PDA

View Full Version : DTM round 1: Hockenheimring


gwyllion
15-04-2005, 10:11
De eerste vrije training is begonnen: http://live.dtm.de/

De machtsverhoudingen zullen eindelijk duidelijk zijn.

gwyllion
15-04-2005, 11:29
Uitslag van de eerste vrije training:
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 3 Paffett/GBR 27 1:35.785
2. 16 Mücke/GER 23 1:35.928 00.143
3. 5 Kristensen/DEN 21 1:35.929 00.144
4. 14 Abt/GER 20 1:36.040 00.255
5. 4 Alesi/FRA 21 1:36.056 00.271
6. 2 Tomczyk/GER 21 1:36.070 00.285
7. 7 Schneider/GER 14 1:36.145 00.360
8. 1 Ekström/SWE 19 1:36.232 00.447
9. 20 Spengler/CAN 27 1:36.282 00.497
10. 19 Stippler/GER 25 1:36.318 00.533
11. 8 Häkkinen/FIN 30 1:36.387 00.602
12. 21 Green/GBR 23 1:36.540 00.755
13. 12 Reuter/GER 24 1:36.676 00.891
14. 15 Kaffer/GER 28 1:36.777 00.992
15. 9 Fässler/SUI 26 1:36.938 01.153
16. 6 McNish/GBR 19 1:36.981 01.196
17. 11 Aiello/FRA 23 1:36.984 01.199
18. 17 Margaritis/GRE 23 1:36.999 01.214
19. 10 Frentzen/GER 22 1:37.009 01.224
20. 18 Capello/ITA 13 1:37.347 01.562

De DTM website is nog wat in de war (er is niet mis met de omzetting van startnummer naar piloot; de piloten van vorig jaar worden weergegeven): http://www.dtm.de/ergebnis.de.php?file=ergebnisse/2005-04-17a.csv&rennen=2005-04-17

gwyllion
15-04-2005, 11:33
Mercedes en Audi voorin en Opel tamelijk achteraan. Dit toont nog maar eens aan dat Mercedes en Audi niet alles hebben laten zijn tijdens de testdagen.

Ik verwacht dat een Mercedes rijder dit weekend zal winnen. Hockenheim is altijd een Mercedes circuit geweest (omwille van hoge topsnelheid).

Scapa
15-04-2005, 11:35
Lekker close allemaal!

gwyllion
15-04-2005, 11:39
Volgens http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-15-a.html zijn er een aantal wijzigingen gebeurd aan de nieuwe Audi sinds Spa; bv. uitlaat meer naar voren geplaatst.

smiley
15-04-2005, 12:23
reuter heeft (vind ik) weer de mooiste opel livery
http://www.autosport-forum.nl/files/04-15-a1-l_132.jpg

tja die eerste tes...t 2de en 4de oude auto's..
hmm ik wacht tot morgen na de superpole...

gwyllion
15-04-2005, 12:58
2de en 4de oude auto's..Oude wagens zullen dit jaar een stuk competitiever zijn dan de vorige jaren (door wijziging van het mininumgewicht). Ik vermoed dat 2004 wagens geregeld puntjes kunnen sprokkelen (de beste piloten rijden natuurlijk met nieuwe wagens).

Meer foto's: http://www.dtm.de/fotoalbum.de.php?id=119 en http://www.adrivo.com/dtm/bildergalerie/bildergalerie.php?hauptkategorie=1-2005&ID=192&ID_event=198

gwyllion
15-04-2005, 13:41
McNish is zijn deur onderweg kwijt geraakt.
http://www.adrivo.com/bilder/480/0010467.jpg

Het is ook zeer duidelijk te zien dat de uitlaat een stuk naar voor verschoven is. Vergelijk maar eens met deze foto van de testdagen in Spa.
http://www.adrivo.com/bilder/480/0008914.jpg

Scapa
15-04-2005, 13:46
Ook een "flap" bijgekomen tussen voorwiel en uitlaat en een extra opening onder de achterste deurklink.

gwyllion
15-04-2005, 13:56
Het verplaatsen van de uitlaat lijkt een zeer late beslissing. Het body werk achter de uitlaat is maar rap rap rap gefixt.

gwyllion
15-04-2005, 14:01
Binnen 20 minuten start de volgende testsessie die opnieuw 1,5 uur zal duren. Traditioneel wordt in de 2de sessie aan de kwalificatie setup gewerkt; de tijden zullen dus waarschijnlijk enkele seconden zakken. Ik ben benieuwd.

