetzz.. Corvetteboy
JPMontoya
24-02-2005, 18:34
Originally posted by corvetteboy
De Corvette is een erg goede GT- wagen. Velen denken, de Corvette is de beste GT wagen van de wereld. Wel dat zijn mensen die alleen de uitslagen zien van Le-Mans. Over 24 uur is de Corvette altijd moeilijk te kloppen, omdat ze erg betrouwbaar zijn. Over een FIA -GT wedstrijd van 3 uur halen veel meer topwagens de streep, waaronder ook meestal de Maserati's, en dan vrees ik dat de Corvette het zal moeten afleggen tegen de Maserati's en niet andersom.
Greetzz.. Corvetteboy
Euh - over 24u moeilijk te kloppen. Wat te zeggen van het optreden van SRT in 24uren van Franco dit en vorig jaar. Niet bepaald een succes te noemen en dat was toch ook met Kumpen & Goossens. Niet bepaald de minste.
gwyllion
24-02-2005, 18:44
Originally posted by raceboy
2004: Lamborghini Murcielago R-GT, Dodge viper
2003: Ferrari 550 Maranello, Dodge Viper GTS-R
2002: Ferrari 550 Maranello, Saleen S7R, Dodge Viper GTS-R
De Corvette is natuurlijk wel zowat het enige fabrieksteam.
alleen die 550 dat was wat concurrentie. en hoeveel gaan er daar nog van overblijven in FIA GT dit jaar?
Er is al zeker 1 wagen die door Cirtek Motorsport gerund wordt onder de naam "Russian Age Racing". En ik denk Larbe ook met 1 wagen.
Je moet natuurlijk wel weten dat 550 vorig jaar in FIA GT toch geklopt is door de Saleen en de 575. Dus deze wagens (zeker de Ferrari, die extra ontwikkeld is) zijn in principe in staat om de Corvette te kloppen in een 3 uurs wedstrijd.
gwyllion
24-02-2005, 18:47
Originally posted by JPMontoya
Euh - over 24u moeilijk te kloppen. Wat te zeggen van het optreden van SRT in 24uren van Franco dit en vorig jaar. Niet bepaald een succes te noemen en dat was toch ook met Kumpen & Goossens. Niet bepaald de minste.
We hebben het hier over de Corvette gerund door het fabrieksteam (Pratt & Miller).
idd Gwyllion, Het materiaal dat Corvette Racing beschikbaar heeft is niet te vergelijken met dat van SRT.
Greetzz.. Corvetteboy
die van SRT is ook een pratt & miller exmeplaar hoor.
JPMontoya
24-02-2005, 19:24
Originally posted by corvetteboy
idd Gwyllion, Het materiaal dat Corvette Racing beschikbaar heeft is niet te vergelijken met dat van SRT.
Greetzz.. Corvetteboy
Ja dat snap ik wel, maar GLPK is net zoals SRT geen fabrieksteam.
Betrouwbaarheid fabrieksteam is hier in de discussie m.i. niet echt relevant.
Dus daarom ben ik nog niet zo zeker van die betrouwbaarheid.
Die betrouwbaarheid,d at hangt ervan af of Hezemans weer zijn ontwikkeldrift bovenhaalt.
Originally posted by raceboy
Die betrouwbaarheid,d at hangt ervan af of Hezemans weer zijn ontwikkeldrift bovenhaalt.
Volgens de tam-tam heeft Nonkel Tonnie bij het onderhandelen een prijs bedongen voor de levering van de wagen, exclusief versnellingsbak. :D :D :D
Ik wens Carsport/GLPK alle succes toe maar met een dergelijke voorbereiding zie ik her en der toch wel enkele flinke rimpels in het water. Kumpen zegt dat eigenlijk ook in dat stukje op Pitstop.
Originally posted by raceboy
die van SRT is ook een pratt & miller exmeplaar hoor.
Maar niet met de evoluties van 2004.
Ben overigens zeer benieuwd naar het chassisnummer. Volgens het stukje in Autosport gaat het om een 2004 exemplaar. Eigenwijs als ik ben zeg ik: Dat lijkt me stug..............ik gok eerder op een 2003 exemplaar met een 2004/2005 update-kit.
P&M gaat dit jaar met een nieuw concept van start, de C6. Mocht daar onverwachts een design-fout of iets dergelijks inzitten en geen resultaten boeken........dan hebben ze geen back-up meer van de oude 2004 C5-R's. Puur uit dat oogpunt denk ik dat een fabriek nooit zijn laatste exemplaren doorschuift naar een klantenteam.
Originally posted by Mark
Ben overigens zeer benieuwd naar het chassisnummer. Volgens het stukje in Autosport gaat het om een 2004 exemplaar. Eigenwijs als ik ben zeg ik: Dat lijkt me stug..............ik gok eerder op een 2003 exemplaar met een 2004/2005 update-kit.
P&M gaat dit jaar met een nieuw concept van start, de C6. Mocht daar onverwachts een design-fout of iets dergelijks inzitten en geen resultaten boeken........dan hebben ze geen back-up meer van de oude 2004 C5-R's. Puur uit dat oogpunt denk ik dat een fabriek nooit zijn laatste exemplaren doorschuift naar een klantenteam.
