View Full Version : Skoda eindwerk
McLarenboy
06-04-2005, 21:46
Hey iedereen
Omdat er direct in mijn buurt niet zoveel autofanaten aanwezig zijn zou ik graag een beroep willen doen op jullie interesse.
Zijn er mensen die de tijd willen nemen om mijn eindwerk te lezen en te voorzien van kritische noten? Zoja, hier is de link:
http://users.skynet.be/bk232347/bbeta.doc
Ik heb ni zo veel verstand van skoda en eindwerken. kben ook maar 16 jaar ma ik vind toch dat de opbouw goed uitziet. Ik heb er eens doorgebladerd(ik heb geen zin om 45 pagina's te lezen) en ik vind dat het deftig uitziet. Niet te druk ofzo.
McLarenboy
07-04-2005, 08:44
alvast bedankt om eventjes te kijken :)
Selespeed
07-04-2005, 08:54
Alvast één kleine tip bij het snel doorbladeren:
- Gebruik uitlijning over de totale breedte van het blad. Maakt het geheel een stuk strakker.
Misschien kan je "... over de aanleiding van ..." vervangen door " ... over het ontstaan van ...." het eerste klinkt nogal raar.
(Staat in het begin van je inleiding)
JPMontoya
07-04-2005, 09:03
Ikzelf heb veel ervaring met eindwerken.
Waar doe je die opleiding?
Als lettertype zou ik voorstellen Times 12 met eventueel interlinie 1,5 en best volledig uitlijnen.
Inhoud volgens mij ga je uw docent doodslagen met een ton aan info. misschien wat minder hier en daar.
Misschien ook wat minder fototjes...
Uw inleiding mankeert een beetje volheid...
Vb. "Als einde van deze opleiding xxx heb ik de eer om voor U een eindwerk te maken"
een toepassing van al hetgene dat ik heb mogen leren in de voorbije x jaren"
bedankt ook wat mensen in de inleiding
Uw onderzoeksvraag mag eigenlijk nooit meer dan 2 vragen omvatten en geen opsomming van 5 à 6 vragen.
Misschien voor uw bronnen een referentielijst op het einde en nt na elke titel uw bron.
Bronverwijzingen t is veel werk, i know, maar dat kan uw zeker vooruit helpen...
Voor de rest ziet het er sterk uit.
Bart.Vandecavey
07-04-2005, 09:30
Niet om te muggeziften hoor maar bij GM ben je Vauxhall vergeten en bij Daimler Chrysler Dodge
Bart.Vandecavey
07-04-2005, 09:46
Indien je een onderschrift bij foto's zet moet je zeker zijn dat dit er perfect onder staat... Gebruik hiervoor ofwel tabs ofwel zet je ze in een tabelleke zonder randen.
Gebruik hiervoor nooit spaties...
Bart.Vandecavey
07-04-2005, 10:39
typefoutjes
p32 deene
p45 De PR-manager van Volkswagen wist me te vertellen dat ‘Phaeton’ verwijst naar een luxekoest van de 19de eeuw.
p51 het reele imago
p54 Hyndai
misschien wel een belangrijke vraag ... maar wat zijn de vereisten die aan je eindwerk gesteld worden ...
- welke opleiding volg je ..
- wat was de juiste opdracht
- In het kader van welk vak kreeg je deze opdracht ...
Reden van mijn vraag ... De hoeveel info die je geeft rond de onderwerpen geschiedenis, modellen,logo's, ... is behoorlijk uitgebreid ...
Wat ik dan mis is de concrete toepassing van je studiegebied (tenzij dat dit onmogelijk is natuurlijk)
McLarenboy
07-04-2005, 12:56
:) oew, lot's of pointers
Ik volg public relations, vorig jaar was het eindwerk ook meer gericht op communicatie in de overname. Maar door omstandigheden is dat een beetje een anders uitgedraaid.
- ivm met het lettertype, kheb speciaal een ander gekozen omdat ik times (persoonlijk) een beetje beu ben
- een mooie schrijftaal is spijtig genoeg iets wat ik niet heb, dat is eigenlijk een reden waarom ik mensen uitnodig om mijn werk eens te lezen
- mijn eindwerk is ook gebonden aan een aantal voorwaarden: minstens 20 blz. max 40 blz.