Scapa
15-04-2005, 14:02
Gewoon een plaat gemaakt om het vorige gat te bedekken. Inderdaad zeer raar dat ze er nu nog mee afkomen.

John Winter
15-04-2005, 15:27
Het verplaatsen van de uitlaat lijkt een zeer late beslissing. Het body werk achter de uitlaat is maar rap rap rap gefixt.

Wat een onzin! Je denkt toch niet dat Audi op Spa al haar kaarten al op tafel gaat leggen? :rolleyes:

gwyllion
15-04-2005, 15:45
Wat een onzin! Je denkt toch niet dat Audi op Spa al haar kaarten al op tafel gaat leggen? :rolleyes:
Toch denk ik van wel. Dit is de auto van McNish die getoond werd op de Hamburg voorstelling.
http://www.dtm.de/fotos/2005-04-05/2005-04-05-022.jpg
Waar is de uitlaat?

Bij Audi zeggen ze trouwens letterlijk dat ze dit jaar zo laat mogelijk begonnen zijn met ontwikkeling van de nieuwe wagen.
The development of the new Audi A4 DTM began immediately after the close of the 2004 DTM season, the roll-out was held on schedule on 14th February 2005 in southern Spain. "2004 was our first season in the DTM," explains Project Leader Stefan Aicher. "That's why it was so important to be able to start testing as soon as possible last season. This time we started as late as possible to enable us to incorporate all the data up to, and including, the last race in 2004 into the new project. Our target was to develop the best possible car on which only detail work could be carried out before the start of the season."

gwyllion
15-04-2005, 15:56
Uitslag van 2de testsessie:

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 5 Kristensen/DEN 31 1:34.949
2. 4 Alesi/FRA 30 1:35.501 00.552
3. 21 Green/GBR 24 1:35.537 00.588
4. 1 Ekström/SWE 29 1:35.578 00.629
5. 3 Paffett/GBR 31 1:35.760 00.811
6. 14 Abt/GER 24 1:35.776 00.827
7. 16 Mücke/GER 28 1:35.972 01.023
8. 7 Schneider/GER 26 1:36.030 01.081
9. 10 Frentzen/GER 25 1:36.124 01.175
10. 8 Häkkinen/FIN 30 1:36.145 01.196
11. 11 Aiello/FRA 23 1:36.196 01.247
12. 20 Spengler/CAN 33 1:36.210 01.261
13. 18 Capello/ITA 34 1:36.404 01.455
14. 2 Tomczyk/GER 25 1:36.422 01.473
15. 12 Reuter/GER 27 1:36.568 01.619
16. 17 Margaritis/GRE 18 1:36.579 01.630
17. 9 Fässler/SUI 29 1:36.606 01.657
18. 19 Stippler/GER 27 1:36.635 01.686
19. 15 Kaffer/GER 24 1:36.738 01.789
20. 6 McNish/GBR 23 1:36.918 01.969

McNish (en sommige andere DTM rookies) moet blijkbaar nog wat wennen aan DTM :( Het laatste uit de wagen knijpen is niet zo simpel.

John Winter
15-04-2005, 16:15
Toch denk ik van wel. Dit is de auto van McNish die getoond werd op de Hamburg voorstelling.
http://www.dtm.de/fotos/2005-04-05/2005-04-05-022.jpg
Waar is de uitlaat?

Bij Audi zeggen ze trouwens letterlijk dat ze dit jaar zo laat mogelijk begonnen zijn met ontwikkeling van de nieuwe wagen.

In de DTM is het heel normaal dat de uiteindelijke versie, zoals die bedoeld was, pas op de eerste dag van het eerste weekend te zien is, omdat die versie daarna niet meer aangepast mag worden. Ze laten daar dan ook pas de uiteindelijke versie zien, om te voorkomen dat andere merken ideeën nog over kunnen nemen.

gwyllion
15-04-2005, 16:21
In elk geval. Kristensen was vandaag zeer snel in de nieuwe wagen (een halve seconde, wat een eeuwigheid is in DTM termen ;) ).