Toch wel, ze zullen altijd nog wel een exemplaar achter de hand hebben ;)
Originally posted by Mark
Volgens de tam-tam heeft Nonkel Tonnie bij het onderhandelen een prijs bedongen voor de levering van de wagen, exclusief versnellingsbak. :D :D :D
Hezemans heeft zeer nauwe banden met Hollinger, dat zal ongetwijfeld de reden zijn.
Originally posted by Bramzel
Hezemans heeft zeer nauwe banden met Hollinger, dat zal ongetwijfeld de reden zijn.
Ik bedoelde het als grap :D Er is dus geen tam-tam omtrent Hezemans, Hollinger, Versnellingsbakken en C5-R's ;)
Originally posted by Mark
Longin heeft alleen nog maar de keuze uit een Maserati MC12.
Toch niet, ze gaan met drie rijden: Hezemans-Kumpen-Longin! De Corvette zal in de kleuren van Siemens staan.
Meer op: http://www.lmsr.net/c5rfiagt.html
Mwoah, betwijfel hoe betrouwbaar dat bericht is. Lijkt me weer eens optimistische berichtgeving van LMSR, heb die lui niet zo hoog zitten qua nauwkeurigheid in berichtgeving.
Originally posted by Bramzel
Mwoah, betwijfel hoe betrouwbaar dat bericht is. Lijkt me weer eens optimistische berichtgeving van LMSR, heb die lui niet zo hoog zitten qua nauwkeurigheid in berichtgeving.
Wat die 'optimistische berichtgeving' betreft, heeft lmsr.net zich gebaseerd op een bericht van de FIA GT organisatie, dus schiet niet op de pianist, doch op de componist. En de berichten van de organisatie zouden normalerwijze 'zeer betrouwbaar' moeten zijn, ware het niet dat ook nu weer het geheel door één der betrokken partijen wordt tegengesproken. "Waar halen ze dat nu weer, er is geen enkele zekerheid daarover", zijn de woorden die ik enkele minuten geleden telefonisch mocht vernemen...
Het 'kwakkel' artikel (volgens betrokkenen toch) van de FIA GT kan je dus vinden op deze link : http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=542
Wat daar dus als 'zekerheid wordt verkondigd, blijkt volgens betrokkenen dus een 'mogelijkheid' te zijn...
leuk een nl-be team :cool: hopelijk zullen ze het wel beter doen dan zwaans racing dit jaar (welke auto gaan zij eigenlijk rijden)
Zwaans komt dit jaar niet uit in het Fia GT kampioenschap.
Zwaans heeft inmiddels 1 wagen verkocht, de #10 van afgelopen jaar, verkocht aan Vonka die ermee wil gaan rijden in het Procar of iets dergelijks. Voor de #9 wordt een dezer weken een koper verwacht. 2005 gaan ze rustig aan doen, even in alle rust de mogelijkheden voor later bekijken. Dus verwacht daar voor dit jaar verder niet al te veel van.
Originally posted by Mistery
Wat die 'optimistische berichtgeving' betreft, heeft lmsr.net zich gebaseerd op een bericht van de FIA GT organisatie, dus schiet niet op de pianist, doch op de componist. En de berichten van de organisatie zouden normalerwijze 'zeer betrouwbaar' moeten zijn, ware het niet dat ook nu weer het geheel door één der betrokken partijen wordt tegengesproken. "Waar halen ze dat nu weer, er is geen enkele zekerheid daarover", zijn de woorden die ik enkele minuten geleden telefonisch mocht vernemen...
Het 'kwakkel' artikel (volgens betrokkenen toch) van de FIA GT kan je dus vinden op deze link : http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=542
Wat daar dus als 'zekerheid wordt verkondigd, blijkt volgens betrokkenen dus een 'mogelijkheid' te zijn...
Ik heb geen bronnen dicht bij het team en dus van de week na het ontvangen van het persbericht even contact gehad met de FIA. Daar vertelde men me dat Toine het media bericht heeft verstuurd en later ook nog telefonisch heeft bevestigd.
De toon van de laatste zin is denk ik het belangrijkste. 'T is denk ik geen vraag meer of de auto er staat maar of die er optijd staat.
IIG een super aanvulling voor het veld IMHO!
Originally posted by Bramzel
Zwaans heeft inmiddels 1 wagen verkocht, de #10 van afgelopen jaar, verkocht aan Vonka die ermee wil gaan rijden in het Procar of iets dergelijks. Voor de #9 wordt een dezer weken een koper verwacht. 2005 gaan ze rustig aan doen, even in alle rust de mogelijkheden voor later bekijken. Dus verwacht daar voor dit jaar verder niet al te veel van.
Jammer! Was zeker ook een mooie kans geweest voor Simbin's GTR dat midden volgende maand uit moet komen in de rest van Europa.
Ook niets iets tijdens de 24u Bramzel?
Originally posted by vandijk
Ik heb geen bronnen dicht bij het team en dus van de week na het ontvangen van het persbericht even contact gehad met de FIA. Daar vertelde men me dat Toine het media bericht heeft verstuurd en later ook nog telefonisch heeft bevestigd.
De toon van de laatste zin is denk ik het belangrijkste. 'T is denk ik geen vraag meer of de auto er staat maar of die er optijd staat.
IIG een super aanvulling voor het veld IMHO!
Het zal inderdaad een aanvulling voor het veld zijn. Ik hoop enkel maar dat de joint-venture in de 'verdere voorbereiding' ietsjes beter overeenkomt dan in hun media-politiek, want hier zijn diverse mensen de speelbal geweest van diverse partijen.
