De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 23-02-2005, 19:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Scapa
Indien Longin de keuze zou hebben tussen Vitaphone en JMB is de keuze snel gemaakt imho...
Longin heeft alleen nog maar de keuze uit een Maserati MC12.

Nonkel Tonnie has decided according to the Autosport issue of 24-02-05

Quote:
CHEVROLET’S allconquering Corvette C5-R will compete for FIA GT Championship honours for the first time this season.

Dutch entrant Toine Hezemans has now agreed terms to buy one of last year’s C5-Rs. He has also received an undertaking from FIA GT boss Stéphane Ratel that the car will be eligible for the series for the first time.

Hezemans will enter the Corvette for son Mike and Belgian Anthony Kumpen, who won one round of the FIA GT series together in 2002. It will be run under the GL-PK/Carsport Holland banner.


The car will also race in the opening round of the Le Mans Endurance Series at Monza in April. Hezemans said he will switch series if the Corvette proves uncompetitive against Maserati’s MC12 in FIA GTs.
Edit: Normaal quote ik alleen één zin en de rest vat ik samen. Echter gezien de gevoeligheid bij bepaalde personen, heb ik het hele stukje geplaatst. Dan kan men daar tenminste niet over speculeren.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 23-02-2005 at 19:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-02-2005, 20:51
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Mark
Nonkel Tonnie has decided according to the Autosport issue of 24-02-05

Komt niet als verassing, maar is natuurlijk wel een grote aanwinst.

Quote:
Originally posted by Mark
Oja, ene Sam Li zit in het management team van Jamie Davies.............dat si wat anders dan Hub Rothengather
Iets meer centjes...
Reply With Quote
  #3  
Old 23-02-2005, 21:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Terug naar Nonkel Tonnie

In het berichtje staat dat ze een overeenkomst bereikt hebben, dat wil dus nog niet zeggen dat die wagen in Eindhoven of Hasselt staat. De tijd die de monteurs en engineers krijgen om één te worden met de wagen gaat wel heel erg kort worden. Begin april gaat het feest weer van start..........

Weinig voorbereiding, niet veel sleutel-ervaring aan de C5-R, weinig testkilometers in de armen. Zie ik het spookje van de DNF's weer opduiken? SRT had in 2003 ook enige tijd nodig om de wagen te leren kennen, die zijn naar ik meen nog op studiereis geweest naar de heren van P&M tijdens Le Mans 2003.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 23-02-2005 at 21:08.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-02-2005, 21:07
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Ben wel blij dat Longin dan waarschijnlijk naar Maserati zal gaan. Competitief lijkt me die maserati beter en iets bedrijfszekerder.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-02-2005, 21:23
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
16 en 17 April zal in Spa mijn Corvette-Racing vlag boven gehaald worden. Hell Yeah.

Greetzz.. Corvetteboy
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #6  
Old 24-02-2005, 14:02
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Op pitstop.tv staat meer te lezen over het FIA GT project van Kumpen en Hezemans: FIA GT - Kumpen en Hezemans wachten op bevestiging Corvette

Het is allemaal nog niet in orde.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-02-2005, 16:35
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally posted by gwyllion
Op pitstop.tv staat meer te lezen over het FIA GT project van Kumpen en Hezemans: FIA GT - Kumpen en Hezemans wachten op bevestiging Corvette

Het is allemaal nog niet in orde.
En in t zelfde artikel begint Kumpen al meteen met modder te gooien naar de Maserati...

Hopelijk voor hun komt die bak snel er aan uit de VS. Als ik t zo lees zit dat er niet direct aan te komen en t seizoen begint al op 10 april... ook niet echt een perfecte voorbereiding.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-02-2005, 16:50
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Kumpen: "De Corvette is de snelste GT-auto ter wereld, dat bewijzen de resultaten. Het is de enige auto die de Maserati kan kloppen."
De Ferrari 550 is nog steeds een goeie wagen en de Aston Martin zou normaal een nog betere wagen moeten kunnen worden. De Saleen mag ook niet onderschat worden en de Ferrari 575 kan er alleen maar snel op geworden zijn met de nieuwste evolutie (andere aerodynamisch pakket).

Ik vind het toch maar een gedurfde uitspraak van Kumpen. Hoogmoed komt voor de val.
Reply With Quote
  #9  
Old 24-02-2005, 17:26
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Kumpen denkt dus dat de Maserati nog ingetoomd wordt en zijn volle potentieel niet toont.
Als dat waar is, zal de Corvette enkel kunnen dromen van de MC 12 te kloppen, want zelfs nu zijn de beste wagens nog niet in staat de Maserati te kloppen.
En ja, de Corvette de snelste wagen ter wereld? Daar heb ik toch mijn twijfels over.
Reply With Quote
  #10  
Old 24-02-2005, 17:47
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
tjah, als ge ziet dat de Corvette in Amerika onbedreigd was de voorbije 5 - 6 jaar, dan heb ik het toch niet moeilijk omdat te geloven ze...
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 24-02-2005, 17:50
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
als de enige die tegen u racet een prive saleen is, is het niet moeilijk om te winnen he.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #12  
Old 24-02-2005, 17:56
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
der zijn in die jaren toch wat andere tegenstanders gepasseerd ook he...
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 24-02-2005, 18:11
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by marcel
tjah, als ge ziet dat de Corvette in Amerika onbedreigd was de voorbije 5 - 6 jaar, dan heb ik het toch niet moeilijk omdat te geloven ze...
Trouwens in 2003 was het zeer close tussen Prodrive en Corvette in ALMS.


In Le Mans is Corvette toch niet helemaal superieur toch.

2000: Oreca Viper 1-2, Corvette 3-4
2001: Corvette 1 in GTS, maar wel achter Seikel en Freisinger Porsche 911 (regen)
2002: Corvette 1-2, Viper 3-4
2003: Prodrive Ferrari 1, Corvette 2-3
2004: Corvette 1-2, Prodrive Ferrari 3-4

3 keer winnen in 5 jaar is natuurlijk niet slecht.

Last edited by gwyllion; 24-02-2005 at 18:17.
Reply With Quote
  #14  
Old 24-02-2005, 18:15
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
2001: Corvette 1 in GTS, maar wel achter Seikel en Freisinger Porsche 911 (regen)
MAg je niet echt tellen. Ze hebben toen de corvette gewoon een uurtje in de box gezet anders werd de wagen nat
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #15  
Old 24-02-2005, 18:19
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Trouwens met de Prodrive Ferrari hebben ze al jaren ervaring in FIA GT. Dus voor de meeste circuits (buiten de nieuwe) hebben ze al een zeer goede afstelling om van de vertrekken.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.