John Winter
15-04-2005, 17:35
Ja, hij zette de tijd in de laatste minuten van de sessie neer, dus ik denk dat het de eeuwigheid nog wel snel ingehaald kan worden door de rest.

smiley
15-04-2005, 19:14
iedereen heeft nu ook zijn nummer op zijn dak staan.. met daarin de vlag van hun nationaliteit..

gwyllion
16-04-2005, 14:56
Kwalificatie en super pole zijn voorbij: Ekstrom nipt op pole.

Het is nog maar eens gebleken dat Hockenheim een Mercedes circuit is: 6 Mercedes in super pole waarvan 2 oude!

smiley
16-04-2005, 14:56
de startplaatsten:

1 Ekström
2 Paffett
3 Green
4 Fässler :D
5 Alesi
6 Spengler :worship:
7 Tomczyk
8 Schneider
9 Kristensen
10 Mücke
11 Aiello
12 Abt
13 Stippler
14 McNish
15 Häkkinen
16 Margaritis
17 Reuter
18 Kaffer
19 Frentzen :mad:
20 Capello

edit: hoofdletters en smiley's

Raikkie
16-04-2005, 17:36
Dit kan niet anders dan een spannende race worden :applaus: ik kan niet wachten tot morgen !!!

Piloot van de dag : Bruno Spengler :gas: Hoewel ik al een fan was, ben ik er toch nog van geschrokken dat hij zo ver vooraan mag starten, met zijn Jahreswagen !!!

Het lijkt mij ook dat het hele veld nog dichter bij elkaar zit dan vorig jaar, wat natuurlijk super is !!! Enkel jammer van Hakkinen en Frentzen, of misschien is het niveau van de DTM gewoon hoger dan dat van de F1 ;)

smiley
16-04-2005, 17:48
ja datlijkt me wel wat te worden.. Ekstöm en paffett samen op die 1ste rij.. het gaat gewoon verder waar het vorig jaar gestopt was !
ook was het heel mooi voor Mücke amai en dat als privateer.. hij was wel maar nipt in de superpole geraakt met 0.001 s voorsprong op Aiello.
verder gaat ook het achterveld nog interesant worden vanaf plaats 13 allemaal rookies ! (buite die 2 opels :p ) maar toch

ps : nog niemand foto's gevonden van mika's mercedes die in brand stond ?

Ottooke
16-04-2005, 17:57
In het interview met Ekström na de kwalificaties zei Ekström dat de tijden altijd dicht bij elkaar liggen en dat het vaak van enkele honderdsten afhangt. Hij heeft 4 jaar DTM gehad om ervaring op te doen en zo poletijden te kunnen rijden. Häkkinen heeft die ervaring nog niet.
Het is toch al veelzeggend dat Häkkinen in zijn eerste DTM kwalificatie sneller is dan Frentzen en bijna even snel als McNish, 2 andere ex-F1 piloten, die allebei al DTM ervaring hebben.
Ik verwacht dat Häkkinen in de volgende kwalificaties iedere keer wat meer naar voren zal staan op de grid.

Ze zeiden ook iets over extra gewicht voor het hele team van de winnende wagen van de race. Maar waarom ineens het hele team straffen omdat er één iemand sneller was dan de rest van het veld?

John Winter
16-04-2005, 19:58
Het is toch al veelzeggend dat Häkkinen in zijn eerste DTM kwalificatie sneller is dan Frentzen en bijna even snel als McNish, 2 andere ex-F1 piloten, die allebei al DTM ervaring hebben.