Originally posted by Mistery
ware het niet dat ook nu weer het geheel door één der betrokken partijen wordt tegengesproken. "Waar halen ze dat nu weer, er is geen enkele zekerheid daarover", zijn de woorden die ik enkele minuten geleden telefonisch mocht vernemen...
Het 'kwakkel' artikel (volgens betrokkenen toch) van de FIA GT kan je dus vinden op deze link : http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=542
Tja de soap GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh blijft voortduren :D Toch sterk dat sommige mensen hier het woord kwakkel in de mond durven te nemen. Nu ken ik een Nederlandstalige site waar ze zonder problemen de artikels van fiagt.com vertalen ;)
Maar nu terug naar de kern van de zaak, GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh (met dank aan Theo Maassen :D) en de media.
Waarom publiceren media zoals fiagt.com en autosport dergelijk nieuws? Niet omdat een redacteur een dikke duim heeft en daarop ligt te zuigen. Hij of zij zal zich baseren op een press-release van een team en/of media communicatieburo. Daarvoor dienen die dingen ook............bewerken en naar eigen inzicht publiceren. Niet klakkeloos overnemen ;)
Hoe je het wendt of keert, iemand van de combinatie GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh zal een mededeling hebben gedaan naar de internationale pers. Het komt in mijn ogen zeer amateuristisch over als iemand van binnenuit die organisatie het tegendeel gaat beweren.
Ook al geeft iemand van een organisatie wellicht een prematuur signaal naar de media, de rest zet dan meteen dezelfde pet op. één mening die naar buiten gaat en geen twee, zoiets werkt de speculatie in de hand. Intern los je die zaken op maar niet via forums, quotes of interviews.
Tja dan de realiteit, als ik het goed begrijp is die C5-R nu pas onderweg. Succes aan elke coureur, monteur en engineer binnen de combinatie GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh ;)
Buzzbomb
28-02-2005, 01:20
Ook al geeft iemand van een organisatie wellicht een prematuur signaal naar de media, de rest zet dan meteen dezelfde pet op. één mening die naar buiten gaat en geen twee, zoiets werkt de speculatie in de hand. Intern los je die zaken op maar niet via forums, quotes of interviews.
Voila, wijze woorden. Helemaal mee eens, ik hoop dat ze de samenwerking buiten het PR vlak wel helemaal op orde hebben. Een mooie wagen als die C5R zal immers wel voorin mee moeten draaien :)
Originally posted by vandijk
Jammer! Was zeker ook een mooie kans geweest voor Simbin's GTR dat midden volgende maand uit moet komen in de rest van Europa.
Ook niets iets tijdens de 24u Bramzel?
Zwaans is geen Simbin ;) Zwaans en Roos (simbin) werken verder niet meer samen, Simbin zal ongetwijfeld wel weer ergens opduiken, weet alleen nog niet waar.
Originally posted by Mark
Tja de soap GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh blijft voortduren
Op www.turbomagazine.be (http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=1136&back=1) wederom ontwijkende woorden van Kumpen omtrent het project met de C5-R.
In het artikel over de Belcar en GLPK op pitstoptv.be een heel verdacht zinnetje:
Véél zal afhangen van het programma in de FIA GT, en in dat verband hangt nog een duistere waas rond GLPK.
Eerst zien, dan geloven ;)
Wederom een bevestiging van de C5-R:
When entries closed on February 28th, the FIA had received 21 full-season entry forms.
iets verderop in het bericht:
The grid should include up to five Maserati MC12 cars, which will face strong oppostion from five Saleen S7, five Ferrari Maranello (three Prodrive-built 550 models and two 575M cars) , one Corvette C5R, one Lister Storm and possibly a Lamborghini Murciélago R-GT.
Volledige artikel op: www.planetlemans.com
gwyllion
06-03-2005, 16:14
Originally posted by Mark
Wederom een bevestiging van de C5-R:
Een belangrijk detail.
When entries closed on February 28th, the FIA had received 21 full-season entry forms, to be confirmed in a week, upon receipt of payment.
Definitief is de inschrijving nog niet. Laten we zeggen dat er een intentie is, maar dat wisten we al.
The Last One
11-03-2005, 18:25
Laat de witte rook maar komen
De Corvette is sinds vandaag officieel in orde...
welkom GLPK Carsport i.s.m Corvette-europe.com en Siemens
"of cours"
In ieder geval veel succes toe gewenst aan de mannen in Hasselt...
Weer Europees dus weer Feest?
Racingworld.be heeft reeds de officiële versie:
Het gerucht deed al een tijdje de ronde, maar de bevestiging in de rangen van het GLPK Carsport team liet op zich wachten. Maar de witte rook is er eindelijk, het nieuws is nu officieel. En dat nieuws mag best gehoord worden want het Belgisch-Nederlands team GLPK Carsport zal een Corvette C5-R inzetten in het FIA GT kampioenschap 2005. De wagen is afkomstig uit de ateliers van Pratt & Miller en achter het stuur nemen drie toppers plaats uit de lage landen. Bert Longin, Mike Hezemans en Anthony Kumpen moeten er voor zorgen dat de Corvette C5-R zich kan manifesteren aan de top van het FIA GT kampioenschap 2005.