- het stukje van de logo's is echt overbodig, daar ben ik mij van bewust - maar omdat ik in een richting communicatiebeheer zit denk ik wel dat het kan :)
- de inleiding over mijn studies, en dankwoordje.... daar moet ik nog eens over nadenken ;)
Skoda is ook actief in de rallycross en heeft reeds 1 overwinning geboekt in het E.K. van 2004 met Lasse Larsson.Ook Duits kampioen Rolf Volland rijdt dit jaar met een Fabia WRC.De wagens zijn meer dan 200 pk sterker dan de rallywagens en beschikken over een vermogen van meer dan 500 pk.meer info op www.toveksracing.se
en www.vollandracing.de met prachtige foto's.
Groetjes,
Racer
McLarenboy
07-04-2005, 20:01
thx for the info racer, maar aangezien het hier niet gaat om een officieel skoda team kan ik dat niet echt integreren.
In het verleden was er bijvoorbeeld ook een cup serie met de octavia. Ik beperk mij toch de grote zaken
Bezemwagen
07-04-2005, 20:14
Hallo McLarenboy,
Ik heb nog geen tijd gehad om het eindwerk volledig te lezen. Maar bij het snel doorbladen ervan viel me op dat op sommige pagina's, zoals pag 12 de footnoot's bijna meer plaats innam dan de eigenlijk tekst, en persoonlijk vind ik dat niet zo mooi. Voor de rest zag het er wel degelijk uit.
Rallyloverke
07-04-2005, 21:34
Is het "aanloop NAAR" ipv "in aanloop VAN" ?
En moet "Skodamerk" niet best zo : "Skoda-merk" (evenals skodafabriek ...) . En beter : "Bescherming van het handelsmerk" ipv "Handelsmerkbescherming"
En hoofdstuk VIII : De Modellen. Titel De modellen, modellen hoeft dus niet met hoofdletter. In de inhoud staat het juist, dus zonder hoofdletter.
Afin, 't is bijna muggenziften denk ik, want zo op het eerste en tweede zicht vind ik het proper.
McLarenboy
07-04-2005, 22:43
alsook Bezemwagen en Johan; een dikke merci
-inhoudsopgave
het is duidelijker om met 1.1 en vervolgens 1.1.1 te werken, dan weet je direct tot welk stuk je tekst behoort, nu is het gewoon een opsomming
- mensen bedanken doe je in een voorwoord, dit komt nog voor de inleiding
- tekst uitlijnen
- persoonlijk zou ik ook voor een andere lettertype gaan, times 12 zoals jp montoya zegt is de standaard voor eindwerken, en een interlinie van anderhalf
- evt wat page breaks invoegen zodat je niet iedere keer alles moet aanpassen, en zodat er geen onnodige witte vlakken ontstaan cf pg 8
- bronvermelding: de standaard leert dat je de bron kort vermeld na ieder geschreven stuk (auteur, initiaal voornaam, jaar van publicatie); je ordent je bibliographie op auteur, initiaal, jaar, (magazine,) title, exacte datum, pagina. Op deze manier zijn de bronverwijzingen in de tekst niet storend en kan je indien je de bron wilt raadplegen achter in de bibliographie de nodige info vinden om het op te zoeken
- nieuwe grote stukken laten beginnen op een nieuw blad (cf pg 12,29,..)
- proberen te werken met een automatische inhoudstafel, zodoende komen de pagina's in de inhoudsopgave steeds overeen met de juiste pagina's in het werk (bespaart je wel wat gefoefel, want nu komen de pagina's niet overeen!)
-stukken van meer dan 1 of 2 bladzijden zou ik proberen onder te verdelen in kleinere overzichtelijke stukken door een extra ondertiteltje
een paar looktips dus, heb geen tijd om heel het werk te lezen, ben zelf bezig met mijn thesis aan het UA: een concurrentieanalyse en -strategie van de europese autoconstructeurs van personenwagens! Indien ze af is, zal ik proberen om ze eveneens online te zetten, maar dat is pas voor einde mei!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.