Hoezo heeft McNish al DTM-ervaring? Je bedoelt toch niet omdat ie vorig jaar een rij-impressie van de Audi A4 heeft gedaan voor een tv-programma hé? Dit is pas het eerste jaar dat McNish in de DTM rijdt...

gwyllion
16-04-2005, 19:59
Het is toch al veelzeggend dat Häkkinen in zijn eerste DTM kwalificatie sneller is dan Frentzen en bijna even snel als McNish, 2 andere ex-F1 piloten, die allebei al DTM ervaring hebben.
Waar heeft McNish DTM ervaring opgedaan? Alesi en Frentzen zijn de enige ex-F1 met DTM ervaring (Frentzen heeft blijkbaar nog niet genoeg ervaring).

gwyllion
16-04-2005, 20:00
@John: gelijktijdige dezelfde bedenking :D

Ottooke
16-04-2005, 20:14
Foutje van mij. Ik dacht dat die al DTM had gereden. Dank jullie wel voor de rechtzetting ;) Maar dan nog heeft Häkkinen goed gereden. Häkkinen heeft toch een tijdje niet meer op hoog niveau gereden, McNish wel.

Guido
16-04-2005, 20:41
...
Enkel jammer van Hakkinen en Frentzen, of misschien is het niveau van de DTM gewoon hoger dan dat van de F1 ;)

Of misschien is het gewoon wel een heel andere discipline.

In HBvL staat er dit weekend een stukje over DTM met een kort interview met MH. Hij zegt toch wel duidelijk "ik kom hier dus niet als 2-voudig wereldkampioen binnen, is een totaal andere discipline, dus ik moet het allemaal weer onder de knie krijgen". Het verwondert mij de HHF nog verder naar achter staat.

smiley
17-04-2005, 09:23
wel opvallends dat het de meest f3 rijder het beter doen bij het instappen van de dtm dan f1 rijders.. Green,Paffett,Spengler vs McNish,Häkkinen,Frentzen
strax de race ik kan niet meer wachten

oooh ja nog de tijden van de warm up
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 3 Paffett/GBR 13 1:35.307
2. 5 Kristensen/DEN 18 1:35.466 00.159
3. 1 Ekström/SWE 18 1:35.516 00.209
4. 4 Alesi/FRA 13 1:35.559 00.252
5. 20 Spengler/CAN 14 1:35.614 00.307
6. 14 Abt/GER 14 1:35.735 00.428
7. 8 Häkkinen/FIN 14 1:35.927 00.620
8. 15 Kaffer/GER 14 1:35.970 00.663
9. 2 Tomczyk/GER 16 1:35.984 00.677
10. 21 Green/GBR 11 1:36.006 00.699
11. 16 Mücke/GER 14 1:36.131 00.824
12. 7 Schneider/GER 12 1:36.132 00.825
13. 9 Fässler/SUI 18 1:36.187 00.880
14. 19 Stippler/GER 15 1:36.203 00.896
15. 18 Capello/ITA 16 1:36.244 00.937
16. 10 Frentzen/GER 16 1:36.413 01.106
17. 17 Margaritis/GRE 16 1:36.447 01.140
18. 12 Reuter/GER 11 1:36.462 01.155
19. 11 Aiello/FRA 14 1:36.511 01.204
20. 6 McNish/GBR 15 1:36.983 01.676

Raikkie
17-04-2005, 10:22
Spengler is met zijn Jahreswagen toch echt supergoed bezig !!!
Jammer dat het aan het regenen is nu...

gwyllion
17-04-2005, 10:51
Spengler is met zijn Jahreswagen toch echt supergoed bezig !!!
Jammer dat het aan het regenen is nu...
Regent het?! :frusty:

Raikkie
17-04-2005, 12:18
Tijdens de Porsche race was het tamelijk hevig aan het regenen, tijdens de F3 race minderde het al, wat het nu is weet ik niet...

FastFons
17-04-2005, 12:55
Op welke zender wordt het eigenlijk uitgezonden? Ik vind hier nergens iets van terug..

FF

gwyllion
17-04-2005, 13:10
Een rampstart voor Audi :( Door Aiello zijn Kristensen en nog een Audi volledig gecrasht. En Tomczyk (die een superstart had) heeft blijkbaar voorophanging geraakt.

marcel
17-04-2005, 13:14
Op welke zender wordt het eigenlijk uitgezonden? Ik vind hier nergens iets van terug..