Bron: www.RacingWorld.be (http://www.racingworld.be/nieuws/1793/)
Netforce_1
11-03-2005, 18:52
Staat ook te lezen op Anthony zijn site
http://www.anthonykumpen.com/
Alsook op de website van GLPK-Racing (http://www.glpk.net/) (of was het GLPK Carsport :p).
godver geen nederlandse v;ag :(
Voor spuitwerk was er geen ruimte meer in het budget :D
Het GLPK Carsport team is een fusie van het Belgische GLPK Racing en het Nederlandse Carsport Holland, respectievelijk onder de leiding van Paul Kumpen en Toine Hezemans. Beide teams bundelen nu hun krachten én ervaring voor dit nieuwe avontuur met de Corvette C5-R.
press release van diverse sites
2001: Carsport en een intensieve samenwerking met de Bleekemolen-clan. Vanaf 2002 niet meer.......
2002: Carsport en een intensieve samenwerking met Racing Box. Vanaf 2003 niet meer..........
2003: Carsport en een intensive samenwerking met met Carsport America en Force One. Vanaf 20004 niet meer.........
Zomaar een gedachte ;)
Buzzbomb
13-03-2005, 00:45
Leuk, doemdenken...
Originally posted by Buzzbomb
Leuk, doemdenken...
dat zijn de feiten. Het is nu aan hen om te bewijzen dat het deze keer wel lukt?
Is nonkel toine al bezig aan een versnellingsbakupdate? :D
Originally posted by raceboy
dat zijn de feiten. Het is nu aan hen om te bewijzen dat het deze keer wel lukt?
Is nonkel toine al bezig aan een versnellingsbakupdate? :D
Doe me dat niet aan zeg, Als je ziet wat er bv. met andere wagens is gebeurd waar Toine zijn visie heeft bij gebruikt.
Greetzz.. Corvetteboy
Originally posted by raceboy
dat zijn de feiten. Het is nu aan hen om te bewijzen dat het deze keer wel lukt?
Is nonkel toine al bezig aan een versnellingsbakupdate? :D
Bedoelt ge zo een hele lichte met plastic onderdelen gemaakt voor een sprintrace? ik zou het niet weten. :p
gwyllion
13-03-2005, 13:13
Originally posted by raceboy
Is nonkel toine al bezig aan een versnellingsbakupdate? :D
In het persbericht staat duidelijk dat ze de laatste specificatie Corvette hebben en wordt uitdrukkelijk vermeld dat ze een Xtrac sequentiele bak hebben. Hopelijk vervangen ze die niet (tenzij hij stuk gaat :D ).
gwyllion
04-04-2005, 16:18
De wagen is gearriveerd (met 3 dagen vertraging). Foto's en uitleg op http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8109
Heeft iemand een mail adres van de media officier/webmaster van de GLPK site voor me? Zou graag 1 van de foto's gebruiken voor een artikel (copyrights).
Bvd,
Sander.
Heeft iemand een mail adres van de media officier/webmaster van de GLPK site voor me? Zou graag 1 van de foto's gebruiken voor een artikel (copyrights).
Bvd,
Sander.
Onderaan van deze pagina staan 2 namen van webmasters: http://www.anthonykumpen.com/2005/nl/fotos/39/
Dit zijn dezelfde webmasters als onderaan op de pagina van GPLK staan: http://www.glpk.net/2005/fotos/39/
Onderaan van deze pagina staan 2 namen van webmasters: http://www.anthonykumpen.com/2005/nl/fotos/39/
Dit zijn dezelfde webmasters als onderaan op de pagina van GPLK staan: http://www.glpk.net/2005/fotos/39/
Hebben ze nou snel de links aangepast of ben ik gek? :confused:
MichelRacing
04-04-2005, 18:41
Corvette is aangekomen :p :worship: !
Nu hopen dat hij snel een keer het Belcarveld komt vervoegen!
Zie voor foto's www.anthonykumpen.com
ja dat zal wel :-). Mail is de deur uit. Bedankt iig!
(mod: verwijder mijn laatste posts maar wanneer nodig)
ik denk niet dat de corvette van GLPK Carsport Belcar gaat rijden. ik dacht dat ze bij GLPK vooral met de Viper en misschien een paar keer de Pagani gingen Belcar rijden.
maar: gaan ze de livery van Pratt & Miller behouden?
Morgen gaan ze er mee testen op Spa, Kox komt ook met de Lamborghini als het goed is
Er is al een topic over de GPLK Carsport Corvette: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=10086
ik denk niet dat de corvette van GLPK Carsport Belcar gaat rijden.
Het lijkt me anders wel erg logisch ;) Kijk, dat Pagani-geneuzel lijkt mij regelrechte onzin. Met de Viper weten ze wat ze in huis hebben, op dit moment nog voldoende potentieel om eventueel kampioen te worden in de Belcar. Zal niet zo makkelijk meer gaan als in het verleden maar het kan wel nog.
Die Pagani, niet betrouwbaar genoeg..........de Mercedes Benz motoren spatten al uit elkaar vordat je ernaar gekeken hebt. Daarnaast is de naam Pagani besmet in autosportland......krijg je nooit meer verkocht aan iemand anders. Daarnaast is die wagen een 2002-concept...........met de MC12 en DB9 is de Dagani zwaar out-dated.
Een deelname met de C5-R aan de Eurorace lijkt me niet meer dan logisch. Perfekte voorbereiding voor de 24 uur van Spa ;) Hebben die van BMW Motorsport vorig jaar ook gedaan.
Ze hebben ook alle pech bij GLPK, ze mogen niet testen op vrijdag in Monza.
De FIA, de kampioenschaps- en eventpromotoren hebben unaniem beslist om op vrijdag 8 april alle voorziene FIA GT-aktiviteiten op de omloop van Monza te schrappen; die dag heeft de Italiaanse regering immers een dag van nationale rouw afgekondigd naar aanleiding van het overlijden van de paus.
www.autosport.be
Dat is dus de dag voor de koers? Komaan, je kan ook overdrjven he. Het is maar de paus. Als de president van frankrijk sterft wordt er ook doorgekoerst.
Trouwens in 2003 was het zeer close tussen Prodrive en Corvette in ALMS.
In Le Mans is Corvette toch niet helemaal superieur toch.
Tuurlijk niet, een Ferrari 550 Maranello is een topsnelheidbeest.
gwyllion
05-04-2005, 11:58
Ze hebben ook alle pech bij GLPK, ze mogen niet testen op vrijdag in Monza.
Men zal kunnen testen op donderdag en zaterdag zal er ook meer testtijd voorzien worden :D
Men zal kunnen testen op donderdag en zaterdag zal er ook meer testtijd voorzien worden :D
vanwaar heb je dat nieuws?
gwyllion
05-04-2005, 12:55
vanwaar heb je dat nieuws?
Iemand op het 10/10 forum zei dat. Het lijkt me in elk geval tamelijk logisch...
Dat is dus de dag voor de koers? Komaan, je kan ook overdrjven he. Het is maar de paus. Als de president van frankrijk sterft wordt er ook doorgekoerst.
Wat voor jouw en mij misschien overdrijven is kan voor iemand anders niet meer dan normaal zijn. Wij "ontkerkte" noordelingen reageren nu eenmaal anders op Roomse zaken dan de vrome Italianen ;)
Terug naar de C5-R, de Yellow Cab heeft zijn roll-out goed doorstaan volgens de berichten op Pitstop. Daarnaast maakt men melding dat we geen GLPK Carsport C5-R in de Belcar zullen zien tijdens de 1000 KM............ :confused: Toch maar eens spitten, gevolg.........ik snap het niet meer :D
Op 11-03: De melding van een mogelijke deelname aan de 1000 km LMES op Spa. http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7886
Op 28-03: Met de Pagani, Viper of C5-R van start in de twee support races van de Belcar tijdens het LMES weekend op Spa http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8030
Op 04-04: Zeer zeker geen C5-R tijdens de twee support races van de Belcar tijdens het LMES weekend op Spa. http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8113
En zoiets moeten wij als autosport-liefhebbers blijven snappen? :D Op die manier krijg je natuurlijk nogal verwarrende verhalen in de wereld ;)
Wat betreft de C5-R, Belcar en de 24 uur van Spa...............voor en na de Belcar Spa Eurorace zit een "rustperiode" van twee weken. Voor het zover is zullen nog wel de nodige berichten volgen ;)
Heeft er iemand foto's en rondetijden van de wagens die vandaag aanwezig waren in spa?
Mvg,
Vincent
ik vind het eigenlijk wel spijtig dat ze de livery quasi ongewijzigd laten. een beetje meer creativiteit had wel gemogen
gwyllion
05-04-2005, 21:00
Men zal kunnen testen op donderdag en zaterdag zal er ook meer testtijd voorzien worden :D
Nieuwe schema:
Testing (no practice!!):
Thursday 16.15 - 18.30
Saturday:
Free practive 09.45 - 10.30
Qualifiying 13.45-14.30/6.30-17.15
Op 11-03: De melding van een mogelijke deelname aan de 1000 km LMES op Spa. http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7886
Eens kijken hoe de verwarring zich gaat ontwikkelen ;)
Op www.racingworld.it gaan ze er nog vanuit dat de Yellow Cab C5-R van start gaat in de 1000 KM LMES op Spa.
E' arrivata oggi, alla base del team GLPK, la Corvette C5-R ufficiale che il team schiererà in pista nel Fia GT e nella 1000 km di Spa
http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=1445
Je ziet de geruchten en roddels gewoon onstaan :D
R@ce@holiC
05-04-2005, 21:24
Ik vind de livery knap, simpel maar schoon.
gwyllion
05-04-2005, 21:37
Foto's van shakedown: http://www.anthonykumpen.com/2005/nl/fotos/40/
Werner333
05-04-2005, 22:55
Ben overigens zeer benieuwd naar het chassisnummer. Volgens het stukje in Autosport gaat het om een 2004 exemplaar. Eigenwijs als ik ben zeg ik: Dat lijkt me stug..............ik gok eerder op een 2003 exemplaar met een 2004/2005 update-kit.fabriek.
Volgens Dailysportscar (http://www.dailysportscar.com/) zou het gaan om chassis #11.
Volgens Dailysportscar (http://www.dailysportscar.com/) zou het gaan om chassis #11.
Idd, een 2004-kist.
Resultaten 2004:
Sebring, 4de algemeen / 1ste in GTS Ron Fellows (CDN) / Johnny O'Connell (USA) / Max Papis (I)
Voor de rest alleen maar 1ste en 2de plaatsen in het ALMS. Ook de 24 uur van Le Mans 2004 uitgereden, 8ste algemeen en 2de in de klasse. Trouwens zo heel veel sticker verwijder werk hebben Longin en Kumpen niet gehad ;)
Le Mans 2004 => http://www.racingsportscars.com/photo/2004/Le_Mans-2004-06-13-063.jpg
Niet uitgevallen in 2004!!