FF

op ZDF, ge hebt dan wel Duitse commentaar. en straks ook op La Deux, maar daar is het nu LMES

gwyllion
17-04-2005, 13:15
Ekstrom zal helemaal alleen moeten vechten tegen een leger Mercedesen.

FIRE
17-04-2005, 13:48
op ZDF, ge hebt dan wel Duitse commentaar. en straks ook op La Deux, maar daar is het nu LMES
ARD

Als ik me niet vergis zend ARD dit seizoen alle wedstrijden uit.

gwyllion
17-04-2005, 13:51
Het wordt een Mercedes podium.

smiley
17-04-2005, 14:15
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
wat zat Spengler te bewijzen... hij moest nog een stop maken en begint dan lekker met Fässler te strijden.... :fight: man man nog maar geluk dat hij uit de muur is kunnen blijven !!! anders 0 opels aan de finish... !!!! :rolleyes:

maarja volgende race zal het wel wat beter gaan met 10 kilo minder..

amaaaaaaai Abt :gas: :applaus: met zijn ouwde audi.. de 4de plaats.. :crazy:
en tja die mercedes dominantie
ook mika heeft het niet slecht gedaan .. met een beetje geluk toch nog dat laatste puntje

gwyllion
17-04-2005, 14:30
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
wat zat Spengler te bewijzen... hij moest nog een stop maken en begint dan lekker met Fässler te strijden.... :fight: man man nog maar geluk dat hij uit de muur is kunnen blijven !!! anders 0 opels aan de finish... !!!! :rolleyes:
Het was Fässler die in de fout ging. Hij begon te schuiven, maar kan het allemaal nog corrigeren. Ik denk dat Spengler hem op dat moment niet aanraakte.

smiley
17-04-2005, 14:46
Het was Fässler die in de fout ging. Hij begon te schuiven, maar kan het allemaal nog corrigeren. Ik denk dat Spengler hem op dat moment niet aanraakte.ja Spengler duwde niet maar dwong Fässler
wel om een moeilijke lijn te rijden .. met gevolg dat Fässler
en dat waneer spengler nog een pitstop moet maken :mad:

Raikkie
17-04-2005, 14:52
ja Spengler duwde niet maar dwong Fässler
wel om een moeilijke lijn te rijden .. met gevolg dat Fässler
en dat waneer spengler nog een pitstop moet maken :mad:Dat is racen hé ;) Het is niet omdat hij nog een pitstop moest maken dat hij zijn lijn niet mocht verdedigen hé !!!

FIRE
17-04-2005, 14:55
Dat is racen hé ;) Het is niet omdat hij nog een pitstop moest maken dat hij zijn lijn niet mocht verdedigen hé !!!
Inderdaad, en zulke gevechten zijn elke race weer te zien.

gwyllion
17-04-2005, 15:04
Inderdaad, je moet altijd je positie verdedigen tenzij je gedubbeld wordt :D

smiley
17-04-2005, 15:17
ja ok de race is gereden
ik vond het gewoon dom wat spengler deed !!
als jullie da normaal vinden .. wil ik jullie commentaar eens horen als een opel een audi of mercedes alleen nog meer ophoud (ik heb het dan nog niet over hun op wazige lijnen te late rijden..met als gevolg een spin of crash)..

FIRE
17-04-2005, 15:23
ja ok de race is gereden
ik vond het gewoon dom wat spengler deed !!
als jullie da normaal vinden .. wil ik jullie commentaar eens horen als een opel een audi of mercedes alleen nog meer ophoud (ik heb het dan nog niet over hun op wazige lijnen te late rijden..met als gevolg een spin of crash)..
Het is geen achterblijver dus hij mag gewoon zijn lijn verdedigen (heb overigens de betreffende actie niet gezien), ik snap overigens wel wat je bedoelt en ik ben het ook wel enigzins met je eens. Het is heel zuur om te zien dat een wagen achterstand oploopt tov zijn voorganger omdat hij opgehouden wordt door een wagen die toch nog naar binnen moet.

Ik heb overigens geen voorkeur voor Mercedes, Audi of Opel.

smiley
17-04-2005, 15:29
jah natuurlijk mag hij zijn lijn verdedigen.. maar een beetje sportief mag toch ook nog wel. Nu verliest opel een punten positie door iemand die uiteindelijk 12 de wordt..
dat is toch niet fijn zeker niet als je ziet hoe goed de opel dan eindelijk eens mee rijdt.. maar kom er zijn nog 10 races te gaan op naar EuroSpeedway !! :gas: (met 10 kg minder voor opel :) )

ps : Häkkinen zou over de 100 per uur zijn gegaan in de pitlane.. :eek: geen wonder dat hij een drive trough krijgt

edit: schrijf fouten

FIRE
17-04-2005, 15:30
Ik vind/vond de aandacht voor Hakkinen overdreven.

Raikkie
17-04-2005, 15:45
jah natuurlijk mag hij zijn lijn verdedigen.. maar een beetje sportief mag toch ook nog wel. Nu verliest opel een punten positie door iemand die uiteindelijk 12 de wordt.. Ik vond aan zijn manoeuvre niets onsportief. Hij is trouwens 12de geworden dankzij een aanrijding met een andere Opel :frusty:

Ja, ik denk dat iedereen een beetje een overdosis Hakkinen heeft gehad, ook in Hamburg was er maar aandacht voor één man, af en toe haalden ze Frentzen er nog eens bij, maar toch...

Ottooke
17-04-2005, 17:47
Het incident tussen Spengler en Fässler is gewoon een race incident.
En je mag zeggen wat je wil over de aandacht voor Häkkinen, maar hij rijdt in zijn eerste race in de punten en dat ondanks een drive-through. Ik meende verstaan te hebben op ARD dat een drive-through ongeveer 11 seconden kost, zonder drive-through zou Häkkinen nog meer naar voor staan!
Voor de rest vond ik de race wel geslaagd. Belooft weer een mooi seizoen te worden.

gwyllion
17-04-2005, 19:01
Häkkinen reed 104 km/u in pit straat waar een maximum snelheid van 60 km/u geldt. Niet echt verstandig.

smiley
17-04-2005, 19:53
[QUOTE=Raikkie]Hij is trouwens 12de geworden dankzij een aanrijding met een andere Opel :frusty: QUOTE]waneer heeft hij dan nog contact gehad met een andere opel.. ?

Ottooke
17-04-2005, 20:00
Häkkinen reed 104 km/u in pit straat waar een maximum snelheid van 60 km/u geldt. Niet echt verstandig.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet akkoord ga met die straf, die was volledig terecht ;)

gwyllion
17-04-2005, 20:03
amaaaaaaai Abt :gas: :applaus: met zijn ouwde audi.. de 4de plaats.. :crazy:
Abt is trouwens in de eerste bocht aangetikt waardoor hij gespind is. Hij is van 16de naar 4de plaats gegaan :worship: Eventjes tonen dat hij zeker verdiend had om in een nieuwe wagen te racen.

Raikkie
17-04-2005, 20:36
[QUOTE=Raikkie]Hij is trouwens 12de geworden dankzij een aanrijding met een andere Opel :frusty: QUOTE]waneer heeft hij dan nog contact gehad met een andere opel.. ?Tegen het einde van de race heeft hij nog een aanrijding gehad met Frentzen. Maar wie er hier in fout was weet ik niet. (heb al verschillende versies gehoord)

De maximumsnelheid is 80 per uur trouwens :)

schumivill
17-04-2005, 20:50
Mooie race gezien van mijn kant,Alesi verdiende winnaar uiteraard,Hakkinen reed goed,zonder drive trough nog meer punten,kverlang al tot Spa :)

smiley
18-04-2005, 07:12
[QUOTE=smiley]Tegen het einde van de race heeft hij nog een aanrijding gehad met Frentzen. Maar wie er hier in fout was weet ik niet. (heb al verschillende versies gehoord)

De maximumsnelheid is 80 per uur trouwens :)HHF heeft 25 ronden voor het einde op gegeven dus tegen het einde van de race stond HHF al lang in de pits.. HHF heeft alleen een aanrijding met Margaritis gehad..waar hhf in de fout was

gwyllion
18-04-2005, 09:34
De prestatie van Frentzen was een kleine teleurstelling. Vooral na de supertijden die hij tijdens de 2 DTM testen neerzetten. Zijn rempunt gemist en in Margaritis geknald en later nog een zware spin.