JPMontoya
06-04-2005, 00:13
Vind de wagen er wel een beetje "leeg" uitzien met alleen die logos van Corvette-Europe, Siemens,Pirelli erop...
T is wel redelijk pijnlijk om vast te stellen dat er dan net op die site van Corvette niks te vinden is over dit project - hopelijk komt het er snel.
Niet uitgevallen dat klinkt al zeer goed...Hopelijk voor Login kunnen ze die lijn doortrekken.
ik vind het eigenlijk wel spijtig dat ze de livery quasi ongewijzigd laten. een beetje meer creativiteit had wel gemogen
Bedenk 's hoeveel kleuren passen op een Corvette: geel, grijs, donkerblauw, zwart, heel creatief. :rolleyes:
Er zal ook wel een tijdsgebrek aan vast gehangen hebben.
Heeft er iemand foto's en rondetijden van de wagens die vandaag aanwezig waren in spa?
Mvg,
Vincent
Beste tijd was een 2:20.7
gwyllion
06-04-2005, 09:39
Beste tijd was een 2:20.7
Pole in 24 uur van Spa was vorig jaar rond de 2:15 en tijdens de training waren de snelste rondjes rond de 2:18. Dat zit al aardig in de buurt :applaus:
Thomaske
06-04-2005, 09:45
Gisteren was de 2'20''70 een zeer goede tijd voor ons. Je moet denken dat het de eerste kennismaking met de wagen was hé.
Laten we afwachten wat het zal geven in Monza. Het remmen daar zal ons goed gaan.
Mvg
een heeeeel klein berichtje op fiagt.com
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=570
ik vind het eigenlijk wel spijtig dat ze de livery quasi ongewijzigd laten. een beetje meer creativiteit had wel gemogen
ik denk dat tijdsgebrek idd, maar ook het feit dat de wagen semiofficieel is, met de steun van corvette europe, ervoor gezorgd heeft dat de wagen geel blijft. Zo blijft hij in de kleur zoals hij door de fabriek werd gemaakt en is voor de mensen de link snel gelegd met de officiële corvettes van le mans en hoe ze in de VS hebben rondgereden. Lijkt me dus logisch, en als er geen kleureisen van anders sponsors zijn, zou dit dus wel zo kunnen blijven in de rest het van het seizoen vermoed ik
De livery ziet er gewoon erg "Belgisch" uit: veel geel, een snuifje zwart en een vleugje rood ;)
Wat zou Hezemans daarvan vinden :eek:?
jan
De livery ziet er gewoon erg "Belgisch" uit: veel geel, een snuifje zwart en een vleugje rood ;)
Wat zou Hezemans daarvan vinden :eek:?
jan
Onzin. Die livery is gewoon de standaard Corvette livery zoals ze de afgelopen jaren ook in de US reden, enkel met een paar andere logo's er op. En met tijdsgebrek heeft het ook niks te maken; het ontwerp ging al lange tijd rond, dus als ze creatiever hadden willen zijn had dat best gekund. Ik denk gewoon dat dit het verzoek is van Kroymans (Corvette importeur Europa) en GM.
In de Autosport van 07-04-05 staat een preview over het FIA GT kampioenschap. Uiteraard komt de 'Vette in het stukje voor. Dit is de mening van de deskundigen van Autosport:
The car is a full-house 2004-spec version, though it won't compete on the Michelins it was designed for. Pirelli tyres could blunt its competitive edge. Autosport magazine 07-04-05
Fabrieksbanden maken toch wel een verschil... Severich is 2 seconden sneller in Zolder enkel doordat hij de Michelinbanden van de Schnitzer-GTR's heeft dit jaar...
Een deelname met de C5-R aan de Eurorace lijkt me niet meer dan logisch. Perfekte voorbereiding voor de 24 uur van Spa ;) Hebben die van BMW Motorsport vorig jaar ook gedaan.
Ben ik helderziende? ;) :D
explique Anthony Kumpen. « Notre priorité cette année est le FIA GT et dans cette optique nous avons décidé de plutôt préparer les 24H de Spa à l’occasion de l’épreuve de six heures semi nocturne des Spa Euro Race, le 2ème week-end de juin. »
http://racinglife.skynetblogs.be/
MichelRacing
07-04-2005, 10:54
Het wordt allemaal wel een beetje tegenstrijdig... Op de ene website vermelden ze dat ze helemaal niet met de Corvette Belcar gaan rijden vanwege dat ze de auto dan moeten veranderen...(Het is uitgesloten dat GLPK dit seizoen met de Corvette van GLPK Carsport uitkomt in de Belcar.De Corvette is in FIA GT-configuratie evenwel uitgerust met keramische remmen en die zijn niet toegelaten in de Belcar.)--> www.pitstop.tv. En op andere sites vermelden ze dat ze ineens wel meedoen... Het lijkt mij dat ze niet goed weten wat ze willen... :cool:
Het lijkt mij dat ze niet goed weten wat ze willen... :cool:
Ofwel hebben de websites slechte bronnen ...