Scapa
18-04-2005, 10:01
De man van de race was voor mij toch Schneider.

JPMontoya
18-04-2005, 12:26
Inderdaad, Schneider van 8 naar 2 dankzij strak rijden want ik vond zijn pitstops nu niet de allersnelste.

Raikkie
18-04-2005, 15:23
Dčs le départ de la course, le pilote de St-Hyppolite, au Québec, a écopé d'une pénalité pour avoir anticipé le départ. Et, au 20e tour, sa Mercedes classe C est rentrée en collision avec l'Opel Vectra de Heinz-Harald Frentzen. Bron : http://www.radio-canada.ca/sports/

Ook op het DTM-forum werd dit bevestigd...

Ik vond ook Schneider de man van de race :)

smiley
18-04-2005, 18:10
Bron : http://www.radio-canada.ca/sports/
Ook op het DTM-forum werd dit bevestigd...
20. Runde Spengler und Fässler berühren sich. Der Schweizer dreht sich, setzt das Rennen aber fort !!! ze zullen fässler en HHF verwisselt hebben.. hhf gaf in ronde 12 of 13 op..

AlesiRed27
18-04-2005, 20:01
Forza Alesi!!!! :p

OK voor wie de race nogmaals wil zien:

SBS Stream zonder commentaar (http://sbs.dtm.garnierstreamingmedia.com/player/playvideo.asp?cat=25&video=126)

Mark
18-04-2005, 20:40
Zojuist de video gezien. Toch leuk dat ene broer Abt de andere broet Abt een beetje voor schut zet. Met een "Jahreswagen" finishen voor de eerste '05 Audi.

Raikkie
19-04-2005, 17:00
20. Runde Spengler und Fässler berühren sich. Der Schweizer dreht sich, setzt das Rennen aber fort !!! ze zullen fässler en HHF verwisselt hebben.. hhf gaf in ronde 12 of 13 op..Het is gebeurd bij het dubbelen van Frentzen, heb nu bevestiging van Spengler zelf.

Scapa
19-04-2005, 17:23
Alesi kan z'n overwinning nog kwijtspelen omdat z'n wagen niet in parc fermé stond maar op het rechte stuk na een aantal donuts. Bron: www.touringcartimes.com

flugel
19-04-2005, 18:01
Alesi kan z'n overwinning nog kwijtspelen omdat z'n wagen niet in parc fermé stond maar op het rechte stuk na een aantal donuts. Bron: www.touringcartimes.com

Hm... heeft Paffett vorig jaar ook niet zoiets voorgehad? Dan is dit heel spijtig voor Alesi...

Scapa
19-04-2005, 18:09
Hm... heeft Paffett vorig jaar ook niet zoiets voorgehad? Dan is dit heel spijtig voor Alesi...

Yep, toen gediskwalificeerd... Een ezels stoot zich geen twee keer aan dezelfde boom, bij HWA hebben ze van dit spreekwoord nog niet gehoord blijkbaar.

smiley
19-04-2005, 20:02
Het is gebeurd bij het dubbelen van Frentzen, heb nu bevestiging van Spengler zelf.hhf stond al in ronde 15 in de pits... en waar bevestigt spengler het ???

Raikkie
19-04-2005, 20:06
En sortant de ma pénalité, il fallait que j'attaque. J'ai tenté de doubler Heinz-Harald Frentzen au freinage, ā l'intérieur. Il m'a laissé une petite ouverture, mais au dernier moment, il a refermé la porte sur moi et je l'ai touché avec ma roue avant droite. J'ai plié quelque chose dans la direction et je me suis retrouvé avec le volant de travers. Lui, il est parti en tęte-ā-queue, mais il a pu repartir. C'était un incident de course. Il n'y a pas eu de protestation d'Opel. Ce sont des choses qui arrivent. (http://www.radio-canada.ca/sports/) en via mail...

smiley
19-04-2005, 20:15
wel raar dat er nix van op dtm.de staat en ik er geen beelden van heb gezien...
hiermee bedoel ik niet dat het niet waar kan zijn hé..