Dat van die Pagani blijft gewoon larie. Dat zeggen ze nu twee jaar dat ze er eens in de Belcar mee gaan starten... Dat project is afgesloten. Auto heeft nooit gemarcheerd en geloof nooit dat ze daar nog tijd en geld willen in steken. Als je kan kiezen tussen een betrouwbare Viper, een snelle Corvette en Pagani die al een jaar stilstaat en nog niets bewezen heeft... Longin heeft het Pagani verhaal ook al ontkracht. Force One schakelde trouwens na een paar races terug over naar de Viper, dat zegt genoeg.
Ik vermoed dat we de Pagani binnen enkele maanden kunnen terugzien... bij Hezemans Karting in Eindhoven als decoratie, naast de Bitter!
Ofwel hebben de websites slechte bronnen ...
Of vertellen ze in Hasselt het verhaal volgens versie A en in Eindhoven in via versie B ;) Het is reeds meerdere malen aangetoond dat beiden een ander verhaal vertellen. Ligt niet aan de forums, websites en lezers maar volledig aan de interne (mis?)communicatie!
Peter Baert
07-04-2005, 17:12
Lees misschien gewoon eens de Belcar-preview van de hand van Peter Desonville. Daar doet A. Kumpen het verhaal over de niet-deelname van de Corvette aan de Belcar, zoals het op pitstop.tv te lezen was.
:)
Lees misschien gewoon eens de Belcar-preview van de hand van Peter Desonville. Daar doet A. Kumpen het verhaal over de niet-deelname van de Corvette aan de Belcar, zoals het op pitstop.tv te lezen was.
:)
We zullen zien wie het bij het juiste eind heeft, ik denk persoonlijk als Goossens die viper nog eens binnen het uur op een rondje zet ze GLPK daar niet mee zullen lachen.
Misschien gebruiken ze in de EURO RACE te francorchamps ook de VETTE voor mogelijke afstellingen voor de 24H zoals BMW daar ook kwam meerijden met het oog op de 24H.
Verse "quote"
"We hebben de nieuwe auto maar heel laat gekregen en het was een beetje al te riskant om vijf dagen na de eerste manche van de FIA GT, in Monza, naar Francorchamps te komen. Vooral als je weet dat twee weken later de tweede meeting van de FIA GT in Magny-Cours op het programma staat", legt Anthony Kumpen uit. "Onze prioriteit gaat dit jaar naar de FIA GT, en daarom hebben we beslist om ons op de 24 Uren van Spa voor te bereiden tijdens de race van zes uur die tijdens Spa Euro Race, in het tweede weekend van juni, wordt gereden."
http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4811
Conclusie:
GLPK / Belcar 1000 km weekend => Viper
GLPK / Belcar 6-uurs Eurorace => C5-R
Net het filmpje gezien. Wat me nog het meest is bijgebleven is de sound van de Lambo: zo nice http://www.rsca.be/chat/emoticons/agree.gif
Viper Power
09-04-2005, 17:41
best wel lollig om da hier bezig te horen :applaus:
ik gaan de feiten nie blootleggen op het forum wegens andere teamleden die al in de problemen zijn geraakt door belangrijke info op dit forum te posten.
Ik gaan wel nen TIP geven:
2% van al wat hier op deze thread gezegt is, is waar ;)
JPMontoya
09-04-2005, 19:54
Ik gaan wel nen TIP geven:
2% van al wat hier op deze thread gezegt is, is waar ;)
Vergeef me dat ik t woord gebruik... kinderachtig...
altijd dat speculeren...Precies is die speculatie belangrijker dan de eigenlijke nieuwswaarde van sommige berichten...het lijkt wel of dit een of andere strategie is van GLPK.
sorry t moest me eens van t hart...
Ik gaan wel nen TIP geven:
2% van al wat hier op deze thread gezegt is, is waar ;)
Eens even de thread doorgespit...........alle informatie die hier te lezen is afkomstig van diverse news-sites. Nergens staat te lezen: "Ik heb van horen zeggen....." of "Geloof dat ze met dat bezig zijn..........."
Hoe komen die sites aan hun nieuws? Via press-releases, coureurs die eens babbelen met een journalist. Het is reeds meerdere malen aangetoond dat er bij de "GLPK C5-R soap" tegenstrijdige verhalen te lezen zijn geweest. Oftwel, het eigen volk van GLPK verschaft de media tegenstrijdige berichten............moeten jullie niet achteraf komen zeuren en mekkeren dat jullie weer eens het onderwerp van gesprek zijn op een forum aka virtueel café.
Dus beste Viper Power (of heb je ook een naam in het echte leven?), niet op liefhebbers schieten maar eerst eens in de eigen keuken kijken ;)
Viper Power
11-04-2005, 09:27
@ Mark: """"Eens even de thread doorgespit...........alle informatie die hier te lezen is afkomstig van diverse news-sites. Nergens staat te lezen: "Ik heb van horen zeggen....." of "Geloof dat ze met dat bezig zijn...........""""""
Heb ik dat dan gezegt of denkt "geloofd ge" da ik da gezegt heb?
Lees mijn post anders ma es opnieuw.
Ik had het enkel over het feit van de conclusies die getrokken werden uit news-sites zoals bv in u post haalt ge dit argument aan "explique Anthony Kumpen. « Notre priorité cette année est le FIA GT et dans cette optique nous avons décidé de plutôt préparer les 24H de Spa à l’occasion de l’épreuve de six heures semi nocturne des Spa Euro Race, le 2ème week-end de juin. »" verwijzende naar een deelname in SPA. Nooit nie gedacht eraan da ze da gewoon met de viper gaan rijden? Het is en blijft een voorbereiding! Bert heeft vorig jaar ook voorbereid met zijn privé porsche. Logisch of nie?
Moet de tread nu niet aangepast worden met "de corvette is niet aangekomen"
Moet de tread nu niet aangepast worden met "de corvette is niet aangekomen"
:D
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 10 characters.
Ik had het enkel over het feit van de conclusies die getrokken werden uit news-sites
Dus als ik het goed begrijp mag ik geen conclusies trekken uit berichten die over GLPK verschijnen? Als lezer mag ik toch nog altijd zelf bepalen welke mening ik vorm na het lezen van een tekst. Of die conclusie nu wel of niet juist is doet niet eens terzake............
Wellicht dat de press-releases van jullie dusdanig geschreven moeten worden dat er simpelweg geen conclusies te trekken zijn? Het is maar een gedachte ;) Op dit moment zijn die stukjes tekst altijd op meerdere manieren te begrijpen.
Nooit nie gedacht eraan da ze da gewoon met de viper gaan rijden? Het is en blijft een voorbereiding! Bert heeft vorig jaar ook voorbereid met zijn privé porsche. Logisch of nie?
Eerlijk? Voor mij totaal niet logisch. De 24 uur rijden ze met een C5-R ...........wat kun je dan voorbereiden met een Viper :confused: Als je me die ontbrekende kennis wilt leren? Graag ;)
Buzzbomb
12-04-2005, 01:44
Deelnemen aan een race is niet alleen rijden he, De organisatie er omheen moet ook getraind worden ;)
Thomaske
12-04-2005, 09:16
Daar heeft Buzzbomb een punt. Ik wil oproepen om niet alles op de spits te drijven tussen Mark en Viper Power, als dat gaat tenminste.
Mvg
Wat er met de Corvette zal gebeuren buiten FIA-GT zal afhangen van wie de wagen eigendom is denk ik...
Viper Power
20-04-2005, 09:05
Heb ik nooit niet gezegt da ge da nie moogd!
Heb enkel gezegt dat ik het lollig vond omda hier te zien, en dan nen tip gegeven da dit grotendeels fout zat. Zijt blij da ge al weet da ge daar al nie moet op verder tobben.
Enne ff nen quote van ene die nie dikwijls fout zit op dit gebied "in de ottosport is niks waar tot den dag da het gebeurd"
viper power: gelive op de paddock standaardtaal te gebruiken zodat iedereen het kan begrijpen.
gwyllion
20-04-2005, 13:29
viper power: gelive op de paddock standaardtaal te gebruiken zodat iedereen het kan begrijpen.
Amai, zo veel taalfouten en spellingsfouten (gigantische dt fouten) heb ik nog nooit gezien in zo'n korte tekst :eek:
Viper Power
20-04-2005, 22:02
:D Merci :worship:
Was ma rap getikt en mits ik zelden nederlands moet typen is da de laatste jaren sterk achteruit gegaan :)
Ik had het enkel over het feit van de conclusies die getrokken werden uit news-sites zoals bv in u post haalt ge dit argument aan "explique Anthony Kumpen. « Notre priorité cette année est le FIA GT et dans cette optique nous avons décidé de plutôt préparer les 24H de Spa à l’occasion de l’épreuve de six heures semi nocturne des Spa Euro Race, le 2ème week-end de juin. »" verwijzende naar een deelname in SPA. Nooit nie gedacht eraan da ze da gewoon met de viper gaan rijden? Het is en blijft een voorbereiding! Bert heeft vorig jaar ook voorbereid met zijn privé porsche. Logisch of nie?
Volgens mij zat ik goed en jij fout ;)
Eén van de teams die van plan is om daar optimaal gebruik van te maken, is GLPK dat mogelijk met de Chevrolet Corvette naar Francorchamps komt afgezakt.
Anthony Kumpen: “Indien we tijdens de komende wedstrijden van het FIA GT-kampioenschap op schema blijven, is het de bedoeling om tijdens de Spa Euro Race aan te treden met de Corvette. Zes uren wedstrijd, waarvan enkele in het duister zou voor ons een ideale voorbereiding zijn op de 24 Uren van Francorchamps”.
Bron: Belcar shortnews 10
Kijk hier eens naar:
http://www.anthonykumpen.com/pics2005/aankomstvette/corvette%20detroit%20003.jpg
http://www.anthonykumpen.com/pics2005/aankomstvette/129-4215%203683%20car%20ex%20ORD%20ab.jpg
Zijn 2 verschillende nummers.... Zou glpk-Carsport dan 2 vettes hebben gekregen???
En hier lijkt het of ze er nog meer aan het bouwen zijn.
http://www.anthonykumpen.com/pics2005/aankomstvette/corvette%20detroit%20001.jpg
En hier lijkt het of ze er nog meer aan het bouwen zijn.
http://www.anthonykumpen.com/pics2005/aankomstvette/corvette%20detroit%20001.jpg
Die foto's zijn genomen in de workshop van Pratt & Miller in de VS.;)
Oh sorry dan voor deze post
Oh sorry dan voor deze post
No need to apologize. Je kan niet alles weten.:)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.